Wypalanie filtra DPF?
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wypalanie filtra DPF?
Do ilu % napełnienia schodzi Wam wg appki po poprawnym wypaleniu?
Mi wczoraj podczas jazdy zaczęło się wypalanie, dojechałem na miejsce docelowe ale nie gasiłem silnika tylko przytrzymałem go na obrotach, to proces się zakończył na 22%.
Czy np przy wypalaniu podczas jazdy jest w stanie więcej wypalić by zejść poniżej tych 22%?
Wg appki przebieg od ostatniego wypalania, to 400km - 90% trasa
W porównaniu do kolegi @maureliusz Oil Ash Residue mam 0.14, ale z tego co widzę, to częściej mi się wypala.
Przebieg 203tys
Mi wczoraj podczas jazdy zaczęło się wypalanie, dojechałem na miejsce docelowe ale nie gasiłem silnika tylko przytrzymałem go na obrotach, to proces się zakończył na 22%.
Czy np przy wypalaniu podczas jazdy jest w stanie więcej wypalić by zejść poniżej tych 22%?
Wg appki przebieg od ostatniego wypalania, to 400km - 90% trasa
W porównaniu do kolegi @maureliusz Oil Ash Residue mam 0.14, ale z tego co widzę, to częściej mi się wypala.
Przebieg 203tys
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
Mówisz o mierzonej czy obliczonej?
Bo na postoju to mocniej szhodzi mierzona / mi jak kiedyś go trzymałem lekko na obrotach zeszło poniżej zera...
A wartość obliczona mocniej shodzi na trasie.
Jak już pisałem:
- jak jeździsz bardziej miesto / te wartości się mocniej rozjeżdżają / mnie nawet dochodzi do połowy różnicy miedzy nimi
- jak jeździsz trasę / to się zaczynają schodzić
Bo na postoju to mocniej szhodzi mierzona / mi jak kiedyś go trzymałem lekko na obrotach zeszło poniżej zera...
A wartość obliczona mocniej shodzi na trasie.
Jak już pisałem:
- jak jeździsz bardziej miesto / te wartości się mocniej rozjeżdżają / mnie nawet dochodzi do połowy różnicy miedzy nimi
- jak jeździsz trasę / to się zaczynają schodzić
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wypalanie filtra DPF?
Mówię o tym pasku postępu co jest pod rysunkiem filtra - nie wiem jaka to wartość
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
ten pasek jak mi się dobrze wydaje odpowiada procentowi mierzonej lub obliczonej / pytanie co większe.
Po prostu pokazuej kiedy wypalanie będzie w skrócie.
Po prostu pokazuej kiedy wypalanie będzie w skrócie.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wypalanie filtra DPF?
Jeżdżąc po okolicy wciąż tak samo było.
Jak tylko poczuł trasę... od razu zaczął wypalać i zakończył proces.
Wygląda że apka działa dobrze. Jednak proces nie był zakończony.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Jak tylko poczuł trasę... od razu zaczął wypalać i zakończył proces.
Wygląda że apka działa dobrze. Jednak proces nie był zakończony.
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam kolegów. Przychodzę z kolejnym pytaniem:) 2tyg temu wymieniłem EGR na nowy i od kilku dni zacząłem używać aplikacji vag DPF. Zauważyłem że jak jadę np ze stała prędkością 100-120km na tempomacie to zaczyna mi świecić ikonka filtra DPF w aplikacji na czerwono ale nie jest to wypalanie. Dodatkowo zrobiłem test o którym ktoś tutaj pisał żeby wrzucić 3 bieg i jechać z prędkością obrotową od 1500-4000. I u mnie różnica ciśnień na każdym z 4 testów była inna. Na pierwszym przy 4000 obrotów było 200hpa na drugim było 180 na trzecim 140 a na czwartym 211hpa i za każdym razem nawet po przytrzymaniu na 4000 obrotów spadało od razu na 110-120hpa. Dodatkowo cały czas ikonka filtra była na czerwono raz mniej raz bardziej. Na biegu jałowym mam różnice 4hpa. Przed wymianą EGR wypalał się co ok 500-600km od wymiany EGR-a wypalał się raz i po wypaleniu wartość zmierzona wynosiła -16g a obliczona 5.72 i teraz mam zrobione 479km i zapełnienie sądzą obliczone wynosi 13.46g a zmierzone -6.34g. zapełnienie popiołem mam 0.16l a samochód ma oryginalnie 242tys przebiegu. I zastanawiam się czym się mam się czym martwić czy nie. Samochód jeździ normalnie nic nie szarpie, moc ma pracuje równo. Silnik to 2.0tdi 140KM cffb. Dodam że po wymianie EGR nie było robione wypalanie serwisowe i z tego co wiem to chyba nigdy nie było robione. Nigdy tez nie zapaliła mi się kontrolka DPF na desce rozdzielczej. Do wglądu daje zdjęcia z aplikacji. Co wy o tym sądzicie DPF może być już jednak zatkany czy czujnik różnicy ciśnień walnięty czy wszystko w porządku i jeździć i obserwować?
Analizowalem przed chwila logi z vag dpf i wygląda na to że jak dochodzi do 4000 obrotów i nawet wskakuje na te 200hpa to odrazu spada w okolice 100hpa normalnie jeżdżąc to przy 2000 obrotów mam w okolicy 35-50hpa.
Codziennie robię tę samą trasę 35% miasto i 65% trasa obwodnicą. W jedną stronę 25km z czego 15km to trasa a spowrotem 31km z czego 20km to trasa.
Edit: na biegu jałowym na zagrzanym silniku przy 2500 obrotów różnica ciśnień to 32hpa
Zrobiłem dzisiaj jeszcze jeden test na 3 biegu od 1500-4000 obrotów i maks było 174hpa.
https://ibb.co/vH89nm9
https://ibb.co/0VBYNC4
https://ibb.co/HPgy5rY
Analizowalem przed chwila logi z vag dpf i wygląda na to że jak dochodzi do 4000 obrotów i nawet wskakuje na te 200hpa to odrazu spada w okolice 100hpa normalnie jeżdżąc to przy 2000 obrotów mam w okolicy 35-50hpa.
Codziennie robię tę samą trasę 35% miasto i 65% trasa obwodnicą. W jedną stronę 25km z czego 15km to trasa a spowrotem 31km z czego 20km to trasa.
Edit: na biegu jałowym na zagrzanym silniku przy 2500 obrotów różnica ciśnień to 32hpa
Zrobiłem dzisiaj jeszcze jeden test na 3 biegu od 1500-4000 obrotów i maks było 174hpa.
https://ibb.co/vH89nm9
https://ibb.co/0VBYNC4
https://ibb.co/HPgy5rY
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wypalanie filtra DPF?
Przepraszam że będzie to post pod postem może admin sie zlituje i nie usunie tego:)
A więc tak zacząłem sie zagłębiać w temat czujnika różnic cisnien dpf. Zastanawia mnie jego dziwne zachowanie.
Dowiedziałem sie że różnica ciśnień na włączonym zapłonie a zgaszonym silniku ma być 0hpa a po odpaleniu samochodu ma być bliższa 0. Wczoraj podłączyłem vcds i okazało sie ze u mnie na zaplonie jest 1 hpa a po odpaleniu 4hpa na zagrzanym silniku. Po wyjeciu czujnika i sprawdzeniu stanu drożności węży pokazuje mi teraz na zaplonie 3hpa a na wlaczonym silniku 5-7hpa. Dodatkowo jak zatkam palcem to krótka rurke co nie jest do niczego podlaczona to wartość na zaplonie oscyluje miedzy 0 a -5
Różnica ciśnień offset wczoraj była 0hpa a dzisiaj 3hpa a po odpaleniu silnika i przygazowaniu ta wartość sie nie zmienia pokazuje cały czas tą samą wartość. Zrobiłem adaptacje czujnika ale kompletnie nic to nie zmieniło.
Na zapłonie mam tak
https://ibb.co/pK7PBDq
A po opaleniu mam tak (ostatnie wypalanie miałem 650km temu)
https://ibb.co/FH32nHM
Wczoraj po odpaleniu miałem tak
https://ibb.co/4PsW0vr
I sam nie wiem czy tak ma byc czy po prostu czujnik mam walnięty. Błędów żadnych nie pokazuje.
Chciałem zamówić ten czujnik 059906051C bo taki mam założony ale są tylko jakieś podróbki za 100zl albo oryginal za prawie 400zl chciałem kupic czujnik Boscha i czytalem ze zamiennikiem tego 059906051C jest nr 0 281 006 083 ale takiego nie znalazłem jest tylko ten 0 281 006 082 czy bedzie on pasował do mojego 2.0tdi 140KM cffb ? Chyba że 083 i 082 są zamienne i oba pasują?
A więc tak zacząłem sie zagłębiać w temat czujnika różnic cisnien dpf. Zastanawia mnie jego dziwne zachowanie.
Dowiedziałem sie że różnica ciśnień na włączonym zapłonie a zgaszonym silniku ma być 0hpa a po odpaleniu samochodu ma być bliższa 0. Wczoraj podłączyłem vcds i okazało sie ze u mnie na zaplonie jest 1 hpa a po odpaleniu 4hpa na zagrzanym silniku. Po wyjeciu czujnika i sprawdzeniu stanu drożności węży pokazuje mi teraz na zaplonie 3hpa a na wlaczonym silniku 5-7hpa. Dodatkowo jak zatkam palcem to krótka rurke co nie jest do niczego podlaczona to wartość na zaplonie oscyluje miedzy 0 a -5
Różnica ciśnień offset wczoraj była 0hpa a dzisiaj 3hpa a po odpaleniu silnika i przygazowaniu ta wartość sie nie zmienia pokazuje cały czas tą samą wartość. Zrobiłem adaptacje czujnika ale kompletnie nic to nie zmieniło.
Na zapłonie mam tak
https://ibb.co/pK7PBDq
A po opaleniu mam tak (ostatnie wypalanie miałem 650km temu)
https://ibb.co/FH32nHM
Wczoraj po odpaleniu miałem tak
https://ibb.co/4PsW0vr
I sam nie wiem czy tak ma byc czy po prostu czujnik mam walnięty. Błędów żadnych nie pokazuje.
Chciałem zamówić ten czujnik 059906051C bo taki mam założony ale są tylko jakieś podróbki za 100zl albo oryginal za prawie 400zl chciałem kupic czujnik Boscha i czytalem ze zamiennikiem tego 059906051C jest nr 0 281 006 083 ale takiego nie znalazłem jest tylko ten 0 281 006 082 czy bedzie on pasował do mojego 2.0tdi 140KM cffb ? Chyba że 083 i 082 są zamienne i oba pasują?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wypalanie filtra DPF?
U mnie w CFGB siedzi 059906051C / 0281006083
Z tej aukcji wygląda identycznie jak mój
https://allegro.pl/oferta/czujnik-rozni ... 9946854340
można nieco tańszy z boscha
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-cis ... tml#102747
Z tej aukcji wygląda identycznie jak mój
https://allegro.pl/oferta/czujnik-rozni ... 9946854340
można nieco tańszy z boscha
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-cis ... tml#102747
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wypalanie filtra DPF?
No wlasnie w końcu udało mi się znaleźć ten czujnik tylko zastanawiam sie czy wymieniać go teraz bo w sumie błędu poki co nie mam ani problemów z DPF jedynie widzę ze wskazuje błędne wartości chyba. Co sądzisz?marioti pisze: ↑15 mar 2022, o 19:41 U mnie w CFGB siedzi 059906051C / 0281006083
Z tej aukcji wygląda identycznie jak mój
https://allegro.pl/oferta/czujnik-rozni ... 9946854340
można nieco tańszy z boscha
https://www.iparts.pl/czesc/czujnik-cis ... tml#102747
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam, panowie DPF pojechał do czyszczenia. Co zrobić w VCDS by wszystko było dobrze. Trzeba robić adaptacje czy wystarczy to wykonać:
Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych filtra czastek stałych->Gotowe, powrót
Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień->Gotowe, powrót
Proszę o odpowiedzi.
Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych filtra czastek stałych->Gotowe, powrót
Silnik->Nastawy podstawowe->Resetowanie wartości wyuczonych czujnika różnicy ciśnień->Gotowe, powrót
Proszę o odpowiedzi.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 8 kwie 2022, o 07:53
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Dzien dobry,
jestem tutaj nowy wiec z gory przepraszam za pytanie, ktore juz bylo odpowiedziane z 500 razy.
Czy spotkaliscie sie z czyms takim jak podwyzszone obroty na P lub na D z wcisnietym hamulcem do 1000 i takim delikatnym zacinaniem sie wspomagania kierownicy ? Kiedy mam wlasnie takie obroty wyczuwam przy manewrowaniu na parkingu takie delikatne drganie na kierownicy. W trasie wszystko dziala jak nalezy, tylko przy nizszej predkosci i szczegolnie przy parkowaniu. I to drganie wlasnie wtedy jak widze ze te obroty sa wysze. Spalanie na postoju wtedy pokazuje 0.7-0.8 l/godz.
z gory dziekuje za odp i zero hejtu/rejdzu/roastu
Tomáš
jestem tutaj nowy wiec z gory przepraszam za pytanie, ktore juz bylo odpowiedziane z 500 razy.
Czy spotkaliscie sie z czyms takim jak podwyzszone obroty na P lub na D z wcisnietym hamulcem do 1000 i takim delikatnym zacinaniem sie wspomagania kierownicy ? Kiedy mam wlasnie takie obroty wyczuwam przy manewrowaniu na parkingu takie delikatne drganie na kierownicy. W trasie wszystko dziala jak nalezy, tylko przy nizszej predkosci i szczegolnie przy parkowaniu. I to drganie wlasnie wtedy jak widze ze te obroty sa wysze. Spalanie na postoju wtedy pokazuje 0.7-0.8 l/godz.
z gory dziekuje za odp i zero hejtu/rejdzu/roastu
Tomáš
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam,
DPF jest po praniu proszę o sprawdzenie parametrów. Głównie zastanawia mnie czemu obliczona wartość nie jest równa 0 tak jak zmierzona. Czujnik różnicy ciśnienia nie wymieniany. Został wykonany pomiar dynamiczny na 3biegu.
DPF jest po praniu proszę o sprawdzenie parametrów. Głównie zastanawia mnie czemu obliczona wartość nie jest równa 0 tak jak zmierzona. Czujnik różnicy ciśnienia nie wymieniany. Został wykonany pomiar dynamiczny na 3biegu.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Pokaż różnice ciśnień na zapłonie i biegu jałowym.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Screen na zapłonie:
Screen na odpalonym:
Screen przy 2000obr/min
Moim zdaniem czujnik różnicy ciśnienia jest OK. Tylko dlaczego obliczona masa sadzy nie zjeżdża do 0?
Screen na odpalonym:
Screen przy 2000obr/min
Moim zdaniem czujnik różnicy ciśnienia jest OK. Tylko dlaczego obliczona masa sadzy nie zjeżdża do 0?