Strona 9 z 11

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 1 sie 2012, o 16:59
autor: chudy
Podczas wypalania filtra DPF jest to możliwe. Jeżeli cały czas są takie obroty, to coś nie tak.

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 1 sie 2012, o 18:58
autor: raf-tdi
Mnie ciekawi jak moje bss bedzie sie zachowywało po chipie ;)

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 1 sie 2012, o 20:41
autor: sjak
Lepiej. Dużo lepiej :)
Komputer będzie Ci pokazywał niższe zużycie paliwa, ale tylko komputer. Dystrybutor niestety nie :)

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 1 sie 2012, o 21:13
autor: raf-tdi
Miałem Toledo Alh 90 koni zrobione na 165 troche modyfikacji było i spalanie napewno nie spadło ;)

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 06:53
autor: rezon
sjak pisze:Lepiej. Dużo lepiej :)
Komputer będzie Ci pokazywał niższe zużycie paliwa, ale tylko komputer. Dystrybutor niestety nie :)
Niekoniecznie. Zależy czy dodatkowe koniki mocno pracują czy są oszczędzane. U mnie po wirusie rekord zużycia miałem niższy o 0,5l/100km przy trasie 180km zarówno na kompie jak i z wyliczeń tankowania. Ogólne zużycie średnie pozostało mniej więcej na tym samym poziomie - dodatkowe koniki jednak pracują :twisted:

Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 08:04
autor: neck99
Tdi na pompie VP oszczedzaly paliwo po chipie. Pompowtryski juz nie. Cr tez nie. Tzn nie sa to zauwazalne roznice jak bylo przy VP 0.5-1l

Misiektt podlacz vaga sprawdz zapelnienie filtra ile zmierzone i ile wyliczone. Tdi cr wypalaja go na postoju nawet w korku. Ty masz wirusa i ztcw to ci mocno kopcil. Sprawdz sobie bedziesz wszystko wiedzial.

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 08:15
autor: szms
necku! co jest? :shock:

Gdzie tu masz Misiektta? I do tego TDI, chłopak padnie na zawał jak to przeczyta, przecież 3.6 benzzina, panoczku! :mrgreen: :mrgreen:

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 08:59
autor: neck99
Czytałem na telefonie jakoś i sie wydawało ze to on :mrgreen: oczywiście chodziło o EMILIOPIASTÓW - pomyliły mi sie usery :) bo TapaTalk to rozdzielil na dwie strony. A jechałem autem i odpisywałem w korku :D

Re: Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 10:32
autor: rezon
neck99 pisze:Tdi na pompie VP oszczedzaly paliwo po chipie. Pompowtryski juz nie. Cr tez nie. Tzn nie sa to zauwazalne roznice jak bylo przy VP 0.5-1l
Ja mam pompowtryskiwacze - dokładnie to jest silnik BSY. Czy CR oszczędza - nie wiem, ale też raczej tak.

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 12:18
autor: sjak
rezon pisze:Czy CR oszczędza - nie wiem, ale też raczej tak.
U mnie średnie z dystrybutora przed i po - dokładnie takie samo. Z komputera - 5-15% różnicy w zależności od jazdy

Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 13:17
autor: neck99
Wielu ludzi robi tuning ze wzgledu na spalanie. Po czym jezdza spokojniej niz przed by siebie oszukac ze fakt wydalem 1.5k ale mam spalanie mniejsze :-) prawda jest taka ze przy pd/cr spalanie jest prawie identyko w zaleznosci od stylu jazdy moze byc ciut mniej badz ciut wiecej przy normalnej jezdzie. Komputer tez inaczej wskazuje. Tak ze roznica moze byc 1L w gore lub dol ale na zbiornik a nie na 100km. Nie dotyczy to pompy tam wyraznie spada

Wysyłane z mojego GT-I9100 za pomocą Tapatalk 2

Re: Odp: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 13:44
autor: sjak
rezon pisze:
neck99 pisze:Tdi na pompie VP oszczedzaly paliwo po chipie. Pompowtryski juz nie. Cr tez nie. Tzn nie sa to zauwazalne roznice jak bylo przy VP 0.5-1l
Ja mam pompowtryskiwacze - dokładnie to jest silnik BSY. Czy CR oszczędza - nie wiem, ale też raczej tak.
neck99 pisze:Wielu ludzi robi tuning ze wzgledu na spalanie. Po czym jezdza spokojniej niz przed by siebie oszukac ze fakt wydalem 1.5k ale mam spalanie mniejsze :-) prawda jest taka ze przy pd/cr spalanie jest prawie identyko w zaleznosci od stylu jazdy moze byc ciut mniej badz ciut wiecej przy normalnej jezdzie. Komputer tez inaczej wskazuje. Tak ze roznica moze byc 1L w gore lub dol ale na zbiornik a nie na 100km. Nie dotyczy to pompy tam wyraznie spada
Wiesz, Rezon, w takich sprawach spieranie się z Neckiem, to jak zapasy z lokomotywą :lol:
Przegrasz na punkty :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 13:53
autor: neck99
sjak ;) jak kolega uważa ze akurat jego samochód spala mniej to spoko - jak ma być przez to szczęśliwszy :) Może zbiegi okoliczności wywołały u niego takie odczucie / inne trasy, inne felgi opony, inny humor i styl jazdy lub sugeruje się wskazaniem komputera który był wyskalowany do orginalnej mapy wtrysku. po zmianie programu należało by osbowiednio wyskalować też wzkażnik spalania co dam se jajko lewe uciąć nie zostalo zrobione :)
Pompowtryski sa inaczej zasilane niz pompa VP37. Na dzień dobry już palą 1L więcej np. PD 105KM ATD w fabii - lekkim aucie spali więcej niz VP37 110KM ASV w Golfie kombi. A różnice moga wynosić nawet 2L/100 poza miastem normalnie, 1L/100 miasto normalnie, 3L/100 miasto nienormalnie :)

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 14:55
autor: rezon
Proszę uważnie czytać ze zrozumieniem, to co napisałem, a może później kontestować. Pisałem: Niekoniecznie. Zależy czy dodatkowe koniki mocno pracują czy są oszczędzane. U mnie po wirusie rekord zużycia miałem niższy o 0,5l/100km przy trasie 180km zarówno na kompie jak i z wyliczeń tankowania. Ogólne zużycie średnie pozostało mniej więcej na tym samym poziomie - dodatkowe koniki jednak pracują Rekord oznacza, że sprawdzałem minimalne zużycie paliwa, jakie uda się osiągnąć i po chipowaniu silnika wynik był o 0,5l mniejszy. Warunki na trasie podobne, trasa też, paliwo też. Ponieważ jak pisałem - wykorzystuję dodatkowe konie, to głównym celem programu nie były oszczędności paliwowe, a próba nie miała dowieść słuszności decyzji pod względem ekonomicznym, bo samochód jest jedną z nielicznych inwestycji z niemal 100% gwarancją straty. A odnośnie różnic w spalaniu - potrafię mieć 4,9 i 12,1 w tym samym samochodzie, takimi samymi oponami, itd.... i oczywiście tym samym kierowcą

Re: CFGB PO CHIPIE KOPCI NA CZARNO

: 2 sie 2012, o 15:11
autor: rezon
Ew. oszczędności po chipowaniu mogą powstawać bardzo prosto - zdecydowanie rzadziej sięgam do dźwigni zmiany biegów, a każda redukcja = zwiększone zużycie paliwa. Niestety często korzystam z innych zalet chipowania: lepsze przyspieszenie = zwiększone zużycia paliwa. W sumie u mnie zużycie zostało na podobnym poziomie - wcześniej długo było 8.13, a obecnie mam 8.16 - średnia z 247 tankowań i prawie 150tys. km. Po zmianie opon z Bridgestonów na Micheliny dał się zauważyć lekki wzrost zużycia. Chip od ok. 75tys. km. Zmiana sprzęgła i dwumasy po 22tys. od chipowania. Średnie spalanie podawane nie tyle na podstawie wskazań komputera co tankowań. Na motostat.pl można znaleźć moje autko i przejrzeć historię.