Witam wszystkich.
Mój pierwszy post na tym forum.
Pytanie czysto teoretyczne.
Moja żona jeździ SIII kombi 1.6 tdi 105KM DSG 2017.
Poniewaz te osiągi pozostawiają wiele do życzenia, wpadłem na pomysł że może wymienie silnikna 2.0.
Czy taki swap jest wogóle wykonalny.....?
[WAŻNE] W RAZIE PROBLEMÓW Z LOGOWANIEM PROSIMY ZRESETOWAĆ I USTAWIĆ NOWE HASŁO!
SIII swap silnika na wiekszy
-
- Posty: 117
- Rejestracja: 17 lut 2021, o 20:36
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: 227/490
Re: SIII swap silnika na wiekszy
zacznij od chipa, jezeli jeszcze nie masz...podniesie troche moc i moment...rakieta to nie bedzie, ale jest to dostepne w niewielkich pieniadzach.
jak nadal bedzie za malo, to lepiej bedzie sprzedac auto, dolozyc i kupic cos mocniejszego...niestety, ale taka jest prawda
jak nadal bedzie za malo, to lepiej bedzie sprzedac auto, dolozyc i kupic cos mocniejszego...niestety, ale taka jest prawda

- Kuster
- Posty: 988
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III combi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: SIII swap silnika na wiekszy
Ni cholery się nie opłaca...
Ja teraz kupiłem silnik za śmieszne pieniądze (4400) ale z myślą że będzie do remontu
Jak chcesz kupić silnik cały "dobry" to 7-11tys zł + często osprzęt turbo itp
Do tego masz DSG DQ200 czyli to słabsze
2.0tdi ma DQ250 (2-4tys) a to już zaś dodatkowy koszt + sprzęgło
Do tego komputery do sterowania nowych podzespołów i programowanie żeby to poprawnie działało
Nie wiem jaki DPF jest w 1.6 a jaki w 2.0...
Koszta koszta koszta... a ktoś to musi jeszcze wsadzić
Lepiej kupić turbinę GTD1449 z silnika CUNA/CUPA 184KM i wsadzić do tego 1.6 + strojenie na jakies 200KM
z tym że nie wiem czy DQ200 to wytrzyma
Na pewno sprzęgła szybko pójdą przy 400NM
Ja teraz kupiłem silnik za śmieszne pieniądze (4400) ale z myślą że będzie do remontu
Jak chcesz kupić silnik cały "dobry" to 7-11tys zł + często osprzęt turbo itp
Do tego masz DSG DQ200 czyli to słabsze
2.0tdi ma DQ250 (2-4tys) a to już zaś dodatkowy koszt + sprzęgło
Do tego komputery do sterowania nowych podzespołów i programowanie żeby to poprawnie działało
Nie wiem jaki DPF jest w 1.6 a jaki w 2.0...
Koszta koszta koszta... a ktoś to musi jeszcze wsadzić
Lepiej kupić turbinę GTD1449 z silnika CUNA/CUPA 184KM i wsadzić do tego 1.6 + strojenie na jakies 200KM
z tym że nie wiem czy DQ200 to wytrzyma

Na pewno sprzęgła szybko pójdą przy 400NM
Jak dbasz tak masz