2.0 TSI - który wybrać ?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
fabek
Administrator
Posty: 1267
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: fabek »

DSG czy tez S-Tronic aktualnie wszystkie zestrojone są na trzymanie nisków obrotow, co ma byc ekologiczne, a w praktyce muł i turbodziura, drgania, przeciążenia wału i rozwalanie koła dwumasowego co pare lat. Często sam tuning skrzyni robi robotę większą niż silnika.
Admin
artho
Posty: 1442
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: artho »

Stradivarius w 2016 roku auto wrzuca Ci 900 obrotów gdy puszczasz gaz?? To ja w żadnym Superbie z tych lat tego nie widziałem.
Maliniak
Posty: 729
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: Maliniak »

StRaDiVaRiUs pisze: 10 lip 2024, o 10:27
artho pisze: 10 lip 2024, o 10:16 Nie nietypowy, po prostu pierwsze lata S3 miały standardowo nieco lepszą mapę. Nie mówię, że idealną, ale lepszą. Przede wszystkim w pierwszych S3 (dlatego napisałem DQ250) nie było „żeglowania”, czyli zrzucania na luz tylko dlatego, że puszczamy nogę z pedału gazu. I sam ten fakt już sporo zmienia. Oczywiście obroty mogłaby trzymać nieco wyżej, ale S3-ki z DQ381 trzymają jeszcze niżej, nawet w trybie „D” a nie „ECO”.

Że skrzynią DQ200 jest trochę inna sprawa, miałem ją w poprzedniej Skodzie i tam faktycznie często jeździłem w trybie „S”, bo standardowy „D” trzymał obroty zbyt nisko, przez co turbodziura była nieprzyjemnie odczuwalna. Natomiast DQ250 nie trzyma aż tak nisko, choć druga sprawa, że DQ250 jest parowane z mocniejszymi jednostkami, które po prostu lepiej ciągną od dołu niż 1.5 TSI.
Mam żeglowanie.
Ale w każdym trybie czy tylko eco?
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 500
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CJXA SERIA
Kontakt:

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: StRaDiVaRiUs »

artho pisze: 10 lip 2024, o 10:41 Stradivarius w 2016 roku auto wrzuca Ci 900 obrotów gdy puszczasz gaz?? To ja w żadnym Superbie z tych lat tego nie widziałem.
Tak, wrzuca "bieg jałowy", co jest wyświetlone także zamiast chwilowego spalania. Nagram później, jak odbiorę auto.
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 500
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CJXA SERIA
Kontakt:

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: StRaDiVaRiUs »

Maliniak pisze: 10 lip 2024, o 10:43 Ale w każdym trybie czy tylko eco?
Tylko ECO.
Oprócz nich mam Comfort, Normal, Sport i Individual.

Może ma znaczenie to, że mam "Zawieszenie adaptacyjne DCC z wyborem profilu jazdy (Driving Mode Select), personalizacją ustawień i progresywnym układem kierowniczym" i to, że to demówka dla salonu.
artho
Posty: 1442
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: artho »

Dzięki za potwierdzenie. W DQ381 już także tryb „D” niestety wrzuca żeglowanie :(
Maliniak
Posty: 729
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: Maliniak »

Nie chodzi o tryb pracy skrzyni, a profil jazdy. Kiedyś tylko w trybie Eco miałeś żeglowanie, a teraz w każdym (może poza sport, nie pamiętam już). Nie da się tego wyłączyć w opcjach.
artho
Posty: 1442
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: artho »

W Sport u mnie nie ma.
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 500
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CJXA SERIA
Kontakt:

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: StRaDiVaRiUs »

Maliniak pisze: 10 lip 2024, o 11:03 Nie chodzi o tryb pracy skrzyni, a profil jazdy. Kiedyś tylko w trybie Eco miałeś żeglowanie, a teraz w każdym (może poza sport, nie pamiętam już). Nie da się tego wyłączyć w opcjach.
Nie... U mnie to fajnie działa.
Tryby skrzyni E, D i S działają po prostu dobrze, do tego skrzynia wtraźnie reaguje na wzniesienia, obciążenia i szybszą potrzebę mocy i momentu. I potwierdzam, tylko w trybie skrzyni E mam żeglowanie.

Co do profilów jazdy:
Z rodziną jadę na INDYVIDUAL, gdzie sama skrzynia jest na ECO, bo auto nie wyrywa przy wyprzedzaniu i pedał przyśpieszenia ma większy zakres spokojnego przyśpieszania. Jak chcę wyprzedzić szybko, to wrzucam tylko tryb skrzyni w S, uderzając ją do tyłu, nie zmieniając trybu jazdy lub wrzucam niższy bieg łopatką. Do tego ACC ustawione na SPORT (nie mam zwłoki przy zjechaniu tira na autostradzie) i zawieszenie na NORMAL (bo Comfort jest łajbą). Żeglowanie doceniam - auto fajnie się toczy i znacząco obniża spalanie, szczególnie w moim podgórskim terenie, bo ciągłe redukcje i hamowanie silnikiem męczą.

Jak jadę sam, to także INDIVIDUAL, ale przy potrzebie wrzucam pełnego SPORTA szybkimi klikami w przycisk przy lewarku.

Dlatego w moim przypadku soft skrzyni jest bardzo dyskusyjny.
HanSolo
Posty: 105
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: HanSolo »

Ja w Rapidzie z 2016 nie mam żeglowania, ale auto masakrycznie dąży do jak najwyższego biegu - przy dokładnie 68 km/h wrzuca 7dmy bieg i właśnie wtedy jest około 1100 obrotów/min, każde przyciśnięcie większe gazu to redukcja, bo silnik nie daje rady z tak niskich obrotów. W trybie sport natomiast jest lepiej i skrzynia trzyma właśnie te 500 -700 obrotów więcej, ale znowu po przyśpieszeniu trzyma krótką chwilę obroty np. 3000 i zmienia bieg wyżej. Idealnie by było połączyć zachowanie z normala - czyli od razu zmianę biegu na wyżej po przyśpieszaniu i wyższe obroty ze Sport - zamiast tych 1100 chociaż z 1600 - 1800. Ogólnie dodam, że 1.4 TSI 125 km w Rapidzie który waży 1150 kg daje całkiem miłe wrażenia w mieście jak już się zacznie rozpędzać ;). Jako, że jeździ nim żona, to nie robiłem tam programu. Natomiast w Superbie z DQ381 jest podobnie, ale z racji że ma jednak dużo momentu z dołu to nie czuję tego tak bardzo - głównie w mieście, jak muszę przyspieszyć z 1100 obr/min, ale czasami wolałbym by szybciej redukował i ogólnie szybciej by się pojawiała moc i przyśpieszenie - stąd wjedzie na pewno program skrzyni. Na krajówkach przy normalnym wyprzedaniu - nie robię nic, bo wystarcza jak auto samo steruje biegami, ale jak jest ciaśniej, to jednak sam zrzucam biegi. Z trybem sport jest ten sam problem co w Rapidzie - trzyma obroty po przyśpieszeniu, więc wolę już sam biegi przerzucić łopatkami. Na autostradzie i tak jadę, że raczej mniej niż 2500 na obrotach nie mam więc nie ma problemu. Co do żeglowania - to w mieście zauważyłem, że przy masie 1700 kg, auto po rozpędzeniu potrafi długo się toczyć i zacząłem z tego korzystać z korzyścią dla spalania, dla mnie żeglowanie jest nieodczuwalne podczas jazdy (nie tak jak start - stop). Minus jest taki, że są miejsca gdzie faktycznie bym hamował silnikiem, u mnie w jak żegluje to pokazuje spalanie 1,5 - 2l. Myślę, że żeglowanie to kwestia indywidualna - co kto woli, hamować silnikiem czy żeglować. Żeglowanie mogą również wyłączyć tunerzy w programie (chyba nawet większość to domyślnie robi).
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 500
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CJXA SERIA
Kontakt:

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: StRaDiVaRiUs »

HanSolo pisze: 10 lip 2024, o 11:42 Ja w Rapidzie z 2016 nie mam żeglowania, ale auto masakrycznie dąży do jak najwyższego biegu
Jeździłem trzema rapidami przez 6 lat, niestyety w manualu (1.0 i 2x 1.2). One są już nastawione na mega eko driving, bo przy ręcznej skrzyni też tak podpowiadają biegi.

A co do żeglowania przy zjazdach, gdzie auto rozpędza się za szybko - to wrzucam skrznię w S i dodatkowo pomagam sobie łopatkami. W górach musisz jechać bardziej manulanie i błyskawicznie reagować na warunki i stan podłoża.
artho
Posty: 1442
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: artho »

Podczas zjazdów Superb nie żegluje, oczywiście o ile mamy sprawny żyroskop.
Awatar użytkownika
StRaDiVaRiUs
Posty: 500
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Superb III Kombi 4x4
Rocznik: 2016
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: CJXA SERIA
Kontakt:

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: StRaDiVaRiUs »

To sprawdzę bo miałem już sytuację ręcznego wyłączania żeglowania.
artho
Posty: 1442
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: artho »

A przynajmniej polift. Dla mnie żeglowanie nigdy nie jest zaletą, zbyt duże jest opóźnienie wychodzenia z żeglowania.

Tak czy tak - dla osób, które nie chcą robić mapy ale zależy im na ciut lepszej mapie bazowej byćmoże starsze S3-ki są lepszą opcją.
HanSolo
Posty: 105
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań

Re: 2.0 TSI - który wybrać ?

Post autor: HanSolo »

artho pisze: 10 lip 2024, o 13:07 Podczas zjazdów Superb nie żegluje, oczywiście o ile mamy sprawny żyroskop.
To wiele tłumaczy :), zastanawiałem się dlaczego czasami przy tej samej prędkości jak odpuszczę gas, to nie wchodzi w tryb żeglowania... Fajnie by było jakby po prostu była opcja - żegluj lub nie jak S&S.
ODPOWIEDZ