2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
ender00
Posty: 4
Rejestracja: 23 lis 2022, o 13:18
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Andrzej

2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: ender00 »

Cześć

Dwa pytanie ponieważ znalazłem tylko stary post o DSG7 w starych silnikach gdzie pisze się o suchym DSG, które jest ograniczane do 250nm.

Jeżdże Superbem Sportline 2019 2.0 TSI 190 KM DSG i zastanawiam się:

a/ czy również to DSG7 jest suche i nie wymaga wymiany oleju?
b/ czy jeżeli tak jest to co się technicznie zmieniło, że teraz może mieć ponad 300nm?
c/ i w sumie najważniejsze czy w związku z tym jest sens robienia chip tuningu bo podobno ten model bez problemu otrzymuje 240km?

pzdr.
3pm_krk
Posty: 146
Rejestracja: 5 sie 2021, o 10:28
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Kontakt:

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: 3pm_krk »

Nie ma czegoś takiego jak olej long-life jak i skrzynia, która teoretycznie nie wymaga wymiany oleju. Tam wszystko pracuje i się zużywa, więc wymiany oleju wymaga - takie jest moje prywatne zdanie :)
Pozdrawiam, Łukasz
Skoda Superb 2.0 TSI 280 KM 2022
https://vigipodia.pl/uslugi-podologiczne/
SE7
Posty: 199
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: SE7 »

Oleje należy wymieniać częściej niż podaje instrukcja.
Miałem kilka aut z USA i tam były interwały wymian olejów w zależności od warunków w jakich jest eksploatowany samochód. Dla przykładu:
krótkie trasy do 15 mil (ok. 19km), zapylenie, teren górski w potężnym V8 5,4l interwał wymiany w silniku 3000 mil (5 tys. km).
W starszych autach benzyna co 10tys. km, diesel 7,5 tys. km. Skrzynie automatyczne 60 tys. km, dyfry (RWD, AWD) 80 tys. km lub co 5 lat.
Teraz strach kupić auta po flotach ( 3 lata , 100-150 tys. km przebiegu) bo zarządca floty stosuje się do zaleceń producenta (koszty).
Mam dostawczą (czworaczkę) Toyota ProAce 2,0HDI wymiana oleju co 40tys. km lub co dwa lata - to nie jest normalne.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: mario789 »

SE7 pisze: 23 lis 2022, o 16:30 Oleje należy wymieniać częściej niż podaje instrukcja.
Miałem kilka aut z USA i tam były interwały wymian olejów w zależności od warunków w jakich jest eksploatowany samochód. Dla przykładu:
krótkie trasy do 15 mil (ok. 19km), zapylenie, teren górski w potężnym V8 5,4l interwał wymiany w silniku 3000 mil (5 tys. km).
W starszych autach benzyna co 10tys. km, diesel 7,5 tys. km. Skrzynie automatyczne 60 tys. km, dyfry (RWD, AWD) 80 tys. km lub co 5 lat.
Teraz strach kupić auta po flotach ( 3 lata , 100-150 tys. km przebiegu) bo zarządca floty stosuje się do zaleceń producenta (koszty).
Mam dostawczą (czworaczkę) Toyota ProAce 2,0HDI wymiana oleju co 40tys. km lub co dwa lata - to nie jest normalne.
Widzisz w stanach maja „wywalone” w ekologię i tam się nikt nie pierdzieli w long-life. Przytargałem sobie niecały miesiąc temu mk5 ecoboosta ( swoją droga bardzo fajny młody Amerykanin nim latał i wprost się przyznał ze go trochę poniosło 😂, ale jak z nim rozmawiałem to powiedział wprost ze wszyscy w domu fordami latają i benzyny co 10kkm obligo olej bez dyskusji tak samo jak w PS robił olej co 40kkm) i tam mentalność zarówno serwisów jak i użytkowników a nawet tych doświadczonych vs podstawowych jest zgoła inna.

Tutaj w Europie mamy eko terrorystów normy spalania i cuda na kiju gdzie motoryzacja odpowiada ogółem nawet nie w 10% za ta ich emisyjność.

I to właśnie te chore interwały powodują, ze jest taka sytuacja na rynku. Fura po leasingu to ja 95% mina niestety
ender00
Posty: 4
Rejestracja: 23 lis 2022, o 13:18
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2019
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Andrzej

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: ender00 »

A wracając do sedna jak jest w chipowaniem tego silnik i momentem w tej skrzyni bo wszędzie zaklinają się, że nie ma z tym problemu
fabek
Administrator
Posty: 1232
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II combi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: fabek »

mario789 pisze: 24 lis 2022, o 12:56 I to właśnie te chore interwały powodują, ze jest taka sytuacja na rynku. Fura po leasingu to ja 95% mina niestety
Coś w tym jest, bo większość leasingów jednak kończy się odsprzedażą i mało kto traktuje auto jakby miało zostać dłużej, tylko bierze następne. Gwarancję ma przejeździć i nie robić dodatkowych kosztów, więc wymiana oleju co 10k? Panie a po co to komu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: mario789 »

ender00 pisze: 28 lis 2022, o 08:18 A wracając do sedna jak jest w chipowaniem tego silnik i momentem w tej skrzyni bo wszędzie zaklinają się, że nie ma z tym problemu
A jak ma byc? -
Na forum jest kilku użytkowników którzy maja 2.0 tsi 190 i ćwiczyli temat. Rzuć sobie okiem chociażby na posty Arteona, Redaka którzy sa po stage 1 plus obaj Panowie maja dlubniete heble i sobie zabiegi te jak najbardziej chwalą.
Awatar użytkownika
crazywarrior69
Posty: 217
Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: MY2022
Lokalizacja: Wawa

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: crazywarrior69 »

Warto dodać dokładnie o jakim silniku 2.0tsi mówimy. Jest kilka wersji. Np. DNNA w ogóle jeszcze się nie robi.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: mario789 »

crazywarrior69 pisze: 29 lis 2022, o 10:31 Warto dodać dokładnie o jakim silniku 2.0tsi mówimy. Jest kilka wersji. Np. DNNA w ogóle jeszcze się nie robi.
Póki co bazujemy jedynie ogólnie na 2.0 tsi 190km. Kolega nie podał konkretnego kodu stad taka a nie inna wypowiedz
Reez
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: Reez »

crazywarrior69 pisze: 29 lis 2022, o 10:31 Warto dodać dokładnie o jakim silniku 2.0tsi mówimy. Jest kilka wersji. Np. DNNA w ogóle jeszcze się nie robi.
DNNA nie jest na nowym simosie 19.x? Ostatnio sporo realizacji w necie na nich jest. Co prawda głównie Cupry/s3/8r, ale wg strony autotunera 190 też da się ogarnąć.
Awatar użytkownika
crazywarrior69
Posty: 217
Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: MY2022
Lokalizacja: Wawa

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: crazywarrior69 »

Pytałem Gregor10 jakiś tydzień temu. Powiedział, że nie.

Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka

Reez
Posty: 54
Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)

Re: 2.0 TSU 190KM DSG - olej? chip?

Post autor: Reez »

O to szkoda, dzięki za info :)
ODPOWIEDZ