Wymiana radia w superb2
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana radia w superb2
Kolega MEta pisze o antenach od GPS i 4G, które są w zestawie (tzn 4G to opcja przy wyborze modelu radia)
Natomiast faktycznie w kwestii radia FM, to faktycznie trzeba kupić przejściówkę z 2x Fakra na DIN, taką z separatorem.
Często chińczyki piszą o tym na swoich aukcjach ali.. I polecają swoje za drogie przejściówki. W Polsce można taką kupić od 15-18zł
Natomiast faktycznie w kwestii radia FM, to faktycznie trzeba kupić przejściówkę z 2x Fakra na DIN, taką z separatorem.
Często chińczyki piszą o tym na swoich aukcjach ali.. I polecają swoje za drogie przejściówki. W Polsce można taką kupić od 15-18zł
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana radia w superb2
Podłączyłem wczoraj radio, i u mnie z kolei jest inaczej Po wyciągnięciu kluczyka radio cały czas jest włączone, nawet jak kliknę power OFF to idzie w tryb uśpienia, i ręcznie nie mogę tego wyłączyć a co za tym idzie pobiera cały czas prąd z aku. Szukałem coś w tam w ustawieniach ale nic takiego nie znalazłem... będę musiał podjechać do jakiegoś fachowca żeby mi tą wtyczkę przerobił bo ja się na tym kompletnie nie znam
Gdzie ulokowałeś ten moduł GPS? Ja to chyba poszukam przejściówki i nie będę się z tym bawił, poza tym i tak muszę gdzieś znaleźć miejsce na moduł 4G
Wychodzi na to że mam chyba inny software bo u mnie jak wbijam wsteczny jest na cały ekran.
Pierwsze wrażenia naprawdę dobre, wszystko trybi jak należy. muszę jeszcze się tym radyjkiem trochę bawić wtedy będę mógł coś więcej powiedzieć,
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana radia w superb2
1. Powinieneś mieć moduł canbus, a jeżeli tak to trzeba rozłączyć czarną kostkę z dwoma przewodami, zdaje się żółty i pomarańczowy zobacz na załącznik
2. Wyjmij środkowy nawiew, trzyma się na zatrzaskach, wystarczy podważyć dookoła,
Zobaczy za nim metalową rurę. Fajne miejsce do przyklejenia anten.
3. W radiu jest mnóstwo ustawień, wiele wymaga wklepania różnych kodów dostępu. Musisz poszukać np na forum XDA, jest też mnóstwo filmów na yt, ale też musisz szukać konkretnie pod twój model (w zasadzie grupę modeli bo nazw i sprzedawców jest wielu)
2. Wyjmij środkowy nawiew, trzyma się na zatrzaskach, wystarczy podważyć dookoła,
Zobaczy za nim metalową rurę. Fajne miejsce do przyklejenia anten.
3. W radiu jest mnóstwo ustawień, wiele wymaga wklepania różnych kodów dostępu. Musisz poszukać np na forum XDA, jest też mnóstwo filmów na yt, ale też musisz szukać konkretnie pod twój model (w zasadzie grupę modeli bo nazw i sprzedawców jest wielu)
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wymiana radia w superb2
Ja u siebie rozłączyłem te przewody jaki pisze Marioti i w układ dałem wyłącznik czasowy - radio mi się wyłącza po ok 10min(można sobie dowolnie dostosować) po wyłączeniu stacyjkiMEta pisze: ↑6 lut 2023, o 20:50Podłączyłem wczoraj radio, i u mnie z kolei jest inaczej Po wyciągnięciu kluczyka radio cały czas jest włączone, nawet jak kliknę power OFF to idzie w tryb uśpienia, i ręcznie nie mogę tego wyłączyć a co za tym idzie pobiera cały czas prąd z aku. Szukałem coś w tam w ustawieniach ale nic takiego nie znalazłem... będę musiał podjechać do jakiegoś fachowca żeby mi tą wtyczkę przerobił bo ja się na tym kompletnie nie znam
https://www.aliexpress.com/item/32817881846.html
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana radia w superb2
Czy u ciebie rozpięcie tych kabelków też nie powodowało przejścia w sleep mode? . Czy też, po prostu chciałeś mieć pewność, że odcinasz mu całkiem zasilanie?Ja u siebie rozłączyłem te przewody jaki pisze Marioti i w układ dałem wyłącznik czasowy - radio mi się wyłącza po ok 10min(można sobie dowolnie dostosować) po wyłączeniu stacyjki
https://www.aliexpress.com/item/32817881846.html
Miałeś jakieś drenowanie baterii?
A z tym układem rozumiem, że wpinałeś się bezpośredno w stałe +12 i masę idącą do zasilania radia
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana radia w superb2
1. Mam canbus identyczny jak na załączniku Wieczorem przetestuje! Dziękuje Ci !marioti pisze: ↑6 lut 2023, o 21:46 1. Powinieneś mieć moduł canbus, a jeżeli tak to trzeba rozłączyć czarną kostkę z dwoma przewodami, zdaje się żółty i pomarańczowy zobacz na załącznik
2. Wyjmij środkowy nawiew, trzyma się na zatrzaskach, wystarczy podważyć dookoła,
Zobaczy za nim metalową rurę. Fajne miejsce do przyklejenia anten.
3. W radiu jest mnóstwo ustawień, wiele wymaga wklepania różnych kodów dostępu. Musisz poszukać np na forum XDA, jest też mnóstwo filmów na yt, ale też musisz szukać konkretnie pod twój model (w zasadzie grupę modeli bo nazw i sprzedawców jest wielu)
2. Z tego co pamiętam to już mi to proponowałeś parę postów wcześniej, pytałem tylko z ciekawości czy kolega ik26 montował w inny sposób
3. Oki! Jak rozgryzę te podstawowe ustawienia to zacznę szukać szerszych ustawień, bo póki co to 2 tygodnie brałem się za podłączanie radia bo wiecznie czasu brakuje
Dam znać czy Twoja instrukcja pomogła!
Pozdrówka!
-
- Posty: 157
- Rejestracja: 18 cze 2020, o 14:53
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: Płock
Re: Wymiana radia w superb2
Tak one powodowały, że radio chodziło non stop i trzeba było je ręcznie właczać/wyłączać.marioti pisze: ↑7 lut 2023, o 12:31Czy u ciebie rozpięcie tych kabelków też nie powodowało przejścia w sleep mode? . Czy też, po prostu chciałeś mieć pewność, że odcinasz mu całkiem zasilanie?Ja u siebie rozłączyłem te przewody jaki pisze Marioti i w układ dałem wyłącznik czasowy - radio mi się wyłącza po ok 10min(można sobie dowolnie dostosować) po wyłączeniu stacyjki
https://www.aliexpress.com/item/32817881846.html
Miałeś jakieś drenowanie baterii?
A z tym układem rozumiem, że wpinałeś się bezpośredno w stałe +12 i masę idącą do zasilania radia
Z tego co pamiętam, to:
- sygnał sterujący do tego układu mam z + po włączeniu zapłonu (któryś kabelek z kostki do radia)
- zasilanie, które przekazuje układ jest właśnie z tych rozłączonych przewodów - bo tam jest napięcie ciągle, które ten układ po ustalonym czasie przestaje przekazywać do radia
Podłączałem to 2 czy 3 lata temu i mogłem coś pokręcić, ale chyba tak to mam zrobione
Jeżeli masz ustawione, że układ wyłącza napięcie po np 10min i w ciągu tych 10min włączysz i wyłączysz zapłon, to timer się resetuje i znowu biegnie 10min
Można się pokusić o modyfikację i zrobić taki układ, że po naciśnięciu jakiegoś przycisku(dołożyć jakiś przycisk w wolne miejsce na konsoli) radio dostanie napięcie bez włączenia zapłonu i przez jakiś czas będzie chodzić.
-
- Posty: 25
- Rejestracja: 19 sie 2018, o 20:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Łukasz
Re: Wymiana radia w superb2
Działa! Wystarczyło tylko rozpiąć tą wtyczkę i po problemie. Jeszcze raz bardzo dziękuje za pomoc!
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wymiana radia w superb2
Nagrał byś filmik jak to radio działa, wrzucił na YT i wkleił tu linka
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana radia w superb2
Ja się wypowiem, ale potrzebuję jeszcze trochę czasu
Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, więc popytałem wśród znajomych i dostałem na testy (z możliwością odkupienia) jednostkę o symbolu S7, z linku poniżej. Jak widać wcześniej była zamontowana w mercedesie około roku, ale to są uniwersalne jednostki, różnica tylko w ramce mocującej, adapterze (od kabelków) i canbus.
No więc z tego powoduj trzeba było zainwestować całe 45zł w adapter i canbus, który jeszcze nie przypłyną do mnie z chin
Na razie zrobiłem sobie kilka testów na stole ale dopiero po podłączeniu do auta można będzie cokolwiek szerzej powiedzieć
Na jedno trzeba zwrócić uwagę ogólną. Na ali.. możecie dostać pozornie identyczne urządzenia w sensie zastosowanych komponentów. Ale są dwie główne hm... nazwijmy to podstawy budowy tych jednostek, tzw. FYT i nonFYT. Jednostki FYT takie jak te sprzedawane pod marką Junsun, są delikatnie gorsze pod kilkoma względami ale mają dość szeroką społeczność na forach więc zawsze można szukać tam rozwiązań. Z kolei te drugie, nieco lepsze, ale dopiero rozwijają się i mają niedopracowania. Stąd często mają aktualizacje (1-2x w miesiącu), a społeczność na forach dopiero rozwija się.
jednostka na testy jest z tej drugiej grupy. Mam ją od ok tygodnia. Ale jak na razie testy tylko ja stole. Wiem natomiast że conajmniej 3 rzeczy trzeba byloby poprawić po chińczykach
https://pl.aliexpress.com/item/10050035 ... 52035%21sh
Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, więc popytałem wśród znajomych i dostałem na testy (z możliwością odkupienia) jednostkę o symbolu S7, z linku poniżej. Jak widać wcześniej była zamontowana w mercedesie około roku, ale to są uniwersalne jednostki, różnica tylko w ramce mocującej, adapterze (od kabelków) i canbus.
No więc z tego powoduj trzeba było zainwestować całe 45zł w adapter i canbus, który jeszcze nie przypłyną do mnie z chin
Na razie zrobiłem sobie kilka testów na stole ale dopiero po podłączeniu do auta można będzie cokolwiek szerzej powiedzieć
Na jedno trzeba zwrócić uwagę ogólną. Na ali.. możecie dostać pozornie identyczne urządzenia w sensie zastosowanych komponentów. Ale są dwie główne hm... nazwijmy to podstawy budowy tych jednostek, tzw. FYT i nonFYT. Jednostki FYT takie jak te sprzedawane pod marką Junsun, są delikatnie gorsze pod kilkoma względami ale mają dość szeroką społeczność na forach więc zawsze można szukać tam rozwiązań. Z kolei te drugie, nieco lepsze, ale dopiero rozwijają się i mają niedopracowania. Stąd często mają aktualizacje (1-2x w miesiącu), a społeczność na forach dopiero rozwija się.
jednostka na testy jest z tej drugiej grupy. Mam ją od ok tygodnia. Ale jak na razie testy tylko ja stole. Wiem natomiast że conajmniej 3 rzeczy trzeba byloby poprawić po chińczykach
https://pl.aliexpress.com/item/10050035 ... 52035%21sh
Ostatnio zmieniony 12 mar 2023, o 09:53 przez marioti, łącznie zmieniany 3 razy.
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wymiana radia w superb2
Jakie parametry radia?marioti pisze: ↑12 mar 2023, o 08:48 Ja się wypowiem, ale potrzebuję jeszcze trochę czasu
Sam się zastanawiam nad takim rozwiązaniem, więc popytałem wśród znajomych i dostałem na testy jednostkę o symbolu S7, z linku poniżej. Jak widać wcześniej była zamontowana w mercedesie, ale to są uniwersalne jednostki, różnica tylko w ramce mocującej, adapterze (od kabelków) i canbus.
No więc z tego powoduj trzeba było zainwestować całe 45zł w adapter i canbus, który jeszcze nie przypłyną do mnie z chin
Na razie zrobiłem sobie kilka testów na stole ale dopiero po podłączeniu do auta można będzie cokolwiek szerzej powiedzieć
https://pl.aliexpress.com/item/10050035 ... 52035%21sh
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: Wymiana radia w superb2
Ok teraz doczytałem. Na papierze wygląda to bardzo fajnie. Jestem ciekaw jak wyjdzie w praktyce. Czekam na recenzję.
- Szałan
- Posty: 13
- Rejestracja: 13 sie 2022, o 11:42
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 202 i 417
- Lokalizacja: Wwa
Re: Wymiana radia w superb2
Panowie…Junsun V1 Pro w mijesce RNS 512, sound system. Wszystko smiga tylko sterowanie z kierownicy nie dziala…jakies sugestie?