Temperatura oleju 2.0 TDi
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi
100% racji ManiekSzkodnik.
Uważam, że nagrzewnice i chłodniczki oleju mają kiepską budowę i bardzo łatwo ulegają zatkaniu. Wlanie gównianego płynu nawet jednorazowo wytrąci osad i inne cuda. Ta używka zaraz też się zatka. U siebie zamontowałem filtr na powrocie płynu chłodzącego - po miesiącu wyłapał mnóstwo syfu, najwięcej żelu i drobinek koloru cegły.
Uważam, że nagrzewnice i chłodniczki oleju mają kiepską budowę i bardzo łatwo ulegają zatkaniu. Wlanie gównianego płynu nawet jednorazowo wytrąci osad i inne cuda. Ta używka zaraz też się zatka. U siebie zamontowałem filtr na powrocie płynu chłodzącego - po miesiącu wyłapał mnóstwo syfu, najwięcej żelu i drobinek koloru cegły.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi
A te „żelowe gówno” to nie jest czasem tzw silica bag ze zbiorniczka wyrównawczego? Jego rozerwanie powoduje problemy z chłodzeniem/grzaniem. I to są właśnie takie małe jakby kulki żelowe.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi
Ja mam skodę z 2010 roku i jak czyściłem zbiornik wyrównawczy to nie miałem torebki ani napisu na zbiorniczku, więc w moim przypadku było to spowodowane płynem chłodniczym (jego jakością).
Mam jeszcze swoją "małą" teorię odnośnie chłodnicy spalin (EGR) i płynu chłodniczego. W moim przypadku zapchana była chłodnica olejowa na bloku silnika, wąż wchodzący w podstawę filtra oleju idzie w stronę ściany grodziowej, schodzi w dół i łączy się z chłodnicą spalin (EGR) i teraz tak: chłodnica olejowa ledwo co drożna (oczy na wierzch przy dmuchaniu w nią) czyli płyn który szedł do chłodnicy spalin (EGR) cały czas "stał w miejscu" niezależnie od obrotów silnika czyli chłodnica spalin (EGR) nie była chłodzona i mogła "gotować" (nie wiem jak to nazwać) płyn chłodniczy i robił się taki żelowaty. Czasami jeszcze czytałem, że ludzią przepuszcza chłodnica spalin (EGR) na uszczelce i płyn dostawał się do komory spalania, no tak skoro pompa obiegu płynu chłodniczego wraz z obrotami robi większe ciśnienie to jak jest "przytkana, zatkana" chłodnica olejowa to znajdzie gdzieś sobie ujście. Ja już w skodzie 3 razy robiłem EGR i jak zlewałem z niego płyn to też takie czerwone grudki żelowate wylatywały.
Dobrze myślę koledzy?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi
Filtr przepływowy siateczkowy (rozkrecalny) na powrocie wezyka do zbiorniczka wyrównawczego. Montaż to chwila bez cięcia czegokolwiek. Warto dodac, ze filtrowanie w ciężarówkach jest normlane.ManiekSzkodnik pisze: ↑21 maja 2022, o 13:24 Kolego gdzie wpakowałeś filterek i jak wygląda? Dużo rzeźby?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi
Dokładnie, ogólnie filtr powinien być większy i najlepiej z odstojnikiem, ale z braku laku dałem taki co miałem pod ręką w ramach eksperymentu co wyłapie po wymianie nagrzewnicy.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
- jedrek1980
- Posty: 460
- Rejestracja: 17 sie 2017, o 19:28
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 217/430 Compsport
- Lokalizacja: Piotrków Trybunalski
Re: Temperatura oleju 2.0 TDi
Koledzy mam pytanko odnośnie wymiany chlodniczki oleju w SS3 2.0 TDI 150 koni.Zeby wymienić chlodniczki/podstawę filtra trzeba demontować zderzak czy idzie zrobić to bez demontażu?