Heja!
Potrzebuję informacji jak DOKŁADNIE sprawdzić i ewentualnie nastawić / adaptować czujniki różnicy ciśnień DPF
Wymieniłem je na nowe przed wymianą turbiny i nadal wyskakuje mi co jakiś czas błąd stały potwierdzony P2002
Czujniki nowe oryginalne zamieniane miejscami
Wstawiałem też na próbę stare czujniki (też oryginalne)
Przewody sprawdzone w kwestii szczelności/ewentualnych uszkodzeń
Czujniki wpięte tak jak były czyli pod lewy krociec patrząc od napisów (wtyczka po prawej stronie)
DPF czysty i sprawny
Zmierzone przepływy na hamowni pod obciążeniem i podobno jest jak w nowym samochodzie.
Moc 216KM /455NM (CRLB + GTD1449)
Silnik nie wpada w żadne systemy awaryjne a wypalanie DPF zawsze przechodzi prawidłowo
Zastosowałem również środek do czyszczenia DPFów (K2)
Środek zaaplikowałem zarówno do samego katalizatora/DPFa ale i do przewodów które idą do czujników
Proces szybki i sprawny bo DPF sam w sobie jest czysty....
Efekt ten sam... Odpalisz auto, przejedziesz UJ wie ile km i jest oki ale staniesz gdzieś, wyłączysz auto, odpalisz ponownie i po chwili wyskakuje ten błąd...
Skasujesz, przejedziesz 300-500-900km bez gaszenia auta i jest ok a jak tylko zgasisz to po jakimś czasie zaś wyskoczy
Nic się z tym błędem nie dzieje ale sam fakt ze kontrolka na liczniku wyskakuje i drąży dziurę w oczach to już wkuRza...
2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe
-
- Posty: 233
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe
Zmieniałem je u siebie na używane i żadnej adaptacji nie robilem.
Wpiąłem kostki węże i działają do dnia dzisiejszego. Będzie już ponad 2 lata.
Wpiąłem kostki węże i działają do dnia dzisiejszego. Będzie już ponad 2 lata.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe
A no widzisz gdzie na zagranicznych forach nie czytam to ludzie taka diagnostykę robili...
Tyle że przy innych błędach
Tyle że muszę to rozszyfrować
https://forum.obdeleven.com/thread/528/ ... alibration
Tyle że przy innych błędach
Tyle że muszę to rozszyfrować
https://forum.obdeleven.com/thread/528/ ... alibration
Jak dbasz tak masz
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe
Czujnik różnicy sam się adaptuje, ale jak już to na zapłonie robisz adaptacje. Ma pokazywać zero. Warto rurki przeczyscic.
P2002 moze byc problem z czujnikiem temp dpf. Czym te błędy czytasz?
P2002 moze byc problem z czujnikiem temp dpf. Czym te błędy czytasz?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 128
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe
rok temu bawilem sie w ten sam temat u siebie. na roznych forach sa rozne rzeczy powypisywane, najczesciej podparte jedynie teoriami.Kuster pisze: ↑12 wrz 2022, o 16:32 A no widzisz gdzie na zagranicznych forach nie czytam to ludzie taka diagnostykę robili...
Tyle że przy innych błędach
Tyle że muszę to rozszyfrować
https://forum.obdeleven.com/thread/528/ ... alibration
na jednym forum angielskim, ktos wyłuścił, że adaptowało się stare czujniki w autach przed którymś tam rokiem (S3 nie należał do tego grona). w Naszym przypadku (s3/B8/golf vii) czujnik jest plug and play. komputer sam po podlaczeniu ogarnia temat.
ja wymienialem oba czujniki w zeszlym roku na jakies zamienniki (po 50ziko za sztuke), bo mi oba naraz zatkało, aż się wręcz stopiły podczas wypalania DPF. podłączyłem, nic wiecej nie robilem. sprawdzilem obd jakie wartosci cisnienia leca i wszystko gralo i buczalo. auto lata do dzis i nie ma żadnych problemów.
- Kuster
- Posty: 1053
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe
Obd11 i na szybko żeby skasować to piston
Możesz coś przybliżyć z tym czujnikiem temperatury spalin?
Które wartości sprawdzić na OBD11?
Jak dbasz tak masz