Witam, jeśli posiadasz Superba S3 z silnikiem o kodzie DNFE i szukasz podstawowych informacji o utrzymaniu auta, to dobrze trafiłeś. Jako że nie ma tabelki zbiorczej o interwałach, utrzymaniu auta, postanowiłem popełnić ten temat, będę go sukcesywnie uzupełniał o poradniki jak wymienić podstawowe elementy eksploatacyjne. Na podstawie instrukcji serwisowych aktualnych na 2024. Rzeczy których jeszcze nie robiłem - dopisuje, reszta była organoleptyczne przeze mnie sprawdzona.
Interwały
(żeby nie wkładać słów forumowiczów do tekstu poniżej, interwały które się przewijały na forum napisałem jako wg. mnie):
- sprawdzenie i wymiana płynu hamulcowego - co 2 lata - brak interwału km DOT4 ok. 1l//wg. mnie - raz w roku sprawdzić zawartość wody
- wymiana oleju silnik - interwał zmienny - max. 30 000 km //wg. mnie - co max 10 000 - 15 000 km VW 504 00 0W30 ok. 5,7l/suche zalanie 6,6l
- wymiana oleju haldex - co 2 lata //wg. mnie: co 30 000 km, dodatkowo wymontować i wyczyścić pompę co 60 000km - pompa VI generacji bez dodatkowego filtra, dostępne oringi pompy i śruby na stronie dystrybutora na Polskę - BorgWagner czyli awdparts, niedostępne w ASO
- wymiana oleju DSG DQ381 0GC - co 120 000 km, wg. producenta filtr dożywotni //wg. mnie co 60 000 km + wymienić filtr oleju
- wymienić moduł OCU (SOS emergency call) - co 14 lat //przepisane z tabelki, nie wiem czy ktokolwiek to robi
- smarowanie okna dachowego - co 2 lata lub 30 000 km (smar G 060 567 A2)
- wyczyścić odprowadzenie wody okna dachowego - co 2 lata lub 30 000 km
- wymiana filtra powietrza i czyszczenie komory filtra - co 90 000 km lub 6 lat //u nas nawet ASO tak nie wymienia, wg. mnie przy każdej wymianie oleju czyli co 15 000 km
- wymiana filtra powietrza pyłkowego kabinowego - co 2 lata lub 60 000 km //wg. mnie - raz w roku
- kontrola łańcucha rozrządu - pierwsza przy 210 000 km // warto zrobić przy okazji inspekcji auta wcześniej np. przy wymianie kół, po gwarancji i przebiegu 160 000 km +
- wymiana świec - co 4 lata lub 60 000 km
- wymiana płynu chłodniczego - brak interwału - wymiana doraźna przy inspekcji, jeśli płyn nie spełnia warunku nie zamarzania do -25 C // wymienić raz na 3 do 5 lat
Wybrane momenty dokręcania elementów i klucze
- filtr oleju silnika obudowa 25 Nm /klucz 32
- śruba spustu oleju silnika 30 Nm /torx T45
- śruba obudowy filtra powietrza 1,5 Nm /torx T25
- wymiana świec:
śruba cewki - 10 Nm /klucz 10 mm
świece 30 Nm /klucz 16 mm
- DSG:
śruba spustowa-nalewowa 45 Nm /imbus 14 /do napełnienia olejem potrzebny wąż z dedykowanymi nakrętkami
śruba spustowa mechatronika 10 Nm + 45 stopni /imbus 6 mm
rurka przelewowa 3 Nm /imbus 8 mm
filtr oleju 50 Nm /klucz 32 mm - jeśli dostęp od akumulatora - klucz dynamometryczny krótki, ciężko 50 Nm nakręcić, jeśli dostęp od dołu - konieczne przedłużki i to spore i najlepiej 2 osoby - jedna trzyma klucz by się nie omsknął, druga kręci
- haldex:
śruba spustowa 38 Nm /imbus 8
śruba nalewowa 15 Nm /imbus 5 /potrzebna strzykawka z wężem elastycznym do napełnienia
śruba pompy - brak danych (ja dokręcałem jak gen V czyli 9,5 Nm) /klucz torx - nie pamiętam jaki ale musi być długi i wąski
- przekładnia kątowa/dyferencjał przód i tył - śruba spustowa/śruba nalewowa - taka sama -15 Nm /imbus 5 /konieczna strzykawka z wężem elastycznym
- hamulce przód (nie podaję kluczy - jeszcze nie robiłem)
śruby zacisku 35 Nm (wymienić każdorazowo na nowe)
śruby jarzma 200 Nm (można użyć starych)
śruba trzymająca tarczę 4,5 Nm
odpowietrznik 10 Nm
- hamulce tył (nie podaję kluczy - jeszcze nie robiłem)
śruby/prowadnice zacisku 35 Nm (wymienić co drugi zestaw klocków)
śruby jarzma 90 Nm + 90 stopni (wymienić każdorazowo)
śruba trzymająca tarczę 8 Nm
odpowietrznik 10 Nm
- koła 140 Nm
- klucz osłony dolnej silnika 13 mm oraz torx T25 - dokręcam z czuciem
Numery części
(zalecam każdorazowo samemu je potwierdzić przed zakupem, jeśli potrzeba więcej niż 1 sztuka to zaznaczono)
- filtr oleju + oring 06L115562B
- filtr powietrza 5Q0129620D
- korek spustowy z podkładką N91167901 + N0138158 lub N0138157 (M14x1,5 + podkładka 14x20) /możliwe inne spełniające
- olej: dowolny spełniający normę VW 504 00 0W30 ok. 5,7l
- filtr pyłkowy 5Q0819669
- świece 06Q905601E /możliwe inne spełniające
- smar do porcelany świec G052141A2 /ułatwia późniejszy demontaż fajek cewki
- olej DSG G055529A2 6l
- korek spustowy/nalewowy N90215404
- podkładka pod spustowy/nalewowy N0438092
- korek mechatronika z podkładką N90965401
- filtr oleju 0GC325183D
- oring do filtra oleju (sprzedawany oddzielnie, NIE zawiera się w filtrze oleju) N91084501
- zestaw do napełniania - wpisać w wyszukiwarkę zestaw do napełniania dsg M24
- olej haldex G065175A2 850 ml
- korek spustowy z podkładką N91082701
- korek nalewowy z podkładką N90281802
- zestaw naprawczy pompy -sklep awdparts.com, produkt "Oringi do pomp 5/6 generacji + Śruby do pompy 6 gen." nr 114420_2007570 /śruby od 5-tej generacji NIE pasują - są grubsze
- olej przekładnia kątowa przednia G052145S2 1l
- korek spustowy/nalewowy z podkładkami 2szt. N90281802 /ten sam co haldex
- olej przekładnia kątowa tylnia G052580A2 1l
- korek spustowy/nalewowy z podkładkami 2szt. N90281802 /ten sam co haldex
- płyn hamulcowy DOT4 ok. 1l //do uzupełnienia - jak będę to kiedyś robił

tarcze przód
klocki przód
śruby zacisku
śruby jarzma
prowadnice zacisku
tarcze tył
klocki tył
prowadnice zacisku
gumy zacisku
śruby jarzma
sprężynki
// Jeśli widzicie błędy - proszę śmiało pisać, będę nanosił poprawki, jeśli coś wg. was można bardziej przejrzyście lub czegoś brakuje - to również śmiało
