PowerBox/tunning do Superb SIII
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Tunerzy już robią evo4, niektórzy testują, inni już oficjalnie przyjmują fury do roboty, więc można modzić
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Mam pytanie do osób mających +450km. Jaki używacie filtr powietrza oraz czy wymienialiście świece na zimniejsze (jaki model)?
Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego LE2123 przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Temat świec już był ćwiczony i śmiało załóż sobie świece z rs ( 06K905601M ) co do filtra powietrza możesz tez pomyśleć o k&n
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Włożyłem te rs-owe świece i wkładkę filtra K&N... Oprócz dobrego samopoczucia i wydanej kasy, przełożyło się to chyba na jakieś +0,1 KM więcej
Ale mam i ja
Ale mam i ja
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Ale masz a to najważniejsze!
A co do świec to bardziej skupilbym się na interwale ich wymian żeby nie przeciągać terminów
-
- Posty: 164
- Rejestracja: 19 lip 2020, o 11:46
- Samochód: Inny
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 270 KM, 470 Nm, FWD
- Lokalizacja: Pl
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Kasa wydana, świeca olana, wkładka zainstalowana znaczy jest MOC
Arteon▪︎2.0 tsi-CZP▪︎DSG▪︎4x20 cali
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Świece przy tej mocy zalecane są zimniejsze. Filtr może być seryjny. Ja mam seryjny, wymieniam sobie częściej, i nie bawię się w czyszczenie, a auto śmiga dobrze. Temat tych drogich filtrów i drogich dolotów jest moim zdaniem bez sensu wydawaniem kasy, nie przekłada się to na bezpieczeństwo i na wzrost osiągów. Świece już przekładają się na bezpieczeństwo jednostki.
- rozwrot
- Posty: 170
- Rejestracja: 4 lut 2022, o 12:20
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mariusz
- Lokalizacja: Warszawa
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Na temat dolotów w 2.0 TSI gregor10 zrobił film. Wyniki są poparte testami na hamowni. Polecam obejrzeć.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Taki lekki OT jaki masz interwał wymiany filtra powietrza i świec przy mocach rzędu 450+?
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Świece co 30 kkm, filtr powietrza co 8-10 kkm wraz z wymianą oleju, tani jest.
- orlik
- Doradca
- Posty: 2990
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: PowerBox/tunning do Superb SIII
Co do świec to tak jak Krzyś napisał - 30tyś.
Filtr natomiast wymieniam sam, jak widzę, że jest uj&b@ny. Groszowe sprawy w zakupie, a wymiana albo sprawdzenie trwa kilka minut. Ale nie wymieniam co 8-10 tysięcy, tylko raczej co 20-30tys (tak średnio raz na rok przy okazji wymieniam też filtr kabinowy). Wszystko zależy gdzie mieszkamy, gdzie jeździmy, więc nie ma co się sugerować ilością kilometrów, a zdroworozsądkowo do tego podejść i sobie zobaczyć jak wygląda
W przypadku świec już temat jest bardziej skomplikowany, bo przy większej mocy, raz, że dostają mocniej po dupie, a dwa jak walnie podczas depnięcia to w najgorszym wypadku możemy uwalić silnik, czy to resztki świecy dostaną się do środka, czy to z braku iskry dojdzie do wyrąbania, dlatego tu nie ma co oszczędzać.
Natomiast w przypadku filtra, ciężko jest, żeby od tego rozwalić silnik. Poważnie, trzeba by się grubo postarać, żeby filtr się rozwalił, coś przepuścił, a dalej poszło to w silnik. Na pewno pewne jest to, że im bardziej zabrudzony tym mnie powietrza idzie do płuc
Dlatego zalecam sobie sprawdzić raz na jakiś czas jak to wygląda i wymieniać według uznania.