Nie masz trybu warayjnego? Mi jak wywaliło błąd egr to odrazu tryb awaryjny się pojawił.maureliusz pisze: ↑31 paź 2022, o 08:38 Teraz najlepsze... po 500km ... kontrolka zgasła
Błąd jest, ale kontrolka się nie pali.
Skoro tak... to nic nie muszę robić Tak miałem w poprzednim aucie (foka) zaślepione / EGR sobie tak działał, ale w czystych warunkach.
No i zapełnianie teraz... to poezja Tak wolniutko... - czemu ja tego...wcześniej nie zrobiłem... brak czasu :-/
EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
marcinj6:
No... nie mam
Fabek:
Wersja softu:
Komponent: R4 2,0L EDC X25 9823
No... nie mam
Fabek:
Wersja softu:
Komponent: R4 2,0L EDC X25 9823
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Mega dziwne! Nie słyszałem żeby coś takiego się działo. Może coś miałeś już w mapie grzebane?maureliusz pisze: ↑31 paź 2022, o 16:33 marcinj6:
No... nie mam
Fabek:
Wersja softu:
Komponent: R4 2,0L EDC X25 9823
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No nie wiem...
No niby miał softa robionego na 200 kucy, ale dzwoniłem tam gdzie to było robione i sprawdzali mi, że EGR i DPF był nie ruszany.
Zaślepione nic nie było, bo całą rurkę wyciągałem niedawno jak mi ... ją przepaliło i waliło spalinami w aucie.
Zaślepiłem dopiero teraz.
Kilka razy kasowałem lampkę, ale się pojawiała...aż zostawiłem i po ok 500km ...zgasła...
Błąd pozostał... ale go nie ruszam
Jeszcze po obserwuje i dam znać.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ja mam 2.0 tdi 140KM CFFB w Superb 2 FL, tez od pewnego czasu zaczal mi wywalac blad egr. Sam sie wielokrotnie kasowal, po czym wracal. Byl jakis czas temu czyszczony. Teraz doszlo do tego, ze 2 razy juz mi w awaryny wszedl z kontrolka swiec zarowych. Troche go przegonilem i jezdzi 'normalnie' ale check sie raz swieci raz nie. Jestem nastawiony na kupienie nowego ori EGR ale zaciekawiles mnie swoimi postami z zaslepieniem. Mam dylemat co robic:
1. Czy zostawic ekologie z nowym EGRem (za jakis czas mapa),
2. czy zaslepic egr ( czy nie odbije sie na DPFie)
3. czy wywalic calkowicie egr i dpf ( co w przyszlosci moze sie odbic czkawka... )
1. Czy zostawic ekologie z nowym EGRem (za jakis czas mapa),
2. czy zaslepic egr ( czy nie odbije sie na DPFie)
3. czy wywalic calkowicie egr i dpf ( co w przyszlosci moze sie odbic czkawka... )
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Powiem Ci tak. Ja przechodziłem dokładnie to samo na początku roku. Kupiłem nowy Ori egr bo chciałem być eko i tylko wywaliłem kasę w błoto. Gdyby bym wtedy był mądrzejszy o doświadczenia z teraz to odrazu bym zaslepil egr i wykodował. Przez egra cały dolot jest zasyfiony nagarem na amen. A DPF wręcz przeciwnie dostaje w dupę przez egr który się zasyfia i potrafi się nie domykać albo cieknąć. Zaślep, wykoduj i będziesz się cieszył z auta. Nie wydawaj na nowy egr sam wiem po sobie. Ja wydałem a i tak po 10tys padł. Owszem u mnie lejące wtryski pomogły go wykończyć ale teraz wiem że na bank bym go wywalil wtedy.matthew pisze: ↑1 lis 2022, o 17:05 Ja mam 2.0 tdi 140KM CFFB w Superb 2 FL, tez od pewnego czasu zaczal mi wywalac blad egr. Sam sie wielokrotnie kasowal, po czym wracal. Byl jakis czas temu czyszczony. Teraz doszlo do tego, ze 2 razy juz mi w awaryny wszedl z kontrolka swiec zarowych. Troche go przegonilem i jezdzi 'normalnie' ale check sie raz swieci raz nie. Jestem nastawiony na kupienie nowego ori EGR ale zaciekawiles mnie swoimi postami z zaslepieniem. Mam dylemat co robic:
1. Czy zostawic ekologie z nowym EGRem (za jakis czas mapa),
2. czy zaslepic egr ( czy nie odbije sie na DPFie)
3. czy wywalic calkowicie egr i dpf ( co w przyszlosci moze sie odbic czkawka... )
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Czar prysnął... kontrolka wróciła. Ciekawe...czemu zgasła na kilka dni...
Ale nie mam żadnego serwisowego trybu / jeździ się normalnie tylko pali się check.
Wczoraj znowu miałem wypalanie - bez najmniejszych problemów.
matthew...szczerze... zaślepiłbym go + wykodowanie. Ja nie widzę żadnych problemów z DPFem u siebie i jego wypalaniem.
Ale nie mam żadnego serwisowego trybu / jeździ się normalnie tylko pali się check.
Wczoraj znowu miałem wypalanie - bez najmniejszych problemów.
matthew...szczerze... zaślepiłbym go + wykodowanie. Ja nie widzę żadnych problemów z DPFem u siebie i jego wypalaniem.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
u mnie działa to wszystko jeszcze.
Ale jak pojawi się problem z egr czy dpf to ekologia idzie won
Ale jak pojawi się problem z egr czy dpf to ekologia idzie won
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Ja tak właśnie zrobiłem i żałuję że dopiero teraz. Jak auto pięknie teraz jeździ to szok. Przed usunięciem miałem 178KM i 413nm teraz pewnie bez dpfa i egra tylko z zostawionym katem mam pewnie jakieś +/- 185KM i powiem szczerze że jest petarda! Turbo już ładuje od 1600 obrotów i bardzo lekko się wkręca aż czuć że chce jechać. Odkąd wyciąłem to dziadostwo to złapałem się na tym że jeżdżę o wiele dynamiczniej. Dźwięk wydechu zrobił się taki przyjemny dla ucha. Spalanie spadło. Auto nie kopci nie puszcza żadnych bąków. Miałem problem z przybywającym olejem i ubywającym płynem chłodniczym ale od wycinki nie zaobserwowałem żeby poziom oleju bądź płynu się zmieniał. Ekologia ekologią ale kurde jak chcą 10tys prawie za nowego dpfa to niech wąchają spaliny
-
- Administrator
- Posty: 1235
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Jak wszystko jest zdrowe to nie ma prawa kopcić, nawet bez dpf.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Jak pisałem już... u mnie kopci przy wypalaniu... wiem dziwne, ale jedynie co to wina VIRUSa według mnie.
No chyba, że ktoś zrobił dziurę w DPFie...albo się coś przepaliło...
No chyba, że ktoś zrobił dziurę w DPFie...albo się coś przepaliło...
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Dokładnie i teraz już wiem że jak wszystko zdrowe to nie ma prawa kopcić i moje auto jest przykładem. A straszyli mnie że będę miał cały zderzak czarny łącznie z klapą. A właśnie tak miałem przed wycinką dpfa. Po usunięciu wszystko czyste jedynie lekki nalot sadzy w rurach ale nie jak wcześniej gruba warstwa.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Odpowiem tak. U mnie póki wszystko było ok to nie puścił żadnego dymka przy wypalaniu jak DPF już zaczął padać to właśnie zaczynał dymić. Moim zdaniem dymienie podczas wypalania nie jest normalną sprawą.maureliusz pisze: ↑4 lis 2022, o 21:52 Jak pisałem już... u mnie kopci przy wypalaniu... wiem dziwne, ale jedynie co to wina VIRUSa według mnie.
No chyba, że ktoś zrobił dziurę w DPFie...albo się coś przepaliło...
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
No, ale co mam zrobić... Wszystko jeździ, wręcz zapier... Kopci TYLKO przy wypalaniu. Przecież nie będę auta z tego powodu rozbierał...
Mam wrażenie... duża poprawa po zaślepieniu EGRa... bo ostatnio nawet nie wiedziałem, że już się wypalił...
Muszę to jeszcze po obserwować.
Mam wrażenie... duża poprawa po zaślepieniu EGRa... bo ostatnio nawet nie wiedziałem, że już się wypalił...
Muszę to jeszcze po obserwować.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 104
- Rejestracja: 16 maja 2021, o 21:31
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
Re: EGR wyłączenie 2.0 TDI / konsekwencje
Panowie, zeby zaslepic egr w moim 2.0 tdi 140KM CFFB potrzebny jest, ze tak powiem, caly taki kit?
https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zas ... 2241216656
Nie bedzie to sama zaslepka? Moze ma ktos link do czegos lepszego?
https://allegro.pl/oferta/zamiennik-zas ... 2241216656
Nie bedzie to sama zaslepka? Moze ma ktos link do czegos lepszego?