Termin oczekiwania na SIII

Opinie, pytania i porady dotyczące zakupu Superba
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
artho
Posty: 988
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

Maliniak pisze: 3 gru 2023, o 14:07 Ale po co comfort na autostradzie, która jest teoretycznie prosta i ma dobrą nawierzchnię? ;)
bo w praktyce nie jest 😁

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja czuję bardzo dużą różnicę między Comfort a Sport na autostradach w Polsce.
Sdss
Posty: 498
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Sdss »

artho pisze: 3 gru 2023, o 14:46
Maliniak pisze: 3 gru 2023, o 14:07 Ale po co comfort na autostradzie, która jest teoretycznie prosta i ma dobrą nawierzchnię? ;)
bo w praktyce nie jest 😁

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja czuję bardzo dużą różnicę między Comfort a Sport na autostradach w Polsce.
Potwierdzam. W cofort auto płynie , w sport czuć nierówności
piotr26
Posty: 291
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III combi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: piotr26 »

Sdss pisze: 3 gru 2023, o 14:48
artho pisze: 3 gru 2023, o 14:46
Maliniak pisze: 3 gru 2023, o 14:07 Ale po co comfort na autostradzie, która jest teoretycznie prosta i ma dobrą nawierzchnię? ;)
bo w praktyce nie jest 😁

Nie wiem jak u Ciebie, ale ja czuję bardzo dużą różnicę między Comfort a Sport na autostradach w Polsce.
Potwierdzam. W cofort auto płynie , w sport czuć nierówności
ja widze zastosowanie trybu Comfort warunowo do spokojnej jazdy ze stałą prędkością. Autostrada i droga ekspresowa tak, ale tylko pod warunkiem, że droga jest rzeczywiście równa i jedziemy jednostajnie, nawet bez zmiany pasa ruchu i co więcej z prędkościami mniejszymi niż dopuszczalne. Z trybem Comfort problem jest taki, że na poprzecznych nierównościach typu próg zwalniający autem strasznie buja. Mamy mocne nurkowanie i mocne odbicie. Natomiast przy wyższych predkościach przy wjeżdzie w dziurę praca zawieszenia po prostu nie nadąża za kołem. Co więcej, wspomaganie jest zdecydowanie za silne (mam progresywny układ ) co sprawia wrażenie jakbym kręcił kierownicą w starym autobusie, a nie w osobówce. Dodatkowo trzeba ciągle korygować tor jazdy czyli nie nadaje się to do jazdy dynamicznej, ale również średnio nadaje do jazdy spokojnej gdzie człowiek chce się zrelaksować. Różnica w trybie Sport jest bardzo wyraźna. Przede wszystkim nie ma bujania przód - tył. Kierownica chodzi z wyraźnym oporem a samochód jest zdecydowanie bardziej stabilny. W mojej opinii to właśnie tryb Sport pozwala na spokojną jazdę, bo auto jedzie i nie myszkuje po drodze. Róznica staje się jeszcze większa, gdy chcemy pojechać dynamicznie, zwłaszcza gdy wciśkamy gaz w podłogę i zmieniamy pas ruchu. Natomiast nie przeszkadza mi odczuwanie nierówności na Sporcie, a ( co trzeba zaznaczyć zwłaszcza na poprzecznych nierównościach ) jest również wyraźnie odczuwalne.

Konkluzje: nie używam Komfortu( jest to tryb zbyteczny w Superbie ), tylko Sport, ewentalnie w trasie Indyvidual, ale z większością składowych ustawionych na Sport. Zaznaczam, że mam tuleje z RS3 i rozpórkę, które poprawiły wyjściową sytuację.
artho
Posty: 988
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

Dokładnie, w mieście lepiej nie używać bo przy normalnych prędkościach można walnąć miską. Na początku mnie tryb COMFORT radował, ale im dłużej używam Superba z DCC tak praktycznie przestałem go używać. Normal albo Sport - tylko te tryby w jakiś sposób stabilizują ten samochód przy błędnie dobranych do wagi tego auta (ponad 1800kg) stabilizatorach.....
Sdss
Posty: 498
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Sdss »

U mnie 99% czasu comfort, może dlatego , że nie oczekuję prowadzenia jak w Audi RS😂🤪, a przemieszczanie się to nie walka o życie. Półgodziny wcześniej później nie ma znaczenia .
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4009
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: piramida »

Nie bierze cię na wymioty jeżdżąc non stop na comforcie? :lol:
artho
Posty: 988
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

Mnie nie bierze ale ja się w życiu jeździłem segmentem E. Co nie zmienia faktu, że w Superbie niestety Comfort na zakrętach, nierównościach itd., no wychodzą po prostu minusy tego zawiasu.
Sdss
Posty: 498
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Sdss »

piramida pisze: 3 gru 2023, o 19:05 Nie bierze cię na wymioty jeżdżąc non stop na comforcie? :lol:
Nie, kwestia przyzwyczajenia. zamulona skrzynia również nie robi na mnie wrażenia :mrgreen:
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4009
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III combi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: piramida »

Podziwiam kolegę :D
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Wacholek »

artho pisze: 3 gru 2023, o 18:16 Dokładnie, w mieście lepiej nie używać bo przy normalnych prędkościach można walnąć miską. Na początku mnie tryb COMFORT radował, ale im dłużej używam Superba z DCC tak praktycznie przestałem go używać. Normal albo Sport - tylko te tryby w jakiś sposób stabilizują ten samochód przy błędnie dobranych do wagi tego auta (ponad 1800kg) stabilizatorach.....
Po tygodniu jazdy i 1000km pokonanych nie mogę zaobserwować niczego co o czym kolega artho pisze. Ani nie zawadzam przysłowiową miską na progach zwalniających ani nie buja na zakrętach. Śmie twierdzić, że buja mniej niż Octavia III na standardowym zawieszeniu. Czuć wyraźną zmianę charakterystyki tłumienia zawieszenia więc wszystko pracuje jak powinno. Bardzo dobrze tłumi, krótkie, szybkie nierówności ale zupełnie nie ma różnicy na długich nierównościach. Samochodem buja na nich tak samo jak w trybie sport. Nie czuję również różnicy na krętych drogach. Mam w okolicy kilka zakrętów, które używam do testowania przyczepności opon. Jednym z nich jest 270-stopniowy wjazd ja autostradę. I po raz kolejny porównanie Octavia III Superb III w trybie Comfort wypada na korzyść Superba pod kontem przechyłu.
Na autostradzie wyraźnie mamy mniejsze mikro drgania co przekłada się na większy komfort. Nie testowałem autka w pełnej mocy bo jest jeszcze na dotarciu ale do 140km/h prowadzi się jak po sznurku. Żadnego myszkowania itp. Poza tym akurat mój TDI DTUA waży 1598km.
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

Wacholek pisze:
artho pisze: 3 gru 2023, o 18:16 Dokładnie, w mieście lepiej nie używać bo przy normalnych prędkościach można walnąć miską. Na początku mnie tryb COMFORT radował, ale im dłużej używam Superba z DCC tak praktycznie przestałem go używać. Normal albo Sport - tylko te tryby w jakiś sposób stabilizują ten samochód przy błędnie dobranych do wagi tego auta (ponad 1800kg) stabilizatorach.....
Po tygodniu jazdy i 1000km pokonanych nie mogę zaobserwować niczego co o czym kolega artho pisze. Ani nie zawadzam przysłowiową miską na progach zwalniających ani nie buja na zakrętach. Śmie twierdzić, że buja mniej niż Octavia III na standardowym zawieszeniu. Czuć wyraźną zmianę charakterystyki tłumienia zawieszenia więc wszystko pracuje jak powinno. Bardzo dobrze tłumi, krótkie, szybkie nierówności ale zupełnie nie ma różnicy na długich nierównościach. Samochodem buja na nich tak samo jak w trybie sport. Nie czuję również różnicy na krętych drogach. Mam w okolicy kilka zakrętów, które używam do testowania przyczepności opon. Jednym z nich jest 270-stopniowy wjazd ja autostradę. I po raz kolejny porównanie Octavia III Superb III w trybie Comfort wypada na korzyść Superba pod kontem przechyłu.
Na autostradzie wyraźnie mamy mniejsze mikro drgania co przekłada się na większy komfort. Nie testowałem autka w pełnej mocy bo jest jeszcze na dotarciu ale do 140km/h prowadzi się jak po sznurku. Żadnego myszkowania itp. Poza tym akurat mój TDI DTUA waży 1598km.
Eee Kolego teraz się już nie dociera silników, wystarczy tylko jeździć beż szaleństw nie osiągając wysokich obrotów jak również zbyt niskich na wysokim biegu (przy automacie ciezko)

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka

artho
Posty: 988
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: artho »

Wacholek pisze: 15 gru 2023, o 20:27
artho pisze: 3 gru 2023, o 18:16 Dokładnie, w mieście lepiej nie używać bo przy normalnych prędkościach można walnąć miską. Na początku mnie tryb COMFORT radował, ale im dłużej używam Superba z DCC tak praktycznie przestałem go używać. Normal albo Sport - tylko te tryby w jakiś sposób stabilizują ten samochód przy błędnie dobranych do wagi tego auta (ponad 1800kg) stabilizatorach.....
Po tygodniu jazdy i 1000km pokonanych nie mogę zaobserwować niczego co o czym kolega artho pisze. Ani nie zawadzam przysłowiową miską na progach zwalniających ani nie buja na zakrętach. Śmie twierdzić, że buja mniej niż Octavia III na standardowym zawieszeniu. Czuć wyraźną zmianę charakterystyki tłumienia zawieszenia więc wszystko pracuje jak powinno. Bardzo dobrze tłumi, krótkie, szybkie nierówności ale zupełnie nie ma różnicy na długich nierównościach. Samochodem buja na nich tak samo jak w trybie sport. Nie czuję również różnicy na krętych drogach. Mam w okolicy kilka zakrętów, które używam do testowania przyczepności opon. Jednym z nich jest 270-stopniowy wjazd ja autostradę. I po raz kolejny porównanie Octavia III Superb III w trybie Comfort wypada na korzyść Superba pod kontem przechyłu.
Na autostradzie wyraźnie mamy mniejsze mikro drgania co przekłada się na większy komfort. Nie testowałem autka w pełnej mocy bo jest jeszcze na dotarciu ale do 140km/h prowadzi się jak po sznurku. Żadnego myszkowania itp. Poza tym akurat mój TDI DTUA waży 1598km.
Dzięki za komentarz, nie wiem jak duże doświadczenie masz za kółkiem jak chodzi o zawieszenia, natomiast prawdopodobnie Twoje ostatnie zdanie wyjaśnia w 100% przyczynę różnicy w odczuciach - waga. 200kg różnicy między naszymi samochodami może wszystko wyjaśniać. Aaa i gdy testujesz upewnij się, że w progi zwalniające czy zakręty wjeżdżasz z tą samą prędkością co innym autem a nie zwalniasz odruchowo .. 😀

Gratulacje zakupu!
Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Wacholek »

Kasper pisze: 15 gru 2023, o 20:44 Eee Kolego teraz się już nie dociera silników, wystarczy tylko jeździć beż szaleństw nie osiągając wysokich obrotów jak również zbyt niskich na wysokim biegu (przy automacie ciezko)
Dociera się tak samo jak kiedyś tylko czas docierania nie jest taki długi.
1. Zapraszam do zapoznania się z instrukcją obsługi na stronie 17. Jak byk stoi, że się silnik dociera.
2. W jednym z dokumentów SSP znalazłem, że silniki TSI ( te nowsze po 2017) proces docierania trwa do ok 3500km i do tego przebiegu pompa oleju chodzi zawsze na maksymalnej wydajności.
3. Zarówno temperatura oleju jak i zużycie paliwa/oleju w tych pierwszych 3tys km jest większe niż po dotarciu.

Jeżeli producent w oficjalnych dokumentach się do tego przyznaje to chyba coś musi być na rzeczy.
No chyba, że dla Ciebie docieranie silnika ma zupełnie inne znaczenie :D
Awatar użytkownika
Kasper
Posty: 313
Rejestracja: 7 lis 2021, o 21:48
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Kasper »

Wacholek pisze:
Kasper pisze: 15 gru 2023, o 20:44 Eee Kolego teraz się już nie dociera silników, wystarczy tylko jeździć beż szaleństw nie osiągając wysokich obrotów jak również zbyt niskich na wysokim biegu (przy automacie ciezko)
Dociera się tak samo jak kiedyś tylko czas docierania nie jest taki długi.
1. Zapraszam do zapoznania się z instrukcją obsługi na stronie 17. Jak byk stoi, że się silnik dociera.
2. W jednym z dokumentów SSP znalazłem, że silniki TSI ( te nowsze po 2017) proces docierania trwa do ok 3500km i do tego przebiegu pompa oleju chodzi zawsze na maksymalnej wydajności.
3. Zarówno temperatura oleju jak i zużycie paliwa/oleju w tych pierwszych 3tys km jest większe niż po dotarciu.

Jeżeli producent w oficjalnych dokumentach się do tego przyznaje to chyba coś musi być na rzeczy.
No chyba, że dla Ciebie docieranie silnika ma zupełnie inne znaczenie :D
Oczywista bzdura. Czytamy ze zrozumieniem, chodzi o obroty silnika i kończę temat

Wysłane z mojego SM-S908B przy użyciu Tapatalka

Wacholek
Posty: 49
Rejestracja: 25 wrz 2023, o 21:42
Samochód: Superb III
Rocznik: 2023
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDI DTUA

Re: Termin oczekiwania na SIII

Post autor: Wacholek »

artho pisze: 16 gru 2023, o 08:06
Dzięki za komentarz, nie wiem jak duże doświadczenie masz za kółkiem jak chodzi o zawieszenia, natomiast prawdopodobnie Twoje ostatnie zdanie wyjaśnia w 100% przyczynę różnicy w odczuciach - waga. 200kg różnicy między naszymi samochodami może wszystko wyjaśniać. Aaa i gdy testujesz upewnij się, że w progi zwalniające czy zakręty wjeżdżasz z tą samą prędkością co innym autem a nie zwalniasz odruchowo .. 😀

Gratulacje zakupu!
Dziękuje bardzo za gratulacje. Mam nadzieje, że będzie się spisywać co najmniej tak dobrze jak moja Octavia III.

Za kółkiem od ponad 20 lat. Nie wiem czy to dużo czy mało. Przez moje ręce przeleciało 12 samochodów prywatnych i ze 3 razy tyle służbowych lub pożyczonych. Od malucha do Vipera.

Przez progi przejeżdżałem z różną prędkością. Szybki przejazd akurat mniej bujał niż ten wolny. Ale to zależy jaki próg.
Na dużych i wysokich wyspach trochę buja ale jak już wcześniej powiedziałem nie bardziej niż w mojej Octavii. Jeżdżę mniej więcej z tą samą prędkością. No może trochę szybciej Superbem ze względu na DSG. Ale nie miałem ani razu problemu z jakimkolwiek niekontrolowanym zachowaniem samochodu. Ale faktycznie, jeżeli różnica w masie to 200km to się nie dziwie. To musi robić potężną różnicę. Te ponad 1800km masz wpisane w dowodzie?
ODPOWIEDZ