SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marcinj6 »

Mam szybkie pytanie. Jakie macie u siebie cisnienie w kołach 225/40 r18 ? Teraz mam 2.3 z przodu i 2.5 z tyłu nie wiem czy dobrze 😅
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marioti »

ja mam zgodnie z tym co masz na klapce wlewu paliwa, czyli normalnie 2,2 bara przód i tył
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marcinj6 »

No właśnie tak mi się wydawało ze z tyłu mam coś za dużo:)
Awatar użytkownika
chudy77
Posty: 62
Rejestracja: 25 sie 2016, o 13:30
Samochód: Superb III combi
Silnik: Inny

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: chudy77 »

Mam dwa szybkie pytania
Ciśnienie w kołach 2.5 jako eco wg klapki czy 2.2?

Olej do skrzyni oznaczenie "rsr " silnik 1.4tsi 150km
zlałem olej po ok 60000tyś i wyszło coś ok 1.3l, a zalecają 2.3l . Czy fabryka leje mniej czy nie wszystko zleciało? Olej już kapał podniosłem auto z lewej strony i nic więcej nie wyleciało. Wlałem 2.3l przez włącznik wstecznego biegu Olej Fuchs. Czy nie będzie za dużo oleju skoro zlałem o litr mniej niż powinno być?
Co o tym sądzicie?
fabek
Administrator
Posty: 1227
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: fabek »

Ktoś orientuje się chłodnica oleju 2.0 tdi 03L117021C który producent robi na pierwszy montaż?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marcinj6 »

Nurtuje mnie jedna sprawa. Mam superba 2 z 2012 kod lakieru LF9E-9P9P candy white. I nie mogę nigdzie znaleźć odpowiedzi czy to jest lakier akrylowy bez bezbarwnego? Lakiernik robił mi rdze na klapie i twierdzi że auto jest całe malowane akrylem bez klaru. I tak wyszło z fabryki. Jak oczyszczał klapę to schodziła odrazu baza i nie było klaru. Natomiast Ori lakier na zaprawki jest baza + bezbarwny.
Awatar użytkownika
Sekund
Posty: 46
Rejestracja: 27 gru 2021, o 16:10
Samochód: Superb II DSG 4x4
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: 186/390
Imię: Piotr
Lokalizacja: Zielonka
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Sekund »

Pacjent z 2012r 323000 km przebiegu CFFB
Poniżej parametry DPF. Jest ok, jechać na pranie czy jechać na złom Obrazek
Nie kopci nie ma z nim problemów. Obrazek

Wysłane z mojego 2201117TY przy użyciu Tapatalka

Krolik
Posty: 5
Rejestracja: 19 cze 2022, o 09:26
Samochód: Superb II combi 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: Krolik »

Witam. Posiadam Skodę Superb 2 3.6 V6 4×4. Zapaliła się kontrolka EPC. Po podłączeniu kompa diagnoza raz za małe ciśnienie paliwa raz za duże. Wymieniono czujnik utrzymania ciśnienia, pompa paliwa i czujnik na powrocie. Po adaptacji części bez poprawy. Teraz wskazuję za wysokie ciśnienie około 120 barów na wolnych obrotach. Majster mówi że nie wie co teraz ma robić. Może ktoś z was miał taki problem. Proszę o pomoc bo jestem w czarnej d.... Dodam że skoda ma przejechane 160 tyś. Pozdrawiam wszystkich
ManiekSzkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208km/435NM
Imię: Mariusz

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: ManiekSzkodnik »

Witam kolegów. Mam pytanko odnośnie zachowania turbiny w Superbie II, jaka jest zasada działania 'gruszki' zmiennej geometrii w silniku CFGB. Jak zachowuje się gruszka na zgaszonym silniku, podczas odpalenia, na biegu jałowym, po dodaniu gazu. Ktoś obserwował, zagłębiał się w temat? Pozdro Pany!
Awatar użytkownika
krzynol
Ekspert
Posty: 422
Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
Samochód: Superb II DSG 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 170KM
Imię: Krzysztof
Lokalizacja: 3miasto
Kontakt:

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: krzynol »

gruszka rusza cięgnem regulującym łopatki w turbinie
odpal auto i zobaczysz, niech ktoś gazuje, odpuszcza, uderza w gaz i będziesz widział ruchy
ruch sztangi powinien być około 1cm
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marcinj6 »

Czyścił ktoś z was soczewki w ss2? O ile od wewnątrz myślę że da radę jakoś wyczyścić to zastanawiam się czy jest jakiś sposób na wyczyszczenie soczewki od zewnątrz i odbłyśników. Da się jakoś sprawdzić datę produkcji żarnikow? Mam w tej chwili osram xenarc classic i nie wiem kiedy były one zakładane. Zauważyłem że w miejscu gdzie idzie drucik mają lekki nalot szary. Z tego co widziałem to wszyscy polecają osram xenarc laser ale też swoje kosztują. I zastanawiam się czy są jakieś inne które świecą podobnie do nich a mniej kosztują. Kiedyś ktoś polecał żarniki vision ale nie znalazłem żadnych opinii o nich. Co sądzicie warto dołożyć i kupić osram xenarc laser?
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marioti »

od zewnątrz to chyba tylko przez demontaż klosza, ewentualnie można próbować podobnie jak od wewnątrz, czyli np. wata na drucie.
Odbłyśnika nie dotykaj, czymkolwiek chciałbyś to wyczyścić to tylko pogorszysz sprawę. Jedyna opcja do regeneracja odbłyśnika poprzez jego fizyczne wyjęcie z lampy wyczyszczenie i wykonanie nowego napylenia warstwy.

co do daty produkcji osram-ów, jaki masz kod liczbowo-cyfrowy pod kodem qr na nalepce z tyłu żarnika? chodzi o pierwsze kilka znaków (4 do 5 znaków, tuż pod kodem qr)

wrzuć foto jaki nalot? wg mnie taki lekki mleczny nalot to norma, ale piszesz o szarym.

Różnica między classic a laser jest zauważalna ale szczerze mówiąc tylko jak postawisz dwa auta obok siebie. W normalnym użytkowaniu przyzwyczaisz się do jednych czy drugich. Ogromną różnicę zobaczysz dopiero po regeneracji odbłyśników, o ile twoje są już zużyte lub przykryte nalotem
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marcinj6 »

marioti pisze: 28 lis 2022, o 07:59 od zewnątrz to chyba tylko przez demontaż klosza, ewentualnie można próbować podobnie jak od wewnątrz, czyli np. wata na drucie.
Odbłyśnika nie dotykaj, czymkolwiek chciałbyś to wyczyścić to tylko pogorszysz sprawę. Jedyna opcja do regeneracja odbłyśnika poprzez jego fizyczne wyjęcie z lampy wyczyszczenie i wykonanie nowego napylenia warstwy.

co do daty produkcji osram-ów, jaki masz kod liczbowo-cyfrowy pod kodem qr na nalepce z tyłu żarnika? chodzi o pierwsze kilka znaków (4 do 5 znaków, tuż pod kodem qr)

wrzuć foto jaki nalot? wg mnie taki lekki mleczny nalot to norma, ale piszesz o szarym.

Różnica między classic a laser jest zauważalna ale szczerze mówiąc tylko jak postawisz dwa auta obok siebie. W normalnym użytkowaniu przyzwyczaisz się do jednych czy drugich. Ogromną różnicę zobaczysz dopiero po regeneracji odbłyśników, o ile twoje są już zużyte lub przykryte nalotem
Zerkne na te numery jak tylko wrócę do domu. Podrzuce fotki. Ogólnie to chyba na razie kupię żarniki super vision d1s a docelowo znajomy przerobi mi lampy na bi-ledy. Wsadzi całe projektory koito albo ronana. U siebie w audi a4b8 przerobił i nawet diagnosta powiedział że są dobrze ustawione jak Ori xenony. Ale jest cały projektor pod ledy zmieniony(soczewka+ odbłyśnik).
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marioti »

a cena takiego zabiegu?
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy

Post autor: marcinj6 »

550-600 komplet projektorów biled + przeróbka. Kumpel mi powiedział 1000 za całość. Ale to jak świeca to bajka. Nie ma problemu w deszczu jak na ksenonach. Mnie szlak trafia jak deszcz pada bo nic nie widać.
ODPOWIEDZ