Szarpanie przy ruszaniu DSG

MAREKSKAW
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2025, o 11:26
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: MAREK
Dał łapek: 1 raz

Re: Szarpanie przy ruszaniu DSG

Post autor: MAREKSKAW »

Witam ,powiem tak skrzynia DQ200 miałem po wymianie w mechatronice płynu zrobić 1000km zrobiłem 1200 km i widzę że szarpanie występuje sporadycznie więc zakładam że trop ok ,pewno gdyby to rozebrał i wyczyścił byłoby ba 100 procent ,no nic dam znać jak problem rozwiąże a napewno tak będzie 😉
piotraste
Posty: 37
Rejestracja: 23 gru 2024, o 06:55
Samochód: Superb II DSG 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Piotr
Dostał łapek: 3 razy

Re: Szarpanie przy ruszaniu DSG

Post autor: piotraste »

MAREKSKAW pisze: 28 paź 2025, o 19:43 Witam ,powiem tak skrzynia DQ200 miałem po wymianie w mechatronice płynu zrobić 1000km zrobiłem 1200 km i widzę że szarpanie występuje sporadycznie więc zakładam że trop ok ,pewno gdyby to rozebrał i wyczyścił byłoby ba 100 procent ,no nic dam znać jak problem rozwiąże a napewno tak będzie 😉
Pytanie czy u Ciebie szarpanie objawia się tak jakby, albo i nawet chwilowym wypadnięciem biegu ? Generalnie ja mam od kilku dni pewien trop (dzięki przypadkowej poradzie na grupie FB). Wymieniłem jeden z czujników i szarpanie (wypadanie biegu) w normalnym ruchu ulicznym ustało. Dopiero w czwartek jak zacząłem katować auto na wzniesieniu (ruszanie/cofanie z góry i pod górę) to udało mi się problem wymusić, niemniej nie były to typowe „chamskie” szarpnięcia urywające głowę :lol:

Nie chwalę jednak dnia przed zachodem słońca. Protestuje i dam znać. Musze jeszcze prawdopodobnie wymienić rozrząd (delikatne wypadanie zapłonu) i wtedy wszystko zaadoptuje od nowa i zobaczę jak to się zachowa.
Dropek
Posty: 29
Rejestracja: 23 lip 2019, o 10:09
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Lokalizacja: Wwa
Dostał łapek: 1 raz

Re: Szarpanie przy ruszaniu DSG

Post autor: Dropek »

piotraste pisze: 31 paź 2025, o 23:36
MAREKSKAW pisze: 28 paź 2025, o 19:43 Witam ,powiem tak skrzynia DQ200 miałem po wymianie w mechatronice płynu zrobić 1000km zrobiłem 1200 km i widzę że szarpanie występuje sporadycznie więc zakładam że trop ok ,pewno gdyby to rozebrał i wyczyścił byłoby ba 100 procent ,no nic dam znać jak problem rozwiąże a napewno tak będzie 😉
Pytanie czy u Ciebie szarpanie objawia się tak jakby, albo i nawet chwilowym wypadnięciem biegu ? Generalnie ja mam od kilku dni pewien trop (dzięki przypadkowej poradzie na grupie FB). Wymieniłem jeden z czujników i szarpanie (wypadanie biegu) w normalnym ruchu ulicznym ustało. Dopiero w czwartek jak zacząłem katować auto na wzniesieniu (ruszanie/cofanie z góry i pod górę) to udało mi się problem wymusić, niemniej nie były to typowe „chamskie” szarpnięcia urywające głowę :lol:

Nie chwalę jednak dnia przed zachodem słońca. Protestuje i dam znać. Musze jeszcze prawdopodobnie wymienić rozrząd (delikatne wypadanie zapłonu) i wtedy wszystko zaadoptuje od nowa i zobaczę jak to się zachowa.
A możesz rozwinąć temat czujnika który wymieniłeś?
MAREKSKAW
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2025, o 11:26
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: MAREK
Dał łapek: 1 raz

Re: Szarpanie przy ruszaniu DSG

Post autor: MAREKSKAW »

Witam ,to jest takie lekkie szarpnięcie ,gdy koła stoją chcesz ruszyć ,raczej nie jest to odczuwalne jako wypadanie biegu ,z reguły dzieje się to jak auto jest rozgrzane na zimnym nie występuje ,jak ustawisz widok temperatury oleju silnik i jest powiedzmy 103 stopnie ,to jest wyznacznik że wszystko już rozgrzane i wtedy zaczynają się te mikro szarpnięcia na pierwszym biegu ,pozostałe biegi w trakcie jazdy poezja nic nie szarpie ,zmienia płynnie itd ,moim zdaniem tak na marginesie ta skrzynia kulturę pracy ma idealna .Duzo pomogło gdy został wymieniony olej w mechatronice ,wykonałem próbę po wymianie ,na wzniesieniu gdzie z reguły superb lubią szarpnąć i po tego nie robił ,ale widzę że dalej go coś boli ,delikatnie czuć to poszarpywanis jak już rozgrzana ,zakładam że gdyby sprzęgła było death to by miała problem z pozostałymi biegami ,wiadomo albo parzystami lub nie .wypadanie zapłonu u mnie też występuje ,świece nowe ,oprogramowanie najnowsze ,na razie jezdrze i obserwuję ,ja obstawiam że finalnie trzeba będzie nechsttonike regenerować ,tym bardziej że przy dq 200 wszystkim mówią że nie wymieniać płynu w mechatronice a później jak już 130000 km i wymienisz to jednak moim zdaniem za późno ,tymbardziej że widziałem jak wygląda płyn po tym przebiegu 🙄
MAREKSKAW
Posty: 6
Rejestracja: 29 maja 2025, o 11:26
Samochód: Superb III
Rocznik: 2017
Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
Imię: MAREK
Dał łapek: 1 raz

Re: Szarpanie przy ruszaniu DSG

Post autor: MAREKSKAW »

Dropek pisze: 4 lis 2025, o 15:13
piotraste pisze: 31 paź 2025, o 23:36
MAREKSKAW pisze: 28 paź 2025, o 19:43 Witam ,powiem tak skrzynia DQ200 miałem po wymianie w mechatronice płynu zrobić 1000km zrobiłem 1200 km i widzę że szarpanie występuje sporadycznie więc zakładam że trop ok ,pewno gdyby to rozebrał i wyczyścił byłoby ba 100 procent ,no nic dam znać jak problem rozwiąże a napewno tak będzie 😉
Pytanie czy u Ciebie szarpanie objawia się tak jakby, albo i nawet chwilowym wypadnięciem biegu ? Generalnie ja mam od kilku dni pewien trop (dzięki przypadkowej poradzie na grupie FB). Wymieniłem jeden z czujników i szarpanie (wypadanie biegu) w normalnym ruchu ulicznym ustało. Dopiero w czwartek jak zacząłem katować auto na wzniesieniu (ruszanie/cofanie z góry i pod górę) to udało mi się problem wymusić, niemniej nie były to typowe „chamskie” szarpnięcia urywające głowę :lol:

Nie chwalę jednak dnia przed zachodem słońca. Protestuje i dam znać. Musze jeszcze prawdopodobnie wymienić rozrząd (delikatne wypadanie zapłonu) i wtedy wszystko zaadoptuje od nowa i zobaczę jak to się zachowa.
A możesz rozwinąć temat czujnika który wymieniłeś?
Witam ,to jest takie lekkie szarpnięcie ,gdy koła stoją chcesz ruszyć ,raczej nie jest to odczuwalne jako wypadanie biegu ,z reguły dzieje się to jak auto jest rozgrzane na zimnym nie występuje ,jak ustawisz widok temperatury oleju silnik i jest powiedzmy 103 stopnie ,to jest wyznacznik że wszystko już rozgrzane i wtedy zaczynają się te mikro szarpnięcia na pierwszym biegu ,pozostałe biegi w trakcie jazdy poezja nic nie szarpie ,zmienia płynnie itd ,moim zdaniem tak na marginesie ta skrzynia kulturę pracy ma idealna .Duzo pomogło gdy został wymieniony olej w mechatronice ,wykonałem próbę po wymianie ,na wzniesieniu gdzie z reguły superb lubią szarpnąć i po tego nie robił ,ale widzę że dalej go coś boli ,delikatnie czuć to poszarpywanis jak już rozgrzana ,zakładam że gdyby sprzęgła było death to by miała problem z pozostałymi biegami ,wiadomo albo parzystami lub nie .wypadanie zapłonu u mnie też występuje ,świece nowe ,oprogramowanie najnowsze ,na razie jezdrze i obserwuję ,ja obstawiam że finalnie trzeba będzie nechsttonike regenerować ,tym bardziej że przy dq 200 wszystkim mówią że nie wymieniać płynu w mechatronice a później jak już 130000 km i wymienisz to jednak moim zdaniem za późno ,tymbardziej że widziałem jak wygląda płyn po tym przebiegu 🙄
piotraste
Posty: 37
Rejestracja: 23 gru 2024, o 06:55
Samochód: Superb II DSG 4x4
Rocznik: 2013
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Imię: Piotr
Dostał łapek: 3 razy

Re: Szarpanie przy ruszaniu DSG

Post autor: piotraste »

Dropek pisze: 4 lis 2025, o 15:13
piotraste pisze: 31 paź 2025, o 23:36
MAREKSKAW pisze: 28 paź 2025, o 19:43 Witam ,powiem tak skrzynia DQ200 miałem po wymianie w mechatronice płynu zrobić 1000km zrobiłem 1200 km i widzę że szarpanie występuje sporadycznie więc zakładam że trop ok ,pewno gdyby to rozebrał i wyczyścił byłoby ba 100 procent ,no nic dam znać jak problem rozwiąże a napewno tak będzie 😉
Pytanie czy u Ciebie szarpanie objawia się tak jakby, albo i nawet chwilowym wypadnięciem biegu ? Generalnie ja mam od kilku dni pewien trop (dzięki przypadkowej poradzie na grupie FB). Wymieniłem jeden z czujników i szarpanie (wypadanie biegu) w normalnym ruchu ulicznym ustało. Dopiero w czwartek jak zacząłem katować auto na wzniesieniu (ruszanie/cofanie z góry i pod górę) to udało mi się problem wymusić, niemniej nie były to typowe „chamskie” szarpnięcia urywające głowę :lol:

Nie chwalę jednak dnia przed zachodem słońca. Protestuje i dam znać. Musze jeszcze prawdopodobnie wymienić rozrząd (delikatne wypadanie zapłonu) i wtedy wszystko zaadoptuje od nowa i zobaczę jak to się zachowa.
A możesz rozwinąć temat czujnika który wymieniłeś?
No właśnie nie chciałem pisać, jaki to czujnik zanim dobrze nie potestowałem... i tak jak przeczuwałem za szybko się ucieszyłem i pochwaliłem, bo problem wrócił.

Co prawda wyglądało to tak, że wymieniłem czujnik i jeździłem ale dodatkowo miałem wrażenie, że haldex zaczął mi się nie do końca dobrze zapinać bo zrywał przyczepność. Stwierdziłem, że podskoczę do mechanika zrobić adaptację skrzyni (żeby przyuczyć ją pracy na nowym czujniku skoro była poprawa) i od razu sprawdzimy haldexa. Okazało się, że adaptacje trzeba zarobić na podnośniku i przełożyliśmy to na inny dzień. Niemniej jednak w haldexie czy tam w skrzyni był błąd 2248 zaworu sterującego stopniem otwarcia sprzęgła. Był on sporadyczny i po wykasowaniu już się nie pojawił. Mam jednak wrażenie, że właśnie po wykasowaniu błędu objawy szarpania wróciły (bo szarpie znowu jak szarpał). Wg. mnie nie powinno mieć to nic wspólnego bo błąd nie był na stałe - być może już mi "psychika" powoli sankuje i doszukuje się problemu wszędzie :)

Powoli tracę też siły i chęci zabawy z tym. W przeciągu miesiąca postaram się wymienić rozrząd i zrobić adaptację, jak to nie pomoże to podejmę ostatnią próbę naprawy tego szarpania w firmie, która zajmuje się skrzyniami a która regenerowała mi mechatronikę. Jeżeli po rozrządzie (wypadanie zapłonu) i adaptacji "skrzyniowcy" stwierdzą, że się podejmą ale nie dadzą gwarancji, że wymiana tego i tego pomoże to chyba oleje ten temat i po prostu albo coś się w końcu urwie i będę znał przyczynę albo będę tak jeździł.

PS. Wymieniony czujnik to czujnik położenia wału korbowego. Błąd 2248 już kiedyś miałem i winny był sterownik (zimny lut).
ODPOWIEDZ