Wypalanie filtra DPF?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wszystko zależy jaka masz wersje softu. Parametry są idealne. Zrób sobie adaptacje czujnika różnicy na zapłonie. Jezdzic i nie kombinować.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Wersja softu z przed afery dieselgate nr nie pamietam. Czyli jeżdżę i nie kombinuje.
Po czyszczeniu z zapelnienia filtra 0.24l silnik obecnie bardziej żwawy z dolnych obrotów. Spalanie na 100km spadło o ok 0.8l.
Informacje dla potomnych lepiej wyczyścić oryginał filtr DPF niż ładować zamiennik. Dodatkowo wtryski max +- 0.5 na każdym cylindrze, egr sprawny przy stanie 343tys. km.
Po czyszczeniu z zapelnienia filtra 0.24l silnik obecnie bardziej żwawy z dolnych obrotów. Spalanie na 100km spadło o ok 0.8l.
Informacje dla potomnych lepiej wyczyścić oryginał filtr DPF niż ładować zamiennik. Dodatkowo wtryski max +- 0.5 na każdym cylindrze, egr sprawny przy stanie 343tys. km.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
No panie, ale po czyszczeniu filtra koniecznie zrób jego reset (wymianę) w vcds. Dopiero wtedy zacznie sobie poprawnie liczyć ecu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 172
- Rejestracja: 21 sty 2020, o 18:36
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: Wypalanie filtra DPF?
Był robiony reset filtra oraz nastawy podstawowe czujnika różnicy cisnienia. Wartości popiolu w oleju jest wyzerowana.
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wypalanie filtra DPF?
U mnie ostatnio zaczął wypalać DPFa po większej ilość km - wcześniej było to ok 330km, a teraz jest ok 430km - odczytywać to za dobry omen?
Trasy i styl jazdy w zasadzie te same.
VAG DPF wszystkie parametry pokazuje na zielono - jedyne co zaobserwowałem, to Oil Ash Residue z 0.14 na 0.15 wskoczył.
Przebieg 215tys km.
Trasy i styl jazdy w zasadzie te same.
VAG DPF wszystkie parametry pokazuje na zielono - jedyne co zaobserwowałem, to Oil Ash Residue z 0.14 na 0.15 wskoczył.
Przebieg 215tys km.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Wypalanie filtra DPF?
Nawet tankując inne paliwo mogą się interwały zmienić.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wypalanie filtra DPF?
Co ciekawe ciągle leję takie samo
No nic, ale generalnie takie wydłużenie interwału jest na + czy -?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
Re: Wypalanie filtra DPF?
Witam Panów, od 10 maja jeżdżę swoja Skodzinką SuperB II (CFGB, program na 208koni) z zregenerowanym DPF (niby wypalany w piecu, rok pisemnej gwarancji, wymieniałem turbinę (troszkę ciekła olejem) dlatego poszedł DPF do czyszczenia, w aucie nie zapalała się kontrolka od DPF ani kontrolka silnika) Wymieniłem go sam, nie miałem możliwości samemu przeprowadzić wypalania serwisowego więc pojechałem do elektronika z mojej miejscowości, który ją przeprowadził. Odbierając samochód powiedział, że wypalanie przebiegło ok, procedura zakończona, dodał żebym po 2 tyg. zajechał do niego, sprawdzi parametry i powie mi czy wszystko gra. Dziś byłem u niego powiedział mi, że wygląda to słabo, mówił też że dużo zapełniony, wkręcił auto na 2tys obrotów i pokazał iż różnica ciśnień wynosi 20(hPa/mbar?). Zrobiłem apką jakieś skriny ekranu z aplikacji VagDPF.
Pierwsza fota jest z przed zabiegu czyszczenia DPF, dokładnie 13.04.2022 (końcówki wydechu co jakiś czas do mycia):
Druga fota jest z 18.06.2022 i udało mi się ją ustrzelić zaraz po wypaleniu:
Trzecia z 21.06.2022 silnik zgaszony i zimny
Czwarta z 21.06.2022 silnik na jałowym i zimny
Piąta z 21.06.2022 silnik 2tys. obrotów i zimny
Co mam o tym myśleć, chciałem dobrze żeby nie usuwać DPF, teraz po jego słowach czuję się "troszkę" oszukany przez firmę regenerującą i jeszcze świadomość rozbierania tego wszystkiego "idź Pan w C..." (nie pokazało miniaturek, żeby fotę zobaczyć to prawy przycisk myszy na "obrazek" i otwórz w nowym oknie).
Pierwsza fota jest z przed zabiegu czyszczenia DPF, dokładnie 13.04.2022 (końcówki wydechu co jakiś czas do mycia):
Druga fota jest z 18.06.2022 i udało mi się ją ustrzelić zaraz po wypaleniu:
Trzecia z 21.06.2022 silnik zgaszony i zimny
Czwarta z 21.06.2022 silnik na jałowym i zimny
Piąta z 21.06.2022 silnik 2tys. obrotów i zimny
Co mam o tym myśleć, chciałem dobrze żeby nie usuwać DPF, teraz po jego słowach czuję się "troszkę" oszukany przez firmę regenerującą i jeszcze świadomość rozbierania tego wszystkiego "idź Pan w C..." (nie pokazało miniaturek, żeby fotę zobaczyć to prawy przycisk myszy na "obrazek" i otwórz w nowym oknie).
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wypalanie filtra DPF?
Moim zdaniem DPF masz ok. A elektronik coś bredzi. Co do wypalania w piecu to zły pomysł często pękają wkłady dpfa i potem już puszczają sadzę. Po czyszczeniu dpfa masz już czyste końcówki?
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
Re: Wypalanie filtra DPF?
Tak, teraz są czyste. Wcześniej podczas wypalania w mieście potrafił taki biały dym puścić z rury, teraz tego nie ma.
-
- Posty: 26
- Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 208km/435NM
- Imię: Mariusz
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wypalanie filtra DPF?
Ja z czujnikiem sobie poradziłem już. Ostatnio przywróciłem soft z przed afery DG i podniosłem moc do 180KM. U mnie mimo że zapełnienie popiołem mam 0.16 to różnice ciśnień mam dobre i nawet pod dużym obciążeniem są w normie więc obstawiam pęknięty wkład filtra DPF co właśnie powoduje że sadza dostaje się na końcówki rury wydechowej. każdy silnik nawet zdrowy emituje cząstki stałe a DPF ma je wyłapać. Jeśli struktura w nim jest stopiona albo pęknięta to rury wydechowe będą okopcone.