[1.8TSI|CDAA] EPC + Check engine - szarpanie, spadki mocy, gaśnięcie silnika

Jary
Posty: 8
Rejestracja: 30 lip 2018, o 17:08
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)

[1.8TSI|CDAA] EPC + Check engine - szarpanie, spadki mocy, gaśnięcie silnika

Post autor: Jary »

Cześć,
mam problem i nie mam za bardzo pomysłu jak do niego podejść (już byłem u mechanika i zamierzam umówić się na kolejny termin).

Problem zaczął się w czasie wakacji po naprawie wycieku oleju (rozpadł się uszczelniacz wału, aby to znaleźć musiałem umyć silnik).

Pierwszym objawem było zgaśnięcie silnika podczas manewrowania na parkingu. Zdarzyło się to również gdy stałem na światłach/skrzyżowaniu.
Świeci się kontrolka EPC oraz na wyświetlaczy pojawia się napis "Engine Failure Workshop".
Gdy samochód zgaśnie nie daje się go odpalić - tj. silnik się uruchamia, pojawia się napis + kontrolka i silnik gaśnie. Aby go odpalić muszę wcisnąć i przytrzymać pedał gazu. Gdy auto odpali obroty falują - muszę kilka razy przygazować, aby się "uspokoiło".
Czasami zaświeci się również kontrolka składu spalin (Check Engine).

Podczas jazdy silnik szarpie, czasami wchodzi w tryb awaryjny. Po krótkiej przejażdzce w tym stanie i ponownym uruchomieniu symptomy ustają - gasną lampki błędów (w różnych odstępach czasu) oraz praca silnika się uspokaja. I taki spokój trwa przez tydzień-dwa.

Błędy, które udało mi się odczytać po ostatnim wystąpieniu problemu to:
01089 (P0441) - System odprowadzania par - nieprawidłowy przepływ
00257 (P0101) - Masa/objętość przepływu powietrza - sygnał poza zakresem
00289 (P0121) - Czujnik położenia pedału/przepustnicy A - sygnał poza zakresem
04759 (P1297) - Połączenie turbosprężarki do zaworu przepustnicy - spadek ciśnienia
00545 (P0221) - Czujnik/włącznik położenia pedału/przepustnicy B - sygnał poza zakresem

Wcześniej były to:
01089, 00257, 00289, 00545 oraz 05445 (P1545) System regulacji zaworu przepustnicy -uszkodzenie.

Sugerując się błedami P0121 i P0221 wymieniłem przepustnicę na inną, używaną, ale problem nie ustąpił.
Pomyślałem, że problem może być spowodowany tankowaniem do pełna (pojawiał się w dniu zatankowania, albo dzień/dwa po), ale ostatnio zatankowałem 3/4 baku a i tak się po dniu pojawił.

Może ktoś z Was miał podobny problem. Szukam podpowiedzi co sprawdzić, obserwować.

UPDATE: Mechanik stwiedził, że elektryka jest w porządku a wszystkie moduły przeszły testy pomyślnie. Zrobił ponowną adaptację modułów, które rzucały błedy i póki co jest ok (1 miesiąc).
ODPOWIEDZ