Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 15:46
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Witam
Nabylem w zeszłym roku Skodę Superb III 2016 rok 1.4 TSI 125 km obecnie przebieg ponad 120000, zbliża się wymiana oleju i zastanawiam się co z rozrządem? Czy powinno się wymienić? Ktoś z was wymienial jaki tego koszt? Może ktoś ma ofertę na przykładowy zestaw jaki u siebie wymienił i co w jego skład wchodzi?
Z góry dziękuję za pomoc
Nabylem w zeszłym roku Skodę Superb III 2016 rok 1.4 TSI 125 km obecnie przebieg ponad 120000, zbliża się wymiana oleju i zastanawiam się co z rozrządem? Czy powinno się wymienić? Ktoś z was wymienial jaki tego koszt? Może ktoś ma ofertę na przykładowy zestaw jaki u siebie wymienił i co w jego skład wchodzi?
Z góry dziękuję za pomoc
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Tutaj masz pokazane co potrzebujesz
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-1-4ts ... 7864745979
Mój ojciec wymieniał w Touraine 1.4tsi 140KM i 150KM
Robił sam a koszt części 800-1300zl
Podstawa to łańcuch, napinacz i wariator (to duże kółko wałka rozrządu służy za zmienne fazy)
Jak słyszysz przy rozruchu jakieś rzegotanie które cichnie po rozgrzania silnika to właśnie jest to.
Pasek, pompa wody, łożysko, koło zębate wału, simering wału korbowego od strony rozrządu przy okazji.
https://allegro.pl/oferta/rozrzad-1-4ts ... 7864745979
Mój ojciec wymieniał w Touraine 1.4tsi 140KM i 150KM
Robił sam a koszt części 800-1300zl
Podstawa to łańcuch, napinacz i wariator (to duże kółko wałka rozrządu służy za zmienne fazy)
Jak słyszysz przy rozruchu jakieś rzegotanie które cichnie po rozgrzania silnika to właśnie jest to.
Pasek, pompa wody, łożysko, koło zębate wału, simering wału korbowego od strony rozrządu przy okazji.
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 15:46
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Jesteś pewien byłem przekonany, że w silniku 1.4 TSI 125 km z tego rocznika był pasek a nie łańcuch. Niestety nigdzie nie mogę odszukać co ile powinna być wymiana a w necie całkowicie różne głosy padają.
- Kuster
- Posty: 1050
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
No tak... To jest EA211 a nie EA111
No to koszta spokojnie o połowę niższe
Pasek, rolki, pompa wody, napinacz
Podaj VIN na PW to zapytam w sklepie u znajomego ile kosztuje Conti a ile INA
Występują też wzmacniane paski (do Hondy były na 100%) może do tych silników też są dostępne.
No to koszta spokojnie o połowę niższe
Pasek, rolki, pompa wody, napinacz
Podaj VIN na PW to zapytam w sklepie u znajomego ile kosztuje Conti a ile INA
Występują też wzmacniane paski (do Hondy były na 100%) może do tych silników też są dostępne.
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 9 gru 2021, o 15:46
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
W serwisie potwierdzili mi że to jakiś pasek syntetyczny i w teorii dożywotni. Nawet nie ma interwałów wymiany. Dlatego już sam nie wiem co robic.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Pasek z kevlarem - pewnie o to chodzi.
Wymieniaj ten zestaw i się nie zastanawiaj. Zestaw contiego lub iny a pompa wody oem
Wymieniaj ten zestaw i się nie zastanawiaj. Zestaw contiego lub iny a pompa wody oem
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Wymieniałem u siebie w 1.4 150km. Koszt części to z tego co pamiętam około 300zl. Pompa wody jest z drugiej strony silnika więc wymieniać nie trzeba ( u mnie zaczęła ciec przy około 140tys). Mi robił znajomy i za robotę płaciłem chyba też około 300zl. Jak się orientowałem to interwał jaki podawali to 210tys i 5 lat. Przy 120tys wyglądał jak nowy
https://allegro.pl/oferta/conti-ct1167k ... 14EALw_wcB
https://allegro.pl/oferta/conti-ct1167k ... 14EALw_wcB
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
210 tys km na pasku - ja pierdole
Owszem można tyle jeździć, pytanie czy teraz wydać koło 2k czy później x3 za remont silnika
Owszem można tyle jeździć, pytanie czy teraz wydać koło 2k czy później x3 za remont silnika
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 6 maja 2022, o 16:18
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2010
- Silnik: 1.4TSI CAXC (125KM)
- Imię: Marek
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Czytając temat nadal nie wiem po ilu powinno się wymienić, jak że jestem nowym użytkownikiem forum nie chce się narazić - to może podam vin i ktoś z grona mi na 100% powie.
TMBAA73T4B9010741
Z góry dziękuje
TMBAA73T4B9010741
Z góry dziękuje
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Na spokojnie nikomu się nie narażasz. Moim zdaniem pierwszy rozrząd po oem albo po 100tys lub 5 lat, każdy kolejny co 60kkm ale to moje zdanie
-
- Posty: 103
- Rejestracja: 19 maja 2020, o 12:39
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
- Aktualnie: 180km 357nm
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Nie sprawdzałem po Vin bo nie mam takiej możliwości ale pasek do 1.4tsi jest taki sam jak 1.0tsi i 1.2tsi o nr oem 04E198119A- w motorpol Wrocław to 500 zł plus przesylka
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 14 kwie 2022, o 19:24
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Wymiana rozrządu 1.4 TSI 125 km
Witam.Mam dylemat.Tydzień temu mój mechanik wymienił w mojej skodzie superb 2.0 Tsi 4x4 280 koni rozrząd ( 2 łencuszkoi ,2 napinacze wszystkie ślizgi ) wszystko orginal Skoda.Powód zmiany podczas odpalenie po nocnym postoju było słychać grzechotania .Teraz po wymienię tylko słychać przez 2 sekundy delikatnie łańcuszek jak schodzi z ssania tez po nocnym postoju.Czy nowy rozrząd musi się ułożyć ? Sam nie wiem o co chodzi .