Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1033
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: Kuster »

Heja
Pacjent 2.0TDi CRLB 150KM

Od dłuższego czasu borykam się z błędem P2002 tj. "filtr cząstek stałych DPF zapchany"

DPF wymieniony przed zakupem...
Sprawdzony i niby przepływy jak w nowym samochodzie (250 jakiejś tam jednostki miary)
Moc na hamowni 216KM i 455NM

Wymienione oba czujniki (G450)

Dodatkowo DPF potraktowany psikadełkiem do czyszczenia DPF i EGR...

DPF wypala się prawidłowo min co 300km po mieście i 600-900 w trasie

Wartość jednostek stałych wg VAGDPF oscyluje w granicach 8-9g

Ogólnie nawet jak wyskoczy check to samochód nie traci na mocy i nie wzrasta spalanie ale sam fakt że się pokazuje i nie znika... Wkurza...
Skasuję błąd I raz wyskoczy po 5km a innym po 300...
Raz od razu po pierwszym odpaleniu a innym po 20...

Gdzieś wyczytałem na forum Vaga i Audi że trzeba zrobić adaptację...
Ale kuźwa jak...

W OBD11 jednostka silnika w ustawienia podstawowe próbowałem ustawić nastawy podstawowe m. In. "Adaptacja zaworu niskocisnieniowego ukladu recyklingu spalin"
I ogólnie wszystko co z DPF ale za każdym razem wyskakuje funkcja niedostępna lub że się nie powiodła bo coś tam "5F"


Ktoś może mnie nakierowac jak to zrobić poprawnie?
Silnik zimny czy ciepły? (Robiłem na ciepłym)

Czujniki kupiłem nowe oryginalne
Różnią się tylko jednym nr produkcyjnym załóżmy że jeden jesy 31 a drugi 32...


Próbowałem zamienić czujniki miejscami ale błąd nadal ten sam...
Jak dbasz tak masz
decepol
Posty: 4
Rejestracja: 14 maja 2023, o 20:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: decepol »

Hej. Dopadł mnie ten sam problem. Walczę z tym z pół roku. I dalej wyskakuje P2002.
Może udało Ci się z tym uporać?
Dzięki
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1033
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: Kuster »

decepol pisze: 14 maja 2023, o 20:26 Hej. Dopadł mnie ten sam problem. Walczę z tym z pół roku. I dalej wyskakuje P2002.
Może udało Ci się z tym uporać?
Dzięki
Tak ;)
Wykastrowałem auto z ekologii ;)
Mimo że program pokazywał niskie wartości i poprawne działanie DPF to i tak nie był już w najlepszej kondycji...

Od teraz (bez eko) błędów brak, auto dynamiczniejsze i spalanie na autostradzie spadło z 6,3-7,5l/100km do 5,6-6,4l/100km
Taki sam styl jazdy
Jak dbasz tak masz
kacluk
Posty: 503
Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
Samochód: Superb III
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Imię: Lukasz
Lokalizacja: Corby - UK

Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: kacluk »

Czy pozbywając się dpf usunąłeś także egr? Zrobiłeś przy tym może chip żeby podnieść moc?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1033
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: Kuster »

kacluk pisze: 15 maja 2023, o 09:11 Czy pozbywając się dpf usunąłeś także egr? Zrobiłeś przy tym może chip żeby podnieść moc?
Najpierw była zrobiona moc i przejeżdżone ~35tys km
W międzyczasie błędy P2002 i P0401/P0402
Wymienione wszystkie czujniki itp związane z DPF
Przepływ na postoju i na obciążeniu wskazywał na to że DPF jest w dobrym stanie

Ale jak już wyskakiwał komunikat na liczniku żeby sprawdzić DPF (wypalał się do 0g - 0%!!!!) To padło na jego eliminację

Dwa zawory EGR OFF (jeden z tyłu przy DPFie z tzw. chłodnicą EGR, a drugi przy kolektorze ssącym - zaślepione i wyłączone elektronicznie)

Wkład z DPFa pokazał że "coś" się skrystalizowało w kanałach

Po zabiegu sprawdzenie parametrów czy wszystko jest ok i czy trzeba robić korekty w sofcie
Jak dbasz tak masz
decepol
Posty: 4
Rejestracja: 14 maja 2023, o 20:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: decepol »

U mnie '% dpf to regen' zchodzi do ok 10% po aktywnej regeneracji i po 100km znowu ma ok 50%.
Na moim obd nie widać aktualnego pokrycia sadzą - puste pole wyświetla.

@Kuster jak na przeglądach wypada przy badaniu spalin?
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1033
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002

Post autor: Kuster »

decepol pisze: 16 maja 2023, o 15:00 U mnie '% dpf to regen' zchodzi do ok 10% po aktywnej regeneracji i po 100km znowu ma ok 50%.
Na moim obd nie widać aktualnego pokrycia sadzą - puste pole wyświetla.

@Kuster jak na przeglądach wypada przy badaniu spalin?
U mnie regeneracja była tak do 5-6g
Aaaaa potem.....
Z 5g wskakiwało na 20g (po 2km drogi)



Żeby podczas jazdy autostradowej ~150km/h wypalić się do ZERA


Jak długo mam auta to tylko raz spotkałem się z czymś takim jak badanie spalin i to na SKP+LPG gdzie był serwis gazu robiony.
Z tego co mi mówił facet na SKP to przy automatycznych skrzyniach nie robi się badań bo nie są miarodajne
Ograniczenie obrotów na 2tys i do tego bez obciążenia.

Ogólnie jestem za tym żeby ten DPF był...
Z tym że jakbym wymienił DPFa za ~2tys i okazałoby się że dalej jest coś nie tak to by mnie UJ strzelił.
Teraz mam z tym spokój ale za to z tyłu głowy jest ta myśl że można na tym zmoczyć dupę.
Tyle że mam aż za dużo znajomych którzy od lat jeżdżą dieslami z wybebeszonym co się da i jakoś tak lżej do tego podchodzę "bo im się udaje".
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ