Mikroszarpnięcia DSG DQ381

artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

Brutalniejsze redukcje niż skok w górę to wina dwusprzęgłówki.

A reszta to już może i soft ;p
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2984
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: orlik »

Mi nic brutalnie nie redukuje. A dq381 ma już 80tys. najechane ;)
artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

Mi też nie, to "brutalnie" to mocno przekolorowane słowo. Po prostu redukcje w DSG zwykle są bardziej zauważalne bo bieg w dół rzadziej jest zapięty na skrzyni niż wyższy :P Biegów w górę często nie czuć wcale, a redukcje jednak nawet w nowej czuć.
winiary
Posty: 40
Rejestracja: 20 wrz 2020, o 20:32
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: winiary »

To jeszcze takie pytanie. Czy zdarza się Wam okazjonalne szarpnięcie przy puszczeniu gazu? Miałem m.in. ostatnio taką sytuację, że po dłuższej jeździe trasą natknąłem się na duży korek. Jechałem w nim na 2 biegu. I kilka razy przy odpuszczeniu gazu poczułem dość nieprzyjemne szarpnięcie. Zastanawiam się co to może być i jak to powtarzalnie zreprodukować. Nie pamiętam właśnie, czy to nie było przypadkiem zanim skrzynia przerzuciła z 2 na luz (żeglowanie).
artho
Posty: 1079
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: artho »

To brzmi jak poduszka
Awatar użytkownika
rowerek
Posty: 700
Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
Samochód: Superb III
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Lokalizacja: Poznań

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: rowerek »

Szarpanie w układzie przeniesienia napędu, to szeroki wachlarz możliwych przyczyn. Może być od skrzyni, poduszek silnika/skrzyni, przegubów wewn./zewn.

Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka

Awatar użytkownika
redak
Posty: 18
Rejestracja: 20 cze 2022, o 11:02
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: my21 270/460
Lokalizacja: WWA

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: redak »

Miałem to samo. Przy dojeżdżaniu do świateł, często było słychać puknięcia przy redukcji, a nawet czasem szarpnął.
Po zrobieniu softu skrzyni wszelkie dolegliwości się skończyły. Zdecydowanie mniej jest dziwnych dźwięków.
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: ktryk »

Wgrywał ktoś może nowe oprogramowanie, lub aktualizację na nowsze w serwisie?

Jaki jest koszt takiej operacji u nich?
piotr26
Posty: 296
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: piotr26 »

U mnie skrzynia chodzi gładko. Jeżdząc w trybie D (po optymalizacji oprogramowania ) skrzynia zmienia biegi w sposób niezauważalny tzn jedyną informację o zmianie biegu czerpię z wyświetlacza. Sama zmiana jest niewyczuwalna, podobnie redukcje. Jedynie w sytuacji kiedy auto zatrzumuje się jest minimalnie wyczuwalna zmiana z 2 na 1. Nie ma żadnych szarpnięć itp. Zdarzyło mi się 1 ( jeden ) raz kiedy skrzynia zawachała się i szarpnęła przy redukcji ( chyba z 3 na 2 ) i to ostro tak, że poleciałem do przodu. Nigdy więcej się to nie powtórzyło, ale sytuacja miała miejsce na seryjnym sofcie.

Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
sarcasticprick
Posty: 6
Rejestracja: 22 lip 2022, o 21:38
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 2.0TSI (220KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: sarcasticprick »

piotr26 pisze: 15 sie 2022, o 12:23 U mnie skrzynia chodzi gładko. Jeżdząc w trybie D (po optymalizacji oprogramowania ) skrzynia zmienia biegi w sposób niezauważalny tzn jedyną informację o zmianie biegu czerpię z wyświetlacza. Sama zmiana jest niewyczuwalna, podobnie redukcje. Jedynie w sytuacji kiedy auto zatrzumuje się jest minimalnie wyczuwalna zmiana z 2 na 1. Nie ma żadnych szarpnięć itp. Zdarzyło mi się 1 ( jeden ) raz kiedy skrzynia zawachała się i szarpnęła przy redukcji ( chyba z 3 na 2 ) i to ostro tak, że poleciałem do przodu. Nigdy więcej się to nie powtórzyło, ale sytuacja miała miejsce na seryjnym sofcie.

Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
Co masz na myśli mówiąc 'optymalizacja oprogramowania'? Zrobiłeś jakieś update softu w ASO czy chiptuning skrzyni?
piotr26
Posty: 296
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: piotr26 »

sarcasticprick pisze: 15 sie 2022, o 13:51
piotr26 pisze: 15 sie 2022, o 12:23 U mnie skrzynia chodzi gładko. Jeżdząc w trybie D (po optymalizacji oprogramowania ) skrzynia zmienia biegi w sposób niezauważalny tzn jedyną informację o zmianie biegu czerpię z wyświetlacza. Sama zmiana jest niewyczuwalna, podobnie redukcje. Jedynie w sytuacji kiedy auto zatrzumuje się jest minimalnie wyczuwalna zmiana z 2 na 1. Nie ma żadnych szarpnięć itp. Zdarzyło mi się 1 ( jeden ) raz kiedy skrzynia zawachała się i szarpnęła przy redukcji ( chyba z 3 na 2 ) i to ostro tak, że poleciałem do przodu. Nigdy więcej się to nie powtórzyło, ale sytuacja miała miejsce na seryjnym sofcie.

Natomiast to co możnaby jeszcze skorygować w mojej opini to:
1. delikatnie punkty zmiany biegów w górę ( ale to kwestia subiektywna ) alei tak jest o niebo lepiej niż w serii
2. trochę przyspieszyć redukcję przełożeń, jeżeli się da?
Co masz na myśli mówiąc 'optymalizacja oprogramowania'? Zrobiłeś jakieś update softu w ASO czy chiptuning skrzyni?
Mam zrobiony program skrzyni w firmie tuningowej.
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: ktryk »

Ja mam swoją po modzie i złego słowa nie powiem, ale jest jedno ale ,ze zmianą z 2 biegu na 3 to ktoś przegiął pałę i to zdrowo. Zmiana z 2 na 3 odbywa się przy minimalnych obrotach 2100-2200 i to przy dosłownym dotykaniu gazu. Ja przycisnę to wiadomo że nawet póżniej.
Na trasie przy przyspieszaniu to nawet nie przeszkadza, ale jazda w mieście, lub w korku bez obciążenia silnika ,to już mam wrażenie że piesi się oglądają czemu ten silnik tak wyje i tak długo jedzie na tym drugim biegu.
Najgorsze że już tak kupiłem i nie wiem kto to robił.
Byłem u jednego tunera to powiedział że zrobi wszystko ,ale musi mieć oryginalny plik bez modyfikacji, którego ja oczywiście nie posiadam.
Polecił mi serwis na wgranie najnowszej wersji bez żadnych modów i on dopiero poprawi ten serwisowy program wedle moich życzeń.
Dlatego się pytam czy ktoś to może robił w serwisie. Jutro jak nie zapomnę to zadzonię z ciekawości .
Adrian1
Posty: 12
Rejestracja: 17 lut 2020, o 20:13
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: 274/477
Imię: Adrian

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: Adrian1 »

Witajcie,

Ostatnio u siebie zauważyłem bardzo dziwne zachowanie skrzyni, a mianowicie podczas przyspieszania samochód zaczął mega szarpać, nie ma stałego ciągu tylko z przerywaniem i szarpnięciami takimi ze ja jako kierowca czy pasażerowie są dosłownie rzucani do przodu i do tylu..
Dzieje się to zarówno na zimnym oleju czyli po starcie jak i nawet po kilkugodzinnej jeździe
Samochód ma nalot 66 tyś, przy 47 był robiony mod skrzyni w Compsporcie.
Doradzi ktoś co można zrobić w tej sytuacji ?
Maliniak
Posty: 592
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: Maliniak »

Można, a nawet trzeba, pojechać po prostu do CompSportu ;)
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: Mikroszarpnięcia DSG DQ381

Post autor: ktryk »

Stawiam na problem z silnikiem ,a nie ze skrzynią.
ODPOWIEDZ