Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
artho pisze: ↑10 sie 2022, o 18:00
Podobno DCC Normal == standardowe zawieszenie. Ale jak widzisz każdy udziela kompletnie innej odpowiedzi i nie ma w tym nic dziwnego - na stabilność nadwozia bardzo ale to bardzo wpływa rozmiar felgi ale także jakość i rodzaj gumy. Skoda Superb 3 wychodziła tak na felach 16 calowych jak i na 19 calowych a może nawet na 20stkach? Poza tym był jeszcze utwardzony wariant zawieszenia. W moich odczuciach nawet jeden cal na felgach w segmencie C i D robi niemałą i zdecydowanie zauważalną różnicę - no ale ja jestem wyczulony na tym względzie a co dopiero różnica między 16stkami a 19stkami.
Generalna charakterystyka samochodu jest raczej miękka, ale u mnie DCC w trybie Normal + 18 calowe felgi nie pływa - jest całkiem stabilne ale komfortowe.
Wracając do głównego pytania - DCC jest nieco droższe w eksploatacji, ale sam musisz sobie odpowiedzieć na pytanie, czy te 4000-5000zł za komplet amortyzatorów raz na 120 000km Cię zaboli czy nie. Ja z DCC mam sporo frajdy bo w Alpach tryb Sport zmienia charakterystykę idealnie a na prostej autostradzie Komfort przyjemnie płynie.
DCC w normal jest bardziej komfortowy niż zwykły zawias.
Jeździłem na użyczeniu jednym po drugim więc mam bezpośrednie porównanie
komoornik pisze: ↑11 sie 2022, o 12:53
DCC w normal jest bardziej komfortowy niż zwykły zawias.
Jeździłem na użyczeniu jednym po drugim więc mam bezpośrednie porównanie
Mam takie same wrażenia, że zwykły zawias był odrobinę twardszy niż DCC w normal.
Do listopada 2021 miałem Superba ze standardowym zawiasem, a od tego czasu DCC.
Mi osobiście DCC się podoba. Po mieście i krajówkach na normal, trasy szybkiego ruchu lub kręte drogi na sport.
W moim odczuciu, jazda z v > 120 km/h w trybie sport przy bocznym wietrze na autostradach / ekspresówkach jest o wiele spokojniejsza, niż na zwykłym zawiasie.
komoornik pisze: ↑11 sie 2022, o 12:53
DCC w normal jest bardziej komfortowy niż zwykły zawias.
Jeździłem na użyczeniu jednym po drugim więc mam bezpośrednie porównanie
Nie wg. ASO.
Jesteś pewny, że jeździłeś samochodami na takich samych gumach, takich samych felgach i stuprocentowo sprawnym zawieszeniem? Pytam bo ja nie mam takiego porównania, natomiast kilka różnych ASO mi mówiło, że DCC Normal to wg. producenta to samo co standardowe zawieszenie w Superbie (oczywiście mówimy o poliftach).
caballero pisze: ↑11 sie 2022, o 14:03
W moim odczuciu, jazda z v > 120 km/h w trybie sport przy bocznym wietrze na autostradach / ekspresówkach jest o wiele spokojniejsza, niż na zwykłym zawiasie.
A to ja jeszcze inaczej z kolei
Miasto - DCC Normal
Krajówki, ekspresówki i autostrady do 140km/h - DCC Komfort
Ekspresówki i autostrady powyżej 160km/h - DCC Sport
To i tak spoko, że macie kontakt ze swoim dealerem, ja dzwonię po kilka na komórkę i dopiero jak zawonię do siedziby 2x to wtedy odbierze mój opiekun zamówienia
Kris RJS pisze: ↑16 sie 2022, o 12:43
Mój termin dalej jest ruchomy i teraz przeskoczył z połowy Września na połowę Grudnia 22. Zamówienie z początku Lipca 21. A więc saga trwa...
Nieciekawe info szczegolnie ze zamowilem samochody dzien wczesniej niz Ty : ) ... Obecny 45 tydzien 2022
Obserwowałem wątek do tej pory, ale postanowiłem dopisać się do tabelki. Niebawem minie rok od zamówienia (09.09.21), natomiast dealer wciąż mówi że samochód ma status 'zamówiony', czyli bez zmian jak do tej pory.