Jaki olej?

Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Awatar użytkownika
MIREK
Posty: 115
Rejestracja: 30 paź 2013, o 19:18
Samochód: Superb III Facelift
Silnik: 2.0TDI (190KM)
Imię: Mirek
Lokalizacja: SZCZECIN

Re: Jaki olej?

Post autor: MIREK »

Siemka ja uzywam castrol edge 5w30 longlife i wymieniam co 30tys.km wczesniej auto tez jezdzilo na tym oleju.Chyba??(takie wpisy w ksiazce serwisowej i tez wymiana co 30tys).Wiekszosc kilometrow to trasa auto ma teraz 220tys km i zauwazylem ze po przejechaniu okolo 15tys musze dolac tak 0.6litra do pelnego stanu.Z innymi olejami nie probowalem ;)
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Jaki olej?

Post autor: skodaman »

Czy dokladnie chodzi o ten olej: Fuchs TITAN SUPERSYN SAE 0W-30 Fully Synthetic? DPFa nie mam, tylko ze ten olej nie spenia normy VW 507, a
Approvals:
VW 502 00
VW 505 00
VW 503 01
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, o 17:32 przez skodaman, łącznie zmieniany 1 raz.
bezduszny

Re: Jaki olej?

Post autor: bezduszny »

Sebastian_M26 pisze:
skodaman pisze:A oprocz wyzej wynienionych olei jaki tak naprawde byscie polecili?
Fuchs Supersyn 0W-30 ten z pompowalnością do -53C, nie LL, jeśli nie masz/odłączony DPF.
nawet jak ma DPF to nic się nie zmieni w kwestii jego wypalania
sprawdzone na swoim silniku :mrgreen:
Awatar użytkownika
noso
Posty: 1516
Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Lokalizacja: Gdynia

Re: Odp: Jaki olej?

Post autor: noso »

skodaman pisze:A czy nie ma wiekszego znaczenia ze jedne sa oznaczone jako Longlife a ten drugi nie?
Czyli jak nie ma znaczenia i wszystkie sa ok to moze zasugerowac sie cena?
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 4 X 5 Litrow = £137.84
Millers Oils XF Longlife 5w-30 - 4 x 5 Litrow = £156.28
Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 4 x 5 Litrow = £191.96
Fuchs jeszcze nigdy nie lalem wiec nie wiem, ale cenka kusi. Bedzie na pewno tak Dobry jak Millers?
A oprocz wyzej wynienionych olei jaki tak naprawde byscie polecili?
4x5l?? 20 l oleju. Kupujesz??

Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
Sebastian_M26
Posty: 1707
Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
Aktualnie: seria 188KM/270Nm
Lokalizacja: Katowice

Re: Jaki olej?

Post autor: Sebastian_M26 »

skodaman pisze: tylko ze ten olej nie spenia normy VW 507
A po ci norma ekologiczna 507.00? Dążysz, do szybkiego recyklingu silnika?
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
skodaman
Posty: 83
Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
Samochód: Superb II
Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
Aktualnie: 145KM / 330Nm
Lokalizacja: Dublin

Re: Jaki olej?

Post autor: skodaman »

No nie, po prostu bylo w ksiazce ze ma byc z taka norma wiec sie tego trzymalem. Wlasnie sprawdzalem AutoDate i faktycznie podane jest ze olej 0W-30 ma miec norme VW 506.01, a 5W-30 jest podane VW 507.00 i dalej 5W-30/5W-40 VW 505.01
Jak kupuje w churcie mam taniej od tych cen co podalem mam jeszcze w zaleznosci ile kupie od 10-20%upustu.

Czyli wychodzi na to ze skoro nie mam DPF i nie robie serwisow longlife to powinienem zalewac np. tym olejem Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30 z norma VW 505.01

A czy mialo by znaczenie w moim przypadku jak zaleje 5W-30 czy 5W-40?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, o 20:25 przez skodaman, łącznie zmieniany 4 razy.
Awatar użytkownika
Jaruga
Posty: 27
Rejestracja: 11 gru 2013, o 20:47
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)

Re: Jaki olej?

Post autor: Jaruga »

Pochwal się gdzie kupujesz ten olej - w sklepie stacjonarnym czy przez Neta (daj namiary)? Moim zdaniem najważniejsze żeby olej był oryginalny a w drugiej kolejności liczy się marka.
. Obrazek => Obrazek
Obrazek
jaro4444
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Irek
Lokalizacja: napisz skąd jesteś

Re: Jaki olej?

Post autor: jaro4444 »

bezduszny

Re: Jaki olej?

Post autor: bezduszny »

fajne..
ale grzanie oleju który jest w szklanej bańce... ma niewiele wspólnego z tym co dzieje się w silniku
jaro4444
Posty: 36
Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Irek
Lokalizacja: napisz skąd jesteś

Re: Jaki olej?

Post autor: jaro4444 »

Przeczytałeś wszystkie linki na górze tematu? :P

P.S. Ja dziś zalałem z ciekawości do swojego broilera ENEOS Premium Ultra 0W30 z normą C3(10), MB 229.51 i BMW LL04. Wiem, że jeśli chodzi o pakiet dodatków szału nie będzie ale moje sumienie będzie spokojniejsze bo spełnia C3 :D Do tego całkiem przyzwoity punkt płynności.
Po otwarciu bańki powąchałem olej - ma słodkawy i przyjemny zapach. Nie tak słodki jak Motul 300V ale miły i nie cuchnie naftą jak typowy olej CH. Niesamowicie "śliski" w dotyku i przy pocieraniu pomiędzy paluchami.
Pierwsze wrażenie słuchowe - na jałowych obrotach znacznie ciszej ale pod mocnym butem motor ma taki nieco twardawy odgłos pracy i miło wkręca się na obroty.
To co zlałem było olejem z ASO (pewnie Castrol). Przed spuszczeniem zastosowałem płukankę Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE. Z motoru po ogólnym przebiegu 82 kkm, olej od serwisu w ASO 22 kkm zleciała mieszanina czarna, cuchnąca ale bez widocznego "błota" i żelowatych wtrąceń. Olej był mocno czarny ale nie przepalony.
Najbardziej interesuje mnie jak będzie sprawował się Eneos przy startach na zimno i jak będzie trzymał temperaturę przy jeździe autostradowej. Olej z ASO, przy stałej jeździe autostradowej 140-150 km/h trzymał 103C przy temperaturze zewnętrznej -12C. Jak na moje oko dość wysoko.
Na pewno na Eneosie znacznie mniej słychać turbo schodzące z obrotów - jest po prostu ciche a na oleju z ASO potrafiło świsnąć.
Zobaczymy jak będzie dalej...
bezduszny

Re: Jaki olej?

Post autor: bezduszny »

jaro4444 pisze:Przeczytałeś wszystkie linki na górze tematu? :P
nie..

...ale obejrzałem wszystkie obrazki :lol:

jaro4444 pisze:Olej z ASO, przy stałej jeździe autostradowej 140-150 km/h trzymał 103C przy temperaturze zewnętrznej -12C. Jak na moje oko dość wysoko.
dlaczego za wysoko ?
silnik powinien trzymać swoją temperaturę pracy w jakimś tam zakresie.... i co za tym idzie również i oleju
niezależnie od warunków zewnętrznych
Awatar użytkownika
Mej
Posty: 780
Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
Imię: Piotr

Re: Jaki olej?

Post autor: Mej »

Może mi ktoś powiedzieć co powinienem na tych obrazkach zobaczyć i wywnioskować, proszę ?
Pozdrawiam.
sko89
Posty: 1109
Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: Platinum
Lokalizacja: Warszawa

Re: Jaki olej?

Post autor: sko89 »

Im czystsza kolba tym lepiej. Ważny jest też opis. Osady to lepiej niż polimeryzacja. A poza tym taki test to nie wszystko bo to tylko odporność na wysoką temperaturę. W netcie roi się też od testów na siarczystym mrozie. Założę się, że te oleje które w tym teście wypadają kiepsko na mrozie mogą być w czołówce. Ważny jest test kulkowy na zużycie. W końcu głównym zadaniem oleju jest minimalizowanie zużycia dwóch trących o siebie części. Cała reszta jest problemem wtórnym. Czyli nadal nic nie wiadomo:)
bezduszny

Re: Jaki olej?

Post autor: bezduszny »

sko89 pisze:Ważny jest test kulkowy na zużycie.
też taki naciągany bo też nie symuluje warunków panujących w silniku

niestety, nie ma testu który by pokazał jakość oleju w silniku
test na mrozie jest o tyle dobry... bo pokazuje z czym zmierzyć musi się silnik "nad ranem" ;)
Awatar użytkownika
dato
Posty: 3479
Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
Imię: Darczysław...
Lokalizacja: Mazowieckie

Re: Jaki olej?

Post autor: dato »

Stałem sobie dziś u Emila nad jednym rozbabranym silnikiem (Emil ma mechanika - czarnoksiężnika od remontu motorów, co nie dość, że lubi to jeszcze umie;), a pod ścianą leżał drugi, już nie do odzyskania. I tak nie relacjonując całej dyskusji wniosek był prosty: nie ważne, czy olej tańszy czy droższy. Byle oryginał i byle go q...wa zmieniać max co rok lub 15kkm. Tyle w temacie ;)
ODPOWIEDZ