SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lis 2017, o 21:36
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Marek
- Lokalizacja: Sztutowo/Warszawa
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Superb 2017
Czy do wymiany spryskiwacza reflektora (lewego) trzeba zdejmować zderzak? Jeśli tak, to czy dużo jest z tym roboty i czy są jakieś "haczyki"
Czy do wymiany spryskiwacza reflektora (lewego) trzeba zdejmować zderzak? Jeśli tak, to czy dużo jest z tym roboty i czy są jakieś "haczyki"
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Trzeba zrzucać zderzak
6 wkrętów od dolnej osłony środkowej
Po 2 wkręty na błotnik/nadkole od dołu prawa i lewa strona
Po 3 wkręty nadkole prawe oraz lewe od strony koła
Po 2 śruby (w moim przypadku na nasadkę 8) od wewnątrz na wysokości tylnej części lampy (widać je jak odepchniesz błotnik po odkręceniu wcześniej wymienionych wkrętów)
2 śruby pod maską
Oraz 2 spinki plastikowe również pod maską
Potem do odpięcia halogeny dolne
Wężyk od spryskiwaczy tyle że musisz mieć coś żeby go zatkać bo będzie się łał płyn
I dwie wtyczki od czujników parkowania, radaru I czujnika temperatury
I zderzak wolny
Jak dbasz tak masz
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 wrz 2023, o 17:15
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Robert
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Skoda Superb III 2023r, 2.0 TSI 190KM
Przebieg 2000km.
Dziś podczas podróży na aktywnym tempomacie zacząłem słyszeć dźwięk przekaźnika spod kolumny kierowniczej.
Jestem na 100% przekonany, że wcześniej tego nie było.
Takie charakterystyczne pykanie przy zwalnianiu i przyśpieszaniu. W trakcie jazdy z równą prędkością dźwięk nie występuje.
Czy Wasze Skody też klikają przekaźnikami podczas korzystania z aktywnego tempomatu?
Przebieg 2000km.
Dziś podczas podróży na aktywnym tempomacie zacząłem słyszeć dźwięk przekaźnika spod kolumny kierowniczej.
Jestem na 100% przekonany, że wcześniej tego nie było.
Takie charakterystyczne pykanie przy zwalnianiu i przyśpieszaniu. W trakcie jazdy z równą prędkością dźwięk nie występuje.
Czy Wasze Skody też klikają przekaźnikami podczas korzystania z aktywnego tempomatu?
- crazywarrior69
- Posty: 217
- Rejestracja: 11 cze 2018, o 14:31
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: MY2022
- Lokalizacja: Wawa
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
U mnie klikają gdy za szybko jadę po wiadukcie i ESP zaczyna reagować.
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-G781B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 27 wrz 2023, o 17:15
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Robert
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Dzięki za odpowiedź.
Tu normalna jazda 100-120km/h w trasie.
Gdy auto zwalnia - Pyk
Gdy przyśpiesza do zadanej prędkości - Pyk
Jazda ze stałą prędkością - cisza.
Tu normalna jazda 100-120km/h w trasie.
Gdy auto zwalnia - Pyk
Gdy przyśpiesza do zadanej prędkości - Pyk
Jazda ze stałą prędkością - cisza.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 2 paź 2023, o 06:26
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 1.4TSI (150KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Witam ,przedwczoraj wymieniłem amortyzatory przód i tył na KYB oraz odboje z osłonami Sachs gdzie z Vinu wyszło że ma być wersja sport tych drugich ,zbieżność ustawiona i zrobiłem trasę autostradą w dwie strony Świętoszów - Katowice ,no i mam pewne zastrzeżenia a mianowicie przy prędkościach 120 - 150 km jazda była mało komfortowa w aucie było odczuwalne drżenie i ogólnie na tak długiej trasie bo łącznie 700 km było to mocno męczące ,te drżenie nie było wyczuwalne na kierownicy a odniosłem wrażenie że to zawieszenie jest okropnie twarde i przenosi dosłownie wszystko co powoduje ten efekt ,zacząłem się zastanawiać czy można było coś spieszyć przy montażu lub są jakieś inne amortyzatory np kierunkowe a omyłkowo zamontowane inne pomimo że z montażem nie było problemu i model po vinie pasował ... opony są założone 255/35r19 to pewnie też obniża komfort wiem ,ale jak robiłem trasę z NL na starych amortyzatorach i swoją drogą wyklepanych to jazda była o wiele wygodniejsza i cichsza ,teraz mam problem bo nie wiem czy to poprostu charakterystyka tych Kayab czy coś poszło nie tak dodam jeszcze że zrobiłem test na lokalnej obwodnicy gdzie jest inny asfalt i tam było przy 130 lepiej a przy 140 już problem wrócił. Teraz czekam na nowe opony 245/40r19 allseasoncontact 2 i liczę że chociaż trochę będzie lepiej. Przepraszam za elaborat ale liczę że ktoś może miał podobne doświadczenie i będzie umiał się konstruktywnie odnieść ponieważ martwię się że coś zje*ałem a kasy to jednak trochę kosztowało ,dziękuję i pozdrawiam.
- mackowski30
- Posty: 189
- Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Maciej
- Lokalizacja: RST / TSA
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
U mnie zauważyłem coś podobnego od jakiś dwóch miesięcy, z tą różnicą, że słyszę to bardziej przy dojeżdżaniu do świateł czy manewrowaniu na parkingu - co jakiś czas pyknięcie jakiegoś przekaźnika pod kierownicą.. moje auto SIII liftback 2.0 TDI 150+ 103k km przebiegu.RobertBukejro pisze: ↑27 wrz 2023, o 17:26 Dzięki za odpowiedź.
Tu normalna jazda 100-120km/h w trasie.
Gdy auto zwalnia - Pyk
Gdy przyśpiesza do zadanej prędkości - Pyk
Jazda ze stałą prędkością - cisza.
Nadmienię, że pojawiło się to stosunkowo niedawno i nie jest to regularne, w sensie raz słyszę codziennie, innym razem nie słychać tego przez kilka dni.
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 6 paź 2023, o 14:12
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Witam. Od dłuższego czasu mam problem z systemem ad blue. Wyciek w okolicy wtryskiwacza. Zaczęło się od usterki DPF, wymieniony był czujnik różnicy ciśnienia, DPF został wyczyszczony i wymieniłem wtryskiwacz ad blue. Po jakimś czasie wyciek znów się pojawił, auto trafiło znów do mechanika, robił coś z podgrzewaczem ad blue I po miesiącu wyskoczył mi komunikat o awarii a pod maską znów jest wyciek, to już chyba 3 mechanik i ,a każdym razem jest to samo. Czy ktoś miał podobny problem?
https://zapodaj.net/plik-BkMjhvN6lg
https://zapodaj.net/plik-BkMjhvN6lg
-
- Posty: 148
- Rejestracja: 18 sie 2019, o 21:24
- Samochód: Superb III
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: obecnie 380/530
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Hej ludziska potrzebuję się dowiedzieć jakiego koloru macie kropki na przednich sprężynach silnik 2.0 tsi 272/280 4x4 standardowa wysokość normalny zawias
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2022, o 18:24
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Przemek
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Witam
Potrzebuję pomocy, rano przy odpalaniu ( temperatura ok 5st) , zapala się kontrolka check. Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. - Sprawdziłem wszystkie 4 świecy rezystancja
1 - 1,1ohm
2 - 1,2 ohm
3- 0,9 ohm
4- 1,1 ohm
Co może być przyczyną? po skasowaniu błędu kompem spokój na 1 -2 dni i znów to samo, podejrzewam moduł sterujący świecami , ale gdzie się on znajduje ? gdzie go szukać ? gdzie znajdę przekaźnik świec żarowy ???
Superb 3 2.0 150km 4x4
Potrzebuję pomocy, rano przy odpalaniu ( temperatura ok 5st) , zapala się kontrolka check. Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. - Sprawdziłem wszystkie 4 świecy rezystancja
1 - 1,1ohm
2 - 1,2 ohm
3- 0,9 ohm
4- 1,1 ohm
Co może być przyczyną? po skasowaniu błędu kompem spokój na 1 -2 dni i znów to samo, podejrzewam moduł sterujący świecami , ale gdzie się on znajduje ? gdzie go szukać ? gdzie znajdę przekaźnik świec żarowy ???
Superb 3 2.0 150km 4x4
- polowiec
- Posty: 203
- Rejestracja: 8 lip 2023, o 22:54
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Kwidzyn
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
przemastb pisze: ↑17 paź 2023, o 19:12 Witam
Potrzebuję pomocy, rano przy odpalaniu ( temperatura ok 5st) , zapala się kontrolka check. Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. - Sprawdziłem wszystkie 4 świecy rezystancja
1 - 1,1ohm
2 - 1,2 ohm
3- 0,9 ohm
4- 1,1 ohm
Co może być przyczyną? po skasowaniu błędu kompem spokój na 1 -2 dni i znów to samo, podejrzewam moduł sterujący świecami , ale gdzie się on znajduje ? gdzie go szukać ? gdzie znajdę przekaźnik świec żarowy ???
Superb 3 2.0 150km 4x4
Pod maska w skrzynce.
Nie wymieniałeś ostatnio moze swiec żarowych? Znajomy trafił na podróbki niby ORI na allegdrogo.
- Załączniki
-
- Zrzut ekranu 2023-10-17 202514.png (33.84 KiB) Przejrzano 927 razy
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 20 paź 2023, o 08:16
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Cześć, czy temat błędu p040200 został rozwiązany? Borykam się z identycznym problemem, wymieniony egr wysokociśnieniowy, przepływomierz, silnik klapy spalin. Problem dalej występuje gdy jest zimno
Kuster pisze: ↑2 gru 2021, o 19:54 Pany pacjent 2.0TDi CRLB 150KM
Powtarzający się błąd
P0402 - Wykryto nadmierny przepływ recyrkulacji spalin
Występuje sporadycznie tylko po dłuższym postoju głównie jak jest zimno
Pojawia się po przejechaniu kilkunastu metrów
Nie wpływa na zachowanie silnika i gaśnie przy kolejnym odpaleniu auta
Oraz
P2002-Filtr cząstek stałych, sprawność poniżej wartości granicznej
Też wyskoczy sporadycznie i nie wpływa na pracę silnika ale check Engine się zapali i drażni ^^
Traci się dopiero po wykasowaniu przez OBD2
Czujniki wymienione na nowe oryginalne z tym że nie robiłem żadnej ich adaptacji
Ten P0402 wyskakiwał już jak kupiłem auto, a latem nie miałem z nim żadnych problemów
P2002 pojawia się po wymianie turbiny na nową "mocniejszą" Bo z CUNA 184KM, no i chłodnica EGR też wymieniona na nowa bo były podejrzenia że jest nie szczelna
DPF "czysty"
Dodatkowo przedmuchalem go kompresorem w każdą możliwą dziurę
Ktoś się spotkał z czymś takim? Gdzie szukać przyczyny?
Aaaa! Nie podałem wcześniej a może to też być istotne... Zdarzy sie teraz przy niskich temperaturach że silnik po przejechaniu kilku, kilkunastu kilometrach nie jest zagrzany odpowiednio a już jest gaszony... Bywa że ledwo nagrzeje się do 70-80°C i gaszę maszynę ;(
-
- Posty: 12
- Rejestracja: 22 lis 2022, o 18:24
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Imię: Przemek
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
polowiec pisze: ↑17 paź 2023, o 19:28przemastb pisze: ↑17 paź 2023, o 19:12 Witam
Potrzebuję pomocy, rano przy odpalaniu ( temperatura ok 5st) , zapala się kontrolka check. Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. - Sprawdziłem wszystkie 4 świecy rezystancja
1 - 1,1ohm
2 - 1,2 ohm
3- 0,9 ohm
4- 1,1 ohm
Co może być przyczyną? po skasowaniu błędu kompem spokój na 1 -2 dni i znów to samo, podejrzewam moduł sterujący świecami , ale gdzie się on znajduje ? gdzie go szukać ? gdzie znajdę przekaźnik świec żarowy ???
Superb 3 2.0 150km 4x4
Pod maska w skrzynce.
Nie wymieniałeś ostatnio moze swiec żarowych? Znajomy trafił na podróbki niby ORI na allegdrogo.
Panowie czy ktoś miał podobny przypadek jw, Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. dziś pojawił się dodatkowo P164E00 - usterka elektryczna zaworu regulacji ciśnienia oleju , i C 110400 - zakłócenie kamery . samochód odpala jeżdzi normlalnie, swieci sie tylko check , w sterowniku znalazlem parametr akumulatora , sprawnosc 65% ( minimalna wartość napiecia 8,5V , spadek napięcia 3,5V , napięcie akumulatora 12V) akumulator 7letni , czy może siać jakieś zakłócenia? Wspomniana kontrolka check zapala sie co ok 3 dni po skasowaniu błędu pare sekund po odpaleniu samochodu.
- Kuster
- Posty: 1055
- Rejestracja: 10 paź 2020, o 08:22
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Aktualnie: 216KM/455NM
- Imię: Łukasz
Re: SZYBKIE PYTANIA i KONKRETNE ODPOWIEDZI - temat zbiorczy
Taaaaa wywaliłem ten Dupny Problematyczny Fajfus i od tamtego czasu brak problemówMarcinoscrlb pisze: ↑20 paź 2023, o 08:19 Cześć, czy temat błędu p040200 został rozwiązany? Borykam się z identycznym problemem, wymieniony egr wysokociśnieniowy, przepływomierz, silnik klapy spalin. Problem dalej występuje gdy jest zimno
Właśnie w połowie czytania mówiłem sobie sprawdź akumulator:Pprzemastb pisze: ↑20 paź 2023, o 19:56 Panowie czy ktoś miał podobny przypadek jw, Bład P06700 - jednostka sterujaca 1 czasem nagrzewania świec żarowych, zwarcie obwodu z masą. dziś pojawił się dodatkowo P164E00 - usterka elektryczna zaworu regulacji ciśnienia oleju , i C 110400 - zakłócenie kamery . samochód odpala jeżdzi normlalnie, swieci sie tylko check , w sterowniku znalazlem parametr akumulatora , sprawnosc 65% ( minimalna wartość napiecia 8,5V , spadek napięcia 3,5V , napięcie akumulatora 12V) akumulator 7letni , czy może siać jakieś zakłócenia? Wspomniana kontrolka check zapala sie co ok 3 dni po skasowaniu błędu pare sekund po odpaleniu samochodu.
U mnie akurat akumulator padł "nagle" ale w poprzednim aucie jak Aku słabł (złe ładowanie) to odcinało radio, ABS, ESP, poduszki itp, itd...
Wymień Aku to będziesz wiedział co i jak
Jak dbasz tak masz