Ile za całość? Będziesz w wrk robić czy tylko klamoty kupisz i sam ogarniesz sobie?jimw pisze: ↑8 gru 2021, o 08:48 Ja na ori klockach i tarczach przejechałem jak do tej pory 75kkm. AutoHold mam włączony od nowości, aktywnego tempomatu używam kiedy tylko się da...
Tył wygląda jeszcze dobrze, z przodu klocki powoli do wymiany.
Ale, że idą święta, to postanowiłem wymienić całość: przód zacisk z Macana + DBA + Hawk, tył adapter + tarcza od WRK + klocki ATE. Wymiana pewnie jeszcze w grudniu, więc niedługo przekonam się, jaka jest różnica.
Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
-
- Posty: 22
- Rejestracja: 23 mar 2021, o 21:11
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
To może ja coś napiszę. Superb 3 ( i nietylko) ma problem z hamulcami z tyłu. Klocki z pierwszego montażu nie do końca były udane dlatego istnieje możliwość wymiany klocków ( a nawet klocków + tarcze ) na gwarancji graniczny przebieg to 30tyś km ( przekroczenie o 1km już uniemożliwi rozliczenie gwarancji ). Klocki przyklejały się do tarcz po postoju i zostawiały charakterystyczne odbicia na tarczach co się objawia przy hamowaniu z dużych prędkości potężnym buczeniem hamulców.
Klocki pozmianowe mają jakąś dziwną cenę chyba 850zł ale faktycznie objaw już nie występuje. Dobrze się spisują ATE ceramik. Pamiętajcie że w Superbie 3 zużycie klocków tylnych jest większe niż w innych samochodach i może wynosić 2 komplety tylnych na jeden komplet przednich.
Oczywiście tyczy się to głównie modeli przed liftem.
Klocki pozmianowe mają jakąś dziwną cenę chyba 850zł ale faktycznie objaw już nie występuje. Dobrze się spisują ATE ceramik. Pamiętajcie że w Superbie 3 zużycie klocków tylnych jest większe niż w innych samochodach i może wynosić 2 komplety tylnych na jeden komplet przednich.
Oczywiście tyczy się to głównie modeli przed liftem.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Ja na tył daje zawsze ate ceramic i sobie je chwale, ale faktycznie jest jak piszesz w pasku miałem to samo. Tył zdążyłem zmienić dwa razy a przód raz
- jimw
- Posty: 388
- Rejestracja: 13 kwie 2017, o 10:58
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Przód załatwiany przez admina na fb, tył od WRK, ale z racji tego, że miaszkam w trójmieście montowane będzie wszystko u lokalnego mechanika.mario789 pisze: ↑8 gru 2021, o 14:29Ile za całość? Będziesz w wrk robić czy tylko klamoty kupisz i sam ogarniesz sobie?jimw pisze: ↑8 gru 2021, o 08:48 Ja na ori klockach i tarczach przejechałem jak do tej pory 75kkm. AutoHold mam włączony od nowości, aktywnego tempomatu używam kiedy tylko się da...
Tył wygląda jeszcze dobrze, z przodu klocki powoli do wymiany.
Ale, że idą święta, to postanowiłem wymienić całość: przód zacisk z Macana + DBA + Hawk, tył adapter + tarcza od WRK + klocki ATE. Wymiana pewnie jeszcze w grudniu, więc niedługo przekonam się, jaka jest różnica.
Ceny:
- przód okolice 6.3k z malowaniem zacisków, same graty jakieś 5.5k,
- tył 2.5k same graty, do tego malowanie i razem wychodzi lekko ponad 3k.
Obie kwoty brutto.
Oczywiście jeśli chodzi o przód (a z resztą i tył też), to cena zależy mocno od tarcz i klocków jakie się weźmie.
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Tak jak myślałem, ze całość w dyszce sie zmieści
Cenę za montaż dostałeś dobra, nawet bardzo dobra
Cenę za montaż dostałeś dobra, nawet bardzo dobra
- SS
- Posty: 120
- Rejestracja: 10 wrz 2020, o 17:51
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Sebastian
- Lokalizacja: Częstochowa
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Czy mieliście wcześniej objaw z piszczeniem klocków? U mnie wczoraj wieczorem coś popiskiwało, dzisiaj rano cofałem z garażu i przeraźliwy pisk poszedł z kół. Mam 19800km zdobione.
Pisał Sebastian
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 1 kwie 2020, o 07:57
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Kontakt:
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
S3 po lifcie. Przód klocki wymiana po 50k, tarcze ok. Tył dramat tarcze wytrzymały do 45k, klocki padły wcześniej. Autohold cały czas, tempomat też.
- siemi1
- Posty: 2361
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Na gw wymieniny kpl tyl przy 10, 20 i 30 kkm gdzie. Przy 30k wymieniony tez. Kpl przod. Tylne klocki z gownolitu i za mala na ten gabaryt auts jak sie uzywa ACC i autoholda.
Jest wątek dot tylnych hamulców juz na forum.
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Jest wątek dot tylnych hamulców juz na forum.
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 1268
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Ja aż u siebie muszę zobaczyć jak tam stan po 15k km.
Ale w poprzednim Golfie miałem podobny styl jazdy turbo eko - przy sprzedaży po 60k km fabryczne klocki zarówno przód jak i tył były jeszcze w zakresie 30-40% żywotności.
Z drugiej strony w rodzinie jest też Golf Sportsvan (kierowca kobieta ale bez zapędów do dynamicznej jazdy ) i po ok 50k km tylne tarcze i klocki do zmiany, przód klocki niewiele lepiej (tarcze ok).
Ale w poprzednim Golfie miałem podobny styl jazdy turbo eko - przy sprzedaży po 60k km fabryczne klocki zarówno przód jak i tył były jeszcze w zakresie 30-40% żywotności.
Z drugiej strony w rodzinie jest też Golf Sportsvan (kierowca kobieta ale bez zapędów do dynamicznej jazdy ) i po ok 50k km tylne tarcze i klocki do zmiany, przód klocki niewiele lepiej (tarcze ok).
-
- Posty: 304
- Rejestracja: 25 paź 2018, o 21:43
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 350/494
- Imię: Piotr
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Ja po wymianie gwarancyjnej (przy przebiegu 16 tys km ) tylnych klocków i tarcz przejechałem około 20 tys km. Skuteczność hamowania po wymianie jest zdecydowanie lepsza i nie spadła z czasem. Ja jestem z tego zestawu zadowolony.
-
- Posty: 1924
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Polift 2.0 TSI 280KM, 58 000km wyskoczyła kontrolka przednich klocków. Głównie trasy.
Czego się spodziewać? Klocki przód, klocki + tarcze?
Czego się spodziewać? Klocki przód, klocki + tarcze?
Škoda Superb Combi L&K MY21 2.0 TSI 280 KM DSG7 4x4
-
- Posty: 88
- Rejestracja: 3 gru 2018, o 16:41
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
- Aktualnie: 342KM 475Nm
- Imię: Tomasz
- Lokalizacja: Tychy
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
Nie da się tego określić nie widząc tarcz.
Ja zmieniałem same klocki przód przy 44k. Tarcze miały już wyraźny rant, ale mieściły się w minimalnej grubości i nie miały rowków.
Jak masz chęci i suwmiarkę, to sprawdź grubość tarczy. Nowa ma 30mm a do wymiany jest poniżej 27mm
Ja zmieniałem same klocki przód przy 44k. Tarcze miały już wyraźny rant, ale mieściły się w minimalnej grubości i nie miały rowków.
Jak masz chęci i suwmiarkę, to sprawdź grubość tarczy. Nowa ma 30mm a do wymiany jest poniżej 27mm
-
- Posty: 1924
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
60 000km, wymiana klocki przód i tył, tarcze przód.
Škoda Superb Combi L&K MY21 2.0 TSI 280 KM DSG7 4x4
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 23 paź 2017, o 12:11
- Samochód: Superb III Kombi
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
- Lokalizacja: wschodnie mazowsze
Re: Przebieg przy wymianie tylnych tarcz
85 000km, przód jeszcze fabryczny, zostało 4mm klocków, tył wymieniony komplet na gwarancji przy 28000km