Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Loga zrobię dla pewności.
Żadnego dymienia nie było dla tego nie podejrzewałem dziury w dolocie (przerabiałem to we wcześniejszym samochodzie AHU)
dymił itp).
Między jednym logowaniem a drugim minęło 3-4 dni a problem się zaczął jak zaczęło świszczeć. Więc powinno być ok.
A co do Twoich łopatek jeśli będziesz je czyścił 3 raz w roku to chyba turbawka ma już dość? Nadszedł chyba czas na regeneracje?
Czyścisz sam czy ktoś, jaki koszt?ryski
Też chciałem chip-a wrzucić do siebie ale znajomy mi odradził, bo po takim zabiegu lubi siadać dwu-mas wtryski i te nieszczęsne łopatki.
Dawna program robiłeś, ile masz nalatene??
Żadnego dymienia nie było dla tego nie podejrzewałem dziury w dolocie (przerabiałem to we wcześniejszym samochodzie AHU)
dymił itp).
Między jednym logowaniem a drugim minęło 3-4 dni a problem się zaczął jak zaczęło świszczeć. Więc powinno być ok.
A co do Twoich łopatek jeśli będziesz je czyścił 3 raz w roku to chyba turbawka ma już dość? Nadszedł chyba czas na regeneracje?
Czyścisz sam czy ktoś, jaki koszt?ryski
Też chciałem chip-a wrzucić do siebie ale znajomy mi odradził, bo po takim zabiegu lubi siadać dwu-mas wtryski i te nieszczęsne łopatki.
Dawna program robiłeś, ile masz nalatene??
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Program zarobiłem dwa m-ce temu. Przebieg 240 tys. pewny, sprawdzany w ASO przed kupnem(samochód z Polskiego salonu, serwisowany w wimarze). Co do łopatek to dopiero od miesiąca jeżdżę z OCT. Najpierw się pojawiły lagi, potem założyłem tank. Dolotu, ani VNT po jego założeniu jeszcze nie czyscilem. Łudzę się że przyczyną była trefna odma i że teraz po wyczyszczeniu problem nie wróci. Turbo niby dmucha jak trzeba, seria miała 139KM. Może sam mechanizm VNT się blokuje bo coś się wyrobiło, tulejki dystansowe, pierścień itp. Zobaczymy jak w końcu się zabiorę za czyszczenie. Czyszczę sam, taką mini szlifierką z gąbką do polerowania.
Też wcześniej jeździłem dwoma AHU, małymi Seatami. Fajnie się tym śmigało, a chipy tylko polepszały doznania i zmniejszały spalanie. No i tam VNT nie było....
Też wcześniej jeździłem dwoma AHU, małymi Seatami. Fajnie się tym śmigało, a chipy tylko polepszały doznania i zmniejszały spalanie. No i tam VNT nie było....
-
- Posty: 71
- Rejestracja: 6 gru 2016, o 20:12
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: kielce
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Zrobiłem loga
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6CxLQ.html
Kierowniczki chyba zaczynają się przycinać bo doładowanie skacze.
Dużo roboty z wyciągnięciem turbawki?? Dostęp trochę trudny. Chciałem ściągnąć sztangę gruszki z poruszać manualnie tą "dzwigienką" ale bez wyciągnięcia raczej nie da rady. Masz jakiś link z opisem demontażu?
Gruchę wymieniałeś?? Czytałem że nowe gruchy mają mocniejsze sprężyny i poprawiają działanie turbo.
OCT sam robiłeś czy kupiłeś?? jeśli kupiłeś podeślij linka
Grupa 011: http://vaglog.pl/log-011_6CxLQ.html
Kierowniczki chyba zaczynają się przycinać bo doładowanie skacze.
Dużo roboty z wyciągnięciem turbawki?? Dostęp trochę trudny. Chciałem ściągnąć sztangę gruszki z poruszać manualnie tą "dzwigienką" ale bez wyciągnięcia raczej nie da rady. Masz jakiś link z opisem demontażu?
Gruchę wymieniałeś?? Czytałem że nowe gruchy mają mocniejsze sprężyny i poprawiają działanie turbo.
OCT sam robiłeś czy kupiłeś?? jeśli kupiłeś podeślij linka
- njangu
- Posty: 157
- Rejestracja: 28 gru 2015, o 10:44
- Samochód: Superb I
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Aktualnie: 172KM/370Nm by Spank
- Imię: Dominik
- Lokalizacja: Jabłonna p.Warszawą
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
OCT zrobiłem z gąbek z siatki stalowej, do zmywania naczyń, mufki kanalizacyjnej Dn75, dekla Dn75 i dwóch calowych króćców mosiężnych z filtrami siatkowymi. Samoróbka.
Turbinę wytargać jest srednio łatwo. Z każdym kolejnym razem coraz łatwiej. Trzeba mieć komplet kluczy np. taki 108 elementów i oczkowy, płaski 12 w kształcie litery "C". Demontujesz filtr powietrza, dolot z EGR rurki odmy i recyrkulacji spalin, rurę f. powietrza-turbo, odkrecasz wydech (3śruby), doprowadzenie oleju (płaska 17-tka)- koniecznie trzeba przy tym zablokować nypel, żeby nie ukręcić przewodu, wspornik turbiny - dostęp od spodu, spływ oleju - od spodu imbus 5lub 6 i od góry 3 nakrętki turbiny do kolektora wydechowego kluczem w kształcie litery "c". Brzmi zawile, w rzeczywistości nie jest tak źle. Problemem mogą być zapieczone śruby. Ja dwa dni wcześniej objeżdżalem pare razy większość z nich wd40 lub podobnym siuwaksem, wurth rost off itp.
Gruszki jeszcze nie zmieniałem. Tego że sprężyna mogła się wyrobić w ogóle nie wziąłem pod uwagę, a jeśli dobrze myślę to właśnie ona otwiera łopatki do upuszczenia nadmiaru ciśnienia. Hmmm może tu też jest problem.
Lekko faktycznie Ci przycina łopatki. Tragedii nie ma, ale z wyprzedzeniem z gazem do oporu musisz być ostrożny.
Turbinę wytargać jest srednio łatwo. Z każdym kolejnym razem coraz łatwiej. Trzeba mieć komplet kluczy np. taki 108 elementów i oczkowy, płaski 12 w kształcie litery "C". Demontujesz filtr powietrza, dolot z EGR rurki odmy i recyrkulacji spalin, rurę f. powietrza-turbo, odkrecasz wydech (3śruby), doprowadzenie oleju (płaska 17-tka)- koniecznie trzeba przy tym zablokować nypel, żeby nie ukręcić przewodu, wspornik turbiny - dostęp od spodu, spływ oleju - od spodu imbus 5lub 6 i od góry 3 nakrętki turbiny do kolektora wydechowego kluczem w kształcie litery "c". Brzmi zawile, w rzeczywistości nie jest tak źle. Problemem mogą być zapieczone śruby. Ja dwa dni wcześniej objeżdżalem pare razy większość z nich wd40 lub podobnym siuwaksem, wurth rost off itp.
Gruszki jeszcze nie zmieniałem. Tego że sprężyna mogła się wyrobić w ogóle nie wziąłem pod uwagę, a jeśli dobrze myślę to właśnie ona otwiera łopatki do upuszczenia nadmiaru ciśnienia. Hmmm może tu też jest problem.
Lekko faktycznie Ci przycina łopatki. Tragedii nie ma, ale z wyprzedzeniem z gazem do oporu musisz być ostrożny.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2003
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Dawid
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Witam,
Nie chcę otwierać nowego wątku wiec proszę was o pomoc tu.
Skoda Superb 1.9 TDI AWX przeładowanie przy ok 120km/h.
Wymieniona turbina, N75, czujnik ciśnienia doładowania i pompa vacum, zaślepiony EGR.
Mechanik się poddał a ja zostałem dalej z problemem i chudszym portfelem.
Proszę o sprawdzenie logów i może ktoś nakieruje mnie na przyczynę występowania tego błędu. 1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Z góry dziękuję za jakakolwiek chęć pomocy
Nie chcę otwierać nowego wątku wiec proszę was o pomoc tu.
Skoda Superb 1.9 TDI AWX przeładowanie przy ok 120km/h.
Wymieniona turbina, N75, czujnik ciśnienia doładowania i pompa vacum, zaślepiony EGR.
Mechanik się poddał a ja zostałem dalej z problemem i chudszym portfelem.
Proszę o sprawdzenie logów i może ktoś nakieruje mnie na przyczynę występowania tego błędu. 1 Fault Found:
17965 - Charge Pressure Control: Positive Deviation
P1557 - 35-00 - -
Z góry dziękuję za jakakolwiek chęć pomocy
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
A co tam w mapie było grzebane?
Możesz logi zrobić tylko ze boostu, n75, obrotow?
Możesz logi zrobić tylko ze boostu, n75, obrotow?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2003
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Dawid
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Witam,
Wielkie dzięki za odpowiedz. Mapa powinna zostać seryjna, poprzedni właściciel samochodu nic nie wspominał o zmianach.
Które grupy dokładnie zrobić ? Tylko 11 grupa tak ?
Wielkie dzięki za odpowiedz. Mapa powinna zostać seryjna, poprzedni właściciel samochodu nic nie wspominał o zmianach.
Które grupy dokładnie zrobić ? Tylko 11 grupa tak ?
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Log #642780
tutaj wrzuciłem.
nie może być tak, że na biegu jałowym żąda max. powietrza jakby pełny but był. przywróć serię i wtedy loguj. interesuje mnie boost, n75 i pedal gazu, a takze maf.
tutaj wrzuciłem.
nie może być tak, że na biegu jałowym żąda max. powietrza jakby pełny but był. przywróć serię i wtedy loguj. interesuje mnie boost, n75 i pedal gazu, a takze maf.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2003
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Dawid
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Log był wykonywany przy pomocy 2 osoby, która odpaliła go zaraz przed butem w podłogę i wyłączyła zaraz po 'odcięciu' mocy.
Log #642800
Świeży LOG grupa 10 i 11.
Pozdrawiam.
Log #642800
Świeży LOG grupa 10 i 11.
Pozdrawiam.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Jak dla mnie sztanga źle wyregulowana lub gruszka do wymiany lub problem w samym turbo. Turbo widać regenerowane, wolno wstaje. Masz wydruk z maszyny?
Węże podciśnienia mam nadzieje sprawdzone 10x, bo tutaj zazwyczaj jest problem.
Węże podciśnienia mam nadzieje sprawdzone 10x, bo tutaj zazwyczaj jest problem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2003
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Dawid
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Mam 'wydruk' z 1 turbiny która została wysłana na reklamacje bo przeładowywała. Druga niby już sprawna na 100% ma takie same objawy jak pierwsza.
Gruszka i sztanga przyszły w komplecie z turbina. Węże podciśnienia od zaworu zwrotnego zostały wymienione na nowe silikonowe. Mechanik sprawdzał je dla pewności i uznał że są ok.
To parametry 1 Turbiny po których sam zaczynałem się niepokoić.
Gruszka i sztanga przyszły w komplecie z turbina. Węże podciśnienia od zaworu zwrotnego zostały wymienione na nowe silikonowe. Mechanik sprawdzał je dla pewności i uznał że są ok.
To parametry 1 Turbiny po których sam zaczynałem się niepokoić.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Szkoda, że od razu nowej turbo nie kupiłeś. Wiem że wydatek ale z tymi regneracjami właśnie tak jest. Rozumiem że ta sama firma pierwsza regenerację skopała a teraz niby już jest dobrze?
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2003
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Dawid
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Dokładnie tak jak mówisz. Ja poczytałem trochę i kierując się zasadą 'biednego nie stać żeby 2 razy kupować" chciałem albo nowa albo regenerowana ale przez garrett'a ale nie wiedząc dlaczego mechanik zamówił od faceta u którego niby zawsze bierze i działa. Jak widać nie do końca.
Turbina jest na gwarancji wiec chyba nie zostaje mi nic innego jak z niej skorzystać.
Pozdrawiam.
Turbina jest na gwarancji wiec chyba nie zostaje mi nic innego jak z niej skorzystać.
Pozdrawiam.
-
- Administrator
- Posty: 1238
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Na jakiej maszynie ten zakład to testuje? Może tutaj jest problem.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 24 lis 2022, o 19:52
- Samochód: Superb I
- Rocznik: 2003
- Silnik: 1.9TDI AWX (130KM, 5b)
- Imię: Dawid
Re: Prośba o analiz logów 1.9Tdi AWX
Tego właśnie nie wiem i nie jestem w stanie ustalić. Dzisiaj po rozmowie z mechanikiem ten stwierdził, że ustawi sztangę z 'palca'.
Czarno to widzę...
Czarno to widzę...