Chiptuning
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
Chip to chip raczej nic nie powinno się stać ale jak się stanie to do nikogo nie możesz mieć pretensji a przede wszystkim w silnikach turbo trzeba wiedzieć jak się z turbo obchodzić wielu ludzi chipowało auta i wiązało potem z tym pady turbin
-
- Posty: 30
- Rejestracja: 30 wrz 2010, o 15:26
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Daniel
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Chiptuning
A co masz na mysli jeżeli chodzi o obchodzenie sie z turbina. Chodzi ci ze trzeba odczekac okolo 2 minuty zanim zgasi sie silnik zeby ja ochlodzic, czy moze jeszcze o cos innego chodzi?
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Chiptuning
Dokładnie o to chodzi - wielu ludzi o tym nie wie, but na całego, wyjazd z autostrady i szybki postój na stacji benzynowej np. a turbinka pada
nie dotyczy to wyłącznie aut po chipie, jeśli ktoś nie chłodzi turbiny po jeździe, to i w serii zrobi z nie padakę.
nie dotyczy to wyłącznie aut po chipie, jeśli ktoś nie chłodzi turbiny po jeździe, to i w serii zrobi z nie padakę.
- Misiektt
- Posty: 1213
- Rejestracja: 11 gru 2010, o 21:28
- Samochód: Superb II Kombi 4x4
- Silnik: 3.6 V6 FSI CDVA (260KM)
- Aktualnie: 296KM / 377NM
- Imię: Marcin
Re: Chiptuning
bogge nie do końca, seryjne turbiny są tak ustawione żeby właśnie w takich przypadkach nie padały od razu Natomiast po wirusie po prostu to prawdopodobieństwo rośnie, a że ludzie mają to w 4 literach i spod sklepu walą but aż pod blok a potem stają i od razu gaszą auta to taki jest tego efekt. Z moich wiadomości była to główna przyczyna z powodu której Skoda wycofała się z podnoszenia mocy w samochodach
-
- Posty: 515
- Rejestracja: 18 lis 2010, o 14:21
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: VW Phaeton, VolvoV70
- Lokalizacja: Łódź
- Kontakt:
Re: Chiptuning
No właśnie - nie od razuMisiektt pisze:bogge nie do końca, seryjne turbiny są tak ustawione żeby właśnie w takich przypadkach nie padały od razu
Nie zdarzyło mi się jeszcze uwalić turbiny (tfu, tfu), a niestety na niektóre talenty nawet najbardziej trwała konstrukcja turbiny nie wystarczy
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Chiptuning
Nie ma czegoś takiego jak 'ustawienie' turbiny tak żeby nie padała po pałowaniu i nagłym zgaszeniu bez schłodzenia. Problem bierze się z tego, że w momencie zgaszenia silnika staje obieg oleju. Gorący olej zostaje w jeszcze cieplejszej turbosprężarce i przegrzaniu ulega jej wałek i ułożyskowanie, które się przycierają. Nie ma tu znaczenia czy auto miało program czy nie i nawet producenci aut piszą o tym, żeby po dłuższej jeździe na trasie dać autu się schłodzić.
U mnie w firmie zrezygnowano z ropniaków (Octavie) na rzecz benzyn (również Octavie) głównie ze względu na padające turbosprężarki. Auta były seryjne, ale traktowane były przez większość jak typowe firmówki i na efekty nie trzeba było długo czekać.
U mnie w firmie zrezygnowano z ropniaków (Octavie) na rzecz benzyn (również Octavie) głównie ze względu na padające turbosprężarki. Auta były seryjne, ale traktowane były przez większość jak typowe firmówki i na efekty nie trzeba było długo czekać.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: Chiptuning
No dobra, w silnikach TSI nie ma dodatkowego chłodzenia wodą turbiny, zapobiegającą takim przypadkom?
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Chiptuning
Arci9, woda to tylko wspomaganie chłodzenia turbosprężarki i większość aut ma obieg wody w płaszczu turbo. Podstawowe chłodzenie to olej, który chłodzi bezpośrednio sam wałek i ułożyskowanie.
-
- Posty: 541
- Rejestracja: 4 cze 2010, o 13:48
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Imię: Artur
- Lokalizacja: WND
- Kontakt:
Re: Chiptuning
frytol, czyli znowu jakiś chwyt marketingowy...
dobrze, ze człek nie ufa we wszystko co słyszy
dobrze, ze człek nie ufa we wszystko co słyszy
- AdamK
- Posty: 247
- Rejestracja: 29 sty 2011, o 09:58
- Samochód: Superb II
- Silnik: 1.8TSI CDAA (160KM)
- Aktualnie: 216KM/314Nm
- Imię: Adam
- Lokalizacja: TarnoVWskie Góry
Re: Chiptuning
Turbo chłodzi tylko olej, dlatego nie wyłącza się silnika po intensywnej eksploatacji od razu. To samo tyczy się rozruchu. Gdy olej jest zimny, szczególnie w zimie, jest jeszcze gęsty i jego obieg nie jest taki jak w temperaturze nominalnej, stąd nie forsujemy go na zimno.
Te dwie zasady umożliwią długotrwałą i bezproblemową eksploatację silników "uturbionych". Benzynowych jak i dieseli.
Te dwie zasady umożliwią długotrwałą i bezproblemową eksploatację silników "uturbionych". Benzynowych jak i dieseli.
SII Elegance 1.8TSI czarny
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
New Beetle 1.9 TDI 125KM CHIP
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Chiptuning
+1AdamK pisze:Turbo chłodzi tylko olej, dlatego nie wyłącza się silnika po intensywnej eksploatacji od razu. To samo tyczy się rozruchu. Gdy olej jest zimny, szczególnie w zimie, jest jeszcze gęsty i jego obieg nie jest taki jak w temperaturze nominalnej, stąd nie forsujemy go na zimno.
Te dwie zasady umożliwią długotrwałą i bezproblemową eksploatację silników "uturbionych". Benzynowych jak i dieseli.
Woda też coś tam niby chłodzi, ale w wielu autach do sportu (a niektóre mają tak seryjnie) obiegu wody w ogóle się nie podłącza i sam olej jakoś 'wystarcza'
- Iron
- Posty: 277
- Rejestracja: 5 maja 2010, o 11:46
- Samochód: Superb III 4x4
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
- Lokalizacja: WA (SK)
- Kontakt:
Re: Chiptuning
Koledzy a macie wiedzę jak wpływa zwiększenie mocy a raczej momentu obrotowego do powiedzmy 400-410Nm na sprzęgło Haldexa (4x4). Ja się tylko tego obawiam.
Zadałem takie pytanie na forum Mastersa kilka miesięcy temu i nie ma odzewu. Wygląda jakby był to temat tabu
eX może ty się wypowiesz masz 4x4 i 432Nm
Zadałem takie pytanie na forum Mastersa kilka miesięcy temu i nie ma odzewu. Wygląda jakby był to temat tabu
eX może ty się wypowiesz masz 4x4 i 432Nm
-
- Posty: 346
- Rejestracja: 29 lip 2010, o 18:37
- Samochód: Superb II Kombi
- Silnik: 2.0TSI (200KM)
- Aktualnie: 267, 351
- Lokalizacja: Płock/Warszawa
Re: Chiptuning
Iron, Haldexowi nic od takiego momentu się nie stanie. Jeżeli chcesz potwierdzenia MT to zwyczajnie do nich przedzwoń
- eX
- Posty: 823
- Rejestracja: 21 lut 2010, o 08:34
- Samochód: Superb II
- Silnik: 2.0TDI CBBB (170KM)
- Aktualnie: 192
- Lokalizacja: GD
Re: Chiptuning
wypowiadac sie nie mam co, w drugiej generacji czyli w O1 ludzie mowili ze haldi wytrzymuej spokojnie do 800Nm, bardziej moze nie wytrzymac sprzeglo, jak by sie zaglebic w haldexy to pewnie znow sie okaze ze sa dwa albo 3 rodzaje, w rozroznieniach tylko na pol osie, a reszta ta sama, do wszystkich aut.
2.0TDi, CBBB, CR170KM, 4x4