Co zamiast Superba w 2025?
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 467
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: DNFE
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Mi w S3 i S4 nie przekszadzają bardzo tablety i ogólnie nie przeszkadzają o ile są fizyczne przyciski do podstawowych funkcji. A co do ramki w Sportage - chodzi mi o to, że w tych autach masz ciągłą deskę, nie jak w S3 i S4 że VC i infotainment to oddzielny element, tylko masz jedną długą szybę i dwa oddzielone ramką ekrany - to nie jest jakiś odrzut, tylko od razu to zauważyłem - z drugiej strony teraz sobie myślę, że jakby był jeden ciągły wyświetlacz to by wieniec kierownicy fragment zasłaniał, więc może i ta przerwa po coś jest .
- rowerek
- Posty: 1032
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSC (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co zamiast Superba w 2025?
W nowych bmw z panoramą na pół deski też masz dwa osobne wyświetlacze z dosyć sporą przerwą pomiędzy, a pod jednym szkłem. Wieniec kierownicy to całkiem prawdopodobny powód takiego rozwiązania.HanSolo pisze:Mi w S3 i S4 nie przekszadzają bardzo tablety i ogólnie nie przeszkadzają o ile są fizyczne przyciski do podstawowych funkcji. A co do ramki w Sportage - chodzi mi o to, że w tych autach masz ciągłą deskę, nie jak w S3 i S4 że VC i infotainment to oddzielny element, tylko masz jedną długą szybę i dwa oddzielone ramką ekrany - to nie jest jakiś odrzut, tylko od razu to zauważyłem - z drugiej strony teraz sobie myślę, że jakby był jeden ciągły wyświetlacz to by wieniec kierownicy fragment zasłaniał, więc może i ta przerwa po coś jest .
Wysłane z mojego SM-S926B przy użyciu Tapatalka
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Pewnie i tak warto wrzucić mimo licznych problemów:
Skoda... -> Skoda... -> 2025 NieSkoda!
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź 2024, o 18:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Dość ciekawa propozycja patrząc na stosunek cena/wielkość/moc. Szkoda, że wygląda trochę jak mydelniczka.
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... GMdcZ.html
https://www.otomoto.pl/osobowe/oferta/v ... GMdcZ.html
S3FL 2019 2.0TSI 4x4
-
- Posty: 885
- Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: 411/525
- Imię: Jacek
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Co zamiast Superba w 2025?
No, szkoda że elektryk
Mój Superb - https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=13603
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź 2024, o 18:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Czy ja wiem czy to taka wada. W ostatnie dwa miesiące zrobiłem jakieś 15kkm na prądzie. Od Finlandii po południe Europy. Nawet w trasie jesteś w stanie zaplanować ładowania na szybkich ładowarkach gdzie ładujesz auto pół godziny. I tych ładowarek jest na prawdę sporo, nawet w krajach typu Litwa, Łotwa, Polska. Umówmy się mało ktoś dziennie wali więcej niż te 300km, więc taki realny daily zasięg wystarczy większości użytkowników. Z innych zalet masz cicho, szybko jest cieplutko i pełny moment w całym zakresie obrotów. Oczywiście nie ma co wierzyć w cały bullshit o ratowaniu planety itd, ale sam zamysł auta na prąd nie jest totalnie z dupy. Ma swoje zalety
S3FL 2019 2.0TSI 4x4
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Co do gabarytów s3 czy s4 to raczej ID7 pasuje.ID5 to raczej taki gabaryt golfa lub octavi.
Osobiście oglądałem id7 i wrażenie wywarło na mnie jak najbardziej pozytywne.
I co ciekawe tych id7 widziałem kilka szt(nawet jednego dnia 2 szt na odcinku 20km) na drodze w przeciwieństwie do passata b9 lub s4.
Osobiście oglądałem id7 i wrażenie wywarło na mnie jak najbardziej pozytywne.
I co ciekawe tych id7 widziałem kilka szt(nawet jednego dnia 2 szt na odcinku 20km) na drodze w przeciwieństwie do passata b9 lub s4.
Nie patrz na życie przez pryzmat Skody.
-
- Posty: 901
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Wrocław Gdańsk można wypożyczyć na miesiąc elektryka VW ceny od 1600 do 2700 i się przekonać .
Re: Co zamiast Superba w 2025?
A to chyba w całej Polsce VW tą akcję organizuje? Czy tylko Wrocek i Gdańsk? Z góry dzięki za info, bo chętnie wypożyczę tylko muszę nowe gniazdko ogarnąć pod te zawrotne 11kW
Skoda... -> Skoda... -> 2025 NieSkoda!
-
- Posty: 467
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: DNFE
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Powiem, że masz trochę racji, u mnie elektryk odpada bo czasami w dzień musze zrobić ~800 km i na fastchargerach po 2 - 3 zł za kwh to średni deal, ale np. moja żona do pracy i w drugą ma jakieś ~30 km dziennie i taki elektryk ładowany z gniazdka (nawet 1 faza 230V poda 16A czyli 3,6kW, co w 10 godzin da radę "naładować" 36 kWh, ze 150 - 200 km) by na pewno taniej wyszedł niż diesel czy benzyna. Problem jest tylko taki, że różnica w cenie między elektrykiem a spalinówką zwróci różnice pewnie w ~100 000 km, Przez 6 lat zrobiliśmy 50 000 km z czego dużą część nastukałem ja, w pierwszym roku jak użytkowałem auto a jakieś 30 - 35 żona od tego czasu. Więc dopóki jeszcze elektryki nie stanieją (a raczej spalinówki prędzej zdrożeją) to jeszcze średni deal z elektrykiem.Krzychuu pisze: ↑1 gru 2024, o 23:45 Czy ja wiem czy to taka wada. W ostatnie dwa miesiące zrobiłem jakieś 15kkm na prądzie. Od Finlandii po południe Europy. Nawet w trasie jesteś w stanie zaplanować ładowania na szybkich ładowarkach gdzie ładujesz auto pół godziny. I tych ładowarek jest na prawdę sporo, nawet w krajach typu Litwa, Łotwa, Polska. Umówmy się mało ktoś dziennie wali więcej niż te 300km, więc taki realny daily zasięg wystarczy większości użytkowników. Z innych zalet masz cicho, szybko jest cieplutko i pełny moment w całym zakresie obrotów. Oczywiście nie ma co wierzyć w cały bullshit o ratowaniu planety itd, ale sam zamysł auta na prąd nie jest totalnie z dupy. Ma swoje zalety
- StRaDiVaRiUs
- Posty: 1219
- Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
- Samochód: Superb III Kombi 4x4
- Rocznik: 2016
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: LPG - CJXA SERIA
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Od dawna wiadomo, że elektryk w mieście i krótkich trasach to najlepsze wyjście. Problemem jest to, że są za drogie i zbyt mało uniwersalne. Bo mając auto spalinowe klasy B lub C, które mało pali i jest używane w mieście spokojnie i szybko pojadę nim do Chorwacji. Elektrykiem tej wielkości nie. Pomijam testowane auta klasy premium za grube setki tysięcy.
Jak będę mógł kupić nowe auto:
- za 100-150k PLN z normalnym wyposażeniem,
- wielkości Focusa/Golfa/Astry lub większe
- z osiągami współczesnego auta kompaktowego (czyli ok. 7-8 sek. do 100km/h)
- przejechać nim realnie 500-600km przy prędkości 140 km/h niezależnie od warunków (czyli w zimie),
- V-max będzie na poziomie 180 km/h,
- bateria będzie miała min. 10 lat gwarancji,
- będę mógł go ładować 22kW w domu i 300kW w szybkich ładowarkach (czyli tak jak możesz to zrobić w lepszych Audi)
- będę mógł ładować na każdej ładowarce, tak jak auto spalinowe tankować na każdej stacji benzynowej
... to wtedy ludzie sami się przestawią.
Teraz to zabawki dla fanatyków i bogatych/uciekających od podatków, bo kto kupuje ID.7 do jazdy po mieście...
Jeśli komuś przyjdzie do głowy Tesla 3:
W 2020 realny zasięg przy 140 km/h zimą to 252km:
https://elektrowoz.pl/testy/jaki-jest-r ... czytelnik/
W 2024 raport Dla 3 Long Range RWD to ok. 400km w zimie. Cena od 210 tys zł.
https://otoev.pl/zasiegi/tesla/tesla_mo ... _range_rwd
https://elektromobilni.pl/model-3-z-naj ... 10-tys-zl/
Zasięgi realne innych aut:
https://elektrowoz.pl/auta/porownanie-s ... v-ranking/
Jak będę mógł kupić nowe auto:
- za 100-150k PLN z normalnym wyposażeniem,
- wielkości Focusa/Golfa/Astry lub większe
- z osiągami współczesnego auta kompaktowego (czyli ok. 7-8 sek. do 100km/h)
- przejechać nim realnie 500-600km przy prędkości 140 km/h niezależnie od warunków (czyli w zimie),
- V-max będzie na poziomie 180 km/h,
- bateria będzie miała min. 10 lat gwarancji,
- będę mógł go ładować 22kW w domu i 300kW w szybkich ładowarkach (czyli tak jak możesz to zrobić w lepszych Audi)
- będę mógł ładować na każdej ładowarce, tak jak auto spalinowe tankować na każdej stacji benzynowej
... to wtedy ludzie sami się przestawią.
Teraz to zabawki dla fanatyków i bogatych/uciekających od podatków, bo kto kupuje ID.7 do jazdy po mieście...
Jeśli komuś przyjdzie do głowy Tesla 3:
W 2020 realny zasięg przy 140 km/h zimą to 252km:
https://elektrowoz.pl/testy/jaki-jest-r ... czytelnik/
W 2024 raport Dla 3 Long Range RWD to ok. 400km w zimie. Cena od 210 tys zł.
https://otoev.pl/zasiegi/tesla/tesla_mo ... _range_rwd
https://elektromobilni.pl/model-3-z-naj ... 10-tys-zl/
Zasięgi realne innych aut:
https://elektrowoz.pl/auta/porownanie-s ... v-ranking/
Ostatnio zmieniony 2 gru 2024, o 09:57 przez StRaDiVaRiUs, łącznie zmieniany 2 razy.
Moja Skoda: https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=15512
-
- Posty: 39
- Rejestracja: 28 paź 2024, o 18:26
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2019
- Silnik: 2.0TSI (272KM)
Re: Co zamiast Superba w 2025?
Już są marki gdzie elektryki wychodzą taniej niż odpowiedniki spalinowe, chociażby BMW i4 vs 4 czy ix3 vs x3. Zresztą id4 też wychodzi taniej niż Tiguan. Myślę, że wejście Chińczyków na rynki UE też może trochę namieszać jeśli chodzi o ceny. Mnie najbardziej do elektryka zniechęca dość duża utrata wartości, bo jak się popatrzy na ceny używanych np q4 to są lekko śmieszne względem ceny zakupu. Zresztą chyba też dlatego Hertz zrezygnował z Tesli. Trochę pojeździłem zarówno mułami testowymi jaki wersjami produkcyjnymi elektryków i tak jak pisał @Sdss polecam wynająć nawet nie na miesiąc, a chociaż na tydzień, bo przy dzisiejszej infrastrukturze są coraz bardziej alternatywą, a nie ciekawostką na rynku.
S3FL 2019 2.0TSI 4x4