TakSdss pisze: ↑3 mar 2025, o 22:10Masz pakiet internetu ?nieprawda pisze: ↑3 mar 2025, o 19:53 Dzisiaj jadąc po trasie zadałem jakieś pytanie Laurze, odpowiedziała jakąś bzdurę więc powiedziałem jej jesteś pinda, Laura na to, że według czata GPT pinda to pogardliwie określenie o kobiecie, dziewczynie, zwłaszcza źle się prowadzącej. Są też informacje z wikipedii, nie było żadnej aktualizacji systemu ale jak widać Laura już dostała czata GPT.
[S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
- nieprawda
- Posty: 23
- Rejestracja: 3 maja 2024, o 21:54
- Samochód: Superb IV Kombi
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
- Dał łapek: 1 raz
- Dostał łapek: 1 raz
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
- siemi1
- Posty: 2371
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Kts coś słyszał aby miał pojawić się Scout w S4?
Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego IN2023 przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
-
- Posty: 886
- Rejestracja: 18 paź 2020, o 14:22
- Samochód: Superb III 4x4 Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Aktualnie: DNFE
- Imię: Wojciech
- Lokalizacja: Poznań
- Dał łapek: 22 razy
- Dostał łapek: 60 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
A auto nie obraziło się, nie zatrzymało i powiedziało, że go głowa boli i nie jedzie dalej aż nie przeprosisz?nieprawda pisze: ↑3 mar 2025, o 19:53 Dzisiaj jadąc po trasie zadałem jakieś pytanie Laurze, odpowiedziała jakąś bzdurę więc powiedziałem jej jesteś pinda, Laura na to, że według czata GPT pinda to pogardliwie określenie o kobiecie, dziewczynie, zwłaszcza źle się prowadzącej. Są też informacje z wikipedii, nie było żadnej aktualizacji systemu ale jak widać Laura już dostała czata GPT.

- nieprawda
- Posty: 23
- Rejestracja: 3 maja 2024, o 21:54
- Samochód: Superb IV Kombi
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
- Dał łapek: 1 raz
- Dostał łapek: 1 raz
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Nie ale zaczęły się jęki z tylnej osi podczas cofania na skręconych kołach, nowa choinka zapachowa nie pomogła 

-
- Posty: 65
- Rejestracja: 6 maja 2024, o 12:05
- Samochód: Superb IV Kombi
- Rocznik: 2024
- Silnik: 1.5 TSI m-HEV (150 KM) DSG
- Dostał łapek: 2 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Jeden wątek na grupie Passata przypomniał mi co miałem wrzucić tu na forum.
Po przejechaniu 5 tys. kilometrów zacząłem się zastanawiać jakim sposobem S4 1.5 TSI MHEV z tak małym silnikiem jest bardziej zrywny niż porównywalnie ciężkie samochody z benzynowymi silnikami 150KM. Ewidentnie przyspieszał szybciej z użyciem silnika elektrycznego -- przeważnie to robi, ale nie zawsze; być może zależy to od sposobu naciśnięcia pedału gazu, albo może prędzej od stanu naładowania akumulatora 48V.
Przypomniał mi się artykuł VW o MHEV Passata i Superba i znalazłem odpowiedź -- ten silnik elektryczny ma 14 kW (20KM) mocy i 56 Nm momentu obrotowego. Ponieważ B9 i S4 używają silnika elektrycznego podczas ruszania i przyspieszania, teoretycznie 1.5 TSI MHEV ma w sumie ok. 170KM, a nie 150KM.
Partial electric driving – 48 V mild hybrid for the first time in a Passat
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ssat-18260
Po przejechaniu 5 tys. kilometrów zacząłem się zastanawiać jakim sposobem S4 1.5 TSI MHEV z tak małym silnikiem jest bardziej zrywny niż porównywalnie ciężkie samochody z benzynowymi silnikami 150KM. Ewidentnie przyspieszał szybciej z użyciem silnika elektrycznego -- przeważnie to robi, ale nie zawsze; być może zależy to od sposobu naciśnięcia pedału gazu, albo może prędzej od stanu naładowania akumulatora 48V.
Przypomniał mi się artykuł VW o MHEV Passata i Superba i znalazłem odpowiedź -- ten silnik elektryczny ma 14 kW (20KM) mocy i 56 Nm momentu obrotowego. Ponieważ B9 i S4 używają silnika elektrycznego podczas ruszania i przyspieszania, teoretycznie 1.5 TSI MHEV ma w sumie ok. 170KM, a nie 150KM.
Partial electric driving – 48 V mild hybrid for the first time in a Passat
https://www.volkswagen-newsroom.com/en/ ... ssat-18260
- lordxan
- Posty: 211
- Rejestracja: 18 paź 2015, o 20:23
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Aktualnie: S4
- Imię: Rafał
- Lokalizacja: Koszalin
- Kontakt:
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Pewnie już większość z was o tym słyszała, ale mam pytanko jako posiadacz TDI 190 4x4 który po benzynie w S3 jest zaskoczony jak mało pali to S4, czy ktoś na forum z TDI 150 zbliżył się do spalania 2,6 l/100 km na długiej trasie czy koleś jest mistrzem ecodrivingu? U mnie nie dam rady zejść poniżej 5 trzymając się przepisowych prędkości.
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... rd/b0ff6f2
https://www.auto-swiat.pl/wiadomosci/ak ... rd/b0ff6f2
"Kocham robić to co robię, nic innego nie umiem. Polityki nie kumam, filozofii nie rozumiem" KAZIK
-
- Posty: 573
- Rejestracja: 3 lut 2023, o 19:34
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 0.8 SOHC
- Dał łapek: 3 razy
- Dostał łapek: 8 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Nie wiem czy ktoś z forum jeździ na długie trasy bez klimy, tempomatu, z oponami nabitymi na 5 barówi w tempie tira żeby to zweryfikować. Tak czy siak myślę że wynik osiągalny bo na krótkich trasach, jak mi się chce to w moim TDI 200 koni robię spalanie 3 litry z groszem na 100, więc na dłuższej trasie gdzie start z innego silnika nie ma takiego wpływu, tym bardziej poniżej 3 powinno być do zrobienia.
-
- Posty: 1099
- Rejestracja: 24 gru 2019, o 22:02
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Rafał
- Dostał łapek: 16 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Miałem 190PB FWD , obecnie TDI 4x4 i hmm palą podobnie. Czyli jakie 7-7,5 na sto.
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 22 paź 2024, o 11:19
- Samochód: Superb IV Kombi
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
- Lokalizacja: Poznań
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
U mnie po 5tys km też się ten sam problem pojawił. Czy ktoś wie co to jest lub sprawdzał w ASO?
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
- Samochód: Superb IV
- Rocznik: 2025
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Dostał łapek: 20 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Produkcja przełom kwietnia/maja, zrobione ponad 1000km.
DCC Sportline jest głośne, potrafi tłuc.
To tyle w temacie wieści czy zostało poprawione. Może zostało poprawione bo było jeszcze gorzej przed listopadem 2024.
Poza tym, spasowanie wewnątrz bardzo dobre, listwy, plastiki czy elementy obszyte zamszem nie skrzypią jak na YT. Podczas jazdy nie słychać niczego oprócz zawiechy.
Można szarpać i naciskać na elementy w kokpicie to lekko poskrzypi ale taki sam efekt można wywołać w A8/S/7 i Lexusie dopóki plastiki będą łączone przy pomocą zatrzasków.
Poza DCC jestem zaskoczony bardziej na plus niż się spodziewałem po recenzjach i krótkich oględzinach u delaerów.
W porównaniu do B8 duży skok do przodu.
Może później opiszę więcej wrażeń z użytkowania i podzielę to jakoś na segmenty.
DCC Sportline jest głośne, potrafi tłuc.
To tyle w temacie wieści czy zostało poprawione. Może zostało poprawione bo było jeszcze gorzej przed listopadem 2024.
Poza tym, spasowanie wewnątrz bardzo dobre, listwy, plastiki czy elementy obszyte zamszem nie skrzypią jak na YT. Podczas jazdy nie słychać niczego oprócz zawiechy.
Można szarpać i naciskać na elementy w kokpicie to lekko poskrzypi ale taki sam efekt można wywołać w A8/S/7 i Lexusie dopóki plastiki będą łączone przy pomocą zatrzasków.
Poza DCC jestem zaskoczony bardziej na plus niż się spodziewałem po recenzjach i krótkich oględzinach u delaerów.
W porównaniu do B8 duży skok do przodu.
Może później opiszę więcej wrażeń z użytkowania i podzielę to jakoś na segmenty.
Superb 4 Liftback / 2025 / Sportline / 2.0 TSI 204KM / DCC / 19"
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
- Samochód: Superb IV
- Rocznik: 2025
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Dostał łapek: 20 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
5000km zrobione.
Kilka luźnych uwag z mojej strony.
Wnętrze:
- jakość bardzo ok, sprawia to dobre wrażenie wizualne i dotykowe, na minus że w tych pseudo sportowych wersjach wszystko musi być koniecznie na czarno
- fotele wygodne, masaż bardzo na plus, korzystam non stop
- wirtualny kokpit jest generalnie w porządku, mało opcji konfiguracyjnych, widok samego wskazania prędkości w centrum zegarów trochę mały, minus że nie można wyizolować samej prędkości na czarnym tle na środku. W innych widokach dostępne jedynie auto z radarem, zestaw danych lub najbardziej idiotyczny pomysł, 1.5x większe rozmiarowo wskazanie biegu na którym jedziemy.
- tablet bardzo na plus, mógłby mieć nawet i 15" i byłoby jeszcze lepiej. Szybki dostęp do konfigurowalnych ikonek w pasku powiadomień na górze, możliwość poukładania ikonek w dolnym pasku, wrażenie bardzo dobre.
AndroidAuto umarło do tej pory 3-4 razy, w innym wypadku działa bez zarzutu. Odpalony telefon z Androidem lub iphone ładują się i działają non stop w schowku z ładowarką, zero problemów i przegrzewania.
Sam infotainment zawiesił się dwa razy, restart wyłącznikiem przywrócił go do życia.
- infotainment generalnie przyjemnie narysowany natomiast średnio intuicyjne jest to że, Laura i masaż foteli są w sekcji Aplikacji. Na szczęście można masaż wyciągnąć na dolny pasek aby mieć do niego od razu dostęp.
- smart dials świetne, korzystam non stop. Szkoda, że nie ma możliwości dodania większej ilości funkcji jak kontrola ambient light, profili masażu etc.
Wentylator, kierunek nawiewu, profil jazdy są bardzo szybko dostępne i używam tego non stop. Plus, że zapamiętuje ostatni wybrany tryb, czyli po uruchomieniu auta mam od razu zmianę trybów jazdy.
- tryby jazdy, brakuje mi Individual2. Zmiana DCC z comfortu na sport w zależności od drogi to zawsze minimum 2 kliknięcia aby wejść w edycje profilu. Wspomaganie kierownicy w trybie sport sztywniejsze niż w poprzednim Passku, pojeżdziłem 2000km na normalu, resztę na sporcie i szybko udało się przyzwyczaić. Jest ok.
- podłokietnik na plus, w końcu nie otwiera się idiotycznie do góry i nie trzeba się gimnastykować podczas jazdy. Wygodnie się z niego korzysta.
Brak regulacji nie jest odczuwalny.
- zmiana biegów przy kierownicy: to jest w końcu game changer. Nie sądziłem, że to będzie tak świetnie i wygodnie zrobione. Wciskanie nawet małego przesuwnego guziczka w tunel środkowy to jest tak bezsensowne rozwiązanie przy tej manetce, że aż trudno uwierzyć, że inni marnują miejsce na tunelu środkowych.
Działa idealnie, szybko, bez zarzutu. Korzystam non stop zmieniając z D na S.
- kierownica: sportowa, perforowana, sprawia dobre wrażenie, przyciski są ok. W całości z syntetycznej folii. Mogłaby być grubsza.
Tempomat z klasy premium czyli idiotyczna manetka jak w Audi. W porównaniu do B8 czy nawet jakiegoś dzisiejszego Seata jest to spory minus. Kierownica z VW ze wszystkimi funkcjami z tempomatem w postaci przycisków to nadal dla mnie wzór.
Sam tempomat natomiast obsługuje się wygodnie na tyle na ile można to realizować za pomocą manetki. Nie narzekam natomiast w VW było to zawsze lepiej rozwiązane, przynajmniej dla mnie.
- manetka all-in-one czyli wycieraczki, światła, kierunkowskazy. O dziwo, po 1 dniu wszystko ogarnięte, jest wygodnie. Przycisk od spryskania przedniej szyby mógłby działać lżej, to w zasadzie jedyny minus. Trzeba go zdecydowanie wcisnąć aby uruchomić spryskanie. Lekkie nacisnięcie do machnięcia na sucho działa bardzo ok. Dwa tryby auto do przednich wycieraczek działają całkiem w porządku.
- ambient light: jest, coś tam świeci, nie korzystam z tego w ogóle, przygaszone.
W osobnym poście w osobnym terminie będą wrażenia z jazdy.
Kilka luźnych uwag z mojej strony.
Wnętrze:
- jakość bardzo ok, sprawia to dobre wrażenie wizualne i dotykowe, na minus że w tych pseudo sportowych wersjach wszystko musi być koniecznie na czarno
- fotele wygodne, masaż bardzo na plus, korzystam non stop
- wirtualny kokpit jest generalnie w porządku, mało opcji konfiguracyjnych, widok samego wskazania prędkości w centrum zegarów trochę mały, minus że nie można wyizolować samej prędkości na czarnym tle na środku. W innych widokach dostępne jedynie auto z radarem, zestaw danych lub najbardziej idiotyczny pomysł, 1.5x większe rozmiarowo wskazanie biegu na którym jedziemy.
- tablet bardzo na plus, mógłby mieć nawet i 15" i byłoby jeszcze lepiej. Szybki dostęp do konfigurowalnych ikonek w pasku powiadomień na górze, możliwość poukładania ikonek w dolnym pasku, wrażenie bardzo dobre.
AndroidAuto umarło do tej pory 3-4 razy, w innym wypadku działa bez zarzutu. Odpalony telefon z Androidem lub iphone ładują się i działają non stop w schowku z ładowarką, zero problemów i przegrzewania.
Sam infotainment zawiesił się dwa razy, restart wyłącznikiem przywrócił go do życia.
- infotainment generalnie przyjemnie narysowany natomiast średnio intuicyjne jest to że, Laura i masaż foteli są w sekcji Aplikacji. Na szczęście można masaż wyciągnąć na dolny pasek aby mieć do niego od razu dostęp.
- smart dials świetne, korzystam non stop. Szkoda, że nie ma możliwości dodania większej ilości funkcji jak kontrola ambient light, profili masażu etc.
Wentylator, kierunek nawiewu, profil jazdy są bardzo szybko dostępne i używam tego non stop. Plus, że zapamiętuje ostatni wybrany tryb, czyli po uruchomieniu auta mam od razu zmianę trybów jazdy.
- tryby jazdy, brakuje mi Individual2. Zmiana DCC z comfortu na sport w zależności od drogi to zawsze minimum 2 kliknięcia aby wejść w edycje profilu. Wspomaganie kierownicy w trybie sport sztywniejsze niż w poprzednim Passku, pojeżdziłem 2000km na normalu, resztę na sporcie i szybko udało się przyzwyczaić. Jest ok.
- podłokietnik na plus, w końcu nie otwiera się idiotycznie do góry i nie trzeba się gimnastykować podczas jazdy. Wygodnie się z niego korzysta.
Brak regulacji nie jest odczuwalny.
- zmiana biegów przy kierownicy: to jest w końcu game changer. Nie sądziłem, że to będzie tak świetnie i wygodnie zrobione. Wciskanie nawet małego przesuwnego guziczka w tunel środkowy to jest tak bezsensowne rozwiązanie przy tej manetce, że aż trudno uwierzyć, że inni marnują miejsce na tunelu środkowych.
Działa idealnie, szybko, bez zarzutu. Korzystam non stop zmieniając z D na S.
- kierownica: sportowa, perforowana, sprawia dobre wrażenie, przyciski są ok. W całości z syntetycznej folii. Mogłaby być grubsza.
Tempomat z klasy premium czyli idiotyczna manetka jak w Audi. W porównaniu do B8 czy nawet jakiegoś dzisiejszego Seata jest to spory minus. Kierownica z VW ze wszystkimi funkcjami z tempomatem w postaci przycisków to nadal dla mnie wzór.
Sam tempomat natomiast obsługuje się wygodnie na tyle na ile można to realizować za pomocą manetki. Nie narzekam natomiast w VW było to zawsze lepiej rozwiązane, przynajmniej dla mnie.
- manetka all-in-one czyli wycieraczki, światła, kierunkowskazy. O dziwo, po 1 dniu wszystko ogarnięte, jest wygodnie. Przycisk od spryskania przedniej szyby mógłby działać lżej, to w zasadzie jedyny minus. Trzeba go zdecydowanie wcisnąć aby uruchomić spryskanie. Lekkie nacisnięcie do machnięcia na sucho działa bardzo ok. Dwa tryby auto do przednich wycieraczek działają całkiem w porządku.
- ambient light: jest, coś tam świeci, nie korzystam z tego w ogóle, przygaszone.
W osobnym poście w osobnym terminie będą wrażenia z jazdy.
Superb 4 Liftback / 2025 / Sportline / 2.0 TSI 204KM / DCC / 19"
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 12 gru 2022, o 19:16
- Samochód: Superb IV
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Dał łapek: 6 razy
- Dostał łapek: 2 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
To jakiś unikatowy widok w Sportline? Wrzucisz zdjęcie? U mnie w L&K do wyboru są tylko: widok mapy, widok statystyk, widok tempomatu.
Mój Superb: https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=15711
-
- Posty: 176
- Rejestracja: 1 sie 2023, o 06:14
- Samochód: Superb IV
- Rocznik: 2025
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Dostał łapek: 20 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Superb 4 Liftback / 2025 / Sportline / 2.0 TSI 204KM / DCC / 19"
-
- Posty: 314
- Rejestracja: 12 gru 2022, o 19:16
- Samochód: Superb IV
- Rocznik: 2024
- Silnik: 2.0 TSI (265 KM) DSG 4x4
- Lokalizacja: Wrocław
- Dał łapek: 6 razy
- Dostał łapek: 2 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
Dzięki, w takim razie w L&K nie ma żadnego z powyższych.
Mój Superb: https://www.superbclub.pl/viewtopic.php?t=15711
-
- Posty: 2889
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Dał łapek: 65 razy
- Dostał łapek: 12 razy
Re: [S4] 2023 kiedy premiera i co o nim wiemy
A wkleisz jakie widoki ma obecnie L&K?
2017 Skoda ... -> 2020 Skoda ... -> 2025 Już mi nie Szkoda... bo życie bez Skody jest lepsze : )
PS: Uprzejmie proszę o niepodszywanie się pode mnie!
PS: Uprzejmie proszę o niepodszywanie się pode mnie!