DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
- marioti
- Doradca
- Posty: 1863
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Dawno temu kupiłem sobie 2 litry oleju 2T, ot z ciekawości wykorzystałem 1 litr na dolewki do baku i zapomniałem o sprawie.
Ostatnio wróciłem do dolewek ale zauważyłem coś dla mnie istotnego w temacie DPF.
Odkąd interesuję się swoim DPF-em i najpierw sprawdzałem zapełnienie i wypalanie na apce, teraz korzystam z sygnalizatora wypalania, to zawsze wypalał mi się w granicach co 300-350km.
Teraz już drugi raz dolałem do pełnego baku jakieś 200ml oleju 2T i.... już drugi raz wypala mi się powyżej 500km przebiegu. Jednocześnie zauważyłem, że wcześniej ta sama ilość sadzy (zawsze 22,7g) wypalała mi się max w 7-8min, teraz wypala się w 9-10min.
A więc żeby mieć pewność, teraz zaleję z 2-3x pełny bak bez dodatku i zobaczymy
Ostatnio wróciłem do dolewek ale zauważyłem coś dla mnie istotnego w temacie DPF.
Odkąd interesuję się swoim DPF-em i najpierw sprawdzałem zapełnienie i wypalanie na apce, teraz korzystam z sygnalizatora wypalania, to zawsze wypalał mi się w granicach co 300-350km.
Teraz już drugi raz dolałem do pełnego baku jakieś 200ml oleju 2T i.... już drugi raz wypala mi się powyżej 500km przebiegu. Jednocześnie zauważyłem, że wcześniej ta sama ilość sadzy (zawsze 22,7g) wypalała mi się max w 7-8min, teraz wypala się w 9-10min.
A więc żeby mieć pewność, teraz zaleję z 2-3x pełny bak bez dodatku i zobaczymy
- marioti
- Doradca
- Posty: 1863
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Tu akurat Valvoline durablend 2T
Ale ogólnie chodzi o olej do dwusuwów
Ale ogólnie chodzi o olej do dwusuwów
-
- Posty: 402
- Rejestracja: 5 sty 2022, o 19:15
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Aktualnie: Stage 1 179KM/404Nm
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Gd
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
I ten olej ma co robić? Wtryski smarować?
-
- Administrator
- Posty: 1295
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Ok nie zaczynamy tutaj tematu o oleju 2T do diesla, bo temat przewodni zaraz bedzie na drugim planie. Dodam tylko, ze nie kazdy olej 2T sie nadaje, najlepsze sa te syntetyczne, ktore nie pozostawiaja popiolu w procesie spalania.
Admin
- marioti
- Doradca
- Posty: 1863
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Kupiłem kiedyś 2 litry do eksperymentowania po obejrzeniu filmiku Profesora Chirsa, gdzie mówił, że u niego, dwa auta z silnikami na CR ciszej pracowały.
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli
-
- Posty: 1900
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Ciekawe… ciekawe choć nie mam już tego g…na.
Dawaj znać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Dawaj znać.
Wysłane z iPhone za pomocą Tapatalk
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 72
- Rejestracja: 28 lip 2017, o 06:18
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Lokalizacja: Swiss
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Odświeżę trochę temat regeneracji filtra DPF.
Zauważyłem, że filtr w mojej skodzie bardzo szybko się zapełnia. Czy to trasa czy bardziej miasto to zawsze 200-220km i włącza się regeneracja.
Zalana olejem RAVENOL VMP 5W30 CLEANSYNTO ACEA C3 API SN. Przebieg ok 73 000km
Jest się czym martwić ?
Zauważyłem, że filtr w mojej skodzie bardzo szybko się zapełnia. Czy to trasa czy bardziej miasto to zawsze 200-220km i włącza się regeneracja.
Zalana olejem RAVENOL VMP 5W30 CLEANSYNTO ACEA C3 API SN. Przebieg ok 73 000km
Jest się czym martwić ?
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 30 cze 2023, o 22:35
- Samochód: Superb II
- Rocznik: 2013
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Polecam obejrzeć tego chłopa naprawia DPFy i nie tylko.
-
- Posty: 1900
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Jak zapchany to można próbować ratować...
U mnie był pęknięty, zatem... zapchanie mu nie groziło
Powtórzę jeszcze raz: jak rura jest czarna to na bank filtr pęknięty. W przeciwnym razie rura ma być czyściutka / idealna.
U mnie był pęknięty, zatem... zapchanie mu nie groziło
Powtórzę jeszcze raz: jak rura jest czarna to na bank filtr pęknięty. W przeciwnym razie rura ma być czyściutka / idealna.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 13 lis 2023, o 13:52
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI BSS (140KM)
Zapala sie check filtra cząstek po czyszczeniu dpf...
Witam.. pacjent skoda superb II 2.0 tdi 2011 kombi
Mam taki problem. Odebrałem auto od mechanika. Czyścił mi dpf w skodzie. Kilka dni moczył go w jakimś roztworze. Wymienil olej. Założył dpf. Komputerowo do przepalił i mówił że jest ok. Między czasie wymieniał egr bo rozszczelniła się w egr jakaś chlodnica i wyciekał płyn chłodniczy. Wymienił go.
No ale do rzeczy. Po odebraniu auta i przejechaniu jakichś 100km po wyczyszczonym dpf wszystko było ok.
Dziś rano odpaliłem auto przejechałem 2km i włączyła się kontrolka filtra cząstek stałych.
Co to może być jeśli był czyszczony dpf? Jakiś czujnik się zrypał czy dpf do wymiany?
Przepalać go na wysokich obrotach czy nie?
Jestem zielony i sam się nic nie znam na tym. A mechanika znam kilka lat więc napewno czyścił dpf.
Mam taki problem. Odebrałem auto od mechanika. Czyścił mi dpf w skodzie. Kilka dni moczył go w jakimś roztworze. Wymienil olej. Założył dpf. Komputerowo do przepalił i mówił że jest ok. Między czasie wymieniał egr bo rozszczelniła się w egr jakaś chlodnica i wyciekał płyn chłodniczy. Wymienił go.
No ale do rzeczy. Po odebraniu auta i przejechaniu jakichś 100km po wyczyszczonym dpf wszystko było ok.
Dziś rano odpaliłem auto przejechałem 2km i włączyła się kontrolka filtra cząstek stałych.
Co to może być jeśli był czyszczony dpf? Jakiś czujnik się zrypał czy dpf do wymiany?
Przepalać go na wysokich obrotach czy nie?
Jestem zielony i sam się nic nie znam na tym. A mechanika znam kilka lat więc napewno czyścił dpf.
-
- Administrator
- Posty: 1295
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Trzeba go podlączyć pod kompa i zobaczyć co widzi na czujnikach.
Admin
- marioti
- Doradca
- Posty: 1863
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Odnosząc się do dalszych moich "testów" trwających ostatnie pół roku. No więc kilka zbiorników paliwa później, bez specyfiku 2T, wypalanie co 280-320 km.marioti pisze: ↑15 cze 2023, o 13:32 Kupiłem kiedyś 2 litry do eksperymentowania po obejrzeniu filmiku Profesora Chirsa, gdzie mówił, że u niego, dwa auta z silnikami na CR ciszej pracowały.
Ale podałem tutaj info o tym oleju bo zauważyłem ogromne zwiększenie dystansu między wypalaniem się dpf-a u mnie, właśnie po dolaniu tego oleju. Ale żeby wykluczyć inne przyczyny teraz właśnie nie będę dolewał przez kilka zbiorników i zobaczę czy wróci wypalanie do starych wartości czy nie. Jeżeli wróci, to dla mnie to będzie namacalny dowód, że to była kwestia tego oleju a nie czegoś innego (choć nie wiem czego bo nic w aucie nie naprawiałem ostatnio)
W każdym razie nikomu nie polecam wlewania oleju 2T do swojego silnika. Ja sobie dolewam bo kto mi nie pozwoli
Tak więc ja wracam do dolewek. Za kolejne kilka zbiorników (jakieś 1-2 miesiące) powiem jak wyszło
-
- Posty: 1900
- Rejestracja: 18 sty 2019, o 13:13
- Samochód: Superb II 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 200KM / 398Nm
- Imię: Maro
- Lokalizacja: Myślenice / wioska obok
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
ja dodam swoją obserwację bez DPFa i wyłączonym EGRem na ostatnich mrozach... -18 stopni
- grzeje się napewno wolniej, ale w aucie się nie marznie / pierwsze ciepło leci całkiem szybko - zatem spoko
- daje białym dymem na początku zanim się nie zagrzeje...zwłaszcza zaraz po odpaleniu
- podczas jazdy na gazie jest OK, trzyma temperaturę - nawet przy -18 stopniach
- w korku czy po mieście temperature spada, ale nie niżej niż połowa skali między 50-80 stopni (i nie ważne czy -6 czy -18)
Generalnie jest OK.
- grzeje się napewno wolniej, ale w aucie się nie marznie / pierwsze ciepło leci całkiem szybko - zatem spoko
- daje białym dymem na początku zanim się nie zagrzeje...zwłaszcza zaraz po odpaleniu
- podczas jazdy na gazie jest OK, trzyma temperaturę - nawet przy -18 stopniach
- w korku czy po mieście temperature spada, ale nie niżej niż połowa skali między 50-80 stopni (i nie ważne czy -6 czy -18)
Generalnie jest OK.
Ostatnio zmieniony 11 sty 2024, o 14:48 przez maureliusz, łącznie zmieniany 1 raz.
Nie oglądaj się na innych. Rób swoje. Najlepiej jak potrafisz.
-
- Administrator
- Posty: 1295
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: DPF (FILTR CZĄSTEK STAŁYCH) 2.0 TDI - problemy / dyskusja / pomiary - TEMAT ZBIORCZY
Temperatura nie moze spadac ot tak sobie.
Admin