Słabe ogrzewanie
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Słabe ogrzewanie
Witajcie.
Chciałbym podpytać, czy mój tok rozumowania jest prawidłowy. Od jakiegoś czasu mam uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej - pokazuje temperaturę większą od rzeczywistej o Ok. 5 stopni. Zauważyłem kilka dni temu, że włączając ogrzewanie , z kratek leci chłodne powietrze. Sprawdzałem też tylny nawiew, przy temperaturze ustawionej na 26 stopni, dmuchało powietrze chłodne , ciepłe szło dopiero przy temperaturze maks. Czy przekłamanie z czujnika temperatury zewnętrznej, który przekazuje wyższą od rzeczywistej temperaturę, ma jakikolwiek wpływ na słabsze ogrzewanie wewnątrz ? Wiąże ze sobą te problemy , ponieważ to wszystko zaczyna się dziać po likwidacji szkody.
Chciałbym podpytać, czy mój tok rozumowania jest prawidłowy. Od jakiegoś czasu mam uszkodzony czujnik temperatury zewnętrznej - pokazuje temperaturę większą od rzeczywistej o Ok. 5 stopni. Zauważyłem kilka dni temu, że włączając ogrzewanie , z kratek leci chłodne powietrze. Sprawdzałem też tylny nawiew, przy temperaturze ustawionej na 26 stopni, dmuchało powietrze chłodne , ciepłe szło dopiero przy temperaturze maks. Czy przekłamanie z czujnika temperatury zewnętrznej, który przekazuje wyższą od rzeczywistej temperaturę, ma jakikolwiek wpływ na słabsze ogrzewanie wewnątrz ? Wiąże ze sobą te problemy , ponieważ to wszystko zaczyna się dziać po likwidacji szkody.
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Słabe ogrzewanie
Nie mam pewności jak jest w VAGu ale w Hondzie był czujnik temperatury wewnętrznej i to on współpracował z klimatronikiem
Może masz zasyfioną nagrzewnicę
To częsty przypadek w TDi z tego co wyczytałem...
Może masz zasyfioną nagrzewnicę
To częsty przypadek w TDi z tego co wyczytałem...
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Słabe ogrzewanie
Dziś przy temperaturze zewnętrznej niższej , ogrzewanie ustawione tak jak poprzednio na 22 stopnie, z nawiewu leciało powietrze już znacznie cieplejsze czyli jednak chyba jest zależność między temperaturą zewnętrzną podawaną do komputera a ciepłem powietrza jakie dmucha do wnętrza auta.
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Słabe ogrzewanie
U mnie jak czujnik temperatury zewnętrznej przekłamywał o ~+4°C to nawiew (temperatura) działał tak samo
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 251
- Rejestracja: 24 gru 2014, o 14:34
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2007
- Silnik: Inny
- Imię: Piotrek
- Lokalizacja: Świętochłowice
Re: Słabe ogrzewanie
Sprawdź czy masz to o czym mówi Arek:
Tempomaty w grupie VAG. Skoda, Audi, Seat, VW. Wiązki, montaż, kodowanie. Tel. 510 150 407
-
- Administrator
- Posty: 1237
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: Słabe ogrzewanie
Słabe ogrzewanie to najczęściej zapchana nagrzewnica. Można sobie kalibracje klapek robić, wlewać płukanki, ale i tak kończy się wymianą nagrzewnicy i płukaniem układu.
POMOC W TUNING / DPF / EGR / SCR
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Słabe ogrzewanie
Dzięki za filmik. Sprawdziłem właśnie u siebie i mam wersję zbiorniczka z podwójną ścianką, czyli nie mam wglądu na ten woreczek. Pytanie, czy jeśli będę wymieniał zbiorniczek, to muszę wymieć na taką samą wersję czy np. na ten z opcją łatwego dojścia do woreczka ? Czy właśnie mając zbiornik z podwójną ścianką, problem rozszczelnienia woreczka nie występuje i nie ma sensu wymieniać zbiorniczka ?
To, co jeszcze zwróciło moją uwagę w tym filmie to informacja na temat stosowanego płynu G13 - ostatnio robiłem jakąś dolewkę i wydaje mi się, że miałem po prostu gotową mieszankę G13 z wodą demineralizowaną. Jak rozumiem, jest to błąd.
Jutro mam wymianę rozrządu, więc i tak płyn chłodniczy będzie wymieniony bo cały jak rozumiem zleci. Mam już przygotowaną butelkę G12evo do -35 stopni - jak rozumiem i o czym zresztą była mowa na tym filmiku, mogę śmiało go zalać zamiast G13 tak ? Tylko oczywiście już bez żadnego rozcieńczania.
No i właściwie jeszcze jedno pytanie się nasuwa - skoro w filmie jest informacja, że ten silikat jest potrzebny/ma swoje zadania i montowano go w 2 poprzednich wersjach, to czemu w tej najnowszej wersji zbiorniczka z tego zrezygnowano i jest już bez silikatu ?
fabek pisze: ↑19 sty 2023, o 09:48 Słabe ogrzewanie to najczęściej zapchana nagrzewnica. Można sobie kalibracje klapek robić, wlewać płukanki, ale i tak kończy się wymianą nagrzewnicy i płukaniem układu.
Dzięki za sugestię. Sama nagrzewnica nie podlega jakiemuś czyszczeniu z tego co piszesz i jeśli faktycznie jest z nią problem, to w grę wchodzi wyłącznie jej wymiana ?
Bardzo Wam dziękuję za poświęcony czas i cenne sugestie.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 paź 2022, o 20:45
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mariusz
Re: Słabe ogrzewanie
mam to samo u mnie grzeje z lewej a z prawej strony leci zimno podejrzewam nagrzewnice ....
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 7 sty 2023, o 15:59
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Słabe ogrzewanie
U mnie mały update.
Wydaje mi się, że dziś grzało nieco lepiej, leciało właściwie ciepłe powietrze przy 22 stopniach. Ustawione jednak mam w tryb "Auto" a nie nawiew np. na kierowcę/pasażera.
Jestem po wymianie zbiorniczka płynu chłodniczego (na ten bez silikatu). Zalany świeży płyn chłodniczy G12evo, niebawem jeszcze będę wymieniał czujnik temperatury zewnętrznej i zobaczymy co dalej. Nagrzewnicę pozostawiam na koniec.
Wydaje mi się, że dziś grzało nieco lepiej, leciało właściwie ciepłe powietrze przy 22 stopniach. Ustawione jednak mam w tryb "Auto" a nie nawiew np. na kierowcę/pasażera.
Jestem po wymianie zbiorniczka płynu chłodniczego (na ten bez silikatu). Zalany świeży płyn chłodniczy G12evo, niebawem jeszcze będę wymieniał czujnik temperatury zewnętrznej i zobaczymy co dalej. Nagrzewnicę pozostawiam na koniec.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 17 paź 2022, o 20:45
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Mariusz
Re: Słabe ogrzewanie
a jak sprawdzić czujnik ? błędów brak adaptacja klimatronika zrobiona i dalej wieje chłodem
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 maja 2022, o 22:03
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Słabe ogrzewanie
A miał ,może ktoś taki problem, że ogrzewania działa normlanie podczas jazdy w mieście, a po wyjeździe na trasę i jazdę powyżej 120, ogrzewanie działa tylko w ustawianiu na max. Brak błędów, nagrzewnica nowa, zaworki i i dodatkowa pompa wody działają, jedynie podczas sprawdzania wysterowanie dodatkowej pompy wody w mieście jest na około 70% ale jak jadę szybciej wysterowanie spada do 15%. Teraz mam jedyny trop cała pompa wody jest nie wydajna ale nie mam żadnych skoków temperatury.
-
- Posty: 230
- Rejestracja: 23 cze 2018, o 23:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Słabe ogrzewanie
Jak by pompa była nie wydajna to silnik by się grzał.
Najwięcej do nagrzewnicy płynu pompuje ta pompa elektryczna dodatkowa.
Najwięcej do nagrzewnicy płynu pompuje ta pompa elektryczna dodatkowa.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 14 maja 2022, o 22:03
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Słabe ogrzewanie
Czym wyszce obroty silnika tym normalna pompa powinna normalnie przepychać płyn, ale wymontuje pompkę i zobaczę czy wszystko z nią ok.
- Kuster
- Posty: 1046
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Słabe ogrzewanie
W 2.0tdi nie masz niestety normalnej pompy
Jest elektryczna z jakąś przesłoną która jest zamknięta przy odpaleniu żeby szybciej dogrzać silnik
Jak dbasz tak masz