Dzięki za szczegóły, tak właśnie podejrzewałem, że na zachodzie jest system z którego dynamicznie pobierane są informacje o remontach czy IG-L (ograniczenie spowodowane zanieczyszczeniem powietrza w Austrii). Płacę za pakiet internetu, więc wszystko by się zgadzało.rowerek pisze: ↑8 maja 2024, o 21:25 Dwie rzeczy. Po 1. Kamery też są odpowiednio uczone tablic led, więc potrafią je wyłapać i odczytać. Po 2. Tak, obecne nawigacje online ściągają też informacje o remontach, ograniczeniach prędkości z serwerów zarządców dróg i wiele zależy od tego jak sumiennie Ci zarządcy dają odpowiedni 'wsad'.
[S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
- lordxan
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: S4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Przetłumaczone strony skoda-media:
Kolejne funkcje zostaną dodane do asystenta parkowania w późniejszym terminie. Zdalne parkowanie z pamięcią pozwoli kierowcom na uruchomienie wcześniej wykonanego i zapisanego manewru parkowania z poza pojazdu za pomocą aplikacji MyŠkoda na ich smartfonie. Dzięki funkcji Zdalnego Parkowania mogą używać aplikacji MyŠkoda na swoim telefonie komórkowym w zasięgu czterech metrów od pojazdu. Ta funkcja umożliwia im automatyczne kierowanie Superb Estate do rzędu pojazdów zaparkowanych równolegle lub prostopadle do drogi i ponowne wyjechanie z takiego miejsca parkingowego.
Ktoś coś wie kiedy to wejdzie? - widziałem to w BMW 5 (gdzie kosztuje dodatkowo grubą kasę) i to fajna funkcja aby wepchać autko w ciasne miejsce parkingowe za pomocą komórki oraz potem wyjechać i wejść bez obijania drzwi, nie mówiąc już o frajdzie z kierowania zdalnie autem przez komórkę.
Już obecnie udało mi się zaprogramować Superba aby sam po wjechaniu na osiedle parkował pod moją wiatą wcześniej robiąc ciasne manewry wjechania przez bramę po czym kolejne 2 ciasne skręty wiec jest nadzieja że to zdalne parkowanie z komórki będzie na prawdę działało i będzie użyteczne.
Kolejne funkcje zostaną dodane do asystenta parkowania w późniejszym terminie. Zdalne parkowanie z pamięcią pozwoli kierowcom na uruchomienie wcześniej wykonanego i zapisanego manewru parkowania z poza pojazdu za pomocą aplikacji MyŠkoda na ich smartfonie. Dzięki funkcji Zdalnego Parkowania mogą używać aplikacji MyŠkoda na swoim telefonie komórkowym w zasięgu czterech metrów od pojazdu. Ta funkcja umożliwia im automatyczne kierowanie Superb Estate do rzędu pojazdów zaparkowanych równolegle lub prostopadle do drogi i ponowne wyjechanie z takiego miejsca parkingowego.
Ktoś coś wie kiedy to wejdzie? - widziałem to w BMW 5 (gdzie kosztuje dodatkowo grubą kasę) i to fajna funkcja aby wepchać autko w ciasne miejsce parkingowe za pomocą komórki oraz potem wyjechać i wejść bez obijania drzwi, nie mówiąc już o frajdzie z kierowania zdalnie autem przez komórkę.
Już obecnie udało mi się zaprogramować Superba aby sam po wjechaniu na osiedle parkował pod moją wiatą wcześniej robiąc ciasne manewry wjechania przez bramę po czym kolejne 2 ciasne skręty wiec jest nadzieja że to zdalne parkowanie z komórki będzie na prawdę działało i będzie użyteczne.
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Podejrzewam, że to będzie można zrobić tylko z PHEV ; )lordxan pisze: ↑10 maja 2024, o 18:53 (...) Kolejne funkcje zostaną dodane do asystenta parkowania w późniejszym terminie. Zdalne parkowanie z pamięcią pozwoli kierowcom na uruchomienie wcześniej wykonanego i zapisanego manewru parkowania z poza pojazdu za pomocą aplikacji MyŠkoda na ich smartfonie. Dzięki funkcji Zdalnego Parkowania mogą używać aplikacji MyŠkoda na swoim telefonie komórkowym w zasięgu czterech metrów od pojazdu. Ta funkcja umożliwia im automatyczne kierowanie Superb Estate do rzędu pojazdów zaparkowanych równolegle lub prostopadle do drogi i ponowne wyjechanie z takiego miejsca parkingowego (...)
A przy okazji, jako że jesteś jednym z pierwszych testerów, mogę zadać ci kilka pytań?
-- czy możesz potwierdzić, że nadal nie można zdalnie włączyć klimatyzacji, a jedynie przewietrzenie wnętrza?
-- jeżeli przewietrzenie jest dostępne, jak wydajne jest w S4? -- było teraz kilka ciepłych dni, przetestowałeś to może przypadkiem?
Dzięki ; )
- lordxan
- Posty: 131
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: S4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
mks pisze:- tak jak pisałem przy braku webasto można zdalnie włączyć wentylację, silnik się nie włącza więc klima nie działa (przynajmniej w TDI, może w hybrydzie się włączy?), dalej opcja dostępna tylko na komórce, nie można tego włączyć w aucie jak w S3 przyciskiemlordxan pisze: ↑10 maja 2024, o 18:53
A przy okazji, jako że jesteś jednym z pierwszych testerów, mogę zadać ci kilka pytań?
-- czy możesz potwierdzić, że nadal nie można zdalnie włączyć klimatyzacji, a jedynie przewietrzenie wnętrza?
-- jeżeli przewietrzenie jest dostępne, jak wydajne jest w S4? -- było teraz kilka ciepłych dni, przetestowałeś to może przypadkiem?
Dzięki ; )
- bez klimy nie wychłodzisz wnętrza jak na zewnątrz jest gorąco - sprawdź u siebie w dowolnym aucie jaki jest efekt gdy włączysz nawiew bez klimy na postoju
- można ustawić automatyczne włączanie nawiewu wg programu czasowego - pewnie ta opcja ma sens pod webasto
Przy okazji - nowa apka daje fajne zestawienia statystyk z jazdy (wykres można zmieniać na spalanie, koszty, czas jazdy , dystans, sr prędkość) , tygodniowe, miesięczne i nawet roczne, w poprzedniej apce Skody którą miałem do S3 tego nie było , choć pewnie dla niektórych to nie nowość bo dla dla nowszych S3 chyba mogliście ją już wcześniej używać…
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Chodziło mi o to, czy w ogóle daje coś ta wentylacja. U mnie w Volvo mHEV wentylacja trochę pomaga, aczkolwiek zamiast tego mogę po prostu włączyć zdalnie silnik na max 15 min zarówno w lecie, jak i w zimie, z klimatyzacją lub ogrzewaniem wnętrza, foteli i kierownicy... To coś, czego nadal VAG nie chce zrobić; z tego co pamiętam, oficjalnie tłumaczą się małą pojemnością baterii w miękkich hybrydach; nie chcą pozwalać na włączanie silnika bez kierowcy w środku.
A możesz wrzucić screen pierwszego ekranu ("samochód")?lordxan pisze: ↑11 maja 2024, o 07:00 Przy okazji - nowa apka daje fajne zestawienia statystyk z jazdy (wykres można zmieniać na spalanie, koszty, czas jazdy , dystans, sr prędkość) , tygodniowe, miesięczne i nawet roczne, w poprzedniej apce Skody którą miałem do S3 tego nie było , choć pewnie dla niektórych to nie nowość bo dla dla nowszych S3 chyba mogliście ją już wcześniej używać…
-- Dzięki
- Enriquez
- Administrator
- Posty: 13611
- Rejestracja: 2 cze 2012, o 09:20
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Imię: Marcin
- Lokalizacja: Łódź - Wieś ELW
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Mam tą opcję wentylacji w BMW i o ile działa to tak samo w Superbie to cudów w lecie nie można się spodziewać, ale trzeba przyznać, że samochód zostawiony w pełnym słońcu nie jest tak zalany żarem po zwentylowaniu go przez te 20-30 minut. Zapewne w Twoim Volvo jest podobnie i wiesz o co chodzi.mks pisze: ↑11 maja 2024, o 19:38
Chodziło mi o to, czy w ogóle daje coś ta wentylacja. U mnie w Volvo mHEV wentylacja trochę pomaga, aczkolwiek zamiast tego mogę po prostu włączyć zdalnie silnik na max 15 min zarówno w lecie, jak i w zimie, z klimatyzacją lub ogrzewaniem wnętrza, foteli i kierownicy... To coś, czego nadal VAG nie chce zrobić; z tego co pamiętam, oficjalnie tłumaczą się małą pojemnością baterii w miękkich hybrydach; nie chcą pozwalać na włączanie silnika bez kierowcy w środku.
Pozdrawiam
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Marcin
---
Nie udzielam porad technicznych na PW. Nie podejmuję się wykonywania żadnych modyfikacji w cudzych samochodach. Proszę mnie o to nie pytać.
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Najlepiej dla mnie mieć obie te aplikacje. W jednej masz dane jak w samochodzie: od uruchomienia, tankowania czy długoterminowo. W drugiej z kolei rocznie, miesięcznie i tygodniowo. Na plus tej nowszej apki to nie zamula aż tak jak ta starsza.lordxan pisze: ↑11 maja 2024, o 07:00
- tak jak pisałem przy braku webasto można zdalnie włączyć wentylację, silnik się nie włącza więc klima nie działa (przynajmniej w TDI, może w hybrydzie się włączy?), dalej opcja dostępna tylko na komórce, nie można tego włączyć w aucie jak w S3 przyciskiem
- bez klimy nie wychłodzisz wnętrza jak na zewnątrz jest gorąco - sprawdź u siebie w dowolnym aucie jaki jest efekt gdy włączysz nawiew bez klimy na postoju
- można ustawić automatyczne włączanie nawiewu wg programu czasowego - pewnie ta opcja ma sens pod webasto
Przy okazji - nowa apka daje fajne zestawienia statystyk z jazdy (wykres można zmieniać na spalanie, koszty, czas jazdy , dystans, sr prędkość) , tygodniowe, miesięczne i nawet roczne, w poprzedniej apce Skody którą miałem do S3 tego nie było , choć pewnie dla niektórych to nie nowość bo dla dla nowszych S3 chyba mogliście ją już wcześniej używać…
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Cześć,
chciałbym się przywitać na forum, jako że zamówiłem też Superba 4, więc dołączę pewnie za jakiś czas do jego użytkowników. Na wstępie napiszę od razu, że wyszło trochę przydługo, za co przepraszam.
Jeździłem parę h nowym Superbem 2.0TDI 4x4, to bardzo mało, ale pozwala dać feedback z mojej strony odnośnie moich wrażeń i porównania z Passatem B8 - czyli to, na co zwróciłem uwagę, co mnie irytowało etc.
Z zauważonych przeze mnie wad/różnic:
- DCC - jest sporo głośniejsze od Paska B8 ze standardowym zawieszeniem (które i tak jest wg mnie głośne porównując z autami japońskimi czy choćby Skodą Rapid); i trochę głośniejsze od B8 z DCC (prawie jak Seicento z wybitymi gumami ). Sprzedawca w salonie Skody powiedział, że jest już podobno akcja naprawcza i modele które dopiero będą wyprodukowane mają mieć to poprawione (podobno była jakaś wada górnego mocowania amortyzatora, jeśli tak to szykuje się też grubsza naprawa. bo jednak sporo trzeba rozpiąć i wyjąć). Osoby, które już odebrały auta i im to dokucza, może warto, żeby rozpoznały temat.
- jakość tylnej kamery jest naprawdę kiepska, trochę nie przystoi jednak w takim aucie. Pewnie jest to potęgowane przez ekran 13 cali, ale mimo wszystko mogli dać chociaż taką kamerę jak ta z przodu (widać różnicę w jakości)....Nie sprawdzałem jak to wygląda w passacie B9 na 15 calach, ale pewnie jeszcze gorzej.
- audio Canton, nie jestem audiofilem, ale no....w mojej ocenie przy stockowych ustawieniach gra gorzej niż standardowe audio w B8. Dopiero przełączenie na tryb indywidualny i podbicie na equalizerze szczególnie niskich tonów, że gra to trochę lepiej. Wg mnie dźwięk jest po prostu bardzo płaski, brakuje mu głębi i bardzo idzie w stronę wysokich tonów. Może z jakimś update'em cos się poprawi.
- HUD - fajne, do tej pory nie miałem. Natomiast, z racji tego braku doświadczenia, o czym nie pomyślałem...Jeździłem w słoneczny dzień, mam okulary przeciwsłoneczne z polaryzacją i niestety na HUD w nich nic prawie nie widać. Pozostałe wyświetlacze (zegary, tablet) widać bardzo dobrze w tych okularach. Zwracam na to uwagę, bo może więcej takich osób jak ja.
- Brak w podsufitce schowka na okulary (dla mnie spory minus w stosunku do B8). W S4 dostajemy pojemnik na okulary do jumboxa (podłokietnika), ale wiadomo jak to będzie...jak będziemy otwierać trzymać też inne rzeczy tam, to zaraz okulary będą brudne. Dziwny ruch zważywszy że miejsca tam jest sporo.
- Brak chłodzenia schowka. To też spory minus, W B8 zawsze woziłem 2 butelki 0.5l (wody oczywiście ), w gorące dni taka chłodna woda robiła robotę.
- Pozostając dalej przy schowkach, szkoda, że już nie ma schowka z lewej strony kierownicy (teraz tam jest tylko zaślepka bezpieczników).
- Skrzypienie z okolic słupków B - takie mam wrażenie. W Passacie B8 też to występuje na wybojach i skrzypią te plastikowe nakładki na drzwiach. Wydaje mi się, że w S4 jest dokładnie to samo.
- regulowana na wysokość podłoga, jeździłem S4 ze zwykłą, wg mnie warto dopłacić do regulowanej. Pomijając walory użytkowe, jest sporo grubsza i sztywniejsza.
- asystent głosowy...hmm no jest, ale w mojej ocenie na razie jego możliwości są bardzo ograniczone; sporo komend nie potrafił ogarnąć. Liczę, że z którąś aktualizacją zacznie to działać lepiej i możliwości będą większe.
- na ten moment brak informacji o większości akcesoriów (pojawia się część na rynek CZ czy DE), ale u nas cisza - no i dla mnie brakuje np. poprzeczek bagażnika na dach.
- troszkę jednak widać oszczędności np. na plastikach tych co są niżej na konsoli. Wg mnie są gorszej jakości niż w B8.
- przełącznik świateł a w zasadzie jego brak, bo został zastąpiony przyciskiem klikanym...szkoda.
Zalety:
- TDI 4x4 fajnie się odpycha, przy mocniejszym wciśnięciu gazu (nawet w zwykłym trybie), czuć, że tył też pcha auto. Silnik fajny i dość dynamiczny. Nie wyczuwałem jakiegoś mocnego laga przy starcie na który sporo osób skarżyło się w TDI. Wg mnie jest OK. Dużo gorzej było w B8 1.8TSI DSG z kagańcem na skrzyni do 250Nm, którym kiedyś też jeździłem.
- DSG chodzi bardzo dobrze. Moje osobiste spostrzeżenia są takie, że VAG wraz z rozwojem tych skrzyń naprawdę jest coraz lepszy.
- Auto pakowne, trochę większe niż B8.
- Jeśli chodzi o samo prowadzenie, odczucie gabarytów jest wg mnie takie samo. Wsiada się i jedzie dobrze - od razu jak "w swoim". Mam wrażenie, że dzięki lepszemu wygłuszeniu, dużo mniej odczuwa się prędkość (tu mem z nosaczem i policjantem ).
- masaże - moja rodzinka była zachwycona, ciekawe czy na dłuższą metę też będzie to robić taką furorę.
- system infotainment - działa naprawdę dobrze, jest szybko, jest czytelnie, obsługa jest intuicyjna. Oczywiście jak podczas jazdy za dużo się palcuje to odpala się "cooldown" ze względów bezpieczeństwa, ale tego się teraz chyba w ogóle nie uniknie.
- SmartDials - to jeden z drobnych argumentów, dla którego poszedłem w stronę Superba, a nie B9. Bardzo dobry pomysł i obsługa.
- wajcha wycieraczek zintegrowana z kierunkowskazami zupełnie nie przeszkadza, nic się nie myli. Większy problem miałem z dodatkową wajchą od tempomatu (w B8 nie ma wajchy - jest na kierownicy obsługa tempomatu).
Ogólnie w mojej ocenie nowy S4 (wyłączając infotainment, bo tu widać progres) to jest po prostu mała ewolucja względem poprzedników S3 czy Paska B8. Na pewno nie ma rewolucyjnych zmian i wielkiego przeskoku...ale tak chyba się też zawsze rozwija grupa VAGa tj. bez rewolucji. Niestety tego typu auta to wymiarujący gatunek...a szkoda. W porównaniu do B9, auta są prawie takie same. Oprócz różnic stylistycznych i SmartDials, dla mnie to identyczne auta. VW wychodzi sporo drożej, jak ktoś dołoży jeszcze przedłużenie gwarancji i przeglądy to różnica robi się sporo większa. Standardowe rabaty póki co, są takie same w obydwu przypadkach (około 6%), co ciekawe na Tiguana, który tak się dobrze VW sprzedaje - skończyły się Na paska B9 dalej są (przynajmniej ostatnio jeszcze były). Skoda z tego co wiem ma przejść na model sprzedaży przez importera...Ciekawe jak to wpłynie na ceny...W każdym razie, w mojej ocenie, VW tym razem zje własny ogon na Superbie, a Passata kupią jedynie osoby przywiązane do marki VW względnie może jakieś aspekty wizualne wezmą górę. Nie widzę żadnej przewagi B9 nad S4, a tylko wady. Choć to oczywiście moje subiektywne odczucie.
Z moich pytań, do już jeżdżących i kogoś kto byłby uprzejmy sprawdzić, bo sam o tym zapomniałem. Czy gniazda zapalniczki (w bagażniku i jumbobox) są rzeczywiście cały czas zasilane po wyłączeniu zapłonu/zamknięciu auta?
Na jednym z forów UK znalazłem link do instrukcji obsługi (jest wersja PL też, https://www.skoda.co.uk/apps/manuals/models), gdzie stoi jak byk, że 12V jest cały czas zasilone.
Ewentualnie dodatkowa prośba, o sprawdzenie czy bezpiecznik nr 52 - pokrywka z lewej strony kierownicy. Czy ten bezpiecznik ma miejsce na przepięcie go obok - tak wygląda na zdjęciu w instrukcji, może można go przepiąć obok i będzie 12V po stacyjce, a nie na stałe. Tak kiedyś kojarzę robiłem w jakimś Audi...
Serdeczne pozdrowienia
chciałbym się przywitać na forum, jako że zamówiłem też Superba 4, więc dołączę pewnie za jakiś czas do jego użytkowników. Na wstępie napiszę od razu, że wyszło trochę przydługo, za co przepraszam.
Jeździłem parę h nowym Superbem 2.0TDI 4x4, to bardzo mało, ale pozwala dać feedback z mojej strony odnośnie moich wrażeń i porównania z Passatem B8 - czyli to, na co zwróciłem uwagę, co mnie irytowało etc.
Z zauważonych przeze mnie wad/różnic:
- DCC - jest sporo głośniejsze od Paska B8 ze standardowym zawieszeniem (które i tak jest wg mnie głośne porównując z autami japońskimi czy choćby Skodą Rapid); i trochę głośniejsze od B8 z DCC (prawie jak Seicento z wybitymi gumami ). Sprzedawca w salonie Skody powiedział, że jest już podobno akcja naprawcza i modele które dopiero będą wyprodukowane mają mieć to poprawione (podobno była jakaś wada górnego mocowania amortyzatora, jeśli tak to szykuje się też grubsza naprawa. bo jednak sporo trzeba rozpiąć i wyjąć). Osoby, które już odebrały auta i im to dokucza, może warto, żeby rozpoznały temat.
- jakość tylnej kamery jest naprawdę kiepska, trochę nie przystoi jednak w takim aucie. Pewnie jest to potęgowane przez ekran 13 cali, ale mimo wszystko mogli dać chociaż taką kamerę jak ta z przodu (widać różnicę w jakości)....Nie sprawdzałem jak to wygląda w passacie B9 na 15 calach, ale pewnie jeszcze gorzej.
- audio Canton, nie jestem audiofilem, ale no....w mojej ocenie przy stockowych ustawieniach gra gorzej niż standardowe audio w B8. Dopiero przełączenie na tryb indywidualny i podbicie na equalizerze szczególnie niskich tonów, że gra to trochę lepiej. Wg mnie dźwięk jest po prostu bardzo płaski, brakuje mu głębi i bardzo idzie w stronę wysokich tonów. Może z jakimś update'em cos się poprawi.
- HUD - fajne, do tej pory nie miałem. Natomiast, z racji tego braku doświadczenia, o czym nie pomyślałem...Jeździłem w słoneczny dzień, mam okulary przeciwsłoneczne z polaryzacją i niestety na HUD w nich nic prawie nie widać. Pozostałe wyświetlacze (zegary, tablet) widać bardzo dobrze w tych okularach. Zwracam na to uwagę, bo może więcej takich osób jak ja.
- Brak w podsufitce schowka na okulary (dla mnie spory minus w stosunku do B8). W S4 dostajemy pojemnik na okulary do jumboxa (podłokietnika), ale wiadomo jak to będzie...jak będziemy otwierać trzymać też inne rzeczy tam, to zaraz okulary będą brudne. Dziwny ruch zważywszy że miejsca tam jest sporo.
- Brak chłodzenia schowka. To też spory minus, W B8 zawsze woziłem 2 butelki 0.5l (wody oczywiście ), w gorące dni taka chłodna woda robiła robotę.
- Pozostając dalej przy schowkach, szkoda, że już nie ma schowka z lewej strony kierownicy (teraz tam jest tylko zaślepka bezpieczników).
- Skrzypienie z okolic słupków B - takie mam wrażenie. W Passacie B8 też to występuje na wybojach i skrzypią te plastikowe nakładki na drzwiach. Wydaje mi się, że w S4 jest dokładnie to samo.
- regulowana na wysokość podłoga, jeździłem S4 ze zwykłą, wg mnie warto dopłacić do regulowanej. Pomijając walory użytkowe, jest sporo grubsza i sztywniejsza.
- asystent głosowy...hmm no jest, ale w mojej ocenie na razie jego możliwości są bardzo ograniczone; sporo komend nie potrafił ogarnąć. Liczę, że z którąś aktualizacją zacznie to działać lepiej i możliwości będą większe.
- na ten moment brak informacji o większości akcesoriów (pojawia się część na rynek CZ czy DE), ale u nas cisza - no i dla mnie brakuje np. poprzeczek bagażnika na dach.
- troszkę jednak widać oszczędności np. na plastikach tych co są niżej na konsoli. Wg mnie są gorszej jakości niż w B8.
- przełącznik świateł a w zasadzie jego brak, bo został zastąpiony przyciskiem klikanym...szkoda.
Zalety:
- TDI 4x4 fajnie się odpycha, przy mocniejszym wciśnięciu gazu (nawet w zwykłym trybie), czuć, że tył też pcha auto. Silnik fajny i dość dynamiczny. Nie wyczuwałem jakiegoś mocnego laga przy starcie na który sporo osób skarżyło się w TDI. Wg mnie jest OK. Dużo gorzej było w B8 1.8TSI DSG z kagańcem na skrzyni do 250Nm, którym kiedyś też jeździłem.
- DSG chodzi bardzo dobrze. Moje osobiste spostrzeżenia są takie, że VAG wraz z rozwojem tych skrzyń naprawdę jest coraz lepszy.
- Auto pakowne, trochę większe niż B8.
- Jeśli chodzi o samo prowadzenie, odczucie gabarytów jest wg mnie takie samo. Wsiada się i jedzie dobrze - od razu jak "w swoim". Mam wrażenie, że dzięki lepszemu wygłuszeniu, dużo mniej odczuwa się prędkość (tu mem z nosaczem i policjantem ).
- masaże - moja rodzinka była zachwycona, ciekawe czy na dłuższą metę też będzie to robić taką furorę.
- system infotainment - działa naprawdę dobrze, jest szybko, jest czytelnie, obsługa jest intuicyjna. Oczywiście jak podczas jazdy za dużo się palcuje to odpala się "cooldown" ze względów bezpieczeństwa, ale tego się teraz chyba w ogóle nie uniknie.
- SmartDials - to jeden z drobnych argumentów, dla którego poszedłem w stronę Superba, a nie B9. Bardzo dobry pomysł i obsługa.
- wajcha wycieraczek zintegrowana z kierunkowskazami zupełnie nie przeszkadza, nic się nie myli. Większy problem miałem z dodatkową wajchą od tempomatu (w B8 nie ma wajchy - jest na kierownicy obsługa tempomatu).
Ogólnie w mojej ocenie nowy S4 (wyłączając infotainment, bo tu widać progres) to jest po prostu mała ewolucja względem poprzedników S3 czy Paska B8. Na pewno nie ma rewolucyjnych zmian i wielkiego przeskoku...ale tak chyba się też zawsze rozwija grupa VAGa tj. bez rewolucji. Niestety tego typu auta to wymiarujący gatunek...a szkoda. W porównaniu do B9, auta są prawie takie same. Oprócz różnic stylistycznych i SmartDials, dla mnie to identyczne auta. VW wychodzi sporo drożej, jak ktoś dołoży jeszcze przedłużenie gwarancji i przeglądy to różnica robi się sporo większa. Standardowe rabaty póki co, są takie same w obydwu przypadkach (około 6%), co ciekawe na Tiguana, który tak się dobrze VW sprzedaje - skończyły się Na paska B9 dalej są (przynajmniej ostatnio jeszcze były). Skoda z tego co wiem ma przejść na model sprzedaży przez importera...Ciekawe jak to wpłynie na ceny...W każdym razie, w mojej ocenie, VW tym razem zje własny ogon na Superbie, a Passata kupią jedynie osoby przywiązane do marki VW względnie może jakieś aspekty wizualne wezmą górę. Nie widzę żadnej przewagi B9 nad S4, a tylko wady. Choć to oczywiście moje subiektywne odczucie.
Z moich pytań, do już jeżdżących i kogoś kto byłby uprzejmy sprawdzić, bo sam o tym zapomniałem. Czy gniazda zapalniczki (w bagażniku i jumbobox) są rzeczywiście cały czas zasilane po wyłączeniu zapłonu/zamknięciu auta?
Na jednym z forów UK znalazłem link do instrukcji obsługi (jest wersja PL też, https://www.skoda.co.uk/apps/manuals/models), gdzie stoi jak byk, że 12V jest cały czas zasilone.
Ewentualnie dodatkowa prośba, o sprawdzenie czy bezpiecznik nr 52 - pokrywka z lewej strony kierownicy. Czy ten bezpiecznik ma miejsce na przepięcie go obok - tak wygląda na zdjęciu w instrukcji, może można go przepiąć obok i będzie 12V po stacyjce, a nie na stałe. Tak kiedyś kojarzę robiłem w jakimś Audi...
Serdeczne pozdrowienia
-
- Posty: 1071
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
HUD to nie specyfika grupy VW - po prostu TTTM. Aby było go dobrze widać pozostają okulary bez polaryzacji.
A schowek na okulary można będzie sobie na pewno "zorganizować" zamiast rączki podsufitki
A schowek na okulary można będzie sobie na pewno "zorganizować" zamiast rączki podsufitki
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Tak, tak zdaje sobie z tego sprawę. Po prostu jakoś zawsze jak jeździłem takim autem, to nie miałem na nosie okularów i dlatego wcześniej o tym nie pomyślałem.
Faktycznie! Widziałem kiedyś na Ali coś takiego. To dobry pomysł, bo i tak nie korzystam z tej łapki u siebie. Dzięki!
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Zamiast schowka pod panelem włączania świateł jest teraz airbag.
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
W superbie 3 przecież też jest airbag kolanowy i schowek jest.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Tam jest teraz obok zaślepka bezpieczników. Przecież mogli zrobić dokładnie jak w S3/Pasku B8, czyli bezpieczniki za schowkiem.
A tak jak zauważył @rowerek airbagi kolanowe były w S3 i Pasku B8 również.
Myślę, że to jednak księgowi działali intensywnie
- piramida
- Doradca
- Posty: 4043
- Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
- Samochód: Superb III combi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 480bhp/570Nm
- Imię: Piotr
- Lokalizacja: Kraków
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
I co w tym schowku wozisz? Bo ja praktycznie nic Wszystko pakuje do podłokietnika lub schowka przed pasażerem. Generalnie to jet tak mało istotna rzecz, że szkoda sobie nawet tym głowę zawracać.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III combi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Zwykle jakieś monety 5-złotowe w dużej ilości, trochę 1-2 erłówek, 200-300zł w banknocie i 50-100€ w banknocie.