Jaki olej?
Regulamin forum
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
Szczegółowy regulamin działu znajduje się tutaj: link
- MIREK
- Posty: 115
- Rejestracja: 30 paź 2013, o 19:18
- Samochód: Superb III Facelift
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Mirek
- Lokalizacja: SZCZECIN
Re: Jaki olej?
Siemka ja uzywam castrol edge 5w30 longlife i wymieniam co 30tys.km wczesniej auto tez jezdzilo na tym oleju.Chyba??(takie wpisy w ksiazce serwisowej i tez wymiana co 30tys).Wiekszosc kilometrow to trasa auto ma teraz 220tys km i zauwazylem ze po przejechaniu okolo 15tys musze dolac tak 0.6litra do pelnego stanu.Z innymi olejami nie probowalem
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Jaki olej?
Czy dokladnie chodzi o ten olej: Fuchs TITAN SUPERSYN SAE 0W-30 Fully Synthetic? DPFa nie mam, tylko ze ten olej nie spenia normy VW 507, a
Approvals:
VW 502 00
VW 505 00
VW 503 01
Approvals:
VW 502 00
VW 505 00
VW 503 01
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, o 17:32 przez skodaman, łącznie zmieniany 1 raz.
Re: Jaki olej?
nawet jak ma DPF to nic się nie zmieni w kwestii jego wypalaniaSebastian_M26 pisze:Fuchs Supersyn 0W-30 ten z pompowalnością do -53C, nie LL, jeśli nie masz/odłączony DPF.skodaman pisze:A oprocz wyzej wynienionych olei jaki tak naprawde byscie polecili?
sprawdzone na swoim silniku
- noso
- Posty: 1516
- Rejestracja: 1 sty 2013, o 19:09
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Lokalizacja: Gdynia
Re: Odp: Jaki olej?
4x5l?? 20 l oleju. Kupujesz??skodaman pisze:A czy nie ma wiekszego znaczenia ze jedne sa oznaczone jako Longlife a ten drugi nie?
Czyli jak nie ma znaczenia i wszystkie sa ok to moze zasugerowac sie cena?
Fuchs TITAN GT1 PRO C-3 XTL 5W-30 4 X 5 Litrow = £137.84
Millers Oils XF Longlife 5w-30 - 4 x 5 Litrow = £156.28
Fuchs TITAN GT1 LONGLIFE III 5W-30 4 x 5 Litrow = £191.96
Fuchs jeszcze nigdy nie lalem wiec nie wiem, ale cenka kusi. Bedzie na pewno tak Dobry jak Millers?
A oprocz wyzej wynienionych olei jaki tak naprawde byscie polecili?
Wysłane z mojego C6903 przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1707
- Rejestracja: 26 lut 2010, o 18:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI BZB (160KM)
- Aktualnie: seria 188KM/270Nm
- Lokalizacja: Katowice
Re: Jaki olej?
A po ci norma ekologiczna 507.00? Dążysz, do szybkiego recyklingu silnika?skodaman pisze: tylko ze ten olej nie spenia normy VW 507
PANIE WŁADZO, MA PAN RACJĘ, NIESTETY ZDARZYŁO MI SIĘ PRZEKROCZYĆ PRĘDKOŚĆ, ZDAJĘ SOBIE SPRAWĘ Z TEGO, ŻE BYŁO TO BARDZO NIEODPOWIEDZIALNE, ŻE NARAZIŁEM INNYCH UCZESTNIKÓW RUCHU NA NIEBEZPIECZEŃSTWO ALE ... JECHAŁEM SZYBKO, GDYŻ LUBIĘ ZAPIERDALAĆ...
-
- Posty: 83
- Rejestracja: 23 lut 2012, o 20:02
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.9TDI BXE (105KM)
- Aktualnie: 145KM / 330Nm
- Lokalizacja: Dublin
Re: Jaki olej?
No nie, po prostu bylo w ksiazce ze ma byc z taka norma wiec sie tego trzymalem. Wlasnie sprawdzalem AutoDate i faktycznie podane jest ze olej 0W-30 ma miec norme VW 506.01, a 5W-30 jest podane VW 507.00 i dalej 5W-30/5W-40 VW 505.01
Jak kupuje w churcie mam taniej od tych cen co podalem mam jeszcze w zaleznosci ile kupie od 10-20%upustu.
Czyli wychodzi na to ze skoro nie mam DPF i nie robie serwisow longlife to powinienem zalewac np. tym olejem Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30 z norma VW 505.01
A czy mialo by znaczenie w moim przypadku jak zaleje 5W-30 czy 5W-40?
Jak kupuje w churcie mam taniej od tych cen co podalem mam jeszcze w zaleznosci ile kupie od 10-20%upustu.
Czyli wychodzi na to ze skoro nie mam DPF i nie robie serwisow longlife to powinienem zalewac np. tym olejem Fuchs TITAN GT1 PRO FLEX XTL 5W-30 z norma VW 505.01
A czy mialo by znaczenie w moim przypadku jak zaleje 5W-30 czy 5W-40?
Ostatnio zmieniony 21 sty 2014, o 20:25 przez skodaman, łącznie zmieniany 4 razy.
- Jaruga
- Posty: 27
- Rejestracja: 11 gru 2013, o 20:47
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Re: Jaki olej?
Pochwal się gdzie kupujesz ten olej - w sklepie stacjonarnym czy przez Neta (daj namiary)? Moim zdaniem najważniejsze żeby olej był oryginalny a w drugiej kolejności liczy się marka.
Re: Jaki olej?
fajne..
ale grzanie oleju który jest w szklanej bańce... ma niewiele wspólnego z tym co dzieje się w silniku
ale grzanie oleju który jest w szklanej bańce... ma niewiele wspólnego z tym co dzieje się w silniku
-
- Posty: 36
- Rejestracja: 11 sty 2014, o 11:13
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Irek
- Lokalizacja: napisz skąd jesteś
Re: Jaki olej?
Przeczytałeś wszystkie linki na górze tematu?
P.S. Ja dziś zalałem z ciekawości do swojego broilera ENEOS Premium Ultra 0W30 z normą C3(10), MB 229.51 i BMW LL04. Wiem, że jeśli chodzi o pakiet dodatków szału nie będzie ale moje sumienie będzie spokojniejsze bo spełnia C3 Do tego całkiem przyzwoity punkt płynności.
Po otwarciu bańki powąchałem olej - ma słodkawy i przyjemny zapach. Nie tak słodki jak Motul 300V ale miły i nie cuchnie naftą jak typowy olej CH. Niesamowicie "śliski" w dotyku i przy pocieraniu pomiędzy paluchami.
Pierwsze wrażenie słuchowe - na jałowych obrotach znacznie ciszej ale pod mocnym butem motor ma taki nieco twardawy odgłos pracy i miło wkręca się na obroty.
To co zlałem było olejem z ASO (pewnie Castrol). Przed spuszczeniem zastosowałem płukankę Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE. Z motoru po ogólnym przebiegu 82 kkm, olej od serwisu w ASO 22 kkm zleciała mieszanina czarna, cuchnąca ale bez widocznego "błota" i żelowatych wtrąceń. Olej był mocno czarny ale nie przepalony.
Najbardziej interesuje mnie jak będzie sprawował się Eneos przy startach na zimno i jak będzie trzymał temperaturę przy jeździe autostradowej. Olej z ASO, przy stałej jeździe autostradowej 140-150 km/h trzymał 103C przy temperaturze zewnętrznej -12C. Jak na moje oko dość wysoko.
Na pewno na Eneosie znacznie mniej słychać turbo schodzące z obrotów - jest po prostu ciche a na oleju z ASO potrafiło świsnąć.
Zobaczymy jak będzie dalej...
P.S. Ja dziś zalałem z ciekawości do swojego broilera ENEOS Premium Ultra 0W30 z normą C3(10), MB 229.51 i BMW LL04. Wiem, że jeśli chodzi o pakiet dodatków szału nie będzie ale moje sumienie będzie spokojniejsze bo spełnia C3 Do tego całkiem przyzwoity punkt płynności.
Po otwarciu bańki powąchałem olej - ma słodkawy i przyjemny zapach. Nie tak słodki jak Motul 300V ale miły i nie cuchnie naftą jak typowy olej CH. Niesamowicie "śliski" w dotyku i przy pocieraniu pomiędzy paluchami.
Pierwsze wrażenie słuchowe - na jałowych obrotach znacznie ciszej ale pod mocnym butem motor ma taki nieco twardawy odgłos pracy i miło wkręca się na obroty.
To co zlałem było olejem z ASO (pewnie Castrol). Przed spuszczeniem zastosowałem płukankę Liqui Moly ENGINE FLUSCH PRO-LINE. Z motoru po ogólnym przebiegu 82 kkm, olej od serwisu w ASO 22 kkm zleciała mieszanina czarna, cuchnąca ale bez widocznego "błota" i żelowatych wtrąceń. Olej był mocno czarny ale nie przepalony.
Najbardziej interesuje mnie jak będzie sprawował się Eneos przy startach na zimno i jak będzie trzymał temperaturę przy jeździe autostradowej. Olej z ASO, przy stałej jeździe autostradowej 140-150 km/h trzymał 103C przy temperaturze zewnętrznej -12C. Jak na moje oko dość wysoko.
Na pewno na Eneosie znacznie mniej słychać turbo schodzące z obrotów - jest po prostu ciche a na oleju z ASO potrafiło świsnąć.
Zobaczymy jak będzie dalej...
Re: Jaki olej?
nie..jaro4444 pisze:Przeczytałeś wszystkie linki na górze tematu?
...ale obejrzałem wszystkie obrazki
dlaczego za wysoko ?jaro4444 pisze:Olej z ASO, przy stałej jeździe autostradowej 140-150 km/h trzymał 103C przy temperaturze zewnętrznej -12C. Jak na moje oko dość wysoko.
silnik powinien trzymać swoją temperaturę pracy w jakimś tam zakresie.... i co za tym idzie również i oleju
niezależnie od warunków zewnętrznych
- Mej
- Posty: 780
- Rejestracja: 8 gru 2013, o 12:10
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 2.0TDI (170KM) CFGB
- Imię: Piotr
Re: Jaki olej?
Może mi ktoś powiedzieć co powinienem na tych obrazkach zobaczyć i wywnioskować, proszę ?jaro4444 pisze:Warto obejrzeć:
http://bmwservice.livejournal.com/27699 ... ad=1678131
Pozdrawiam.
-
- Posty: 1109
- Rejestracja: 9 wrz 2013, o 22:28
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: Platinum
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Jaki olej?
Im czystsza kolba tym lepiej. Ważny jest też opis. Osady to lepiej niż polimeryzacja. A poza tym taki test to nie wszystko bo to tylko odporność na wysoką temperaturę. W netcie roi się też od testów na siarczystym mrozie. Założę się, że te oleje które w tym teście wypadają kiepsko na mrozie mogą być w czołówce. Ważny jest test kulkowy na zużycie. W końcu głównym zadaniem oleju jest minimalizowanie zużycia dwóch trących o siebie części. Cała reszta jest problemem wtórnym. Czyli nadal nic nie wiadomo:)
Re: Jaki olej?
też taki naciągany bo też nie symuluje warunków panujących w silnikusko89 pisze:Ważny jest test kulkowy na zużycie.
niestety, nie ma testu który by pokazał jakość oleju w silniku
test na mrozie jest o tyle dobry... bo pokazuje z czym zmierzyć musi się silnik "nad ranem"
- dato
- Posty: 3479
- Rejestracja: 1 mar 2012, o 00:33
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: Było: 207,4@419,2Nm
- Imię: Darczysław...
- Lokalizacja: Mazowieckie
Re: Jaki olej?
Stałem sobie dziś u Emila nad jednym rozbabranym silnikiem (Emil ma mechanika - czarnoksiężnika od remontu motorów, co nie dość, że lubi to jeszcze umie;), a pod ścianą leżał drugi, już nie do odzyskania. I tak nie relacjonując całej dyskusji wniosek był prosty: nie ważne, czy olej tańszy czy droższy. Byle oryginał i byle go q...wa zmieniać max co rok lub 15kkm. Tyle w temacie