[S3] DNFE 206kW 280 KM - dane, interwały, nr części, poradniki

Tutoriale / Instrukcje / Opisy samodzielnych napraw
Regulamin forum
1) W tytule tematu umieszczamy w zależności od modelu umieszczamy odpowiednio [S1] lub [S2] lub [S3]
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

[S3] DNFE 206kW 280 KM - dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

Dotyczy Skoda Superb 3 silnik o kodzie DNFE 206 kW 280 KM, DSG 7 DQ381, napęd 4x4, od roku modelowego 2021.

Witam, jeśli posiadasz Superba S3 z silnikiem o kodzie DNFE i szukasz podstawowych informacji o utrzymaniu auta, to dobrze trafiłeś. Jako że nie ma tabelki zbiorczej o interwałach, utrzymaniu auta, postanowiłem popełnić ten temat, będę go sukcesywnie uzupełniał o poradniki jak wymienić podstawowe elementy eksploatacyjne. Na podstawie instrukcji serwisowych aktualnych na 2024. Rzeczy których jeszcze nie robiłem - dopisuje, reszta była organoleptyczne przeze mnie sprawdzona.

Interwały
(żeby nie wkładać słów forumowiczów do tekstu poniżej, interwały które się przewijały na forum napisałem jako wg. mnie):
- sprawdzenie i wymiana płynu hamulcowego - co 2 lata - brak interwału km DOT4 ok. 1l//wg. mnie - raz w roku sprawdzić zawartość wody
- wymiana oleju silnik - interwał zmienny - max. 30 000 km //wg. mnie - co max 10 000 - 15 000 km VW 504 00 0W30 ok. 5,7l/suche zalanie 6,6l
- wymiana oleju haldex - co 2 lata //wg. mnie: co 30 000 km, dodatkowo wymontować i wyczyścić pompę co 60 000km - pompa VI generacji bez dodatkowego filtra, dostępne oringi pompy i śruby na stronie dystrybutora na Polskę - BorgWagner czyli awdparts, niedostępne w ASO
- wymiana oleju DSG DQ381 0GC - co 120 000 km, wg. producenta filtr dożywotni //wg. mnie co 60 000 km + wymienić filtr oleju
- wymienić moduł OCU (SOS emergency call) - co 14 lat //przepisane z tabelki, nie wiem czy ktokolwiek to robi
- smarowanie okna dachowego - co 2 lata lub 30 000 km (smar G 060 567 A2)
- wyczyścić odprowadzenie wody okna dachowego - co 2 lata lub 30 000 km
- wymiana filtra powietrza i czyszczenie komory filtra - co 90 000 km lub 6 lat //u nas nawet ASO tak nie wymienia, wg. mnie przy każdej wymianie oleju czyli co 15 000 km
- wymiana filtra powietrza pyłkowego kabinowego - co 2 lata lub 60 000 km //wg. mnie - raz w roku
- kontrola łańcucha rozrządu - pierwsza przy 210 000 km // warto zrobić przy okazji inspekcji auta wcześniej np. przy wymianie kół, po gwarancji i przebiegu 160 000 km +
- wymiana świec - co 4 lata lub 60 000 km
- wymiana płynu chłodniczego - brak interwału - wymiana doraźna przy inspekcji, jeśli płyn nie spełnia warunku nie zamarzania do -25 C // wymienić raz na 3 do 5 lat

Wybrane momenty dokręcania elementów i klucze
- filtr oleju silnika obudowa 25 Nm /klucz 32
- śruba spustu oleju silnika 30 Nm /torx T45
- śruba obudowy filtra powietrza 1,5 Nm /torx T25

- wymiana świec:
śruba cewki - 10 Nm /klucz 10 mm
świece 30 Nm /klucz 16 mm

- DSG:
śruba spustowa-nalewowa 45 Nm /imbus 14 /do napełnienia olejem potrzebny wąż z dedykowanymi nakrętkami
śruba spustowa mechatronika 10 Nm + 45 stopni /imbus 6 mm
rurka przelewowa 3 Nm /imbus 8 mm
filtr oleju 50 Nm /klucz 32 mm - jeśli dostęp od akumulatora - klucz dynamometryczny krótki, ciężko 50 Nm nakręcić, jeśli dostęp od dołu - konieczne przedłużki i to spore i najlepiej 2 osoby - jedna trzyma klucz by się nie omsknął, druga kręci

- haldex:
śruba spustowa 38 Nm /imbus 8
śruba nalewowa 15 Nm /imbus 5 /potrzebna strzykawka z wężem elastycznym do napełnienia
śruba pompy - brak danych (ja dokręcałem jak gen V czyli 9,5 Nm) /klucz torx - nie pamiętam jaki ale musi być długi i wąski

- przekładnia kątowa/dyferencjał przód i tył - śruba spustowa/śruba nalewowa - taka sama -15 Nm /imbus 5 /konieczna strzykawka z wężem elastycznym

- hamulce przód (nie podaję kluczy - jeszcze nie robiłem)
śruby zacisku 35 Nm (wymienić każdorazowo na nowe)
śruby jarzma 200 Nm (można użyć starych)
śruba trzymająca tarczę 4,5 Nm
odpowietrznik 10 Nm

- hamulce tył (nie podaję kluczy - jeszcze nie robiłem)
śruby/prowadnice zacisku 35 Nm (wymienić co drugi zestaw klocków)
śruby jarzma 90 Nm + 90 stopni (wymienić każdorazowo)
śruba trzymająca tarczę 8 Nm
odpowietrznik 10 Nm

- koła 140 Nm
- klucz osłony dolnej silnika 13 mm oraz torx T25 - dokręcam z czuciem

Numery części
(zalecam każdorazowo samemu je potwierdzić przed zakupem, jeśli potrzeba więcej niż 1 sztuka to zaznaczono)
- filtr oleju + oring 06L115562B
- filtr powietrza 5Q0129620D
- korek spustowy z podkładką N91167901 + N0138158 lub N0138157 (M14x1,5 + podkładka 14x20) /możliwe inne spełniające
- olej: dowolny spełniający normę VW 504 00 0W30 ok. 5,7l
- filtr pyłkowy 5Q0819669

- świece 06Q905601E /możliwe inne spełniające
- smar do porcelany świec G052141A2 /ułatwia późniejszy demontaż fajek cewki

- olej DSG G055529A2 6l
- korek spustowy/nalewowy N90215404
- podkładka pod spustowy/nalewowy N0438092
- korek mechatronika z podkładką N90965401
- filtr oleju 0GC325183D
- oring do filtra oleju (sprzedawany oddzielnie, NIE zawiera się w filtrze oleju) N91084501
- zestaw do napełniania - wpisać w wyszukiwarkę zestaw do napełniania dsg M24

- olej haldex G065175A2 850 ml
- korek spustowy z podkładką N91082701
- korek nalewowy z podkładką N90281802
- zestaw naprawczy pompy -sklep awdparts.com, produkt "Oringi do pomp 5/6 generacji + Śruby do pompy 6 gen." nr 114420_2007570 /śruby od 5-tej generacji NIE pasują - są grubsze

- olej przekładnia kątowa przednia G052145S2 1l
- korek spustowy/nalewowy z podkładkami 2szt. N90281802 /ten sam co haldex

- olej przekładnia kątowa tylnia G052580A2 1l
- korek spustowy/nalewowy z podkładkami 2szt. N90281802 /ten sam co haldex

- płyn hamulcowy DOT4 ok. 1l //do uzupełnienia - jak będę to kiedyś robił ;)
tarcze przód
klocki przód
śruby zacisku
śruby jarzma
prowadnice zacisku

tarcze tył
klocki tył
prowadnice zacisku
gumy zacisku
śruby jarzma
sprężynki

// Jeśli widzicie błędy - proszę śmiało pisać, będę nanosił poprawki, jeśli coś wg. was można bardziej przejrzyście lub czegoś brakuje - to również śmiało :)
Ostatnio zmieniony 11 sty 2025, o 19:19 przez HanSolo, łącznie zmieniany 3 razy.
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

Rezerwa post na poradniki 1
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

Rezerwa post na poradniki 2
yogibabu
Posty: 1311
Rejestracja: 11 sie 2022, o 18:54
Samochód: Inny
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Dał łapek: 14 razy
Dostał łapek: 28 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: yogibabu »

Co do łańcucha-pierwsza kontrola wysunięcia napinacza przy 210 tys-instr. serw.
Co do dq381- nie przewidziana jest wymiana filtra oleju(koszt wymiany w aso na własne życzenie to 750 zł po zniżkach)
Škoda to plastikowy substytut VW
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

yogibabu pisze: 28 gru 2024, o 22:42 Co do łańcucha-pierwsza kontrola wysunięcia napinacza przy 210 tys-instr. serw.
Co do dq381- nie przewidziana jest wymiana filtra oleju(koszt wymiany w aso na własne życzenie to 750 zł po zniżkach)
Dzięki :) Poprawiono.
StRaDiVaRiUs
Posty: 1547
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Dał łapek: 28 razy
Dostał łapek: 21 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: StRaDiVaRiUs »

HanSolo pisze: 28 gru 2024, o 22:35
- kontrola łańcucha rozrządu - pierwsza przy 210 000 km // warto zrobić przy okazji inspekcji auta wcześniej

- wymiana płynu chłodniczego - brak interwału - wymiana doraźna przy inspekcji, jeśli płyn nie spełnia warunku nie zamarzania do -25 C
3 uwagi:

- rozrząd (a konkretnie napinacz łańcucha) powinno się sprawdzać częściej od przebiegu od np. 160.000km lub po zakończeniu gwarancji.
Ja sugeruję robić to przy zmianie kół (jest dobry dostęp, wystarczy wymienić zaślepkę).
Górną część rozrządu także sugeruję sprawdzić, szczególnie po zakupie auta. Należy wymienić wtedy górną osłonę i trochę uszczelek.
Należy pamiętać, że nie sam łańcuch ulega zużyciu, ale także ślizgi, które potrafią się połamać.

- jeśli DNFE ma silikat w zbiorniczku wyrównawczym (a jeśli ma brak interwału to pewnie ma), to płyn chłodniczy należy 3 lata lub 60.000km (co nastąpi wcześniej).

- przy znacznym przebiegu (200.000+) dodałbym inspekcję plastikowej miski olejowej z preferowanym jej ściągnięciem i ponownym wklejeniem.
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

- dodałem ogólnie uwagę o sprawdzaniu rozrządu - te uwagi odnośnie dachu, sos i sprawdzania rozrządu przepisałem z serwisówek, w D4B80513C2A-Maintenance z 01.2024 nie widzę tego zapisu o sprawdzaniu przy 210 (albo nie mogę znaleźć) - są uwagi tylko odnośnie pasków,
- DNFE nie ma mit silikat na szczęście, w serwisówce nie ma interwału na wymianę, jest tylko jak nie spełnia warunku niezamarzania - to wymienić - dodałem by standardowo wymienić co 3 - 5 lat (w zależności jak kto eksploatuje auto, u mnie w Toyocie też było co 5 lat i/lub 60 000 km)
- u mnie jest miska metalowa + normalna śruba, nie plastik i ten korek-dynks plastikowy - w sumie może ktoś inny by potwierdził czy też tak ma bo ja mam opcję: "Dodatkowa osłona silnika i skrzyni biegów" i może w związku z tym jest ta miska również metalowa?
Maliniak
Posty: 994
Rejestracja: 16 lis 2021, o 23:16
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2021
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: 411/525
Imię: Jacek
Lokalizacja: Warszawa
Dał łapek: 32 razy
Dostał łapek: 15 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: Maliniak »

Czy można prosić o przypięcie tematu żeby zawsze był na górze ;)
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

I przeniesienie do działu zrób to sam może :)
fabek
Administrator
Posty: 1482
Rejestracja: 5 sie 2019, o 07:50
Samochód: Superb II Kombi
Rocznik: 2012
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdańsk
Dał łapek: 3 razy
Dostał łapek: 2 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: fabek »

Znakomity poradnik, przeniosłem do działu [Zrób to sam]. Możesz dorzucić fotki jak robiłeś, wtedy wątek będzie kompletny :)
Admin
StRaDiVaRiUs
Posty: 1547
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Dał łapek: 28 razy
Dostał łapek: 21 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: StRaDiVaRiUs »

Generalnie mnóstwo rzeczy pokrywa się z CJXA
HanSolo
Posty: 784
Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
Samochód: Superb III 4x4 Facelift
Rocznik: 2020
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Wojciech
Lokalizacja: Poznań
Dał łapek: 9 razy
Dostał łapek: 40 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: HanSolo »

Fotek trochę mam i znajdę chwilę to zacznę wrzucać z opisami do postów zarezerwowanych. Nie dziwię się, że się pokrywa z CJX i DNU - DNF to przecie ewolucja.
StRaDiVaRiUs
Posty: 1547
Rejestracja: 22 lut 2024, o 08:28
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Dał łapek: 28 razy
Dostał łapek: 21 razy

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: StRaDiVaRiUs »

HanSolo pisze: 17 lut 2025, o 11:02 Fotek trochę mam i znajdę chwilę to zacznę wrzucać z opisami do postów zarezerwowanych. Nie dziwię się, że się pokrywa z CJX i DNU - DNF to przecie ewolucja.
W wolnej chwili mogę zrobić to samo do CJXA, bazując na instrukcji serwisowej.
Jeśli pozwolisz podlinkuję także Twój post.

Tutaj masz moje zestawienie i dyskusje o serwisach:
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=15344
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=15307
https://www.superbclub.pl/viewtopic.php ... BCy+serwis
CinekMar
Posty: 65
Rejestracja: 1 mar 2024, o 18:43
Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
Rocznik: 2024
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Aktualnie: DNFE
Imię: Marcin
Lokalizacja: spod Warszawy
Dostał łapek: 1 raz

Re: [S3 DNFE 206kW 280 KM] Dane, interwały, nr części, poradniki

Post autor: CinekMar »

Mógłbyś wrzucić nr oryginalnego filtra oleju?

P.S Bardzo fajny temat i dobrze byłoby go przypiąć aby nie zniknął w czeluściach forum.
ODPOWIEDZ