Koła lato superb 3
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koła lato superb 3
Jedynie kiedy jesteście w stanie zauważyć różnicę pomiędzy wagą koła to jak weźmiecie urządzenie do pomiarów, przelecicie się 100-200 to wtedy wam wyjdzie z 0.2sek różnicy
- Atmanov
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 cze 2020, o 08:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 0.8 SOHC
- Aktualnie: 13KM
- Lokalizacja: Krk
Re: Koła lato superb 3
Akurat w tym wypadku nie stosowałbym takich porównań
Szczególnie, że od 2022 F1 jeździ na 18" zamiast dawnych 13".
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Koła lato superb 3
Następny, który myśli, że zabłyśnie...
Poczytaj trochę o podłożu tych zmian, potem pisz. Zrobię Ci jednak przy weekendzie telegraficzny skrót.
1. Bolidy na nowych kołach tracą 1-2sek./okrążenie (w zależności od konfiguracji toru). To tak fundamentalnie nawiązując do tematu. Żeby utrzymać tempo trzeba usprawniać inne aspekty bolidu.
2. Zwiększenie wielkości felgi pozwala zastosować większe tarcze hamulcowe. Większa tarcza, to większą pojemność cieplna, więc wymaga mniejszego chłodzenia, co daje mniejsze opory aerodynamiczne. Do tego trochę upraszcza układ hamulcowy, więc jest taniej, a przy obecnych limitach budżetowych ma to znaczenie.
3. MARKETING. Od dłuższego czasu producenci opon chcieli w F1 bardziej 'cywilnych' rozmiarów, bo łatwiej im sprzedać oponę inspirowaną i czerpiąca z F1 w 'normalnym' rozmiarze niż próbować wciskać ludziom kit, że ich opona 18" to "to samo" co 13" kółko.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- Atmanov
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 cze 2020, o 08:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 0.8 SOHC
- Aktualnie: 13KM
- Lokalizacja: Krk
Re: Koła lato superb 3
Spokojnie, nie wiem czemu od razu przybierasz taki NIEPRZYJAZNY ton w swojej wypowiedzi.rowerek pisze: ↑11 mar 2023, o 12:36 Następny, który myśli, że zabłyśnie...
Poczytaj trochę o podłożu tych zmian, potem pisz. Zrobię Ci jednak przy weekendzie telegraficzny skrót.
1. Bolidy na nowych kołach tracą 1-2sek./okrążenie (w zależności od konfiguracji toru). To tak fundamentalnie nawiązując do tematu. Żeby utrzymać tempo trzeba usprawniać inne aspekty bolidu.
2. Zwiększenie wielkości felgi pozwala zastosować większe tarcze hamulcowe. Większa tarcza, to większą pojemność cieplna, więc wymaga mniejszego chłodzenia, co daje mniejsze opory aerodynamiczne. Do tego trochę upraszcza układ hamulcowy, więc jest taniej, a przy obecnych limitach budżetowych ma to znaczenie.
3. MARKETING. Od dłuższego czasu producenci opon chcieli w F1 bardziej 'cywilnych' rozmiarów, bo łatwiej im sprzedać oponę inspirowaną i czerpiąca z F1 w 'normalnym' rozmiarze niż próbować wciskać ludziom kit, że ich opona 18" to "to samo" co 13" kółko.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Skoro, w ten sposób lubisz wymieniać swoją opinię z innymi użytkownikami - nie ma problemu!
Na tą chwilę to Ty sprawiasz wrażenie osoby, która na siłę próbuje zabłysnąć swoimi bogatymi w informacje postami.
Oczywiście, zgadzam się z przytoczonymi przez Ciebie prawami fizyki - ciężko dyskutować w tej sprawie.
Z tymi "ciekawostkami" o F1 to niepotrzebnie się namęczyłeś - wszystkie są mi znane
Powiedz mi tylko jaki to ma wpływ na Skodę Superb. Ile stracisz na przyspieszeniu 0-100 zmieniając 17" na 18"?
Może uda mi się kupić aftermarketową felgę, która w rozmiarze 18" ma podobną wagę do seryjnej 17" - co wtedy?
Dlaczego pojadę szybciej po winklach na 19" a nie 17"?
Strasznie się doktoryzujesz...
Re: Koła lato superb 3
Do setki to u mnie może być lepiej na 18 czy 19 bo mam fwd i szerszą opona powinna coś pomóc.
Ja tak pytam o te 19 bo lata temu mój dawny pracodawca zmienił w swoim aucie 17 na 19 i po chwili opony były pocięte od krawężników i tak pomyślałem że 18 to może być złoty środek tym bardziej że kobieta też jeździ to po co ma się stresować gdzieś przy parkowaniu albo na kiepskiej drodze. No ale 19 też rozważam choć nie wiem jakie mogą mieć zalety poza z reguły lepszym wyglądem.
Ja tak pytam o te 19 bo lata temu mój dawny pracodawca zmienił w swoim aucie 17 na 19 i po chwili opony były pocięte od krawężników i tak pomyślałem że 18 to może być złoty środek tym bardziej że kobieta też jeździ to po co ma się stresować gdzieś przy parkowaniu albo na kiepskiej drodze. No ale 19 też rozważam choć nie wiem jakie mogą mieć zalety poza z reguły lepszym wyglądem.
- rowerek
- Posty: 748
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Koła lato superb 3
Skoro się ze wszystkim zgadzasz i jest oczywiste, to dlaczego postawiłeś się w opozycji z tymi kołami 13"/18" skoro nigdzie nie minąłem się z prawdą? a tak to miałem prawo odczytać.Atmanov pisze:Spokojnie, nie wiem czemu od razu przybierasz taki NIEPRZYJAZNY ton w swojej wypowiedzi.rowerek pisze: ↑11 mar 2023, o 12:36 Następny, który myśli, że zabłyśnie...
Poczytaj trochę o podłożu tych zmian, potem pisz. Zrobię Ci jednak przy weekendzie telegraficzny skrót.
1. Bolidy na nowych kołach tracą 1-2sek./okrążenie (w zależności od konfiguracji toru). To tak fundamentalnie nawiązując do tematu. Żeby utrzymać tempo trzeba usprawniać inne aspekty bolidu.
2. Zwiększenie wielkości felgi pozwala zastosować większe tarcze hamulcowe. Większa tarcza, to większą pojemność cieplna, więc wymaga mniejszego chłodzenia, co daje mniejsze opory aerodynamiczne. Do tego trochę upraszcza układ hamulcowy, więc jest taniej, a przy obecnych limitach budżetowych ma to znaczenie.
3. MARKETING. Od dłuższego czasu producenci opon chcieli w F1 bardziej 'cywilnych' rozmiarów, bo łatwiej im sprzedać oponę inspirowaną i czerpiąca z F1 w 'normalnym' rozmiarze niż próbować wciskać ludziom kit, że ich opona 18" to "to samo" co 13" kółko.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Skoro, w ten sposób lubisz wymieniać swoją opinię z innymi użytkownikami - nie ma problemu!
Na tą chwilę to Ty sprawiasz wrażenie osoby, która na siłę próbuje zabłysnąć swoimi bogatymi w informacje postami.
Oczywiście, zgadzam się z przytoczonymi przez Ciebie prawami fizyki - ciężko dyskutować w tej sprawie.
Z tymi "ciekawostkami" o F1 to niepotrzebnie się namęczyłeś - wszystkie są mi znane
Powiedz mi tylko jaki to ma wpływ na Skodę Superb. Ile stracisz na przyspieszeniu 0-100 zmieniając 17" na 18"?
Może uda mi się kupić aftermarketową felgę, która w rozmiarze 18" ma podobną wagę do seryjnej 17" - co wtedy?
Dlaczego pojadę szybciej po winklach na 19" a nie 17"?
Strasznie się doktoryzujesz...
Z tematami "to tylko dupowóz", to połowę forumowych rozważań można by uznać za bezcelową
Tak samo wiem, że większość aktywnie udzielających się tutaj ma duuużo mocy (albo baaaardzo dużo), ale jest mnóstwo osób, które tylko czytają i mają "tylko" 150KM. W aucie tej wielkości, o tej pojemności silnika zmiana kół z jednych na drugie BĘDZIE odczuwalna (zwłaszcza, że dochodzi jeszcze większa szerokość opony, ale tu jużnie chcę kolejnego frontu zaczynać).
I tylko tyle chciałem tu nakreslić.
Niestety często się zdarzają stanowiska "nikt Nam nie wmówi, że biale jest białe...", coś się komus wydaje i paradoksalnie osoba próbująca wyjaśnić temat musi się tłumaczyć
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
- Atmanov
- Posty: 56
- Rejestracja: 17 cze 2020, o 08:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 0.8 SOHC
- Aktualnie: 13KM
- Lokalizacja: Krk
Re: Koła lato superb 3
Po prostu uważam, że szkoda podawać za przykład auta, które są skrajnie wyczynowymi konstrukcjami.
Oczywiście, ale uważam, że Superb nigdy nie będzie autem do DTMu, gdzie na homologowanym slicku 18" jedzie jak po sznurku.
W wypadku wybory kół, niestety, każdy użytkownik musi podjąć własną decyzję. Ewentualnie oprzeć swój wybór na opinii innych - ale nie jest pewne, że będzie zadowolony.rowerek pisze: ↑11 mar 2023, o 14:35 Tak samo wiem, że większość aktywnie udzielających się tutaj ma duuużo mocy (albo baaaardzo dużo), ale jest mnóstwo osób, które tylko czytają i mają "tylko" 150KM. W aucie tej wielkości, o tej pojemności silnika zmiana kół z jednych na drugie BĘDZIE odczuwalna (zwłaszcza, że dochodzi jeszcze większa szerokość opony, ale tu jużnie chcę kolejnego frontu zaczynać).
I tylko tyle chciałem tu nakreslić.
Niestety często się zdarzają stanowiska "nikt Nam nie wmówi, że biale jest białe...", coś się komus wydaje i paradoksalnie osoba próbująca wyjaśnić temat musi się tłumaczyć
Jak dla mnie złotym środkiem do SSIII jest 19". Jak dla mnie wszelkie standardy prowadzenia, wygody i wyglądu są w tym rozmiarze na miejscu.
To jest moja subiektywna opinia - inni nie muszą się z nią zgadzać bo mają inaczej wyznaczone te standardy.
Jeżdżę na daily SSIII 2.0 TSI 190KM w ośce. Mam porównanie jak przyspiesza przy 19" a jak na 18" zimowych (pomijam dywagacje o różnicach w oponach). Nie ma odczuwalnej różnicy w przyspieszeniu. Natomiast prowadzenie się auta jest o niebo lepsze na 19".
Do niedawna jeździłem też pomodzonym SSIII 1.8 TSI - w tym wypadku było dokładnie tak samo.
Miałem też nieprzyjemność jeździć w SSIII na 17" - moim zdaniem dramat
Jak się postarasz to każde koło rozwalisz niezależnie od wielkości
Ostatnio zmieniony 11 mar 2023, o 20:38 przez Atmanov, łącznie zmieniany 2 razy.
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koła lato superb 3
Przecież na 19 w superbie jest więcej "mięsa" niż w octavii na 18, więc o jakiej utracie komfortu w ogóle mowa?
-
- Posty: 54
- Rejestracja: 24 mar 2017, o 20:27
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: Koła lato superb 3
Utrata komfortu to chuj. Utrata ciśnienia jak kobita postanowi przywalić w jakiś krawol, dziurę czy inną rzecz jest bardziej uciążliwa. Moja w jeden rok załatwiła dwie 19. Teraz superb jest na 17 i od 2 lat nie rozjebała żadnej opony. A to, ze gorzej wyglada czy się gorzej prowadzi, sorry its just a daily
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koła lato superb 3
Nie wyobrażam sobie swojego Superba na 17... Ale spoko, jak ktoś ma złudne poczucie mniejszego ryzyka uszkodzenia to ok Jak się ma rozwalić to i tak się rozwali.
-
- Posty: 1167
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Koła lato superb 3
Reez pisze: ↑11 mar 2023, o 22:22 Utrata komfortu to chuj. Utrata ciśnienia jak kobita postanowi przywalić w jakiś krawol, dziurę czy inną rzecz jest bardziej uciążliwa. Moja w jeden rok załatwiła dwie 19. Teraz superb jest na 17 i od 2 lat nie rozjebała żadnej opony. A to, ze gorzej wyglada czy się gorzej prowadzi, sorry its just a daily
Obaj macie rację
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Koła lato superb 3
Fajnie się to czyta
Nikt mi nie wmówi, że taki sam komfort odczuwa na 17 i 19 ... no chyba, że ma tak twardą pupę
Zmiana kół na 19 też nie zrobi z tego kanapowoza (superb ) ... sportowego... więc to też bez sensu założenia.
Ja bym to podzielił na:
Auto seria:
- jak ktoś chce komfort idzie w mniejsze fele I TO MA SENS bo rożnica jest
- jak ktoś chce wygląd idzie w większe fele - kosztem komfortu i uszkodzenia felgi... (ja osobiście jak miałem 16tki nigdy nie uszkodziłem a jak mam 18tki ... to niestety dwa razy już o krawężnik)
Auto modzone: moc, zawias! itd.
- wowczas faktycznie większe koło ma sens, bo styl jazdy inny i zawias inny
Taka jest moja osobista ocena.
Każdy musi sobie odpowiedzieć jaki jemu kierunek pasuje.
Nikt mi nie wmówi, że taki sam komfort odczuwa na 17 i 19 ... no chyba, że ma tak twardą pupę
Zmiana kół na 19 też nie zrobi z tego kanapowoza (superb ) ... sportowego... więc to też bez sensu założenia.
Ja bym to podzielił na:
Auto seria:
- jak ktoś chce komfort idzie w mniejsze fele I TO MA SENS bo rożnica jest
- jak ktoś chce wygląd idzie w większe fele - kosztem komfortu i uszkodzenia felgi... (ja osobiście jak miałem 16tki nigdy nie uszkodziłem a jak mam 18tki ... to niestety dwa razy już o krawężnik)
Auto modzone: moc, zawias! itd.
- wowczas faktycznie większe koło ma sens, bo styl jazdy inny i zawias inny
Taka jest moja osobista ocena.
Każdy musi sobie odpowiedzieć jaki jemu kierunek pasuje.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 622
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Koła lato superb 3
Wiadomo, można chodzić na co dzień w gumiakach, bo dobre na każdą pogodę i jeżeli się zniszczą, o ile w ogóle, to nie szkoda. Zamiast założyć ładne, skórzane buty, które łatwo zarysować. Co kto lubi. Kwestia gustu
- piramida
- Doradca
- Posty: 4039
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: Koła lato superb 3
Pierwsza zasada domowego miru, kobieta ma zakaz wsiadania za kółko naszego samochodu
Druga zasada, kobieta musi mieć swój pojazd a wtedy wszyscy będą żyć długo i szczęśliwie
Druga zasada, kobieta musi mieć swój pojazd a wtedy wszyscy będą żyć długo i szczęśliwie
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Koła lato superb 3
Można też chodzić w skórzanych laczkach za gruby piniondz żeby wszystkim oko zbielało.
Chociaż nie wygodne, cisną i obcierają... ważne, że ładne i robią furorę.
Kwestia gustu
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.