[S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Lift ma dokładnie takie samo wykonanie jak i wyciszenie. Szyby dźwiękochłonne pojawiły się jako opcja już przed liftem.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Widzę, że jest trochę zmian. Niestety to troche taka kosmetyka, ale niektóre opcje były by miłym dodatkiem.
Szkoda, że nie skupili się na lepszym wyciszeniu kabiny. Na tym mi bardzo zależy, w sumie tego najbardziej się obawiam.
Co do dźwięku, szkoda że canton się pogorszyl. Jestem trochę audiomaniakiem i mam taki plan, że po zakupie wygłusze wszystkie drzwi i zamontuje jakieś inne głośniki (odpowiednie dla ori wzmacniacza, żeby je uciągnął) i myslalem o innym subwooferze, w trochę większej obudowie ale mieszczącym się w ori miejscu.
Szkoda, że nie skupili się na lepszym wyciszeniu kabiny. Na tym mi bardzo zależy, w sumie tego najbardziej się obawiam.
Co do dźwięku, szkoda że canton się pogorszyl. Jestem trochę audiomaniakiem i mam taki plan, że po zakupie wygłusze wszystkie drzwi i zamontuje jakieś inne głośniki (odpowiednie dla ori wzmacniacza, żeby je uciągnął) i myslalem o innym subwooferze, w trochę większej obudowie ale mieszczącym się w ori miejscu.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Bzdura, są tak samo wyciszone. Szyby podwójne były również dostępne jako opcja od pewnego rocznika.
Kolejna bzdura, w przedlifcie też była opcja VC. W 272 był również GPF,
Był od początku jako opcja
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Zrobisz sobie wyciszenie, i będziesz zadowolony. Wczoraj moim autem jeździł kolega, który ma identycznego superba jak ja(ta sama wersja, ten sam silnik, nawet kolor i felgi- brak bliźniak), do tego jeździ na co dzień e klasą i od niedawna s klasą. Jak się przejechał moim wyciszonym to stwierdził, że to już nie skoda i różnica kolosalna. Ja już tego nie czuję, bo dupa/ucho się przyzwyczaiła, ale on miał bezpośrednie porównanie.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Hejorlik pisze: ↑10 kwie 2022, o 12:09 Zrobisz sobie wyciszenie, i będziesz zadowolony. Wczoraj moim autem jeździł kolega, który ma identycznego superba jak ja(ta sama wersja, ten sam silnik, nawet kolor i felgi- brak bliźniak), do tego jeździ na co dzień e klasą i od niedawna s klasą. Jak się przejechał moim wyciszonym to stwierdził, że to już nie skoda i różnica kolosalna. Ja już tego nie czuję, bo dupa/ucho się przyzwyczaiła, ale on miał bezpośrednie porównanie.
Co dokładnie weszło w skład wyciszenia Twojego auta? Ile taka procedura trwała?
Hej
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Drzwi x4, nadkola przód+tył - robiłem w firmie co się tym zajmuje. W jeden cały dzień roboczy, czyli od rana a o 16 odebrałem.
Słupki A i C, podszybie, bagażnik, maskę - sam, w zależności kiedy miałem czas i chęci.
W dwa dni powinni ci całość ogarnąć, bez podłogi i dachu. Zresztą ja nie widzę już sensu żeby ruszać podłogę i dach.
Najwięcej dają drzwi, podszybie i słupki A. Nadkola, zupełnie inna jazda w deszczu oraz podczas pokonywania dziur.
Jak zaczyna być cicho z przodu, to wtedy zaczyna być słychać od bagażnika
Głośniki też odczuwalnie lepiej grają.
Słupki A i C, podszybie, bagażnik, maskę - sam, w zależności kiedy miałem czas i chęci.
W dwa dni powinni ci całość ogarnąć, bez podłogi i dachu. Zresztą ja nie widzę już sensu żeby ruszać podłogę i dach.
Najwięcej dają drzwi, podszybie i słupki A. Nadkola, zupełnie inna jazda w deszczu oraz podczas pokonywania dziur.
Jak zaczyna być cicho z przodu, to wtedy zaczyna być słychać od bagażnika
Głośniki też odczuwalnie lepiej grają.
- caballero
- Posty: 350
- Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Być może to tylko takie subiektywne odczucia, bo jak dla mnie różnica ogromna, i to pomimo tego, że teraz jeżdżę na zimówkach 71 dB.
A 272 nie doszedł właśnie przy okazji FL? Pisałem wcześniej, że 272 miał już GPF, ale wydawało mi się, że ta wersja weszła dopiero w lifcie.
Generalnie, dzięki za poprawki, ja to tak z pamięci na szybko spisałem. Zwłaszcza, że jak swojego przedlifta brałem, to patrzyłem na konfiguracje z 2017 r. i tak na szybko zebrałem to, czym się różnią obecne konfiguracje.
Jak widać, nie wszystko dobrze spamiętałem
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 19:13
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2006
- Silnik: Inny
- Imię: Artur
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
orlik pisze: ↑10 kwie 2022, o 16:54 Drzwi x4, nadkola przód+tył - robiłem w firmie co się tym zajmuje. W jeden cały dzień roboczy, czyli od rana a o 16 odebrałem.
Słupki A i C, podszybie, bagażnik, maskę - sam, w zależności kiedy miałem czas i chęci.
W dwa dni powinni ci całość ogarnąć, bez podłogi i dachu. Zresztą ja nie widzę już sensu żeby ruszać podłogę i dach.
Najwięcej dają drzwi, podszybie i słupki A. Nadkola, zupełnie inna jazda w deszczu oraz podczas pokonywania dziur.
Jak zaczyna być cicho z przodu, to wtedy zaczyna być słychać od bagażnika
Głośniki też odczuwalnie lepiej grają.
Dzięki za info. Jeżeli już kupię superba to myślę że również będę chciał wygluszyc auto.
Pracy trochę jest z tego co piszesz, ale jeżeli to naprawdę działa. A jak z ponownym montażem tapicerki itp. Jakieś "straty" niespasowanie czy skrzypiace elementy?
Zaraz po zakupie troszkę serce boli żeby rozpruwac auto
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Mi trochę łatwiej zapamiętać, bo sam mam przedlifta z początku 2019 i to własnie z 272 z GPF i dq381 7 biegową. VC też jest u mnie jak i podwójne szyby
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Ja dlatego brałem się osobiście za to, czego praktycznie nie da się uszkodzić (bagażnik, maska, podszybie, słupki), a tego co się bałem (drzwi), zleciłem firmie. Druga sprawa nie mam garażu, i rozbierać drzwi na zewnątrz to też nie był dla mnie dobry pomysł. Nadkola, też bym sam zrobił, gdyby nie to, że mam zamontowany splitter maxtona do przednego zderzaka, a wkręty idą też do nadkoli, i bez uniesienia auta na podnośniku nie dało się tego ogarnąć. Próbowałem na jednym podniesionym kole, ale ni hu hu, więc przy okazji zlecenia drzwi zleciłem też nadkola.
Jak oddasz do firmy, która się na tym zna, oraz takiej która już masę superbów otwierała to nie ma co się bać, poważnie. Superb ogólnie jest dla nich jednym z przyjemniejszych do wyciszania, i to pod względem ściągania i zakładania z powrotem części jak i efektów końcowych (obniżenia dB)
Z minusów, jedynie co zaczyna skrzypieć, to z miejsc, które nie były robione po prostu jak jest ciszej, to zaczynasz słyszeć dźwięki z innych części, których wcześniej nie słyszałeś A te ruszane nic nie skrzypią. Np teraz słyszę słupek B, który nigdy nie był ruszany, licznik VC bardziej skrzypi, plastiki w podsufitce gdzie są lampki z przodu i z tyłu. Kiedyś sobie i to ogarnę we własnym zakresie.
Na prawdę warto i nie ma co się bać.
-
- Posty: 1058
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Ja oddawałem do wygłuszenia auto miesiąc po odbiorze nowego z salonu.Stecko pisze: ↑11 kwie 2022, o 09:33orlik pisze: ↑10 kwie 2022, o 16:54 Drzwi x4, nadkola przód+tył - robiłem w firmie co się tym zajmuje. W jeden cały dzień roboczy, czyli od rana a o 16 odebrałem.
Słupki A i C, podszybie, bagażnik, maskę - sam, w zależności kiedy miałem czas i chęci.
W dwa dni powinni ci całość ogarnąć, bez podłogi i dachu. Zresztą ja nie widzę już sensu żeby ruszać podłogę i dach.
Najwięcej dają drzwi, podszybie i słupki A. Nadkola, zupełnie inna jazda w deszczu oraz podczas pokonywania dziur.
Jak zaczyna być cicho z przodu, to wtedy zaczyna być słychać od bagażnika
Głośniki też odczuwalnie lepiej grają.
Dzięki za info. Jeżeli już kupię superba to myślę że również będę chciał wygluszyc auto.
Pracy trochę jest z tego co piszesz, ale jeżeli to naprawdę działa. A jak z ponownym montażem tapicerki itp. Jakieś "straty" niespasowanie czy skrzypiace elementy?
Zaraz po zakupie troszkę serce boli żeby rozpruwac auto
Poskładane bez żadnych uwag, ślady rozbiórki minimalne - nic nie skrzypi itd.
Fakt była wtopa z szybą, no ale to raczej srogi przypadek
-
- Posty: 537
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Masz foty podszybia i słupków ?orlik pisze: ↑10 kwie 2022, o 16:54 Drzwi x4, nadkola przód+tył - robiłem w firmie co się tym zajmuje. W jeden cały dzień roboczy, czyli od rana a o 16 odebrałem.
Słupki A i C, podszybie, bagażnik, maskę - sam, w zależności kiedy miałem czas i chęci.
W dwa dni powinni ci całość ogarnąć, bez podłogi i dachu. Zresztą ja nie widzę już sensu żeby ruszać podłogę i dach.
Najwięcej dają drzwi, podszybie i słupki A. Nadkola, zupełnie inna jazda w deszczu oraz podczas pokonywania dziur.
Jak zaczyna być cicho z przodu, to wtedy zaczyna być słychać od bagażnika
Głośniki też odczuwalnie lepiej grają.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Słupków na pewno, podszybia musiałbym poszukać wyślij mi na priv link do Twojego massengera to Ci podeślę.
- timanfaya
- Posty: 636
- Rejestracja: 21 mar 2019, o 10:16
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: [S3] Superb 3FL vs VW Golf mk7.5 wyciszenie kabiny
Czytając powyższe warto jeszcze dodać, że w lifcie jest zmieniony przód auta (m.in. wloty powietrza w zderzaku, brak "dziur" pod reflektorami) dzięki czemu już przez to jest nieco cichszy od przedlifta - mniejszy opór powietrza