Już od jakiegoś czasu noszę się z zamiarem kupna SIII i dzisiaj miałem okazję oglądać model który przypadł mi do gustu. Ma on jednak kilka potencjalnych problemów, za pomoc w analizie których był bym wszystkim bardziej obeznanym wdzięczny. Auto to model z 2018 roku, 2.0 TDi DSG7 z napędem 4x4 i nalotem 220k km. Aspekty co do których mam wątpliwości to:
- Błędy z modułu silnika - zrobiłem skan błędów VCDSem przed odpaleniem silnika, po czym je skasowałem i po 20-minutowej jeździe próbnej skan powtórzyłem. Zapis załączam do posta, jeżeli komuś chciało by się zerknąć to super natomiast najbardziej martwią mnie:
- P190D - pompa płynu chłodzącego, był na początku i nie wrócił po kasowaniu i jeździe
- P20EE - za mała sprawność katalizatora, podobnie nie wrócił po kasowaniu i jeździe
- P0030 - przerwa w obwodzie grzejnym sondy, pojawił się jako jedyny w module silnika po kasowaniu i jeździe (wcześniej go nie było)
Czy któreś z powyższych (i ew. z załączonych logów) mogą wskazywać na coś poważnego?
Dodam że auto miało słaby akumulator i na początek musiało być palone z boostera, co chyba mogło powodować część błędów z logów.
- Nagar wokół wtrysków - po zajrzeniu pod przykrywkę silnika, w okolicach 1. i 2. wtrysku widoczny był nagar, nie było go między 3. i 4. Czy to może wskazywać na poważniejszy problem z wtryskami? Dodam że korekty były ok (max. +/-0.1 na każdym cylindrze)
- Zapełnienie DPFa - odczyt za pomocą VAG-DPF wskazał zapełnienie popiołem na poziomie 61.44g / 77%, co jest jak rozumiem dużą wartością, nie jestem jednak pewien czy odpowiednią dla tego przebiegu, oraz ile jeszcze będzie można przejechać zanim konieczne będzie czyszczenie/wymiana?
- Dźwięki i wibracje silnika - tutaj być może wszystko jest ok, aczkolwiek silnik dość mocno wibrował, a z okolic paska klinowego dochodził lekko piszczący dźwięk, oba zjawiska nagrałem (1 filmik trzeba obejrzeć z dużą głośnością):
https://www.youtube.com/shorts/7o1BNlCL_98
https://www.youtube.com/watch?v=feTZmAWw39M
Czy taka praca wydaje się normalna?