DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Bosman78
Posty: 152
Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
Samochód: Superb III Kombi Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)

DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Bosman78 »

Silnik 2.0 TSI 190km... jest jakaś możliwość tuningu trybu D Drive? Nie idzie na nim jeździć, ja rozumiem, ekonomiczna jazda niskie spalanie ale, to jest totalne zamulenie i niszczenie.silnika ...
Maliniak
Posty: 731
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Maliniak »

Oczywiście, że jest :) Pytanie czy ogarną patrząc na rocznik Twojego Superba ;)
Awatar użytkownika
piramida
Doradca
Posty: 4084
Rejestracja: 12 sie 2012, o 12:21
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 480bhp/570Nm
Imię: Piotr
Lokalizacja: Kraków

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: piramida »

Soft skrzyni i najlepiej silnika przy okazji ale wtedy gwarancja papa. Ja też nie mogłem zdzierżyć pracy dsg i po pół roku olałem gwarancję i zacząłem rzeźbić ;-)
Awatar użytkownika
mackowski30
Posty: 191
Rejestracja: 1 cze 2011, o 10:18
Samochód: Inny
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Aktualnie: Kodiaq Sportline 4x4
Imię: Maciej
Lokalizacja: RST / TSA

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: mackowski30 »

Bosman78 pisze: 24 cze 2024, o 16:37 Silnik 2.0 TSI 190km... jest jakaś możliwość tuningu trybu D Drive? Nie idzie na nim jeździć, ja rozumiem, ekonomiczna jazda niskie spalanie ale, to jest totalne zamulenie i niszczenie.silnika ...
Mam dokładnie ten sam problem, z tym samym silnikiem, tym samym rocznikiem, tylko, że z Kodiaq'iem po FL.
Wbijanie biegów przy tak absurdalnie niskich obrotach jest jakimś nieporozumieniem (np. 7'mka przy prędkości 60 km/h i 1100 obr na blacie). Buda trzęsie, silnik wyje z bólu.. na prawdę masakra.
Dlatego planuję w najbliższych dniach ogarnąć to softem jak Piramida. Trudno, gwarancja poleci, ale nie mam zamiaru męczyć się jazdą autem, które powinno sprawiać przyjemność, a nie za każdym razem zwracać Twoją uwagę na takie rzeczy i wqur..ć.
Bosman78
Posty: 152
Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
Samochód: Superb III Kombi Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Bosman78 »

Ja zostane przy gwarancji i będę używał trybu S a potem się zastanowię. 80% przebiegu robie po trasie a tam tryb D nie jest tak dokuczliwy jak w mieście....ale fakt to jest jakieś totalne nieporozumienie
Maliniak
Posty: 731
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Maliniak »

Pytasz czy jest możliwość tuningu, bo nie da się jeździć, po czym stwierdzasz, że w sumie to głównie trasa, gwarancja, więc nie jest tak źle ;) Podejrzewam, że taka praca skrzyni szybciej zabije ją i inne podzespoły niż po dobrym programie ;)
Bosman78
Posty: 152
Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
Samochód: Superb III Kombi Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Bosman78 »

Taka czyli na trybie S w mieście i D w trasie? Szkoda mi tracic gwarancji wytrzymam te 1,5 roku. Zastanawiam się też na ile tuning softu będzie lepszy od po prostu wykorzystaniu trybu S?
Maliniak
Posty: 731
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Maliniak »

Tryb S jest trochę lepszy, ale nie rozwiązuje problemu. Mnie to strasznie męczyło. Każdy kto zrobił program przyzna, że nie ma sensu czekać, bo po co odbierać sobie tyle frajdy z jazdy. Ryzyko, że skrzynia padnie na gwarancji jest bardzo niskie, a jak padnie po gwarancji to i tak musisz płacić, czy masz program czy nie.
artho
Posty: 1462
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: artho »

S się potrafi gubić, mylić no i przede wszystkim lubi zaszarpać aby... było sportowe wrażenie.
Bosman78
Posty: 152
Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
Samochód: Superb III Kombi Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Bosman78 »

A gdzie zrobić taki soft? Możecie polecić? Jaki jest to koszt?
Bosman78
Posty: 152
Rejestracja: 11 sty 2024, o 18:56
Samochód: Superb III Kombi Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (190KM)

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Bosman78 »

Maliniak pisze: 25 cze 2024, o 18:23 Tryb S jest trochę lepszy, ale nie rozwiązuje problemu. Mnie to strasznie męczyło. Każdy kto zrobił program przyzna, że nie ma sensu czekać, bo po co odbierać sobie tyle frajdy z jazdy. Ryzyko, że skrzynia padnie na gwarancji jest bardzo niskie, a jak padnie po gwarancji to i tak musisz płacić, czy masz program czy nie.
Możesz polecić warsztat? Jaki jest to szacunkowy koszt?
Awatar użytkownika
caballero
Posty: 357
Rejestracja: 16 wrz 2016, o 16:48
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Imię: Tomek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: caballero »

Większość pewnie poleci Comp Sport. Ekipa zajmuje się VAGami od lat, opinię mają dobrą. Z tego co kojarzę, to też się cenią, ale ludzie u nich robią Superby na 400+ KM i sobie chwalą.

Możesz też zerknąć na wątek PowerBox/tunning do Superb SIII.
Maliniak
Posty: 731
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: DSG7 jak, żyć, jak, tym jeździć....?

Post autor: Maliniak »

Bosman78 pisze: 25 cze 2024, o 21:16
Maliniak pisze: 25 cze 2024, o 18:23 Tryb S jest trochę lepszy, ale nie rozwiązuje problemu. Mnie to strasznie męczyło. Każdy kto zrobił program przyzna, że nie ma sensu czekać, bo po co odbierać sobie tyle frajdy z jazdy. Ryzyko, że skrzynia padnie na gwarancji jest bardzo niskie, a jak padnie po gwarancji to i tak musisz płacić, czy masz program czy nie.
Możesz polecić warsztat? Jaki jest to szacunkowy koszt?
Jak kolega wyżej napisał, ja osobiście polecam CompSport, ale dobrych tunerów w Polsce trochę jest - kwestia gdzie masz najbliżej ;) Koszt też zależy kto robi i myślę, że rozrzut jest dość spory, ale tutaj na pewno nie ma co oszczędzać.
ODPOWIEDZ