Zawieszenie sportline

Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4009
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: piramida »

siemi1 pisze: 29 sty 2023, o 20:45 Mysle ze heble w pierwszej kolejności, jak by to nie sluzbowka byla a prywatne to byn przynajmnij na te z 280KM zmienił jako plan minimum, DCzc mi styka choć nie mam porównania do auta z rozporka i jakims lepszym zawiasem.

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Szkoda hajsu na heble z 280. Od razu macana i spokój na lata a siła hamowania nieporównywalna do jednotłoka z 280.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2968
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Zapomniałeś Piotr jeszcze o wygłuszeniu ;) to też robi zupełnie inne auto pod względem komfortu. Tylko my już o tym zapomnieliśmy, ale wystarczy się przejechać niewygłuszonym, albo zabrać kogoś kto ma niewygłuszony i różnica jest kolosalna.
last_chance
Posty: 50
Rejestracja: 23 lip 2022, o 11:18
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 322KM/448Nm

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: last_chance »

Wszystko fajnie, tylko jak ktoś szuka złotego środka to nie ma dobrego rozwiązania.
Amorek przedni prawy pociekł, więc trzeba się wziąć za wymianę (w prawdzie nie sportline a zwykły style bez DCC).
Nie chciałbym wydać 6k, bo są lepsze rzeczy żeby włożyć kasę, szczególnie w dzisiejszych czasach. Nie chce tracić komfortu tylko zlikwidować to nieszczęsne bujanie.
Jest pełno tematów związanych z zawieszeniem, ale zawsze jest to gwint i dawaj go na dół - ale nie jest to rozwiązaniem dla każdego.
A więc - quo vadis?
Danny_S3
Posty: 31
Rejestracja: 20 kwie 2020, o 21:00
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Imię: Daniel

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Danny_S3 »

A czy oprócz KW DDC ECU, Bilstein b16 i oczywiście oem ktoś robi zawieszenie żeby można było podpiąć do oryginalnego systemu dcc?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2968
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Tylko KW DDC I Bilstein B16 z zachowaniem funkcji DCC. Są co prawda B6 damptronic, ale jeszcze nie znam nikogo w Polsce kto by je dostał, sam na nie czekałem pół roku i nic z tego nie wyszło, zresztą jak kilku kolegów tutaj na forum.
Natomiast możesz sobie wsadzić cokolwiek, regulowane nie z przycisku w aucie a imbusem albo pokrętłem na amorze, tylko do tego potrzebujesz cancelery. Ja tak mam.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2968
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

last_chance pisze: 30 sty 2023, o 08:33 Wszystko fajnie, tylko jak ktoś szuka złotego środka to nie ma dobrego rozwiązania.
Jak nie ma? Zwykłe B6 wsadź i tyle w temacie, jak chcesz w miarę tanio i odczuwalnie lepiej niż OEM.
last_chance pisze: 30 sty 2023, o 08:33 Jest pełno tematów związanych z zawieszeniem, ale zawsze jest to gwint i dawaj go na dół - ale nie jest to rozwiązaniem dla każdego.
A więc - quo vadis?
W gwincie niekoniecznie musisz dawać auto na dół, na kw v2 czy st xa, na najwyższym ustawieniu jest nieznacznie niżej niż seria.

Ale jak nie masz DCC i chcesz w miarę tanio temat załatwić to polecam te kroki, w kolejności od ceny:
B6-----B8+eibach(B12)------st xa------kw v2
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4009
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: piramida »

4 amorki B6 wychodzą około 2k, więc to normalne pieniądze jak na znaczną poprawę prowadzenia.
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2968
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Oczywiście, że tak.
last_chance
Posty: 50
Rejestracja: 23 lip 2022, o 11:18
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 322KM/448Nm

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: last_chance »

Dzięki, faktycznie powinno to być najrozsądniejsze, ale ceny które podajecie to tak obstawiam minimum rok temu - teraz same B6 to 2800 :-/ ceny oszalały.
Awatar użytkownika
Kuster
Posty: 1020
Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Aktualnie: 216KM/455NM
Imię: Łukasz

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: Kuster »

last_chance pisze: 31 sty 2023, o 22:24 Dzięki, faktycznie powinno to być najrozsądniejsze, ale ceny które podajecie to tak obstawiam minimum rok temu - teraz same B6 to 2800 :-/ ceny oszalały.
No a do tego sprężyny

Tutaj jest najtaniej
https://lajt24.pl/900706-zawieszenie-b1 ... 0315-.html

W zestawie B12 masz amory B8 więc teoretycznie lepsze
No i Bilstein możesz regenerować w PL
Jak dbasz tak masz
last_chance
Posty: 50
Rejestracja: 23 lip 2022, o 11:18
Samochód: Superb III combi
Rocznik: 2015
Silnik: 2.0TSI (220KM)
Aktualnie: 322KM/448Nm

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: last_chance »

No cena jest ekstra, tylko czy nie będzie za twardo :roll: no i dostępne pod domem :mrgreen:
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4009
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: piramida »

Będzie w sam raz, oczywiście na początku wydawać się będzie, że twardo ale z czasem przywykniesz i nie będziesz chcieć widzieć serii na oczy ;-)
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2968
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

last_chance pisze: 2 lut 2023, o 20:45 No cena jest ekstra, tylko czy nie będzie za twardo :roll: no i dostępne pod domem :mrgreen:
Tego nie wiem :lol: dlatego wziąłem st xa, i w razie czego jest możliwość regulacji :)
Awatar użytkownika
rozwrot
Posty: 170
Rejestracja: 4 lut 2022, o 12:20
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Mariusz
Lokalizacja: Warszawa

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: rozwrot »

A ja zapytam o dystanse. Ktoś ma i poleca? Jaki wymiar najbardziej optymalny? 15mm przod i 25mm będzie ok?
Awatar użytkownika
orlik
Doradca
Posty: 2968
Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 450/550
Lokalizacja: RZ

Re: Zawieszenie sportline

Post autor: orlik »

Najbezpieczniej 4x15mm przy 2.0 280. Felga rozumiem ori et44 8J? Jak tak, to te 15mm jest takie optymalne. 18mm też by weszły, ale nie ma co ryzykować, bo w zależności od opon może już przecierać. Ja mam tak na zimowych oem felgach. Na letnich z et42 8,5J, 10mm przód i 12mm tył.
ODPOWIEDZ