Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
-
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Też brałem pod uwagę, ale w sumie nie wiem, który lepszy, czy EE czy XF. Jak z temperaturami?
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Planujesz latać autem po torze, że kwestia temperatur jest tak istotna? Przecież przy normalniej jeżdzie, nawet upalaniu na drodze ciężko jest wejść w zakres temperatur, które wymagałyby wcześniejszej wymiany oleju czy mocno przyspieszyły jego zużycie. Genetalnie w naszych silnikach olej nie powieniem przekraczać 120 stopni. Mnie się nigdy nie udało takiej osiagnąć autem po modach. Max jaki miałem to 114 czy 118 ( nie pamiętam ) stopni po kilku pomiarach 100 - 2xx w temperaturze zewnętrznej powyżej30 stopni czyli olej nie miał lekko.
Dobry olej, wymiana co 8 - 10 tys i będzie ok
Aha, jeszcze jedna uwaga. Zauważyłem, że jeżdząc z podpietym odb eleven temperatura oleju w aplikacji jest większa o kilka tj 3 - 5 stopni niż temperatura jaką podaje auto. Czy ktoś przy okazji mógłby się do tego ustosunkować?
-
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Nie planuję latać po torze. Jednak uważam, że różnica kilkunastu stopni to sporo. Przykładowo, wczoraj typowa jazda miejska przy 11 stopniach mam temperaturę 105. Na 0w40 miałem taką w upały >30 stopni i to przy bardzo dynamicznej jeździe przy Stage 1, a nie serii. >=110 chyba nigdy u siebie nie zobaczyłem. 0w40 dużo szybciej łapie optymalną temperaturę i potrafi ją utrzymać, więc zachowuje swoje optymalne właściwości. Może przesadzam i temperatury 11x są ok dla oleju/silnika
- KriSSo
- Posty: 288
- Rejestracja: 1 paź 2011, o 21:31
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2018
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 310 KM / 400 Nm
- Imię: Kriss
- Lokalizacja: ZS
Re: Jaki olej?
Czy wziąłeś pod uwagę, że przy stage 1 zmieniają się temperatury/zarządzanie termiką z uwagi na zmiany w sofcie? To, że teraz w serii masz 105 stopni, a po sofcie miałeś taką przy upalaniu w ciepły dzień jest typowe i normalne. Zrobisz stage 1 i temperatura istotnie spadnie, nawet stosując ten sam olej co obecnie.
Przy stage 2+ stosowałem olej zarówno 5W30 (Ravenol VMP), jak i 5W40 (Ravenol VST) oraz 0W40 (SSL) nie widzę żadnej istotnej różnicy. Zasadniczo na tych olejach uzyskuję zbliżone wartości temp na zegarach (nie wiem jak to wygląda w VCDS).
Przeszedłem z 504 na 502 raczej z powodu tego, że są full saps, a to ponoć lepiej chroni, niż C3. Nie wiem czy to prawda, czy nie, ale dodatkowo te 502 są tańsze.
-
- Posty: 298
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Moim zdaniem nie osiągniesz różnicy kilkunastu stopni co najwyżej kilka tj 2,3, może 4 stopnie. U siebie między Eurolem FS Syntence 0W30 a fabrycznym olejem 0W30 z ASO tak to wygląda. Jak miałem zalanego Eurola to trudno było zimą przebić temp 100 stopni nawet przy dymamicznej jeżdzie w mieście, Teraz temp na fabrycznym oleju sa wyższe czyli dochodzą do 102 stopni a w korkach do 104, ale do granic 11x dużo brakuje. Przykładowo jazda autostradą czy drogą ekspresową z rodzina i załadowanym autem latem to temperatury max 106 stopni, nie więcej na oleju z ASO, bo taki miałem też w wakacje. Piszę o obecnym setupie, nie pamiętam jak było przed modyfikacjami.Maliniak pisze: ↑8 kwie 2023, o 11:59 Nie planuję latać po torze. Jednak uważam, że różnica kilkunastu stopni to sporo. Przykładowo, wczoraj typowa jazda miejska przy 11 stopniach mam temperaturę 105. Na 0w40 miałem taką w upały >30 stopni i to przy bardzo dynamicznej jeździe przy Stage 1, a nie serii. >=110 chyba nigdy u siebie nie zobaczyłem. 0w40 dużo szybciej łapie optymalną temperaturę i potrafi ją utrzymać, więc zachowuje swoje optymalne właściwości. Może przesadzam i temperatury 11x są ok dla oleju/silnika
Sam też się zastanawiam co kupić na najbliższą wymianę. Może nas z forumowy eskpert "tomek evo" coś podpowie co jego zdaniem lać do modzonych 2.0 TSI?
-
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Słuszny argument, nie pomyślałem o tym. Kompletnie nie pamiętam jakie miałem temperatury na seryjnym oleju przed Stage 1 - zrobiłem przy 8k km Ale możliwe, że tak będzie, więc pewnie trochę pojeżdżę zanim zmienię olej, o ile w ogóleKriSSo pisze: ↑8 kwie 2023, o 13:53Czy wziąłeś pod uwagę, że przy stage 1 zmieniają się temperatury/zarządzanie termiką z uwagi na zmiany w sofcie? To, że teraz w serii masz 105 stopni, a po sofcie miałeś taką przy upalaniu w ciepły dzień jest typowe i normalne. Zrobisz stage 1 i temperatura istotnie spadnie, nawet stosując ten sam olej co obecnie.
No właśnie, wszystko jest podobno... Pytanie ile w tym prawdy i czy jest sens zaprzątać sobie głowę kiedy auto użytkuje się sensownie, nie katuje na zimnym oleju, nie pałuje od świateł do świateł, nie upala na torze i zmienia olej co 10k/rok
-
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Tylko, że uzyskiwałem takie różnice. Ale to mógł być fakt samego Stage 1 vs seria, jak to KrisSo słusznie zauważył, a nie oleju.piotr26 pisze: ↑8 kwie 2023, o 14:16Moim zdaniem nie osiągniesz różnicy kilkunastu stopni co najwyżej kilka tj 2,3, może 4 stopnie.Maliniak pisze: ↑8 kwie 2023, o 11:59 Nie planuję latać po torze. Jednak uważam, że różnica kilkunastu stopni to sporo. Przykładowo, wczoraj typowa jazda miejska przy 11 stopniach mam temperaturę 105. Na 0w40 miałem taką w upały >30 stopni i to przy bardzo dynamicznej jeździe przy Stage 1, a nie serii. >=110 chyba nigdy u siebie nie zobaczyłem. 0w40 dużo szybciej łapie optymalną temperaturę i potrafi ją utrzymać, więc zachowuje swoje optymalne właściwości. Może przesadzam i temperatury 11x są ok dla oleju/silnika
Ale obydwa oleje z tą samą lepkością to dla mnie oczywiste, że temperatury będą zbliżone. Co innego jakbyś zalał 0w40 i porównałpiotr26 pisze: ↑8 kwie 2023, o 14:16 U siebie między Eurolem FS Syntence 0W30 a fabrycznym olejem 0W30 z ASO tak to wygląda. Jak miałem zalanego Eurola to trudno było zimą przebić temp 100 stopni nawet przy dymamicznej jeżdzie w mieście, Teraz temp na fabrycznym oleju sa wyższe czyli dochodzą do 102 stopni a w korkach do 104, ale do granic 11x dużo brakuje. Przykładowo jazda autostradą czy drogą ekspresową z rodzina i załadowanym autem latem to temperatury max 106 stopni, nie więcej na oleju z ASO, bo taki miałem też w wakacje. Piszę o obecnym setupie, nie pamiętam jak było przed modyfikacjami.
Jak zalałem Millersa C3 0w30 to nic się praktycznie nie zmieniło, więc uznałem, że nie ma sensu kombinować i lać Shella w ASO skoro mam pakiet. Stąd moje dywagacje na temat lepkości
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Jaki olej?
Wydaje mi się, że EE w związku z tym, że dysponuje nanotechnologią.
Ja go leję od prawie 3 lat odkąd mi zalali w CS. A, że nie lubię zmian jak coś działa to się go trzymam. Cena dla mnie też jest bez znaczenia, bo 100zł brutto różnicy czy ile tam (ten olej wychodzi mnie ok. 300zł na wymianę - ok 250zł 5L i około 50-60zł za 1L, kilka lat temu było i mniej, ale jak wiadomo wszystko poszło w górę) w przypadku tańszego oleju raz na 10 tysięcy km nie jest dla mnie znaczące.
Temperatury trzyma bardzo fajnie, upalam auto na mieście i są to okolice 100 stopni, i częściej niżej niż więcej 100. Nawet jak przekroczy 100, to bardzo szybko spada. Jestem pewny, że jak go raz zalejesz to nie będziesz chciał zmian, chyba, że kwota tych 100zł raz na 10tysiecy będzie miała znaczenie, a sądzę, że nie. Zresztą chyba między XF to nawet różnica kilkudziesięciu złotych.
Tu masz fajnie objaśnione działanie tego oleju przez dystrybutora Millersa.
Już samo to, że Pan Marcin oficjalnie zabrał stanowisko, gdzie rzetelnie wytłumaczył co i jak stawia markę Millers w pozytywnym świetle.
https://www.oilclub.pl/index.php?thread ... 897/page-3
Ps. odpukać stuknęło mi 91tys. km przebiegu na modach i wszystko z silnikiem ok. Tysiąc km temu byłem na wymianie wszystkich olejów, przy okazji poprosiłem o sprawdzenie w logach czy wszystko gra. Wychodzi, że gra, więc wypada zalewać paliwo i dalej cieszyć się z jazdy.
I drugie Ps. Eurol 0W30 był pierwszym ,,innym" olejem jaki wlałem. Był również bardzo dobry.
Na seryjnym sofcie było widać różnicę w temperaturach między seryjnym shellem 0W20, i żeby było ciekawiej, silnik przy otwartej masce chodził ciszej. Pomyślałem, że to placebo, że może sam sobie wkręcam, że wlałem coś lepszego, to mam ciszej. Tydzień później Eurolem zalaliśmy drugiego superba. I silnik też mniej terkotał.
-
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Dobrze wiedzieć. Sami go zaproponowali w CS? A na oszczędności na oleju, nawet 100zł rocznie, nie patrzę, bo to żart
-
- Posty: 638
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Tym bardziej dobra rekomendacja, a sam z doświadczenia wiesz, że jest dobry i jest na nim lepiej Także dobry wybór, bo przynajmniej spełnia normę w przeciwieństwie do 0w40
- ADSL
- Posty: 220
- Rejestracja: 26 sty 2020, o 15:09
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Imię: Adam
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Panowie, potwierdźcie proszę czy dobrze myślę że ARCHOIL AR9100 został zastąpiony wersją AR9200 v2 ?
Ja do tej pory dodawałem AR9100
Który teraz lejecie?
Edit: no dobra, doczytałem że to nie to samo i niektóry leją mix tych dwóch...
który zatem polecicie w połaczeniu z MILLERS OILS XF PREMIUM C3
Za chwilę czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów bo nalot to 120 tys km (6cio biegowy automat). Będę wymieniać w aso czyli metodą statyczną. Polecacie jakiś czy brać to co tam mają?
Ja do tej pory dodawałem AR9100
Który teraz lejecie?
Edit: no dobra, doczytałem że to nie to samo i niektóry leją mix tych dwóch...
który zatem polecicie w połaczeniu z MILLERS OILS XF PREMIUM C3
Za chwilę czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów bo nalot to 120 tys km (6cio biegowy automat). Będę wymieniać w aso czyli metodą statyczną. Polecacie jakiś czy brać to co tam mają?
- orlik
- Doradca
- Posty: 2991
- Rejestracja: 16 lis 2016, o 22:04
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 450/550
- Lokalizacja: RZ
Re: Jaki olej?
Dokładnie, do skrzyni olej OEM i metodą statyczną.
Co do AR9100, ja go nie leję. Ogólnie nie leję dodatków. Mam dobry olej, który wymieniam co 10tys. km, do tego tankuję dobre paliwo(tylko 98 na orlenie i czasami 100 z shella).
Co do AR9100, ja go nie leję. Ogólnie nie leję dodatków. Mam dobry olej, który wymieniam co 10tys. km, do tego tankuję dobre paliwo(tylko 98 na orlenie i czasami 100 z shella).
-
- Posty: 395
- Rejestracja: 16 sie 2017, o 14:18
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Tomasz
Re: Jaki olej?
Archoil AR9100 nie został zastąpiony AR9200v2. To są 2 rózne produkty o bardzo podobnym przeznaczeniu i właściwościach ale funkcjonują równolegle. Był kłopot z produkcją AR9100 dlatego przez pewien czas był on całkowicie niedostępny ale już wraca do sprzedaży.ADSL pisze: ↑10 maja 2023, o 14:36 Panowie, potwierdźcie proszę czy dobrze myślę że ARCHOIL AR9100 został zastąpiony wersją AR9200 v2 ?
Ja do tej pory dodawałem AR9100
Który teraz lejecie?
Edit: no dobra, doczytałem że to nie to samo i niektóry leją mix tych dwóch...
który zatem polecicie w połaczeniu z MILLERS OILS XF PREMIUM C3
Za chwilę czeka mnie wymiana oleju w skrzyni biegów bo nalot to 120 tys km (6cio biegowy automat). Będę wymieniać w aso czyli metodą statyczną. Polecacie jakiś czy brać to co tam mają?