Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: mario789 »

jimw pisze: 8 gru 2021, o 08:48 Ja na ori klockach i tarczach przejechałem jak do tej pory 75kkm. AutoHold mam włączony od nowości, aktywnego tempomatu używam kiedy tylko się da...
Tył wygląda jeszcze dobrze, z przodu klocki powoli do wymiany.

Ale, że idą święta, to postanowiłem wymienić całość: przód zacisk z Macana + DBA + Hawk, tył adapter + tarcza od WRK + klocki ATE. Wymiana pewnie jeszcze w grudniu, więc niedługo przekonam się, jaka jest różnica.
Ile za całość? Będziesz w wrk robić czy tylko klamoty kupisz i sam ogarniesz sobie?
tomek_vw
Posty: 22
Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:11
Samochód: Superb III 4x4
Rocznik: 2018
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: tomek_vw »

To może ja coś napiszę. Superb 3 ( i nietylko) ma problem z hamulcami z tyłu. Klocki z pierwszego montażu nie do końca były udane dlatego istnieje możliwość wymiany klocków ( a nawet klocków + tarcze ) na gwarancji graniczny przebieg to 30tyś km ( przekroczenie o 1km już uniemożliwi rozliczenie gwarancji ). Klocki przyklejały się do tarcz po postoju i zostawiały charakterystyczne odbicia na tarczach co się objawia przy hamowaniu z dużych prędkości potężnym buczeniem hamulców.
Klocki pozmianowe mają jakąś dziwną cenę chyba 850zł ale faktycznie objaw już nie występuje. Dobrze się spisują ATE ceramik. Pamiętajcie że w Superbie 3 zużycie klocków tylnych jest większe niż w innych samochodach i może wynosić 2 komplety tylnych na jeden komplet przednich.

Oczywiście tyczy się to głównie modeli przed liftem.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: mario789 »

Ja na tył daje zawsze ate ceramic i sobie je chwale, ale faktycznie jest jak piszesz w pasku miałem to samo. Tył zdążyłem zmienić dwa razy a przód raz
Awatar użytkownika
jimw
Posty: 388
Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: jimw »

mario789 pisze: 8 gru 2021, o 14:29
jimw pisze: 8 gru 2021, o 08:48 Ja na ori klockach i tarczach przejechałem jak do tej pory 75kkm. AutoHold mam włączony od nowości, aktywnego tempomatu używam kiedy tylko się da...
Tył wygląda jeszcze dobrze, z przodu klocki powoli do wymiany.

Ale, że idą święta, to postanowiłem wymienić całość: przód zacisk z Macana + DBA + Hawk, tył adapter + tarcza od WRK + klocki ATE. Wymiana pewnie jeszcze w grudniu, więc niedługo przekonam się, jaka jest różnica.
Ile za całość? Będziesz w wrk robić czy tylko klamoty kupisz i sam ogarniesz sobie?
Przód załatwiany przez admina na fb, tył od WRK, ale z racji tego, że miaszkam w trójmieście montowane będzie wszystko u lokalnego mechanika.
Ceny:
- przód okolice 6.3k z malowaniem zacisków, same graty jakieś 5.5k,
- tył 2.5k same graty, do tego malowanie i razem wychodzi lekko ponad 3k.
Obie kwoty brutto.

Oczywiście jeśli chodzi o przód (a z resztą i tył też), to cena zależy mocno od tarcz i klocków jakie się weźmie.
mario789
Moderator
Posty: 573
Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: 220/470
Imię: Mario
Lokalizacja: Łódź

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: mario789 »

Tak jak myślałem, ze całość w dyszce sie zmieści ;)
Cenę za montaż dostałeś dobra, nawet bardzo dobra :)
Awatar użytkownika
SS
Posty: 120
Rejestracja: 10 wrz 2020, o 17:51
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Sebastian
Lokalizacja: Częstochowa

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: SS »

Czy mieliście wcześniej objaw z piszczeniem klocków? U mnie wczoraj wieczorem coś popiskiwało, dzisiaj rano cofałem z garażu i przeraźliwy pisk poszedł z kół. Mam 19800km zdobione.
Pisał Sebastian
raders
Posty: 4
Rejestracja: 1 kwie 2020, o 07:57
Samochód: Superb III Kombi Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Kontakt:

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: raders »

S3 po lifcie. Przód klocki wymiana po 50k, tarcze ok. Tył dramat tarcze wytrzymały do 45k, klocki padły wcześniej. Autohold cały czas, tempomat też.
Awatar użytkownika
siemi1
Posty: 2361
Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2022
Silnik: Inny
Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
Lokalizacja: Wawa_Bemowo

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: siemi1 »

Na gw wymieniny kpl tyl przy 10, 20 i 30 kkm gdzie. Przy 30k wymieniony tez. Kpl przod. Tylne klocki z gownolitu i za mala na ten gabaryt auts jak sie uzywa ACC i autoholda.
Jest wątek dot tylnych hamulców juz na forum.

Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka

Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
komoornik
Posty: 1268
Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
Samochód: Superb III Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
Lokalizacja: Warszawa

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: komoornik »

Ja aż u siebie muszę zobaczyć jak tam stan po 15k km.

Ale w poprzednim Golfie miałem podobny styl jazdy turbo eko - przy sprzedaży po 60k km fabryczne klocki zarówno przód jak i tył były jeszcze w zakresie 30-40% żywotności.

Z drugiej strony w rodzinie jest też Golf Sportsvan (kierowca kobieta ale bez zapędów do dynamicznej jazdy :lol: ) i po ok 50k km tylne tarcze i klocki do zmiany, przód klocki niewiele lepiej (tarcze ok).
piotr26
Posty: 304
Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 350/494
Imię: Piotr

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: piotr26 »

Ja po wymianie gwarancyjnej (przy przebiegu 16 tys km ) tylnych klocków i tarcz przejechałem około 20 tys km. Skuteczność hamowania po wymianie jest zdecydowanie lepsza i nie spadła z czasem. Ja jestem z tego zestawu zadowolony.
Sdss
Posty: 713
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: Sdss »

48 wymiana .
artho
Posty: 1924
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: artho »

Polift 2.0 TSI 280KM, 58 000km wyskoczyła kontrolka przednich klocków. Głównie trasy.
Czego się spodziewać? Klocki przód, klocki + tarcze?
Škoda Superb Combi L&K MY21 2.0 TSI 280 KM DSG7 4x4
Bebok
Posty: 88
Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (272KM)
Aktualnie: 342KM 475Nm
Imię: Tomasz
Lokalizacja: Tychy

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: Bebok »

Nie da się tego określić nie widząc tarcz.
Ja zmieniałem same klocki przód przy 44k. Tarcze miały już wyraźny rant, ale mieściły się w minimalnej grubości i nie miały rowków.
Jak masz chęci i suwmiarkę, to sprawdź grubość tarczy. Nowa ma 30mm a do wymiany jest poniżej 27mm
artho
Posty: 1924
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: artho »

artho pisze: 19 lis 2023, o 11:23 Polift 2.0 TSI 280KM, 58 000km wyskoczyła kontrolka przednich klocków. Głównie trasy.
Czego się spodziewać? Klocki przód, klocki + tarcze?
60 000km, wymiana klocki przód i tył, tarcze przód.
Škoda Superb Combi L&K MY21 2.0 TSI 280 KM DSG7 4x4
yaro_1
Posty: 541
Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
Samochód: Superb III Kombi
Silnik: 2.0TDI (150KM)
Lokalizacja: wschodnie mazowsze

Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz

Post autor: yaro_1 »

85 000km, przód jeszcze fabryczny, zostało 4mm klocków, tył wymieniony komplet na gwarancji przy 28000km
ODPOWIEDZ