2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: Kuster »

Heja!
Potrzebuję informacji jak DOKŁADNIE sprawdzić i ewentualnie nastawić / adaptować czujniki różnicy ciśnień DPF

Wymieniłem je na nowe przed wymianą turbiny i nadal wyskakuje mi co jakiś czas błąd stały potwierdzony P2002

Czujniki nowe oryginalne zamieniane miejscami
Wstawiałem też na próbę stare czujniki (też oryginalne)
Przewody sprawdzone w kwestii szczelności/ewentualnych uszkodzeń
Czujniki wpięte tak jak były czyli pod lewy krociec patrząc od napisów (wtyczka po prawej stronie)

DPF czysty i sprawny
Zmierzone przepływy na hamowni pod obciążeniem i podobno jest jak w nowym samochodzie.

Moc 216KM /455NM (CRLB + GTD1449)

Silnik nie wpada w żadne systemy awaryjne a wypalanie DPF zawsze przechodzi prawidłowo

Zastosowałem również środek do czyszczenia DPFów (K2)
Środek zaaplikowałem zarówno do samego katalizatora/DPFa ale i do przewodów które idą do czujników

Proces szybki i sprawny bo DPF sam w sobie jest czysty....

Efekt ten sam... Odpalisz auto, przejedziesz UJ wie ile km i jest oki ale staniesz gdzieś, wyłączysz auto, odpalisz ponownie i po chwili wyskakuje ten błąd...
Skasujesz, przejedziesz 300-500-900km bez gaszenia auta i jest ok a jak tylko zgasisz to po jakimś czasie zaś wyskoczy

Nic się z tym błędem nie dzieje ale sam fakt ze kontrolka na liczniku wyskakuje i drąży dziurę w oczach to już wkuRza...
Jak dbasz tak masz
ktryk
Posty: 230
Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
Samochód: Superb III
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TDI (150KM)

Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: ktryk »

Zmieniałem je u siebie na używane i żadnej adaptacji nie robilem.
Wpiąłem kostki węże i działają do dnia dzisiejszego. Będzie już ponad 2 lata.
Kelso
Posty: 127
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: Kelso »

nie robi sie zadnej adaptacji.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: Kuster »

A no widzisz gdzie na zagranicznych forach nie czytam to ludzie taka diagnostykę robili...
Tyle że przy innych błędach

Tyle że muszę to rozszyfrować
https://forum.obdeleven.com/thread/528/ ... alibration
Jak dbasz tak masz
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: fabek »

Czujnik różnicy sam się adaptuje, ale jak już to na zapłonie robisz adaptacje. Ma pokazywać zero. Warto rurki przeczyscic.

P2002 moze byc problem z czujnikiem temp dpf. Czym te błędy czytasz?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
Kelso
Posty: 127
Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Aktualnie: 227/490

Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: Kelso »

Kuster pisze: 12 wrz 2022, o 16:32 A no widzisz gdzie na zagranicznych forach nie czytam to ludzie taka diagnostykę robili...
Tyle że przy innych błędach

Tyle że muszę to rozszyfrować
https://forum.obdeleven.com/thread/528/ ... alibration
rok temu bawilem sie w ten sam temat u siebie. na roznych forach sa rozne rzeczy powypisywane, najczesciej podparte jedynie teoriami.
na jednym forum angielskim, ktos wyłuścił, że adaptowało się stare czujniki w autach przed którymś tam rokiem (S3 nie należał do tego grona). w Naszym przypadku (s3/B8/golf vii) czujnik jest plug and play. komputer sam po podlaczeniu ogarnia temat.

ja wymienialem oba czujniki w zeszlym roku na jakies zamienniki (po 50ziko za sztuke), bo mi oba naraz zatkało, aż się wręcz stopiły podczas wypalania DPF. podłączyłem, nic wiecej nie robilem. sprawdzilem obd jakie wartosci cisnienia leca i wszystko gralo i buczalo. auto lata do dzis i nie ma żadnych problemów.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1035
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: 2.0TDi Czujniki różnicy ciśnień DPF adaptacja/nastawy początkowe

Post autor: Kuster »

fabek pisze: 13 wrz 2022, o 08:20 Czujnik różnicy sam się adaptuje, ale jak już to na zapłonie robisz adaptacje. Ma pokazywać zero. Warto rurki przeczyscic.

P2002 moze byc problem z czujnikiem temp dpf. Czym te błędy czytasz?
Obd11 i na szybko żeby skasować to piston

Możesz coś przybliżyć z tym czujnikiem temperatury spalin?
Które wartości sprawdzić na OBD11?
Jak dbasz tak masz
ODPOWIEDZ