EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
W końcu...zaślepiłem EGRa na próbę
I jest dokladnie jak przypuszczałem...
- po iluś tam kilometrach wywala błąd - ale nic innego się nie dzieje / świeci się kontrolka
- wartość zmierzona jest ... ZAMROŻONA NA -0.78 --> a to oznacza, że wypalanie będzie zapewne według wartości obliczonej... czyli będzie chciał zjechać do zera / lub niżej zatem będzie trwało około x2 - tak przypuszczam. (edit: jak niżej po 100km poszła do góry )
Czekam na pierwsze wypalanie, aby zobaczyć:
- po ilu będzie kilometrach
- ile będzie trwało
I jest dokladnie jak przypuszczałem...
- po iluś tam kilometrach wywala błąd - ale nic innego się nie dzieje / świeci się kontrolka
- wartość zmierzona jest ... ZAMROŻONA NA -0.78 --> a to oznacza, że wypalanie będzie zapewne według wartości obliczonej... czyli będzie chciał zjechać do zera / lub niżej zatem będzie trwało około x2 - tak przypuszczam. (edit: jak niżej po 100km poszła do góry )
Czekam na pierwsze wypalanie, aby zobaczyć:
- po ilu będzie kilometrach
- ile będzie trwało
Ostatnio zmieniony 25 paź 2022, o 20:14 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Po przejechaniu 100km... wartość zmierzona poszła do góry
Skoro tak... to chyba jednak zaślepienie EGRa nic nie zmieni w wypalaniu.
Czekam na pierwsze wypalanie
Skoro tak... to chyba jednak zaślepienie EGRa nic nie zmieni w wypalaniu.
Czekam na pierwsze wypalanie
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ja wywaliłem całkiem ekologię i powiem Ci że jak przed wywaleniem egra i DPF rury i zderzak były czarne a w rurach kilogramy sadzy to teraz po usunięciu ekologi zderzak mam czysty a w rurach mały nalot i rury nie są czarne w środku o dziwo. Owszem palec nie będzie czysty ale nie ma warstwy sadzy jak wcześniej. Jestem w głębokim szoku że nie ma dpfa a wydech czystszy niż jakby był.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
wiesz...jak to nie zabrzmi... dobrze, że wojna i kryzys energetyczny zawitał, bo... ekologia poszła trochę w odstawkę.
W przeciwnym razie... byś pewnie musiał tego DPFa przed kolejnym przeglądem wkładać.
Ja póki co tak radykalnie nie działam.
Zaślepienie EGRa tak / ale DPFa zostawiam --> jak coś będzie pranie
W przeciwnym razie... byś pewnie musiał tego DPFa przed kolejnym przeglądem wkładać.
Ja póki co tak radykalnie nie działam.
Zaślepienie EGRa tak / ale DPFa zostawiam --> jak coś będzie pranie
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Auto bez DPF bez problemy przechodzi przegląd.
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Wiesz mój DPF nie nadawał się już do czyszczenia był po prostu uszkodzony mechanicznie. Wymiana na zamiennik nie wchodziła w grę bo zamienniki nie zdają egzaminy. A samo pranie dpfa ma sens tylko i wyłącznie kiedy DPF jest już zabity popiołem. Jeśli jest zabity przez lejące wtryskiwacze a najgorsze przez puszczajacą turbinę to nawet oddanie do czyszczenia może nie pomóc a w najlepszym wypadku wystarczy na chwilę. Taka dostalem informacje w pomorskim centrum DPF.maureliusz pisze: ↑26 paź 2022, o 21:56 wiesz...jak to nie zabrzmi... dobrze, że wojna i kryzys energetyczny zawitał, bo... ekologia poszła trochę w odstawkę.
W przeciwnym razie... byś pewnie musiał tego DPFa przed kolejnym przeglądem wkładać.
Ja póki co tak radykalnie nie działam.
Zaślepienie EGRa tak / ale DPFa zostawiam --> jak coś będzie pranie
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Yyy... no jak nie sprawdzi / bo poki co nie musi to przechodzi...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Dobra... kurdę nie udało się sprawdzić ile później będzie wypalanie z zaślepionym... bo wyjechałem na trasę... i postanowił się wypalić
Ale tak:
- po 300km miałem dopiero... 74%... wydaje mi się, jakbym nie wypadł na trasę byłby rekord od ostatniego wypalania
- wszystko wypalało się wzorcowo... 4-5 minut - jak zawsze
- wypalił się do obliczonej 7,8 i zmierzonej -0.78
Zatem... ja nie widzę dla mojego silnika CFGB żadnych problemów z wypalaniem po zaślepieniu EGRa.
O ile... podczas likwidacji świecącej kontrolki... nikt nie ingeruje jeszcze jakoś w soft... wszystko jest po staremu.
Subiektywne odczucie... jakby silnik inaczej chodził / bardziej łagodnie i lepiej się zbierał... ale to pewnie efekt placebo / pod progowy
Ale tak:
- po 300km miałem dopiero... 74%... wydaje mi się, jakbym nie wypadł na trasę byłby rekord od ostatniego wypalania
- wszystko wypalało się wzorcowo... 4-5 minut - jak zawsze
- wypalił się do obliczonej 7,8 i zmierzonej -0.78
Zatem... ja nie widzę dla mojego silnika CFGB żadnych problemów z wypalaniem po zaślepieniu EGRa.
O ile... podczas likwidacji świecącej kontrolki... nikt nie ingeruje jeszcze jakoś w soft... wszystko jest po staremu.
Subiektywne odczucie... jakby silnik inaczej chodził / bardziej łagodnie i lepiej się zbierał... ale to pewnie efekt placebo / pod progowy
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Co do odczuć po zaślepieniu egr to nie efekt placebo auto jeździ płynniej i lepiej się zbiera. Przez to że dostaje czyste powietrze do cylindrów to silnik ma lepszą mieszankę i nie dusi się własnymi spalinami. Ja odrazu jak odebrałem auto to zauważyłem różnice ale u mnie jeszcze dochodzi brak dpfa i to daje jeszcze lepsze odczucia na fotelu. Co do testu emisji spalin to każde nowe auto ma kaganiec do 2500 obrotów na jałowym. Do tych obrotów CR 2 gen nawet bez DPF i egr przechodzi te testy z zapasem. Bo póki co stacje diagnostyczne mierzą tylko zadymienie. Jeśli jest dobrze soft zrobiony to auto dymka nie puści. Tak jak to jest u mnie. Jeśli chodzi o mierzenie tlenków azotu to do tego potrzebny jest bardzo drogi specjalistyczny sprzęt którego stacje nie mają.maureliusz pisze: ↑28 paź 2022, o 14:37 Dobra... kurdę nie udało się sprawdzić ile później będzie wypalanie z zaślepionym... bo wyjechałem na trasę... i postanowił się wypalić
Ale tak:
- po 300km miałem dopiero... 74%... wydaje mi się, jakbym nie wypadł na trasę byłby rekord od ostatniego wypalania
- wszystko wypalało się wzorcowo... 4-5 minut - jak zawsze
- wypalił się do obliczonej 7,8 i zmierzonej -0.78
Zatem... ja nie widzę dla mojego silnika CFGB żadnych problemów z wypalaniem po zaślepieniu EGRa.
O ile... podczas likwidacji świecącej kontrolki... nikt nie ingeruje jeszcze jakoś w soft... wszystko jest po staremu.
Subiektywne odczucie... jakby silnik inaczej chodził / bardziej łagodnie i lepiej się zbierał... ale to pewnie efekt placebo / pod progowy
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Jak pisałem wyżej... dobrze, że ekologia odeszła na drugie miejsce... bo pewnie już by to stacje miały.
To nie są już kosmiczne technologie.
Kiedyś zacharoff pokazywał... przenośne urządzenie co było wstanie analizować spaliny auta...online na ulicy...
Ale póki co... mamy powrót do palenia miałem i ... "wszystkim co się da aby ogrzać Polskę poraz oponami"
Ja na razie DPFa zostawiam / jak się zapcha... zobaczę.
To nie są już kosmiczne technologie.
Kiedyś zacharoff pokazywał... przenośne urządzenie co było wstanie analizować spaliny auta...online na ulicy...
Ale póki co... mamy powrót do palenia miałem i ... "wszystkim co się da aby ogrzać Polskę poraz oponami"
Ja na razie DPFa zostawiam / jak się zapcha... zobaczę.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Wiesz co jak miałem DPF też wierzyłem w te pomiary. ale jak padł mi DPF i zacząłem dzwonić do firm które zajmują się regeneracja DPF oraz podpytałem znajomego którego ojciec ma stację diagnostyczną to dowiedziałem się że filtr cząstek stałych spełnia swoje zadanie i normy euro tylko jesli jest w miarę świeży. Co za tym idzie jeśli był już raz prany to zostały z niego wypłukane pierwiastki które są odpowiedzialne za niwelowanie tlenków azotu. Tylko w miarę świeży DPF spełnia wymagania. Przejedz swoim autem z Ori dpfem i przebiegiem 300tys przez taki laser a pewnie się okaże że również przekracza normy. DPF również często kryje usterki pojazdu i kierowca nawet nie wie że samochód dymi bo dpf to wyłapuje. Filtr DPF przewidziany jest na około 150tys km. Owszem nawet przy 300tys nie przepuści sadzy ale to nie znaczy że inne szkodliwe substancje będą usuwane.
P.S. znam jednego gościa który ma Skodę yeti bez DPF po programie i ma dowalone paliwa. Zderzak z tyłu czarny a jeździ tym autem po całej Europie i nigdy problemów nie miał pewnie ma szczęście ale na chwilę obecną stacji diagnostycznych nie stać na zakup sprzętu który byłby dokładny tak jak te lasery. Baa nawet podejrzewam miasta nie stać na zakup takiego sprzętu. A po drugie tak jak napisałeś to w tej chwili ekologia nie istnieje bo mamy palić czym popadnie. Nie jestem zwolennikiem wycinania dpf-ów ale akurat miałem do wyboru wycinka za 1200zl lub zakup nowego za ponad 9tys + montaż. Szukałem wszędzie przez 3 miesiące używki w dobrym stanie i nie znalazłem ani jednej sztuki która by pasowała do superba 2. I bzdurą jest że pasują od innych modeli. Owszem kształtem tak ale nie rozstawem śrub...
P.S. znam jednego gościa który ma Skodę yeti bez DPF po programie i ma dowalone paliwa. Zderzak z tyłu czarny a jeździ tym autem po całej Europie i nigdy problemów nie miał pewnie ma szczęście ale na chwilę obecną stacji diagnostycznych nie stać na zakup sprzętu który byłby dokładny tak jak te lasery. Baa nawet podejrzewam miasta nie stać na zakup takiego sprzętu. A po drugie tak jak napisałeś to w tej chwili ekologia nie istnieje bo mamy palić czym popadnie. Nie jestem zwolennikiem wycinania dpf-ów ale akurat miałem do wyboru wycinka za 1200zl lub zakup nowego za ponad 9tys + montaż. Szukałem wszędzie przez 3 miesiące używki w dobrym stanie i nie znalazłem ani jednej sztuki która by pasowała do superba 2. I bzdurą jest że pasują od innych modeli. Owszem kształtem tak ale nie rozstawem śrub...
-
- Posty: 363
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Z tym że Dpf jest od cząstek stałych,czyli sadzy a nie od NOx.Od tlenków azotu jest SCR. Więc z tymi pierwiastkami to raczej nie tak do końca prawda.
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 8 Pro przy użyciu Tapatalka
Już nie kurak....
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Teraz najlepsze... po 500km ... kontrolka zgasła
Błąd jest, ale kontrolka się nie pali.
Skoro tak... to nic nie muszę robić Tak miałem w poprzednim aucie (foka) zaślepione / EGR sobie tak działał, ale w czystych warunkach.
No i zapełnianie teraz... to poezja Tak wolniutko... - czemu ja tego...wcześniej nie zrobiłem... brak czasu :-/
Błąd jest, ale kontrolka się nie pali.
Skoro tak... to nic nie muszę robić Tak miałem w poprzednim aucie (foka) zaślepione / EGR sobie tak działał, ale w czystych warunkach.
No i zapełnianie teraz... to poezja Tak wolniutko... - czemu ja tego...wcześniej nie zrobiłem... brak czasu :-/
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.