wymiana łożyska tył
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
wymiana łożyska tył
siema, dziś chciałem wymienić łożyska z tyłu w swoim superbie, rożkręcanie wszystkiego poszło gładko. Tutaj w sklepach dobierają części pod numer rejestracyjny (Norwegia), zamówiłem łożysko Kamoka i niestety nie pasuje( w sumie to nie wiem czy jakiś defekt mi się nie tafił bo jak zakładałem i nie chciało wejść zdjąłem na chwilę i tylna osłona tego łożyska została na piaście ) po dokręceniu stoi i nawet nie drgnie, spisałem numer ze starego łożyska oryginał był chyba FAG 1T0501611T, ale mam pytanie czy są jakieś wymiary żeby to sprawdzić zanim znowu będę rozkręcał? czy po prostu kupić z tej samejh firmy?
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: wymiana łożyska tył
CFFB , napęd na przód, znalazłem Fag i ma szerokość 67,7 a jak przeglądam w sklepach to mają właśnie szerokość od 67,7 do 70 mm, 3 mm różnicy to dużo, to odeślę a zamówie faga
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: wymiana łożyska tył
siema, niedawno bo jakiś 1000 km temu zmieniałem łożysko z tyłu, dziś zobaczyłem ze urwała się tarcza kotwiczna i trze o tarczę, można takie łożysko zdemontować i potem założyć jeszcze raz?
- pawellier
- Posty: 70
- Rejestracja: 4 sty 2023, o 16:46
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Paweł
- Lokalizacja: Dąbrowa Górnicza PL, Tranby NO
Re: wymiana łożyska tył
Dzięki, poszło szybko , nie wiem czy dobrze zrobiłem ale śrubę od łożyska dałem na klej zrywalny, nie dużo bo na jeden zwój tylko, niby na oryginale też był klej jak zakładałem nowe łozysko
- grand009
- Posty: 1
- Rejestracja: 27 cze 2023, o 12:54
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Rocznik: 2014
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Michał
- Lokalizacja: Łomża
Re: wymiana łożyska tył
Witam, stwierdziłem u siebie, że wyje mi tylne łożysko z lewej strony. Problem polega na tym, że mam napęd 4x4 i nie mogę namierzyć czy piasta tylna jest identyczna w FWD i 4x4? Ktoś wymieniał samodzielnie i może się podzielić informacją czy wymiana przebiega identycznie jak w wersji bez napędu?
- krzynol
- Ekspert
- Posty: 436
- Rejestracja: 4 gru 2019, o 07:56
- Samochód: Superb II DSG 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 170KM
- Imię: Krzysztof
- Lokalizacja: 3miasto
- Kontakt:
Re: wymiana łożyska tył
jest kompletnie inaczej niż w ośce
cały zespół łożyska musisz odkręcić od strony półosi, podobna konstrukcja jak z przodu
do tego trzeba wyjąć półoś niestety
cały zespół łożyska musisz odkręcić od strony półosi, podobna konstrukcja jak z przodu
do tego trzeba wyjąć półoś niestety
Re: wymiana łożyska tył
Jestem w trakcie wymiany łozyska tył, może mi ktoś podpowiedzieć z jakim momentem dokręcić,? Superb kombi 3t5 2.0tdi 170km??
znalazłem 70Nm +90°
znalazłem 70Nm +90°
- marioti
- Doradca
- Posty: 1827
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: wymiana łożyska tył
wyciągnięte z ELSY dla napędu na przód
TYŁ
PRZÓD
TYŁ
Kod: Zaznacz cały
Momenty dokręcania przy wymianie piasty z łożyskiem
Piasta koła z łożyskiem do zwrotnicy - Użyć nowej śruby! - 180 Nm i dokręcić o 180°
Śruba z łbem krzyżowym do tarczy hamulcowej - 4 Nm
Śruby koła - 120 Nm
Kod: Zaznacz cały
Momenty dokręcania przy wymianie piasty z łożyskiem:
Piasta koła z łożyskiem do zwrotnicy - Zastosować nowe śruby - 70 Nm i dokręcić o 90°
Zacisk hamulcowy FN3 z tarczą nośną do zwrotnicy - 190 Nm
Zacisk hamulcowy FNR-G z tarczą nośną do zwrotnicy - 190 Nm
Czujnik układu ABS do zwrotnicy - 8 Nm
Tarcza hamulcowa do łożyska koła z piastą - 4 Nm
Wałek półosi do łożyska koła z piastą „śrubą z łbem dwunastokątnym z uzębieniem” - Zastosować nową śrubę - Podczas dokręcania śruby samochód nie może stać na kołach - 70 Nm i dokręcić o 90°
Wałek półosi do łożyska koła z piastą „śrubą z łbem dwunastokątnym bez uzębienia” - Zastosować nową śrubę - Podczas dokręcania śruby samochód nie może stać na kołach - 200 Nm i dokręcić o 180°
Śruby koła - 120 Nm