Chiptuning

Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: Misiektt »

Chip to chip raczej nic nie powinno się stać ale jak się stanie to do nikogo nie możesz mieć pretensji a przede wszystkim w silnikach turbo trzeba wiedzieć jak się z turbo obchodzić wielu ludzi chipowało auta i wiązało potem z tym pady turbin :)
Dancio
Posty: 30
Rejestracja: 30 wrz 2010, o 15:26
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Daniel
Lokalizacja: Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: Dancio »

A co masz na mysli jeżeli chodzi o obchodzenie sie z turbina. Chodzi ci ze trzeba odczekac okolo 2 minuty zanim zgasi sie silnik zeby ja ochlodzic, czy moze jeszcze o cos innego chodzi?
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

Dokładnie o to chodzi - wielu ludzi o tym nie wie, but na całego, wyjazd z autostrady i szybki postój na stacji benzynowej np. a turbinka pada ;)
nie dotyczy to wyłącznie aut po chipie, jeśli ktoś nie chłodzi turbiny po jeździe, to i w serii zrobi z nie padakę.
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: Misiektt »

bogge nie do końca, seryjne turbiny są tak ustawione żeby właśnie w takich przypadkach nie padały od razu :) Natomiast po wirusie po prostu to prawdopodobieństwo rośnie, a że ludzie mają to w 4 literach i spod sklepu walą but aż pod blok a potem stają i od razu gaszą auta to taki jest tego efekt. Z moich wiadomości była to główna przyczyna z powodu której Skoda wycofała się z podnoszenia mocy w samochodach
bogge
Posty: 515
Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
Samochód: Inny
Silnik: Inny
Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
Lokalizacja: Łódź
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: bogge »

Misiektt pisze:bogge nie do końca, seryjne turbiny są tak ustawione żeby właśnie w takich przypadkach nie padały od razu
No właśnie - nie od razu :D

Nie zdarzyło mi się jeszcze uwalić turbiny (tfu, tfu), a niestety na niektóre talenty nawet najbardziej trwała konstrukcja turbiny nie wystarczy ;)
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

Nie ma czegoś takiego jak 'ustawienie' turbiny tak żeby nie padała po pałowaniu i nagłym zgaszeniu bez schłodzenia. Problem bierze się z tego, że w momencie zgaszenia silnika staje obieg oleju. Gorący olej zostaje w jeszcze cieplejszej turbosprężarce i przegrzaniu ulega jej wałek i ułożyskowanie, które się przycierają. Nie ma tu znaczenia czy auto miało program czy nie i nawet producenci aut piszą o tym, żeby po dłuższej jeździe na trasie dać autu się schłodzić.

U mnie w firmie zrezygnowano z ropniaków (Octavie) na rzecz benzyn (również Octavie) głównie ze względu na padające turbosprężarki. Auta były seryjne, ale traktowane były przez większość jak typowe firmówki i na efekty nie trzeba było długo czekać.
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Arci9 »

No dobra, w silnikach TSI nie ma dodatkowego chłodzenia wodą turbiny, zapobiegającą takim przypadkom?
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

Arci9, woda to tylko wspomaganie chłodzenia turbosprężarki i większość aut ma obieg wody w płaszczu turbo. Podstawowe chłodzenie to olej, który chłodzi bezpośrednio sam wałek i ułożyskowanie.
Arci9
Posty: 541
Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Imię: Artur
Lokalizacja: WND
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Arci9 »

frytol, czyli znowu jakiś chwyt marketingowy...
dobrze, ze człek nie ufa we wszystko co słyszy :-)
gospodarstwo agroturystyczne

http://kasztelania.cba.pl/
Awatar użytkownika
AdamK
Posty: 247
Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
Samochód: Superb II
Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
Aktualnie: 216KM/314Nm
Imię: Adam
Lokalizacja: TarnoVWskie Góry

Re: Chiptuning

Post autor: AdamK »

Turbo chłodzi tylko olej, dlatego nie wyłącza się silnika po intensywnej eksploatacji od razu. To samo tyczy się rozruchu. Gdy olej jest zimny, szczególnie w zimie, jest jeszcze gęsty i jego obieg nie jest taki jak w temperaturze nominalnej, stąd nie forsujemy go na zimno.
Te dwie zasady umożliwią długotrwałą i bezproblemową eksploatację silników "uturbionych". Benzynowych jak i dieseli.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

AdamK pisze:Turbo chłodzi tylko olej, dlatego nie wyłącza się silnika po intensywnej eksploatacji od razu. To samo tyczy się rozruchu. Gdy olej jest zimny, szczególnie w zimie, jest jeszcze gęsty i jego obieg nie jest taki jak w temperaturze nominalnej, stąd nie forsujemy go na zimno.
Te dwie zasady umożliwią długotrwałą i bezproblemową eksploatację silników "uturbionych". Benzynowych jak i dieseli.
+1 :)

Woda też coś tam niby chłodzi, ale w wielu autach do sportu (a niektóre mają tak seryjnie) obiegu wody w ogóle się nie podłącza i sam olej jakoś 'wystarcza' ;)
Awatar użytkownika
Iron
Posty: 277
Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
Samochód: Superb III 4x4
Silnik: 2.0TSI (280KM)
Lokalizacja: WA (SK)
Kontakt:

Re: Chiptuning

Post autor: Iron »

Koledzy a macie wiedzę jak wpływa zwiększenie mocy a raczej momentu obrotowego do powiedzmy 400-410Nm na sprzęgło Haldexa (4x4). Ja się tylko tego obawiam.
Zadałem takie pytanie na forum Mastersa kilka miesięcy temu i nie ma odzewu. Wygląda jakby był to temat tabu :)

eX może ty się wypowiesz masz 4x4 i 432Nm
Obrazek

Obecnie:
Superb III L&K 2.0 TSI 280KM 4x4 DSG
Fabia III 1.0 TSI DGS Style
Kymco AK550
Awatar użytkownika
Misiektt
Posty: 1213
Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
Samochód: Superb II Kombi 4x4
Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
Aktualnie: 296KM / 377NM
Imię: Marcin

Re: Chiptuning

Post autor: Misiektt »

Tematem Tabu jest też 3.6 :)
frytol
Posty: 346
Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
Samochód: Superb II Kombi
Silnik: 2.0TSI (200KM)
Aktualnie: 267, 351
Lokalizacja: Płock/Warszawa

Re: Chiptuning

Post autor: frytol »

Iron, Haldexowi nic od takiego momentu się nie stanie. Jeżeli chcesz potwierdzenia MT to zwyczajnie do nich przedzwoń :)
Awatar użytkownika
eX
Posty: 823
Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
Samochód: Superb II
Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
Aktualnie: 192
Lokalizacja: GD

Re: Chiptuning

Post autor: eX »

wypowiadac sie nie mam co, w drugiej generacji czyli w O1 ludzie mowili ze haldi wytrzymuej spokojnie do 800Nm, bardziej moze nie wytrzymac sprzeglo, jak by sie zaglebic w haldexy to pewnie znow sie okaze ze sa dwa albo 3 rodzaje, w rozroznieniach tylko na pol osie, a reszta ta sama, do wszystkich aut.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4
Obrazek
ODPOWIEDZ