[S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
-
- Posty: 1
- Rejestracja: 18 mar 2012, o 18:47
- Samochód: Inny
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 140
- Lokalizacja: EUDEZET
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Tutaj autor tutoriala bawl w cytowanym wątku odpowiedział na Twoje pytanie: https://www.fotosik.pl/zdjecie/ed6c8a3571fbb51c
-
- Posty: 2
- Rejestracja: 12 cze 2023, o 16:07
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2015
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Zakodował ktoś hak samodzielnie? jeśli tak to gdzie mogę znaleźć sprawdzony tutek na kodowanie haka
-
- Posty: 3
- Rejestracja: 3 lis 2012, o 23:23
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomek
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Kwestia montażu modułu - na nadkolu pod tą szarą włókniną są dwa gwinty na którym mocuje się moduł - dokładnie na wysokości masy.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 11 maja 2023, o 13:23
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Witam, czy ma ktoś może sprawdzoną instrukcję kodowania haka ?
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 13 lis 2022, o 19:54
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Jestem już po montażu haka. Mam błąd front assista. Ktoś coś podpowie ??
-
- Posty: 43
- Rejestracja: 13 lis 2022, o 19:54
- Samochód: Superb III
- Rocznik: 2017
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Gdyby ktoś miał problemy z kodowaniem to na forum passata b8 jest instrukcja. Według tej instrukcji kodowalem superba i wszystko śmiga bez problemu. Błąd front assista zniknął.
-
- Posty: 8
- Rejestracja: 17 sie 2024, o 19:51
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Aktualnie: 200KM 330Nm
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Pytanie, jaki klej używacie do gwintów przy montażu haka , czerwony czy niebieski ?
-
- Posty: 1249
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Ma ktoś może wszystkie zdjęcia z tego artykułu oraz nr wiązki haka (nie wiązki wewnętrznej)?
-
- Administrator
- Posty: 1417
- Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdańsk
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
To raczej prośba do autora tematu. Generalnie bardzo zachecam do wrzucania zdjec poprzed formularz na forum, zdjecia nie znikna jak na tych hostingach typu fotosik.
Admin
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 8 paź 2024, o 06:17
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (220KM)
- Kontakt:
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Kodowanie haka przez VCDS idzie bez problemu. Warunek jest, aby to była pełna wersja (albo oryginał albo chińczyk, byle by pełna, a nie Lite). W Lite nie ustawimy pewnych opcji..
-
- Posty: 11
- Rejestracja: 10 wrz 2023, o 15:45
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2018
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Posiada ktoś nr OE części do wersji Kombi sportline 18r. czy są takie same? Bo widziałem że haki też mają różne litery na końcu A,D ... ? czy to bez różnicy? Zaczynam kompletować i teraz nie wiem jaki hak czy końcówka A czy D ?
(bez chłodnic itd hak będzie służył tylko do rowerów)

Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Nie ma różnicy jaka literka na końcu numeru belki haka, kupuj jak najnowszy.Piecuu pisze: ↑9 paź 2024, o 11:14 Posiada ktoś nr OE części do wersji Kombi sportline 18r. czy są takie same? Bo widziałem że haki też mają różne litery na końcu A,D ... ? czy to bez różnicy? Zaczynam kompletować i teraz nie wiem jaki hak czy końcówka A czy D ?(bez chłodnic itd hak będzie służył tylko do rowerów)
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 17 sty 2025, o 12:51
- Samochód: Superb III Kombi
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Cześć 
jestem posiadaczem Superba III 2,0 tsi 190km w kombii od kilku dni i muszę do lata założyc hak.
Chciałbym to zrobić samemu, tylko zastanawia mnie cyz jesli moje auto nie ma fabrycznego przygotowania pod hak to czy muszę ciagnąc wiązkę od tylnego boczka do skrzynki bezpieczników?
Jeśli tak, to macie może numer tej wiązki?

jestem posiadaczem Superba III 2,0 tsi 190km w kombii od kilku dni i muszę do lata założyc hak.
Chciałbym to zrobić samemu, tylko zastanawia mnie cyz jesli moje auto nie ma fabrycznego przygotowania pod hak to czy muszę ciagnąc wiązkę od tylnego boczka do skrzynki bezpieczników?
Jeśli tak, to macie może numer tej wiązki?
-
- Posty: 1249
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
Re: [S3] Tutorial montaż ori haka/tutorial install towbar Skoda Superb 3V
Wiedzę o tym czy masz wiązkę możesz sprawdzić organoleptycznie, szukając modułu haka lub wiązki z wtyczką do niego w lewym boczku bagażnika.
Drugim sposobem jest sprawdzenie kodów wyposażenia PR (świadectwo homologacji lub wizyta w ASO).
Trzecim jest sprawdzenie skanerem, czy masz moduł haka w aucie (nie wiem czy przygotowanie pod hak go obejmuje).
Kolejna sprawa - zastanów się, czy chcesz to robić samemu. Właśnie jestem po założeniu haka, a nie lubię przepłacać za coś, co nie jest tego warte i wg mnie to się po prostu nie opłaca. Dlaczego?
1. Belek jest mnóstwo, ale zwykle do przedlifta (końcówka numeru A). Do polifta (np. D) musisz dać ok. 800 - 1200 zł, żeby miała gniazdo, wiązkę do modułu, linka była w dobrym stanie, a kula jakoś się prezentowała. Pomijając nawet fakt, że kupisz wersję A z wczesnych przedliftów i może będzie pasować, to i tak za dobrą z rynku musisz te 800 zł dać. Z opowieści ludzi, którzy to montują wiem, że jest mnóstwo haków bez gniazda, które jest zamontowane w kuli, z uciętymi wtyczkami, haki są zardzewiałe, a często linka się blokuje i jest w słabym stanie.
2. Dostępne moduły czterowejściowe kosztują po minimum 500 zł,
3. Wiązka bez lutowania 400 zł, np. tu: https://www.olx.pl/d/oferta/skoda-super ... op_premium
4. Do tego musisz kupić listwę progową bagażnika, rączkę i sygnalizację LED. Przyjmijmy, że to 800 zł (praktycznie tylko w ASO).
5. Dochodzi kodowanie, niech będzie 200 zł.
Licząc prosto po najniższych kosztach wychodzi 800+500+400+800+200=2700 zł najtaniej. O cenach części z pierwszego postu zapomnij. Gościu, który montował mi hak listwę progową ściągał z Niemiec, bo w PL nie było. Łatwym wyznacznikiem kosztów jest Eldar. Gdy powstał ten wątek (2021) brał za części 2800 zł, montaż 700 zł. Teraz same części 4000 zł. https://eldar-sklep.pl/strona-glowna/sk ... adany.html
Dodanie do Odisa online (nie jest wymagane) to też kilka stówek.
Czas założenia to ok. 4-6h.
Tymczasem ludzie, którzy mają dojścia i skupują haki są w stanie to zrobić za ok. 3500 zł. Standardem jest oczywiście 4000 zł, a są i tacy, którzy biorą za to 5000 zł i więcej. Oceń sam, czy chcesz oszczędzić kilka stów i sam się w to bawić, ryzykując problemy z częściami.
Zerknij też do pierwszej strony postu, nie ma tam kluczowych zdjęć i niestety autor nie odpowiedział na prośbę ich dołączenia. Superb 3 niestety nie jest już modelem, w którym samemu zrobisz to tanio.
Oczywiście, znam gościa, który zrobił cały zestaw jak z fabryki za 1800 zł, ale pracuje w ASO i dorwał rozbitka - wziął belkę z modułem za 500 zł.
Sam szukałem auta do wyjęcia części przez pół roku, jak było coś z hakiem, to minimum 1500 musiałeś dać za belkę z modułem w nie najlepszym stanie. Na allegro komplety części chodzą po ok 2500 zł. Tutaj masz kompletny zestaw za 3099. https://allegro.pl/oferta/skoda-superb- ... 4963081660
Co do wiązki, oryginalna może być połączona z wiązką auta i wtedy jej nie odseparujesz. Dedykowane wiązki robi gościu z Kępna (VAG Premium na OLX), lub firmy doposażające.
Jest też zamiennik Westfalii do Superba 3 z dedykowaną wiązką (a nie uniwersalną, przy której nie zakodujesz dodatkowych funkcji) najtaniej znalazłem za ok. 2100 zł w Niemczech (są problemy z dostępnością). ASO także montowało te haki, mają taką samą funkcjonalność jak fabryczne, oprócz chowania w zderzak.
Jak chcesz to napisz PW, mam kilka wycen z Polski dla montażu haka w Superbie kombi i rozgryziony temat, jeśli chodzi o konkretne numery katalogowe Westfalii, bo można ją kupić jako SET lub osobno belkę i moduł.
Jeśli jednak chcesz to zrobić w normalnych pieniądzach (ok. 2000 - 2500 zł) to czeka Cię mega polowanie i wyszukiwanie okazji. Mi udało się zamontować w normalnych pieniądzach, ale miałem przy tym mnóstwo przebojów.
Drugim sposobem jest sprawdzenie kodów wyposażenia PR (świadectwo homologacji lub wizyta w ASO).
Trzecim jest sprawdzenie skanerem, czy masz moduł haka w aucie (nie wiem czy przygotowanie pod hak go obejmuje).
Kolejna sprawa - zastanów się, czy chcesz to robić samemu. Właśnie jestem po założeniu haka, a nie lubię przepłacać za coś, co nie jest tego warte i wg mnie to się po prostu nie opłaca. Dlaczego?
1. Belek jest mnóstwo, ale zwykle do przedlifta (końcówka numeru A). Do polifta (np. D) musisz dać ok. 800 - 1200 zł, żeby miała gniazdo, wiązkę do modułu, linka była w dobrym stanie, a kula jakoś się prezentowała. Pomijając nawet fakt, że kupisz wersję A z wczesnych przedliftów i może będzie pasować, to i tak za dobrą z rynku musisz te 800 zł dać. Z opowieści ludzi, którzy to montują wiem, że jest mnóstwo haków bez gniazda, które jest zamontowane w kuli, z uciętymi wtyczkami, haki są zardzewiałe, a często linka się blokuje i jest w słabym stanie.
2. Dostępne moduły czterowejściowe kosztują po minimum 500 zł,
3. Wiązka bez lutowania 400 zł, np. tu: https://www.olx.pl/d/oferta/skoda-super ... op_premium
4. Do tego musisz kupić listwę progową bagażnika, rączkę i sygnalizację LED. Przyjmijmy, że to 800 zł (praktycznie tylko w ASO).
5. Dochodzi kodowanie, niech będzie 200 zł.
Licząc prosto po najniższych kosztach wychodzi 800+500+400+800+200=2700 zł najtaniej. O cenach części z pierwszego postu zapomnij. Gościu, który montował mi hak listwę progową ściągał z Niemiec, bo w PL nie było. Łatwym wyznacznikiem kosztów jest Eldar. Gdy powstał ten wątek (2021) brał za części 2800 zł, montaż 700 zł. Teraz same części 4000 zł. https://eldar-sklep.pl/strona-glowna/sk ... adany.html
Dodanie do Odisa online (nie jest wymagane) to też kilka stówek.
Czas założenia to ok. 4-6h.
Tymczasem ludzie, którzy mają dojścia i skupują haki są w stanie to zrobić za ok. 3500 zł. Standardem jest oczywiście 4000 zł, a są i tacy, którzy biorą za to 5000 zł i więcej. Oceń sam, czy chcesz oszczędzić kilka stów i sam się w to bawić, ryzykując problemy z częściami.
Zerknij też do pierwszej strony postu, nie ma tam kluczowych zdjęć i niestety autor nie odpowiedział na prośbę ich dołączenia. Superb 3 niestety nie jest już modelem, w którym samemu zrobisz to tanio.
Oczywiście, znam gościa, który zrobił cały zestaw jak z fabryki za 1800 zł, ale pracuje w ASO i dorwał rozbitka - wziął belkę z modułem za 500 zł.
Sam szukałem auta do wyjęcia części przez pół roku, jak było coś z hakiem, to minimum 1500 musiałeś dać za belkę z modułem w nie najlepszym stanie. Na allegro komplety części chodzą po ok 2500 zł. Tutaj masz kompletny zestaw za 3099. https://allegro.pl/oferta/skoda-superb- ... 4963081660
Co do wiązki, oryginalna może być połączona z wiązką auta i wtedy jej nie odseparujesz. Dedykowane wiązki robi gościu z Kępna (VAG Premium na OLX), lub firmy doposażające.
Jest też zamiennik Westfalii do Superba 3 z dedykowaną wiązką (a nie uniwersalną, przy której nie zakodujesz dodatkowych funkcji) najtaniej znalazłem za ok. 2100 zł w Niemczech (są problemy z dostępnością). ASO także montowało te haki, mają taką samą funkcjonalność jak fabryczne, oprócz chowania w zderzak.
Jak chcesz to napisz PW, mam kilka wycen z Polski dla montażu haka w Superbie kombi i rozgryziony temat, jeśli chodzi o konkretne numery katalogowe Westfalii, bo można ją kupić jako SET lub osobno belkę i moduł.
Jeśli jednak chcesz to zrobić w normalnych pieniądzach (ok. 2000 - 2500 zł) to czeka Cię mega polowanie i wyszukiwanie okazji. Mi udało się zamontować w normalnych pieniądzach, ale miałem przy tym mnóstwo przebojów.