Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 6 sie 2024, o 09:47
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bytom
Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Witam. Pytanko. Auto stało ponad 8 godzin ( praca). Odpaliłem i zmieniłem pozycje z P na R. Odbyło sie to z trochę większym oporem, tak samo na D. Po przejechaniu kilku km zmiana pozycji przekładni już działała o wiele wiele lepiej i łagodniej tak jakby smarowanie zaczęło działać pomimo, że silnik nie był do konca rozgrzany( moze jestem przewrażliwiony). Czy jest to wina długiego postoju i zimnego oleju w skrzyni.
DSG jest moim pierwszym automatem i dopiero się go uczę i przyzwyczajam do pracy na nim. Innych objawów nie zauważyłem.
Dziękuję za pomoc
DSG jest moim pierwszym automatem i dopiero się go uczę i przyzwyczajam do pracy na nim. Innych objawów nie zauważyłem.
Dziękuję za pomoc
- StRaDiVaRiUs
- Posty: 712
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: LPG - CJXA SERIA
Re: Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Jedź do serwisu skrzyń automatycznych, niech sprawdzą. Jeśli nawet nic nie znajdą wymień olej.
Moja Skoda: https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=15512
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 6 sie 2024, o 09:47
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bytom
Re: Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Dodam tylko ze olej wymieniany 30 tysięcy temu był.
Ogólnie jeszcze chciałbym Was dopytać jak chodzą lewarki w Waszych autach. Dzisiaj wsiadłem i wydaje mi sie, ze jest ok. Moze to po prostu takie odczucie jak wcześniej jeździłem skoda z manualem, że tam wszystko wchodzi gładko i płynnie
Ogólnie jeszcze chciałbym Was dopytać jak chodzą lewarki w Waszych autach. Dzisiaj wsiadłem i wydaje mi sie, ze jest ok. Moze to po prostu takie odczucie jak wcześniej jeździłem skoda z manualem, że tam wszystko wchodzi gładko i płynnie
-
- Posty: 5
- Rejestracja: 8 paź 2023, o 05:54
- Samochód: Superb III 4x4
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 393 / 531
- Lokalizacja: Łódź
Re: Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Wystarczy, że podczas parkowania wrzuciłeś P przed zaciągnięciem ręcznego i pojazd delikatnie się przesunął. W przypadku nierówności lepiej poczekać aż zaciągnie autohold lub samemu zaciągnąć ręczny i wtedy puścić hamulec nożny.
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 5 lis 2023, o 23:38
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Aktualnie: 215
Re: Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Tak jest we wszystkich skrzyniach DSG z mechaniczną dźwignią. Obejrzyj jakiś filmik z sekcji. Chyba profesor Kris pokazywał, że na dyferencjale jest wielka zębatka, a wbijanie wstecznego wyciąga z zapadkę z dwoma zębami. Jeśli stoisz na delikatnej nierówności lub górce, to poczujesz.
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 6 sie 2024, o 09:47
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bytom
-
- Posty: 6
- Rejestracja: 6 sie 2024, o 09:47
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Mateusz
- Lokalizacja: Bytom
Re: Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Dzieki za info. Wszystko sie zgadza szukałem po necie ale jakoś umknęło. Jak cos jest potrzebne na już to nigdy nie idzie znaleźć a potem się przypadkiem znajdujęHuberro pisze: ↑4 wrz 2024, o 21:09 Tak jest we wszystkich skrzyniach DSG z mechaniczną dźwignią. Obejrzyj jakiś filmik z sekcji. Chyba profesor Kris pokazywał, że na dyferencjale jest wielka zębatka, a wbijanie wstecznego wyciąga z zapadkę z dwoma zębami. Jeśli stoisz na delikatnej nierówności lub górce, to poczujesz.
Ostatnio zmieniony 4 wrz 2024, o 21:59 przez Songoo86, łącznie zmieniany 1 raz.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 18 kwie 2024, o 06:57
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2023
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Imię: Michał
Re: Dsg 7 dźwignia zmiany biegów
Przy większym skosie podczas parkowania ja robię tak:
1. ręczny
2. wrzucam N żeby samochód się ustawił na luzie
3. i dopiero na P
wtedy nie masz żadnych naprężeń na skrzyni. Dzięki temu nigdy nie miałem problemu z przełączaniem lewarka nawet na dużych przechyłach.
1. ręczny
2. wrzucam N żeby samochód się ustawił na luzie
3. i dopiero na P
wtedy nie masz żadnych naprężeń na skrzyni. Dzięki temu nigdy nie miałem problemu z przełączaniem lewarka nawet na dużych przechyłach.