Heja
Pacjent 2.0TDi CRLB 150KM
Od dłuższego czasu borykam się z błędem P2002 tj. "filtr cząstek stałych DPF zapchany"
DPF wymieniony przed zakupem...
Sprawdzony i niby przepływy jak w nowym samochodzie (250 jakiejś tam jednostki miary)
Moc na hamowni 216KM i 455NM
Wymienione oba czujniki (G450)
Dodatkowo DPF potraktowany psikadełkiem do czyszczenia DPF i EGR...
DPF wypala się prawidłowo min co 300km po mieście i 600-900 w trasie
Wartość jednostek stałych wg VAGDPF oscyluje w granicach 8-9g
Ogólnie nawet jak wyskoczy check to samochód nie traci na mocy i nie wzrasta spalanie ale sam fakt że się pokazuje i nie znika... Wkurza...
Skasuję błąd I raz wyskoczy po 5km a innym po 300...
Raz od razu po pierwszym odpaleniu a innym po 20...
Gdzieś wyczytałem na forum Vaga i Audi że trzeba zrobić adaptację...
Ale kuźwa jak...
W OBD11 jednostka silnika w ustawienia podstawowe próbowałem ustawić nastawy podstawowe m. In. "Adaptacja zaworu niskocisnieniowego ukladu recyklingu spalin"
I ogólnie wszystko co z DPF ale za każdym razem wyskakuje funkcja niedostępna lub że się nie powiodła bo coś tam "5F"
Ktoś może mnie nakierowac jak to zrobić poprawnie?
Silnik zimny czy ciepły? (Robiłem na ciepłym)
Czujniki kupiłem nowe oryginalne
Różnią się tylko jednym nr produkcyjnym załóżmy że jeden jesy 31 a drugi 32...
Próbowałem zamienić czujniki miejscami ale błąd nadal ten sam...
Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2023, o 20:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
Hej. Dopadł mnie ten sam problem. Walczę z tym z pół roku. I dalej wyskakuje P2002.
Może udało Ci się z tym uporać?
Dzięki
Może udało Ci się z tym uporać?
Dzięki
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
Tak
Wykastrowałem auto z ekologii
Mimo że program pokazywał niskie wartości i poprawne działanie DPF to i tak nie był już w najlepszej kondycji...
Od teraz (bez eko) błędów brak, auto dynamiczniejsze i spalanie na autostradzie spadło z 6,3-7,5l/100km do 5,6-6,4l/100km
Taki sam styl jazdy
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 503
- Rejestracja: 28 lip 2019, o 14:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Lukasz
- Lokalizacja: Corby - UK
Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
Czy pozbywając się dpf usunąłeś także egr? Zrobiłeś przy tym może chip żeby podnieść moc?
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
Najpierw była zrobiona moc i przejeżdżone ~35tys km
W międzyczasie błędy P2002 i P0401/P0402
Wymienione wszystkie czujniki itp związane z DPF
Przepływ na postoju i na obciążeniu wskazywał na to że DPF jest w dobrym stanie
Ale jak już wyskakiwał komunikat na liczniku żeby sprawdzić DPF (wypalał się do 0g - 0%!!!!) To padło na jego eliminację
Dwa zawory EGR OFF (jeden z tyłu przy DPFie z tzw. chłodnicą EGR, a drugi przy kolektorze ssącym - zaślepione i wyłączone elektronicznie)
Wkład z DPFa pokazał że "coś" się skrystalizowało w kanałach
Po zabiegu sprawdzenie parametrów czy wszystko jest ok i czy trzeba robić korekty w sofcie
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 14 maja 2023, o 20:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
U mnie '% dpf to regen' zchodzi do ok 10% po aktywnej regeneracji i po 100km znowu ma ok 50%.
Na moim obd nie widać aktualnego pokrycia sadzą - puste pole wyświetla.
@Kuster jak na przeglądach wypada przy badaniu spalin?
Na moim obd nie widać aktualnego pokrycia sadzą - puste pole wyświetla.
@Kuster jak na przeglądach wypada przy badaniu spalin?
- Kuster
- Posty: 1039
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Czujnik różnicy ciśnień dpf P2002
U mnie regeneracja była tak do 5-6g
Aaaaa potem.....
Z 5g wskakiwało na 20g (po 2km drogi)
Żeby podczas jazdy autostradowej ~150km/h wypalić się do ZERA
Jak długo mam auta to tylko raz spotkałem się z czymś takim jak badanie spalin i to na SKP+LPG gdzie był serwis gazu robiony.
Z tego co mi mówił facet na SKP to przy automatycznych skrzyniach nie robi się badań bo nie są miarodajne
Ograniczenie obrotów na 2tys i do tego bez obciążenia.
Ogólnie jestem za tym żeby ten DPF był...
Z tym że jakbym wymienił DPFa za ~2tys i okazałoby się że dalej jest coś nie tak to by mnie UJ strzelił.
Teraz mam z tym spokój ale za to z tyłu głowy jest ta myśl że można na tym zmoczyć dupę.
Tyle że mam aż za dużo znajomych którzy od lat jeżdżą dieslami z wybebeszonym co się da i jakoś tak lżej do tego podchodzę "bo im się udaje".
Jak dbasz tak masz