Wymiana zacisku przód
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Wymiana zacisku przód
cześć, wczoraj zauważyłem że chyba trzyma mi zacisk przedni lewy, poczułem dziwny zapach ale w koło pełno domów to myślałem że to z kominków, ale dziś rano dotknąłem felgę i dobrze ciepła, i mam pytanie jak zacisnę czymś przewód hamulcowy to po wymianie zacisku odpowietrzyć można będzie tylko to lewe koło? i czy da radę samemu sobie poradzić, założyć wężyk na odpowietrznik i niech powietrze zejdzie?
- marioti
- Doradca
- Posty: 1821
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II combi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: Wymiana zacisku przód
odpowietrzanie to nie kwestia założenia wężyka i patrzenie jak się odpowierza.. niestety tak to zrozumiałem z tego co napisałeś.
na zacisku masz śrubę odpowietrzającą i faktycznie wężyk trzeba na nią założyć, a śrubę poluzowujesz. Jednocześnie musisz naciskać na hamulec, widzieć czy z odpowietrznika leci tylko płyn czy jeszcze bąbelki powietrza, trzeba też kontrolować stan płynu w zbiorniczku.
Tak więc samemu pewnie da się, ale w dwóch / dwoje lepiej
Maureliusz wymieniał ostatnio oba zaciski z przodu więc powie ci co i jak
na zacisku masz śrubę odpowietrzającą i faktycznie wężyk trzeba na nią założyć, a śrubę poluzowujesz. Jednocześnie musisz naciskać na hamulec, widzieć czy z odpowietrznika leci tylko płyn czy jeszcze bąbelki powietrza, trzeba też kontrolować stan płynu w zbiorniczku.
Tak więc samemu pewnie da się, ale w dwóch / dwoje lepiej
Maureliusz wymieniał ostatnio oba zaciski z przodu więc powie ci co i jak
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana zacisku przód
Kolego... przecież temat jest kilka postów niżej...
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=14504
Przewodu nie musisz zaciskać... to nie aorta, nie sika
Nowy zacisk wciskasz najpierw cylinderek.
Podkładasz sobie jakąś szmatę, patelnię, co tam chcesz
Odkręcasz stary klucz chyba 13 lub 14 nie pamiętam.
Przykręcasz nowy... i nic nie robisz! Nie tykasz nawet hamulca!
Skladasz wszystko / w sensie klocki, zacisk.
Odkręcasz odpowietrznik aż będzie luz i czekasz cierpliwie... aż się przeleje samoczynnie. Kontrolujesz płyn w zbiorniku i dolewasz.
Jak się przeleje zakręcasz odpowietrznik nacikasz hamulec żeby wyszedł cylinderek, sprawdasz czy nic nie blokuje.
Dla pewności z drugą osobą może zrobić dodatkowe odpowietrzanie metodą: pompuj - trzymaj - pompuj
Znowu sprawdzasz czy wszystko się kręci.
Tyle.
Ważne jest znalezienie problemu..
Jak u mnie zerdzewiały cylinderek? Bo może też być już leciwy przewód, ale to można wyczaić.
Jeżeli teraz koło słabo się kręci, to poluzuj odpowietrznik:
- jak będzie OK - to znaczy gumowy przewód
- jak nadal NOK - to znaczy zacisk do roboty
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=14504
Przewodu nie musisz zaciskać... to nie aorta, nie sika
Nowy zacisk wciskasz najpierw cylinderek.
Podkładasz sobie jakąś szmatę, patelnię, co tam chcesz
Odkręcasz stary klucz chyba 13 lub 14 nie pamiętam.
Przykręcasz nowy... i nic nie robisz! Nie tykasz nawet hamulca!
Skladasz wszystko / w sensie klocki, zacisk.
Odkręcasz odpowietrznik aż będzie luz i czekasz cierpliwie... aż się przeleje samoczynnie. Kontrolujesz płyn w zbiorniku i dolewasz.
Jak się przeleje zakręcasz odpowietrznik nacikasz hamulec żeby wyszedł cylinderek, sprawdasz czy nic nie blokuje.
Dla pewności z drugą osobą może zrobić dodatkowe odpowietrzanie metodą: pompuj - trzymaj - pompuj
Znowu sprawdzasz czy wszystko się kręci.
Tyle.
Ważne jest znalezienie problemu..
Jak u mnie zerdzewiały cylinderek? Bo może też być już leciwy przewód, ale to można wyczaić.
Jeżeli teraz koło słabo się kręci, to poluzuj odpowietrznik:
- jak będzie OK - to znaczy gumowy przewód
- jak nadal NOK - to znaczy zacisk do roboty
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana zacisku przód
Jeszcze jedno.
Ta śrubka "banjo" co przykręcasz przewód do zacisku musi być dość mocno dokręcona, żeby nie ciekła - 35Nm - jak na taka śrubkę to jest sporo.
Dobrze byłoby dać nowe podkładki góra dół... chociaż ja dobrze oczyściłem zacisk przed i... jakoś siadły i jest OK.
Ta śrubka "banjo" co przykręcasz przewód do zacisku musi być dość mocno dokręcona, żeby nie ciekła - 35Nm - jak na taka śrubkę to jest sporo.
Dobrze byłoby dać nowe podkładki góra dół... chociaż ja dobrze oczyściłem zacisk przed i... jakoś siadły i jest OK.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana zacisku przód
a OK bo będziesz montował nowy, zamiennik.
Ja taki jestem dziwny... że wolę używany oryginał - ale nie zwracaj uwagi, to taki mój... bzik ))
Ja taki jestem dziwny... że wolę używany oryginał - ale nie zwracaj uwagi, to taki mój... bzik ))
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: Wymiana zacisku przód
zacisk zmieniony, stary stał, nie szło tłoczka ruszyć nawet po użyciu wd40, podkładek nie zmieniłem nie szło ich zdjąć z przewodu, musze sprawdzać czy nic nie cieknie jak coś to zmienię przewód na nowy
-
- Posty: 1885
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Wymiana zacisku przód
Czyli...Ruda.
Ale elegancko done.
Brawo Ty
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Ale elegancko done.
Brawo Ty
Wysłane z mojego SM-A525F przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.