Chiptuning

Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

Pod kątem obudowy tj. rozmieszczenia wejść/wyjść to zupełnie różne turbo. Wystarczy popatrzeć na zdjęcia porównawcze.
Natomiast pod kątem samego wyjścia na dpf, wg mnie wyglądają identycznie.
Opaski łączące w obu przypadkach są średnicy 75mm: Skoda 1K0253725, audi 04L253725B. Jak szukasz opaski to zamienniki mają te same numery do obu turbo.
nieco innego kształtu są uszczelki, ale średnica zewn. 76mm, jest identyczna: skoda 1K0253115T, audi 04L253115A

Audi:
https://www.ilcats.ru/audi/?function=ge ... anguage=en
Skoda:
https://www.ilcats.ru/skoda/?vin=03L253 ... anguage=en
https://www.ilcats.ru/skoda/?function=g ... anguage=en
ManiekSzkodnik
Posty: 26
Rejestracja: 13 wrz 2021, o 18:01
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 208km/435NM
Imię: Mariusz

Re: Chiptuning

Post autor: ManiekSzkodnik »

Dzięki!, po analizie stwierdzam to samo :)
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Chiptuning

Post autor: marcinj6 »

Jakby ktoś szukał informacji o vag performance pomorze to jestem właśnie po modyfikacji tam zrobionej i jestem bardzo zadowolony i śmiało polecam. Został mi zmieniony soft diesel Gate 9978 na taki na jakim wyjechał z fabryki 7128 i na tym sofcie strojenie.
Moja kura to superb 2 2012 2.0tdi 140KM cffb
Seria:
141KM i 358Nm
Po modyfikacji
179KM i 404Nm
https://ibb.co/tM7dq9V
https://ibb.co/0X8GRt8
MaciekWAW
Posty: 32
Rejestracja: 6 kwie 2021, o 09:48
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2013
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB

Re: Chiptuning

Post autor: MaciekWAW »

marcinj6 pisze: 20 cze 2022, o 13:03 Jakby ktoś szukał informacji o vag performance pomorze to jestem właśnie po modyfikacji tam zrobionej i jestem bardzo zadowolony i śmiało polecam. Został mi zmieniony soft diesel Gate 9978 na taki na jakim wyjechał z fabryki 7128 i na tym sofcie strojenie.
Moja kura to superb 2 2012 2.0tdi 140KM cffb
Seria:
141KM i 358Nm
Po modyfikacji
179KM i 404Nm
https://ibb.co/tM7dq9V
https://ibb.co/0X8GRt8
ja mam u nich termin zaklepany na lipiec. Soft silnika + dsg :)
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Chiptuning

Post autor: marcinj6 »

Warto. Piotrek widać że ma wiedzę i wie co robi do tego wszystko bardzo profesjonalnie.
Awatar użytkownika
marioti
Doradca
Posty: 1807
Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 198KM

Re: Chiptuning

Post autor: marioti »

Czy przed "zachipowaniem" jest konieczne, lub może warto zrobić (i dlaczego), downgrade softu sprzed dieselgate?
Maliniak
Posty: 553
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 380/500
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Maliniak »

Jedziesz i tak wgrać inny soft, więc to nie ma znaczenia
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Chiptuning

Post autor: marcinj6 »

Mam pytanie do tych co robili chiptuning. Czy u was też interwał wypalania DPF się zmniejszył po podniesieniu mocy? U mnie na 9978 wypalał się DPF co 500-600km przy 24g sadzy ale był muł w dolnych partiach obrotów i dodatkowo miał jakby dziwne wibracje przy niskich obrotach. Teraz mam soft 7128 czyli z przed DG i 179KM i 404NM (seria 141/360) i silnik pracuje o wiele lepiej i lepiej się też zbiera i brak tych wibracji przy niskich obrotach ale za to DPF wypala mi się już przy 15g czyli co około 300KM. Ogólnie jestem zadowolony bardzo ale trochę mnie martwi to że będzie wypalał DPF co 300km czyli w moim przypadku raz w tygodniu. Logi dynamiczne miałem w porządku wszystkie. Na sofcie 9978 sadze zmierzoną miałem zawsze na minusie a teraz na 7128 mam zawsze na plusie ale nigdy nie przekracza wartości obliczonej. Różnica ciśnień na biegu jałowym na 9978 wynosiła 5-6hpa a na 7128 mam 3-4hpa. Nurtuje mnie i szczerze powiem mam zgryz z tym. Z tego co wiem na sofcie z przed afery diesel Gate powinien wypalać się rzadziej a nie częściej. Chociaż mi nawet na sofcie DG 9978 wypalał się rzadziej. Dziwne że wypala już przy ok 15g sadzy a nie przy 24g. Niestety dla mojego ecu był tylko dostępny soft 7128 i 9978


edit: znalazłem osobę która ma tą samą wersję softu co ja tylko ma serie i u niego jest tak samo wypalanie zaczyna się przy około 15g a nie 24g.
Teraz mam zagwostke. Czy zostawić tak jak jest z częstszym wypalaniem czy powrócić do softu diesel Gate 9978 gdzie wypalał się rzadziej i silnik trochę słabiej pracował i na nim podnieść moc. Co radzicie?
marcinj6
Posty: 402
Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
Imię: Marcin
Lokalizacja: Gd

Re: Chiptuning

Post autor: marcinj6 »

Maliniak pisze: 30 cze 2022, o 19:28 Jedziesz i tak wgrać inny soft, więc to nie ma znaczenia Obrazek
Nie do końca.... Tunerzy w mapie zmieniają limitery momentu , kąty wtrysku, czasy wtrysku, ciśnienia itp ale np DPF,egr itp zostają tak jak były. Dlaczego? Ponieważ zmiana tych parametrów to już wyższa szkoła jazdy i zajmuje to wiele godzin. Dlatego tunerzy zazwyczaj wolą stroić na sofcie który aktualnie masz.
Ja chciałem mieć soft z przed afery diesel Gate i okazuje się że ten właśnie z przed aktualizacji DG który wgrał mi tuner jest skopany pod względem DPF. Bo wypala przy 15g co 300km. Tak ma ustawione i żeby zmienić żeby wypalało DPF co 500km to trwało by wiele godzin i nie wiadomo czy dało by się to poprawnie zrobić. nawet bym nie przypuszczał że z przed afery będzie gorszy niż ten po diesel gate.
TyMo
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2023, o 16:27
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Chiptuning

Post autor: TyMo »

Co prawda brat passat ale może komuś się przyda :mrgreen: :mrgreen:
Załączniki
FB_IMG_1681571407112.jpg
Awatar użytkownika
vDanTe
Sponsor
Sponsor
Posty: 212
Rejestracja: 20 sty 2022, o 20:38
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2014
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Aktualnie: 201km/427Nm
Imię: Karol
Lokalizacja: Wrocław

Re: Chiptuning

Post autor: vDanTe »

Osoby które robiły mapę silnika + DSG

Myśleliście by zainwestować jeszcze w pedał boxa / ewentualnie zainwestowaliście?

Nie wydaje się to drogą zabawką, a obiecują dość dobre parametry
TyMo
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2023, o 16:27
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Chiptuning

Post autor: TyMo »

Benzyny mają lepszą reakcje pedału niz diesel tak nawiasem
Maliniak
Posty: 553
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 380/500
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Maliniak »

vDanTe pisze:Osoby które robiły mapę silnika + DSG

Myśleliście by zainwestować jeszcze w pedał boxa / ewentualnie zainwestowaliście?

Nie wydaje się to drogą zabawką, a obiecują dość dobre parametry
Nie widzę sensu jak masz dobry soft.
TyMo
Posty: 16
Rejestracja: 27 mar 2023, o 16:27
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: Chiptuning

Post autor: TyMo »

Przy dobrym sofcie auto jezdzi w miarę "naturalnie", wiadomo że idealne nigdy nie będzie ale z mojej perspektywy nie trzeba tego dokładać
Awatar użytkownika
Krzys76
Posty: 50
Rejestracja: 27 wrz 2022, o 08:19
Samochód: Superb II combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Chiptuning

Post autor: Krzys76 »

Witam
Mysle zeby nieco podniesc moc bo wyczytalem ze auto moze po tym zabiego troche miej palic w trasie
Mam Superba 4x4 manual 2,0 silnik CfGb 170 koni 250 tys przebieg
Czy warto przy takim aucie w to wchodzic prosze o porade bo nie jestem w temacie
ODPOWIEDZ