Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Piotr
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Witam. Zamierzam dzis odkręcić śruby mocujące przeguby w piastach i poszukać luzów. Piasty mam wsadzone firmy FAG. Szukałem w sieci piast firmy ATE, ale niczego takiego nie znalazłem. Czy mógłbyś podać jakiś numer tych części,
które kupiłeś bądź dać namiary na sklep? Powoli dobija mnie jeżdżenie tyn samochodem do 120km/h choć po ostatniej podwyżce stawek w taryfikatorze może to i lepiej że ta noga tak mocno nie wciska pedału przyspieszenia....
które kupiłeś bądź dać namiary na sklep? Powoli dobija mnie jeżdżenie tyn samochodem do 120km/h choć po ostatniej podwyżce stawek w taryfikatorze może to i lepiej że ta noga tak mocno nie wciska pedału przyspieszenia....
-
- Posty: 57
- Rejestracja: 16 gru 2019, o 21:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Imię: Piotr
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
No i lipa.... Brak luzów. Pozostaje mi dalej walczyć i szukać....
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 16 wrz 2022, o 20:27
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Witam
Ja kupiłem w AutoPartner. Luzów piasty moje tez nie miały ale mogą mieć bicie. Te z ATE są grube na całej powierzchni a inne tylko pogrubione w miejscach śrub. Przy 18” felgach jak u mnie to może mogło mieć wpływ na ich odkształcenie
Ja kupiłem w AutoPartner. Luzów piasty moje tez nie miały ale mogą mieć bicie. Te z ATE są grube na całej powierzchni a inne tylko pogrubione w miejscach śrub. Przy 18” felgach jak u mnie to może mogło mieć wpływ na ich odkształcenie
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
To może mieć sens... i to co pisał Fabek ja trafiłem akurat na orientację krzywa piasta - felga... i tak mi spasowało, że się jej krzywizna kompensuje. Jeżeli drgania wrócą ja pójdą też w wymianę piast - bo wszystkie znaki na niebie i ziemi na nie wskazują.mgrwitold pisze: ↑21 wrz 2022, o 22:49 Szanowni Forumowicze. Walczyłem i ja u siebie z drganiami kierownicy i całej budy. Zaznaczę, że po zakupie 2 lata temu wymieniłem przeguby wewnętrzne i zewnętrzne i lipa. Koła wyważanie na najlepszych sprzętach. Felgi u fachowca od prostowania. Wszystko Ok. Więc postanowiłem wymienić tarcze ( oczywiście z klockami) i piasty. I tu dupa blada. Zatem zacząłem dochodzić o co chodzi. I moje spostrzeżenia są takie : piasty zaproponowane przez pana w sklepie były może i Ok ale w porównaniu z droższymi ATE wypadły kiepsko. Mianowicie ich grubość to prawie połowa ATE. Pogrubione były tylko w miejscach gwintów śrub. A ATE grube na całym przekroju. Zatem zmiana na ATE i dla pewności nowy komplet tarcze klocki. Przy okazji wpadłem na pomysł sprawdzenia poduszek silnika. Łącznie 3 szt ( górna od strony zbiorniczka płynu chłodzącego , druga od skrzyni pod aku, trzecia łapa pod silnikiem). Wymieniłem na Febi. I od cała historia. Wibracje jak ręką odjął. Właśnie skończyłem testy na trasie. Bajka i oby sie to tak utrzymało.
Pozdrawiam.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
ja już problem mam za sobą. Przeguby wewnętrze, ale robiłem w serwisie Skody oryginalne. Potem zostało "jeszcze troszkę" tak od 120- 130 przy mocnym depnięciu. I doszedłem co jest przyczyną.
Trzeba zacząć od tego, że jak zawsze mówili starzy wyjadacze- podać moc silnika, rok auta, oraz... wielkość i rozmiar felg.
Nie wszyscy mają ten sam problem, co zaznaczam.
Ja temat rozpracowałem. Nie chce mi się już szukać na forum (czy ktoś coś takiego proponował), kto chce niech skorzysta.
Doszedłem do wniosku, że biorąc pod uwagę chimeryczność, lub inaczej "wyczulenie" zawieszenia tejże Skody II ważne jest.......
.............wzmocnienie opony. Przednie zawieszenie, duża moc, ja mam 2.0 TSI i moim zdaniem opona się nieco odkształca podczas obracania.
Ta cześć opony, która ma aktualnie kontakt z nawierzchnią jest nieco zgnieciona (niech się wypowiedzą fachowcy, ale ja mam łeb fizyczny) i w ten sposób powstaje jakby "jajo". Być może auta z bardziej wybaczającym, inaczej skonstruowanym zawieszeniem wybaczają, nie czujesz tego.
Moja Skoda 2.0 FL 2015, jest zestrojona dość sztywno, zarówno układ kierowniczy (czucie) jak i zawieszenie.
Odkąd popycham na Michelinkach z indeksem obowiązkowo zgodnie ze specyfikacją 270-300 km/godz (indeks prędkości) i wzmacnianych zero problemu.
Wykryłem to przypadkowo, bo akurat takie Micheliny chciałem na zimę i były tylko XLele. Jestem pewien, że konstrukcja opony powoduje, że nie odkształca się jak zwykła. Podczas przyspieszania i większych prędkości. To tak w skrócie. Myślę też że jest lepiej wykonana.
Kto chce niech skorzysta, nie znaczy to że rozwiąże to czyjś problem, bo może mieć inne problemy z zawieszeniem.
Ale mówię o tych co mają autko dopieszczone, na oryginalnych częściach i już nie mają pomysłu.
Aha, jest jeszcze firma z Niemiec, w testach super. Oddałem za ćwierć darmo. To inna opowieść o oponach "premium".
Już dwa sezony, 4 zmiany i zero problemu.
Teraz mam tak jak powinno być w tym modelu z tym silnikiem- im szybciej, tym lepiej
Trzeba zacząć od tego, że jak zawsze mówili starzy wyjadacze- podać moc silnika, rok auta, oraz... wielkość i rozmiar felg.
Nie wszyscy mają ten sam problem, co zaznaczam.
Ja temat rozpracowałem. Nie chce mi się już szukać na forum (czy ktoś coś takiego proponował), kto chce niech skorzysta.
Doszedłem do wniosku, że biorąc pod uwagę chimeryczność, lub inaczej "wyczulenie" zawieszenia tejże Skody II ważne jest.......
.............wzmocnienie opony. Przednie zawieszenie, duża moc, ja mam 2.0 TSI i moim zdaniem opona się nieco odkształca podczas obracania.
Ta cześć opony, która ma aktualnie kontakt z nawierzchnią jest nieco zgnieciona (niech się wypowiedzą fachowcy, ale ja mam łeb fizyczny) i w ten sposób powstaje jakby "jajo". Być może auta z bardziej wybaczającym, inaczej skonstruowanym zawieszeniem wybaczają, nie czujesz tego.
Moja Skoda 2.0 FL 2015, jest zestrojona dość sztywno, zarówno układ kierowniczy (czucie) jak i zawieszenie.
Odkąd popycham na Michelinkach z indeksem obowiązkowo zgodnie ze specyfikacją 270-300 km/godz (indeks prędkości) i wzmacnianych zero problemu.
Wykryłem to przypadkowo, bo akurat takie Micheliny chciałem na zimę i były tylko XLele. Jestem pewien, że konstrukcja opony powoduje, że nie odkształca się jak zwykła. Podczas przyspieszania i większych prędkości. To tak w skrócie. Myślę też że jest lepiej wykonana.
Kto chce niech skorzysta, nie znaczy to że rozwiąże to czyjś problem, bo może mieć inne problemy z zawieszeniem.
Ale mówię o tych co mają autko dopieszczone, na oryginalnych częściach i już nie mają pomysłu.
Aha, jest jeszcze firma z Niemiec, w testach super. Oddałem za ćwierć darmo. To inna opowieść o oponach "premium".
Już dwa sezony, 4 zmiany i zero problemu.
Teraz mam tak jak powinno być w tym modelu z tym silnikiem- im szybciej, tym lepiej
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
4x4 musi mieć wzmacniane / mam takie od początku... i u mnie to problemu nie rozwiązało.
Szczerze... miałeś fuksa. Być może u Ciebie twarda opona jakoś... pomaga nie wpadać w rezonas.
To jest ewidentny błąd konstrukcyjny... inżynierów skody. Miałem fokę II i nie ważne jakie kapcie, nie ważne gdzie wyważane (choćby w szopie) auto jechało idealnie / zero drgań.
Szczerze... miałeś fuksa. Być może u Ciebie twarda opona jakoś... pomaga nie wpadać w rezonas.
To jest ewidentny błąd konstrukcyjny... inżynierów skody. Miałem fokę II i nie ważne jakie kapcie, nie ważne gdzie wyważane (choćby w szopie) auto jechało idealnie / zero drgań.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- untaztood
- Posty: 517
- Rejestracja: 24 cze 2017, o 06:45
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Lukasz
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Jak miałem Leona 1P to na drgania kierownicy pomagało tylko i wyłącznie wyważenie kół na samochodzie.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Znaczy... coś miałeś krzywe i właśnie wyważanie całego systemu robiło robotę.
U mnie ...znowu drgania się pojawiły, ale teraz powyżej 140km/h - zatem mniej uciążliwe biorąc pod uwagę...jak wszyscy wolno jeżdżą
Ale pewnie nie wytrzymam...i zabiorę się za to... wcześniej czy później...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 151
- Rejestracja: 5 cze 2018, o 19:30
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Imię: Maciej
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Mam dwa Fordy- mam wrażenie, że jakby w ogóle nie wyważać, też by było OK. HeheMiałem fokę II i nie ważne jakie kapcie, nie ważne gdzie wyważane (choćby w szopie) auto jechało idealnie / zero drgań.
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ehh... komedia ten S2
Jak pisałem wyżej..drgania wróciły, ale nie skojarzyłem, że kiedyś... jabnąłem w próg jak przejeżdzałem przez mostek.
Przed wczoraj komunikat...sprawdź ciśnienie w kole....
Okazało się, że w obydwu z przodu...ubyło z 2,5 do 2,1...
Dopompowałem... i oczywiście drgania prawie ustały...
Chore to wszystko... To zawieszenie to jest podatne chyba nawet na kamień w oponie lub łajno przyklejone
Jak pisałem wyżej..drgania wróciły, ale nie skojarzyłem, że kiedyś... jabnąłem w próg jak przejeżdzałem przez mostek.
Przed wczoraj komunikat...sprawdź ciśnienie w kole....
Okazało się, że w obydwu z przodu...ubyło z 2,5 do 2,1...
Dopompowałem... i oczywiście drgania prawie ustały...
Chore to wszystko... To zawieszenie to jest podatne chyba nawet na kamień w oponie lub łajno przyklejone
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ja jestem po zmianie kół na zimowe, całe koła alufelgi wyważane przy zakładaniu opon jakieś dwa lata temu i normalnie wszystko gitara, zero jakichkolwiek drgań, nawet na letnich tak idealnie nie było.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ja właśnie zmieniłem z letnim 18" na stalowe 16" na zimę i zawiozłem koła do zaufanego speca. Jedną felgę prostował a reszta była dobra. Zoptymalizował opony i wyważył. Efekt taki że nie drga kompletnie nic. Z letnimi w marcu zrobił to samo i też miałem problem z głowy. Niestety superby muszą mieć koła idealnie zoptymalizowane i wyważone no i proste felgi. Jeśli ktoś jest z Trójmiasta to polecam zakład Tujko!
BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
-
- Posty: 139
- Rejestracja: 23 wrz 2018, o 11:27
- Samochód: Superb II combi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Szczyrk
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
U mnie 17" Alu lato i 16" Alu zima.marcinj6 pisze: ↑25 lis 2022, o 10:16 Ja właśnie zmieniłem z letnim 18" na stalowe 16" na zimę i zawiozłem koła do zaufanego speca. Jedną felgę prostował a reszta była dobra. Zoptymalizował opony i wyważył. Efekt taki że nie drga kompletnie nic. Z letnimi w marcu zrobił to samo i też miałem problem z głowy. Niestety superby muszą mieć koła idealnie zoptymalizowane i wyważone no i proste felgi. Jeśli ktoś jest z Trójmiasta to polecam zakład Tujko!
BTW komfort na 16" jest genialny w porównaniu do 18". Muszę się zastanowić co zrobić bo na 18" auto o wiele lepiej wygląda ale jednak jest głośniej na dziurach i twardo. Dopiero zakładając teraz 16" poczułem różnice na plus 16".
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Zgadzam się w 100%. Już kiedyś o tym pisałem, ale ... prawie zostałem spalony na stosie..
Superb 2 prawdziwy komfort dla którego został stworzony czuć niestety tylko na 16tkach... auto teraz jest jak fotel przed telewizorem:-)
Też mam 18tki na lato... i jest dużo gorzej pod każdym względem... 19tek nie potrafię sobie wybrazić
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Drgania kierownicy Skoda Superb DSG 2014 problem z ASO
Ja teraz jeżdżąc na 16" czuję że auto płynie a na 18" niestety jakby koła były z drewna i najgorsze w tym jest to że na 17" jest podobnie jak na 18" różnice czuć dopiero na 16"maureliusz pisze: ↑29 lis 2022, o 10:58Zgadzam się w 100%. Już kiedyś o tym pisałem, ale ... prawie zostałem spalony na stosie..
Superb 2 prawdziwy komfort dla którego został stworzony czuć niestety tylko na 16tkach... auto teraz jest jak fotel przed telewizorem:-)
Też mam 18tki na lato... i jest dużo gorzej pod każdym względem... 19tek nie potrafię sobie wybrazić