Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 lip 2020, o 14:59
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Silnik: 1.4TSI IV Hybrid
Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Witam
Od miesiąca jeżdżę hybrydowym superbem. Wszystko super tylko przy jeździe po drodze żwirowej słychać metaliczny stukot z przedniego zawieszenia, a podczas hamowania - zatrzymanie całkowite auta czasami słychać trzaśnięcie. Zgłaszałem to do ASO - stwierdzili że na mocowaniach klocków czy zacisków hamulcowych są minimalne luzy fabryczne po to aby luźno pracowały. Jak zajdzie trochę brudem to przestanie stukać skwitowali. Według mnie trochę kiepskie wytłumaczenie.
Co do samej przyczyny stuków to chyba by było to, bo jak jechałem znowu po wspomnianej żwirowej drodze i delikatnie naciskałem na hamulec to nic nie było słychać.
Kolega też ma superba 3 ale przed liftem i jeździ tą samą drogą i u niego nic nie słychać.
Ktoś miał może coś podobnego? coś może poradzić?
Od miesiąca jeżdżę hybrydowym superbem. Wszystko super tylko przy jeździe po drodze żwirowej słychać metaliczny stukot z przedniego zawieszenia, a podczas hamowania - zatrzymanie całkowite auta czasami słychać trzaśnięcie. Zgłaszałem to do ASO - stwierdzili że na mocowaniach klocków czy zacisków hamulcowych są minimalne luzy fabryczne po to aby luźno pracowały. Jak zajdzie trochę brudem to przestanie stukać skwitowali. Według mnie trochę kiepskie wytłumaczenie.
Co do samej przyczyny stuków to chyba by było to, bo jak jechałem znowu po wspomnianej żwirowej drodze i delikatnie naciskałem na hamulec to nic nie było słychać.
Kolega też ma superba 3 ale przed liftem i jeździ tą samą drogą i u niego nic nie słychać.
Ktoś miał może coś podobnego? coś może poradzić?
-
- Posty: 1887
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Haha! Zajdzie brudem... leżę...
Reklamacja jak nic.
W specyfikacji producentów do dostawców nie mogą się przenosić słyszalne dźwięki zawieszenia do kabiny.
Elektryk dodatkowo podnosi poprzeczkę.
Reklamuj i walcz!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Reklamacja jak nic.
W specyfikacji producentów do dostawców nie mogą się przenosić słyszalne dźwięki zawieszenia do kabiny.
Elektryk dodatkowo podnosi poprzeczkę.
Reklamuj i walcz!
Wysłane z mojego Redmi 5 przy użyciu Tapatalka
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Chcialbym ruszyc temat, którego nie udało sie rozwiać poprzedniemu włascicielowi Skody.
Przy skreconych kolach maksymalnie w lewa stronę i podjezdzajac pod krawężnik lub przejezdzajac przez rynnę ściekowa (przeważnie jest przy wjeździe na parking) słychać jednorazowe głośne metaliczne stukniecie. Nie mógł tego znaleźć. Wymieniłem łączniki stabilizatora (gumy były popękane). Zero zmian. Zawieszenie tez nie wykazuje luzu. Ani szarpaki ani u mechanika nic nie znaleziono. Auto nie stuka na drodze, idealnie sie trzyma drogi.
Jak się manewr robi bardzo powoli to nic nie stuknie.
Stukniecie jest dość głośne, radio nie pomaga
Moze jakas podpowiedź co to może byc. Nie chce wymieniać całego zawieszenia . A nie lubię jak cos stuka wiec jak nie znajdę boje sie, ze tak zrobie
Wysłane za pomocą Tapatalk
Przy skreconych kolach maksymalnie w lewa stronę i podjezdzajac pod krawężnik lub przejezdzajac przez rynnę ściekowa (przeważnie jest przy wjeździe na parking) słychać jednorazowe głośne metaliczne stukniecie. Nie mógł tego znaleźć. Wymieniłem łączniki stabilizatora (gumy były popękane). Zero zmian. Zawieszenie tez nie wykazuje luzu. Ani szarpaki ani u mechanika nic nie znaleziono. Auto nie stuka na drodze, idealnie sie trzyma drogi.
Jak się manewr robi bardzo powoli to nic nie stuknie.
Stukniecie jest dość głośne, radio nie pomaga
Moze jakas podpowiedź co to może byc. Nie chce wymieniać całego zawieszenia . A nie lubię jak cos stuka wiec jak nie znajdę boje sie, ze tak zrobie
Wysłane za pomocą Tapatalk
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Magiel do wymiany
Miałem to samo
Wymieniłem maglownicę i problem z głowy
Niestety szkoda mi było 2,5tys na nowy i zregenerowałem swój...
Problem wrócił
Teraz kupię inny w lepszym stanie:P
Miałem to samo
Wymieniłem maglownicę i problem z głowy
Niestety szkoda mi było 2,5tys na nowy i zregenerowałem swój...
Problem wrócił
Teraz kupię inny w lepszym stanie:P
Jak dbasz tak masz
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Tylko w czasie jazdy i na dziurach cisza.Kuster pisze:Magiel do wymiany
Miałem to samo
Wymieniłem maglownicę i problem z głowy
Niestety szkoda mi było 2,5tys na nowy i zregenerowałem swój...
Problem wrócił
Teraz kupię inny w lepszym stanie:P
Tylko jak sa kola na maksa i pod krawężnik podjeżdża sie parkujac.
Jak podnioslem auto, to ruszając reka kolami na skrajne pozycje słychać bylo na samym koncu stukniecie w maglu. Jakby ogranicznik stukał w maglu.
U Ciebie stukało caly czas czy tez tylko w skrajnych położeniach?
Wysłane za pomocą Tapatalk
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Miałem/mam podobnie jak typolowiec pisze: ↑5 wrz 2023, o 14:02Tylko w czasie jazdy i na dziurach cisza.Kuster pisze:Magiel do wymiany
Miałem to samo
Wymieniłem maglownicę i problem z głowy
Niestety szkoda mi było 2,5tys na nowy i zregenerowałem swój...
Problem wrócił
Teraz kupię inny w lepszym stanie:P
Tylko jak sa kola na maksa i pod krawężnik podjeżdża sie parkujac.
Jak podnioslem auto, to ruszając reka kolami na skrajne pozycje słychać bylo na samym koncu stukniecie w maglu. Jakby ogranicznik stukał w maglu.
U Ciebie stukało caly czas czy tez tylko w skrajnych położeniach?
Wysłane za pomocą Tapatalk
I jeszcze jak jeździłem po poniemieckich kocich łbach to stukało ale one były hardkorowe ^^
Na postoju z włączonym tylko zapłonem (silnik off) kręć kierownicą i rób krótkie ruchu prawo-lewo
Jak będzie stukać to magiel
Podczas jazdy tego nie ma bo mamy elektryczne wspomaganie i to ono t/j usztywnia układ kierowniczy
Jak dbasz tak masz
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Na postoju stuka i dokładnie ten dzwiek co slyszeKuster pisze:Miałem/mam podobnie jak typolowiec pisze: ↑5 wrz 2023, o 14:02Tylko w czasie jazdy i na dziurach cisza.Kuster pisze:Magiel do wymiany
Miałem to samo
Wymieniłem maglownicę i problem z głowy
Niestety szkoda mi było 2,5tys na nowy i zregenerowałem swój...
Problem wrócił
Teraz kupię inny w lepszym stanie:P
Tylko jak sa kola na maksa i pod krawężnik podjeżdża sie parkujac.
Jak podnioslem auto, to ruszając reka kolami na skrajne pozycje słychać bylo na samym koncu stukniecie w maglu. Jakby ogranicznik stukał w maglu.
U Ciebie stukało caly czas czy tez tylko w skrajnych położeniach?
Wysłane za pomocą Tapatalk
I jeszcze jak jeździłem po poniemieckich kocich łbach to stukało ale one były hardkorowe ^^
Na postoju z włączonym tylko zapłonem (silnik off) kręć kierownicą i rób krótkie ruchu prawo-lewo
Jak będzie stukać to magiel
Podczas jazdy tego nie ma bo mamy elektryczne wspomaganie i to ono t/j usztywnia układ kierowniczy
Dzieki, to bedzie to. Lukne tylko czy to nie wina łącznika krzyżaka itp.
Magiel 4500
Z wymiana magla jakieś problemy sa? Jakies adaptacje trzeba robic (asystent pasa, parkowanie itp)?
Wysłane za pomocą Tapatalk
- Kuster
- Posty: 1057
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Ja oddałem maglownicę do regeneracji
Tam chcieli mi ją wymienić za 2tys na taką w lepszym stanie
Poszukaj może znajdziesz coś "taniej"
Winny jest jakiś ślizg w środku który się wyciera i nie da się na nim luzów w żaden sposób skasować
Wymiana maglownicy to opuszczanie sanek
Jak masz taką z tymi samymi numerami to tylko przekładasz
I potem zbieżność
Nic nie trzeba adaptować
Tam chcieli mi ją wymienić za 2tys na taką w lepszym stanie
Poszukaj może znajdziesz coś "taniej"
Winny jest jakiś ślizg w środku który się wyciera i nie da się na nim luzów w żaden sposób skasować
Wymiana maglownicy to opuszczanie sanek
Jak masz taką z tymi samymi numerami to tylko przekładasz
I potem zbieżność
Nic nie trzeba adaptować
Jak dbasz tak masz
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Dzieki. Będę szukał, ewentualnie nowa.Kuster pisze:Ja oddałem maglownicę do regeneracji
Tam chcieli mi ją wymienić za 2tys na taką w lepszym stanie
Poszukaj może znajdziesz coś "taniej"
Winny jest jakiś ślizg w środku który się wyciera i nie da się na nim luzów w żaden sposób skasować
Wymiana maglownicy to opuszczanie sanek
Jak masz taką z tymi samymi numerami to tylko przekładasz
I potem zbieżność
Nic nie trzeba adaptować
Mechanik mi powiedział, ze moze spróbować dokręcić minimalnie śrubę. Pewnie przerabiałes, czy zmniejszy stukot? Czy nie ma sensu nawet próbować.
Wysłane za pomocą Tapatalk
- K-PAX
- Posty: 92
- Rejestracja: 13 wrz 2016, o 22:06
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Piła
Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Wymień tylne tuleje przednich wahaczy. U mnie pomogło. Na dziurach tez powinno być słychać „klepanie”.polowiec pisze:Chcialbym ruszyc temat, którego nie udało sie rozwiać poprzedniemu włascicielowi Skody.
Przy skreconych kolach maksymalnie w lewa stronę i podjezdzajac pod krawężnik lub przejezdzajac przez rynnę ściekowa (przeważnie jest przy wjeździe na parking) słychać jednorazowe głośne metaliczne stukniecie. Nie mógł tego znaleźć. Wymieniłem łączniki stabilizatora (gumy były popękane). Zero zmian. Zawieszenie tez nie wykazuje luzu. Ani szarpaki ani u mechanika nic nie znaleziono. Auto nie stuka na drodze, idealnie sie trzyma drogi.
Jak się manewr robi bardzo powoli to nic nie stuknie.
Stukniecie jest dość głośne, radio nie pomaga
Moze jakas podpowiedź co to może byc. Nie chce wymieniać całego zawieszenia . A nie lubię jak cos stuka wiec jak nie znajdę boje sie, ze tak zrobie
Wysłane za pomocą Tapatalk
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Bylo cos po nich widac? Ogladalem tuleje i wygladaja ok. Guma ladna. Ale juz troche przebiegu jest.K-PAX pisze:Wymień tylne tuleje przednich wahaczy. U mnie pomogło. Na dziurach tez powinno być słychać „klepanie”.polowiec pisze:Chcialbym ruszyc temat, którego nie udało sie rozwiać poprzedniemu włascicielowi Skody.
Dzisiaj bylem na szarpakach w innej stacji. Lewy wahacz przod tylnia tuleja zerwana. Z prawej strony tez juz wybita, za duzy skok ma tuleja.
Jestem w szoku, ze i tak ja bylo malo słychać.
Zamówiłem kompletne wahacze od razu na obie strony. Bo nie lubie co miesiac tulei wymieniać. Zaraz pewnie następne beda padac, auto ma juz troch kilometrów.
Wysłane za pomocą Tapatalk
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Wiec tak ……
Wahacze nowe wstawione. Przy okazji sworznie wahacza tez nowe. Wszystko ori.
Jest duza różnica, tylko cześć na plus cześć na minus
Zawieszenie fajnie sztywne, ładnie pracuje na nie równościach. Cichutko podczas jazdy zero stuków.
Pojechałem na moja ulubiona rynienke ściekowa na parkingu w celach testu. Poprzednio lewe kolo skrecone i jak sie wjechało w rynienke byl metaliczny stukot. Prawoskręt ten sam manewr parkowania i byla cisza.
Teraz po wymianie wahaczy stukot jest mocniejszy i występuje przy lewym skręcie i prawym skręcie .
W starych wahaczach guma byla mocno zerwana w prawym wahaczu a w lewym mniej. Dlatego pewnie drgania nie przenosiło bo cały wahacz pracował. Teraz przy nowych przenosi sie dalej.
I teraz pytanko. Czy lozyska amorkow moga tak stukac? Przy skrecie kolami na postoju cisza, łożysk nie slychac.
Bo jak nie, to zastaje na 100% magiel, ktory jak sie kreci na postoju na tylko zapłonie lewo-prawo to stuka. Auto ma 200tys i amorki ori jeszcze.
Co ciekawe wyjazd z parkingu i jazda tylem przez rynienki i zawsze cisza. Tylko jak do przodu sie jedzie.
Jak sprawdzic lozyska amorka? Głównie chodzi mino ruch góra dol. (Bo w rynience kolo nagle wpada w dol).
Wysłane za pomocą Tapatalk
Wahacze nowe wstawione. Przy okazji sworznie wahacza tez nowe. Wszystko ori.
Jest duza różnica, tylko cześć na plus cześć na minus
Zawieszenie fajnie sztywne, ładnie pracuje na nie równościach. Cichutko podczas jazdy zero stuków.
Pojechałem na moja ulubiona rynienke ściekowa na parkingu w celach testu. Poprzednio lewe kolo skrecone i jak sie wjechało w rynienke byl metaliczny stukot. Prawoskręt ten sam manewr parkowania i byla cisza.
Teraz po wymianie wahaczy stukot jest mocniejszy i występuje przy lewym skręcie i prawym skręcie .
W starych wahaczach guma byla mocno zerwana w prawym wahaczu a w lewym mniej. Dlatego pewnie drgania nie przenosiło bo cały wahacz pracował. Teraz przy nowych przenosi sie dalej.
I teraz pytanko. Czy lozyska amorkow moga tak stukac? Przy skrecie kolami na postoju cisza, łożysk nie slychac.
Bo jak nie, to zastaje na 100% magiel, ktory jak sie kreci na postoju na tylko zapłonie lewo-prawo to stuka. Auto ma 200tys i amorki ori jeszcze.
Co ciekawe wyjazd z parkingu i jazda tylem przez rynienki i zawsze cisza. Tylko jak do przodu sie jedzie.
Jak sprawdzic lozyska amorka? Głównie chodzi mino ruch góra dol. (Bo w rynience kolo nagle wpada w dol).
Wysłane za pomocą Tapatalk
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: Metaliczne stuki w przednim zawieszeniu
Magiel wymieniony.Kuster pisze: ↑9 wrz 2023, o 15:10 Ja oddałem maglownicę do regeneracji
Tam chcieli mi ją wymienić za 2tys na taką w lepszym stanie
Poszukaj może znajdziesz coś "taniej"
Winny jest jakiś ślizg w środku który się wyciera i nie da się na nim luzów w żaden sposób skasować
Wymiana maglownicy to opuszczanie sanek
Jak masz taką z tymi samymi numerami to tylko przekładasz
I potem zbieżność
Nic nie trzeba adaptować
Poszlo szybko i sprawnie - 2h roboty.
Tylko dalej stuka jak wpada kolo w rynienkę albo podbija na krawężniku (musi byc skręcone w lewa strone).
Co zrobione:
- nowe wahacze (cale kompletne)
- maglownica
- laczniki stabilizatora.
- mam tez nowa kolumnę kierownicy ale jeszcze nie wymieniłem (jest u mnie minimalny luz na regulacji pozycji kierownicy).
Na szarpakach nic nie wykazuje. Jedynie lekki luz na zaciskach hamulcowych (ruszajc za zacisk jest stukot).
Nie wymieniałem tez łożysk amorka - pracują cicho zero stuknięć przy kręceniu kolami.
Olal bym to, ale codziennie jadać do pracy słyszę ten stuk Teraz to sprawa honoru to znalezc
Moze jakies pomysły/podpowiedzi?