P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 wrz 2024, o 21:25
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Piotr
P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
Witam. Czy kos miał podobny problem? wyskoczył błąd:
P261A
Pompa płynu chłodzącego B
Obwód sterujący/otwarty
Jak kasuje błąd to znika na zimnym silniku nie pojawia ale po przejechaniu kilku km ja się silnik nagrzeje to znowu się pojawia ten błąd. Czy jest jakiś przekaźnik czy bezpiecznik do tej pompy wody dotatkowej?
Pozdrawiam
P261A
Pompa płynu chłodzącego B
Obwód sterujący/otwarty
Jak kasuje błąd to znika na zimnym silniku nie pojawia ale po przejechaniu kilku km ja się silnik nagrzeje to znowu się pojawia ten błąd. Czy jest jakiś przekaźnik czy bezpiecznik do tej pompy wody dotatkowej?
Pozdrawiam
- marioti
- Doradca
- Posty: 1866
- Rejestracja: 30 gru 2017, o 10:56
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2012
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Aktualnie: 198KM
Re: P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
W skrzynce bezpieczników pod maską sprawdź bezpiecznik:Kod P261A może oznaczać, że wystąpił jeden lub więcej z następujących problemów:
- Zwarcie, przerwanie przewodów lub rozłączenie złączy w wiązce przewodów do pompy płynu chłodzącego.
- Otwarty lub luźny przewód uziemiający.
- Uszkodzona pompa płynu chłodzącego.
- Uszkodzenie PCM jest mało prawdopodobne.
Kilka sugerowanych kroków rozwiązywania problemów i korygowania kodu błędu P261A:
- Naprawić lub wymienić przewody i złącza w wiązkach doprowadzonych do pompy.
- Podłącz ponownie lub napraw luźne lub uszkodzone przewody uziemienia.
- Wymiana pompy płynu chłodzącego.
Były dwa rodzaje skrzynek więc sprawdź bezpiecznik na pozycji F15 lub F20
Jak przepalony, spróbuj tylko wymienić. Ale jak przepali ponownie, to może być gdzieś zwara na kablach
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 wrz 2024, o 21:25
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Piotr
Re: P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
Sprawdzałem dziś bezpieczniki to F20 jest pusty[w załączniku przesyłam zdjęcie ze skrzynki bezpieczników] a F15 to jest 5 A ale sprawny nie spalony.. A jakie napięcie powinno być w kostce przy pompie wody?
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 wrz 2024, o 21:25
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Piotr
Re: P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
Dziś sprawdzałem na kostce są 3 piny. 1 to masa drugi to zasilane po włączeniu zapłonu i jest 12 V tyle ile powinno byc a trzeci do czego służy u mnie jest jakieś 3,5V
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
Trzeci pin to jest sieć LIN.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
-
- Posty: 4
- Rejestracja: 25 wrz 2024, o 21:25
- Samochód: Superb II Kombi
- Rocznik: 2011
- Silnik: 2.0TDI CFFB (140KM)
- Imię: Piotr
Re: P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
Czyli napięcie na kostce jest dobra to znaczy że jest pompa wody do wymiany
-
- Posty: 805
- Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
- Samochód: Inny
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
Re: P261A Pompa płynu chłodzącego B Obwód sterujący/otwarty
Na to wygląda.
Sprawdź jeszcze czy coś się zmienia po zasterowaniu tej pompki z poziomu vcds
Sprawdź jeszcze czy coś się zmienia po zasterowaniu tej pompki z poziomu vcds
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.