[S3] 2.0tsi 280/272KM - wybor wersji

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: [S3] 2.0tsi 280/272KM - wybor wersji

Post autor: piotr26 »

orlik pisze: 13 sty 2023, o 07:12 No właśnie różne chodzą słuchy. U mnie odpukać wszystko jest ok, bo nawet ostatnio miałem auto logowane i wszystko pracuje prawidłowo. Ale słyszałem o przypadkach zasyfienia już w nawet niższych przebiegach. Podejrzewam, że właśnie dobrej jakości paliwo (nie chodzi mi konkretnie o liczbę oktanową, ale o dodatki czyszczące) pomaga utrzymać to w ryzach, oraz nie zamulanie auta ;), bo raczej to nie kwestia szczęścia.

Natomiast co do zmian oleju, każdy kto miał albo ma catch tank oil (lepszą odmę ze zbiorniczkiem), wie jak dużo syfu potrafi się zebrać i jak to ujowo wygląda podczas opróżniania. I to już po przejechaniu kilku tysięcy kilometrów...
Jest sporo syfu. Obecnie gromadzi się bardzo dużo wody, ale na dnie można całkiem sporo olejowego szlamu wyciągnąć. Normalnie wszystko idzie w dolot. Ja po podrózy kilkaset km opróźniam cały kubek, gdzie prawie wszystko to woda, ale po zmieszaniu ze szlamem z dna zbiornika wygląda jak kubek kawy :roll:
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2978
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: [S3] 2.0tsi 280/272KM - wybor wersji

Post autor: orlik »

Woda, paliwo (sądząc po zapachu), olej. Ogólnie tak, ja na to mówię capuccino :) Ogólnie nie poszło by to w dolot, jeżeli seryjnej odmy nie zapcha, więc raczej może sobie krążyć/osadzać się w silniku i przewodach olejowych ;) Tym bardziej to uzmysławia jak bardzo ważna jest wymiana oleju, zwłaszcza w wysilonych jednostkach.
ODPOWIEDZ