[S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
STACHU
Posty: 293
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb IV
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Dał łapek: 50 razy
Dostał łapek: 10 razy

[S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: STACHU »

Witam!
W związku z nadwyżką wolnego czasu w Święta postanowiłem napisać kilka słów n/t swoich odczuć z użytkowania nowego Superba na przestrzeni ostatnich 6 m-cy i 15k km ;)
Na temat powodu wyboru takiego a nie innego auta nie będę się wywnętrzał i bardzo proszę mędrców którzy mają odpowiedź na każde pytanie i wiedzą lepiej co komu potrzeba o nie komentowanie. Są tu tacy :lol:
Dość powiedzieć że z różnych względów pasuje mi właśnie doposażona Skoda. Aż i tylko Skoda ;) Jako must-have było 4x4, wybór wersji L&K wynikał z opcji które mnie interesowały, ale jak się okazało- ten wybór okazał się nie do końca przemyślany 8-)
Pierwsze wrażenie po odbiorze było, hmm... takie sobie.

1. Linia: auto straciło wyrazistość vs S3FL, Linie się wyobliły, z boku wygląda jak napompowany wieloryb. Przód jeszcze jakoś (choć jak w każdej współczesnej Skodzie), ale tył juz słabo (np IMO tylne lampy są nieadekwatnie małe i nieproporcjonalne do wielkości tyłu).

2. Wnętrze: Mały ekran zegarów TFT (w Corolli jest większy), wyświetlacz centralny standardowo jak w dzisiejszych czasach, czyli pamiętam jak w domu miałem mniejszy TV :lol: Dobrze że zostawili fizyczne pokrętła z możliwością programowania ich funkcji. Podłokietnik z przodu to krok w tył względem S3- tu nie jest regulowany i otwiera się "skrzydełkowo". Masaż działa fajnie, faktycznie czuć działanie. Podgrzewanej kierownicy nie miałem i niespecjalnie chciałem, ale okazało się że to jednak przyjemny bajer :mrgreen: Pała za brak jakiegokolwiek małego schowka oprócz tego przed pasażerem. Nie ma gdzie wsadzić okularów (S3 FL nad głową) czy schować karty do myjni (S3 FL pod włącznikiem świateł). Jakość materiałów i ich spasowanie bez zarzutu, nie ma żadnych trzasków i skrzypień. Jest dobrze 8-)

3. Silnik: Przez pierwsze kilka tysięcy miałem wrażenie że brakuje mu mocy ale teraz nie mam zastrzeżeń. Spalanie w okolicach 8-8,5l (większość poza miastem i trasa). Na codzień jest wystraczająco dynamiczne, chociaż jak pojawi się know-how z pewnością dostanie program (jak wszystkie poprzednie). Zdecydowanie polecam pierwszą wymianę oleju po 2-3 tys km. Żałuję że nie zrobiłem zdjęcia tego co było w filtzre oleju (który nota-bene jest wielkości wałeczka z rolki papieru toaletowego... :roll: ). Silnik jak i we wszystkich autach będzie miał serwis olejowy co 12-15 tys km.

4. Skrzynia/napęd: Przekładnia zestrojona jak w poprzednich modelach, czyli ustawiając D silnik pracuje na minimalnych obrotach, skrzynia myśli zanim się zdecyduje którym biegiem chce jechać. Dopiero na S pozwala silnikowi pracować w sensownych zakresie obrotów, ale tu z kolei zdarza się szarpnąć. To kolejny temat dla którego trzeba będzie zrobić ingerencję w soft . Co do działania 4x4 jeszcze nie mam żadnych obserwacji. Mam wcześniejsze doświadczenia z quattro w Audi, AWD z Subaru i 4x4 z Jeepa więc zobaczymy jak działa Haldex.

5. Zawieszenie: tu mam największą zagwozdkę. Musze przyznać że DCC sprawuje się fenomenalnie. Prowadzenie auta w szybkich zakrętach jest perfekcyjne, zdecydowanie lepiej trzyma się drogi niż poprzednie S3 FL, również po wymianie amortyzatorów (oryginalne wytrzymały 110t km i się wylały). Samochód trzyma się jak przyklejony, nie buja. Natomiast faktem jest, że odgłosy dobiegające z zawieszenia (szczególnie na małych, krótkich nierównościach, przejazdach przez tory etc) to jakiś dramat. Stuki które pojawiają się w kabinie to porażka w aucie za ćwierć bańki... :roll:
Trochę pomogło zmniejszenie ciśnienia w kołach do 2,5b, ale nadal to nie to.

6. Lampy: TOP LED Matrix to petarda. Superby zawsze miały dobre światła, ale to co mam teraz to miazga. Jazda w nocy to przyjemność.

7. Infotainment: wbrew krytycznym opiniom nie mam żadnych zastrzeżeń. Działa szybko, płynnie, nie wiesza się, Android Auto działa płynnie i bez problemów.

8. Systemy bezpieczeństwa: no tu Skoda mogła się bardziej postarać. Mam porównanie z Camry którą poruszam się równolegle i tam wszystko po prostu "się dzieje", w Skodzie natomiast nie mam do niech zaufania. Trudno to opisać. Raz zdarzyła mi się też awaria przedniej kamery, a co za tym idzie wyłączenie wszystkich systemów i choinka na desce (coś, na co skarży się sporo użytkowników). Ale jak się zapaliła tak zniknęła i więcej się nie pojawiła. Tu Skoda pewnie będzie musiała zrobić jakąś "łatkę" by to poprawić.

Z rzeczy które trwale mnie wkurzają:
1. Brak schowka na okulary i idiotycznie "zorganizowany" schowek w podłokietniku
2. "Walenie" zawieszenia
3. Dość wysoka pozycja za kierownicą (to chyba wynika z sumy wysokości zawieszenia w związku z 4x4 i wysokości fotela z najniższym położeniu ze względu na fotele z masażem). Czasem mam wrażenie pozycji jak w SUVie, czego nie lubię.
4. Czujnik bezdotykowego otwierania tylnej klapy działa losowo, w związku z tym z niego nie korzystam bo muszę wyglądać idiotycznie machając nogą pod zderzakiem kiedy nic się w związku z tym nie dzieje :lol:

Z perspektywy czasu myślę że to był dobry zakup i w kategorii value for money (którą bardzo sobie cenię) jest mocnym zawodnikiem. Teraz z aktualną wiedzą wybrałbym jednak inną wersję ze względu na to że tłuczące się zawieszenie DCC jest częścią L&K. Nadal byłoby to TSI z 4x4, ale Sportline albo Selection z dobranymi opcjami i "normalnym" zawiasem.
Superb IV 2.0 TSI 265 L&K
artho
Posty: 2889
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Dał łapek: 65 razy
Dostał łapek: 12 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: artho »

Dzięki za opinię, fajnie sie czytało ! :)
2017 Skoda ... -> 2020 Skoda ... -> 2025 Już mi nie Szkoda... bo życie bez Skody jest lepsze : )
PS: Uprzejmie proszę o niepodszywanie się pode mnie!
Awatar użytkownika
nieprawda
Posty: 23
Rejestracja: 3 maja 2024, o 21:54
Samochód: Superb IV Kombi
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Dał łapek: 1 raz
Dostał łapek: 1 raz

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: nieprawda »

STACHU pisze: 26 gru 2024, o 15:40
6. Lampy: TOP LED Matrix to petarda. Superby zawsze miały dobre światła, ale to co mam teraz to miazga. Jazda w nocy to przyjemność.
Dzisiaj miałem okazje jechać przez mleko, mgła - widoczności max 15m przed autem, matrix załączał długie a po chwili cały górny pas wygasał o jakieś 80-90%, niebieska kontrolka z "A" była zapalona, nie wiem czy to kamera traktowała to jak odblask i ściemniała górną warstwę, fakt, że we mgle słabo się jedzie na długich ale byłem zaskoczony.

PS. Dzięki za wrażenia, oprócz DCC mam podobne odczucia.
STACHU
Posty: 293
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb IV
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Dał łapek: 50 razy
Dostał łapek: 10 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: STACHU »

Wczoraj trasa 550 km, tylko autostrada, 150-170, chwilami dwójka z przodu, spalanie wyszło 10.1.
Przy prędkościach 180+ zaczyna być słychać wiatr w okolicach tylnych uszczelek drzwi. Oprócz tego wyciszenie, zauważalnie lepsze niż w S3, ale zapewne również ze względu na podwójne, dzwiękochłonne szyby które są w pakiecie z L&K.

Było też kilka odcinków w mega mgle i faktycznie, dwa razy wyskoczył wtedy błąd przedniej kamery ale po krótkiej chwili błędy znikały i wszystko było ok.
Superb IV 2.0 TSI 265 L&K
HanSolo
Posty: 886
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 22 razy
Dostał łapek: 60 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: HanSolo »

Spalanie bardzo przyjemne - nie wiem jak się rozkładały odcinki na poszczególne prędkości, ale ja przy takiej jeździe mam około 10,5, więc lepiej niż 280 DNF z 7 biegami. Co do błędu kamer - to się nie dziwię, u mnie w S3 wystarczy, że auto przedemną ma nierozgrzany wydech albo kopci i kamera i radar wariują.
STACHU
Posty: 293
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb IV
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Dał łapek: 50 razy
Dostał łapek: 10 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: STACHU »

Cymbała który zaprojektował wlew płynu do spryskiwaczy na podszybiu powinni w nagrodę oddelegować do dolewania go...
Nie ma opcji żeby nalać płyn bez oblewania wszystkiego dookoła lejąc z nowego i pełnego opakowania :evil:
Superb IV 2.0 TSI 265 L&K
yogibabu
Posty: 1381
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Dał łapek: 22 razy
Dostał łapek: 38 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: yogibabu »


STACHU pisze:Cymbała który zaprojektował wlew płynu do spryskiwaczy na podszybiu powinni w nagrodę oddelegować do dolewania go...
Takie rozwiązywanie bywało w s3 i passacie, w a4..
Więc to nie nowość Obrazek
Była Skoda TSI jest VW TDI
STACHU
Posty: 293
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb IV
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Dał łapek: 50 razy
Dostał łapek: 10 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: STACHU »

Dziś w górach wpiedzielilem się do rowu. Żeby wyłączyć ESP musiałem zciągnąć instrukcję online... Jakoś mi bliżej do aut sprzed kilkunastu lat :roll:
Superb IV 2.0 TSI 265 L&K
HanSolo
Posty: 886
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 22 razy
Dostał łapek: 60 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: HanSolo »

Ale auto całe?
STACHU
Posty: 293
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb IV
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Dał łapek: 50 razy
Dostał łapek: 10 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: STACHU »

Tak, zjeżdżałem ze stromej góry i trafiłem na fragment który dzieciaki wyslizgały na jabłuszkach :roll:
Jak wysiadłem z auta to od razu zaliczylem glebę i zjechałem na dupie kilka metrów zanim się zatrzymałem
Superb IV 2.0 TSI 265 L&K
artho
Posty: 2889
Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Dał łapek: 65 razy
Dostał łapek: 12 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: artho »

No to dobrze, że auto całe i pasażerowie cali i jeszcze, że samo wyjechało :)
2017 Skoda ... -> 2020 Skoda ... -> 2025 Już mi nie Szkoda... bo życie bez Skody jest lepsze : )
PS: Uprzejmie proszę o niepodszywanie się pode mnie!
HanSolo
Posty: 886
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 22 razy
Dostał łapek: 60 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: HanSolo »

No to najważniejsze :). Ja bym się mega zdenerwował jakbym musiał klepać coś w nowym aucie...
SE7
Posty: 274
Rejestracja: 10 lut 2020, o 19:09
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Dostał łapek: 4 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: SE7 »

STACHU pisze: 10 sty 2025, o 20:59 Dziś w górach wpiedzielilem się do rowu. Żeby wyłączyć ESP musiałem zciągnąć instrukcję online... Jakoś mi bliżej do aut sprzed kilkunastu lat :roll:
To jeszcze powiedz jaki wpływ ma ESP na "wpierdzielenie" się do rowu bo wg mnie żaden.
Sdss
Posty: 1099
Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TSI (190KM)
Imię: Rafał
Dostał łapek: 16 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: Sdss »

SE7 pisze: 11 sty 2025, o 18:22
STACHU pisze: 10 sty 2025, o 20:59 Dziś w górach wpiedzielilem się do rowu. Żeby wyłączyć ESP musiałem zciągnąć instrukcję online... Jakoś mi bliżej do aut sprzed kilkunastu lat :roll:
To jeszcze powiedz jaki wpływ ma ESP na "wpierdzielenie" się do rowu bo wg mnie żaden.
Ma wpływ na wydostanie się.
STACHU
Posty: 293
Rejestracja: 14 sty 2012, o 14:17
Samochód: Superb IV
Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
Imię: Marcin
Lokalizacja: Kraków
Dał łapek: 50 razy
Dostał łapek: 10 razy

Re: [S4] 2.0TSI 265, moja subiektywna ocena po 15k km

Post autor: STACHU »

Sdss pisze: 11 sty 2025, o 18:31
SE7 pisze: 11 sty 2025, o 18:22
STACHU pisze: 10 sty 2025, o 20:59 Dziś w górach wpiedzielilem się do rowu. Żeby wyłączyć ESP musiałem zciągnąć instrukcję online... Jakoś mi bliżej do aut sprzed kilkunastu lat :roll:
To jeszcze powiedz jaki wpływ ma ESP na "wpierdzielenie" się do rowu bo wg mnie żaden.
Ma wpływ na wydostanie się.
Całe szczęście że sztuka czytania ze zrozumieniem jeszcze występuje ;)
Superb IV 2.0 TSI 265 L&K
ODPOWIEDZ