Termin oczekiwania na SIII
Regulamin forum
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
1. Temat musi zaczynać się od [S1] lub [S2], a treść powinna być taka sama jak ta występująca w cenniku lub konfiguratorze, np. "[S2] Przygotowanie pod telefon GSM I"
2. Jeden wątek powinien dotyczyć jednej opcji wyposażenia dostępnej w cenniku lub konfiguratorze.
-
- Posty: 19
- Rejestracja: 28 cze 2022, o 12:54
- Samochód: Superb III Kombi Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TDI (190KM)
- Imię: Tomek
Re: Termin oczekiwania na SIII
Ja czekam do grudnia na superb później biorę A6 kombi w tych samych pieniądzach. Już jesteśmy stratni bo jak ktoś bierze w leasing to ma teraz raty znacznie wyższe że względu na WIBOR.
A co do silnika 1.5 też bym nie brał ale każdy ma inne potrzeby i całkowicie rozumiem kolegę. Aktualnie mam octavia 1.6 tdi i mocy jest jeszcze w miarę ale denerwują mnie słabe hamulce bardziej jak małą moc silnika. Polecam wziąć większą jednostkę bo podwozie jest lepsz nawet chociażby tarcze większe.
Mi sprzedawca powiedział że na ten moment mają problemy z DSG i webasto. Czekam jak zaproponują 12 katne koła bo z okrągłymi też są problemy
A co do silnika 1.5 też bym nie brał ale każdy ma inne potrzeby i całkowicie rozumiem kolegę. Aktualnie mam octavia 1.6 tdi i mocy jest jeszcze w miarę ale denerwują mnie słabe hamulce bardziej jak małą moc silnika. Polecam wziąć większą jednostkę bo podwozie jest lepsz nawet chociażby tarcze większe.
Mi sprzedawca powiedział że na ten moment mają problemy z DSG i webasto. Czekam jak zaproponują 12 katne koła bo z okrągłymi też są problemy
- Marcell
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Termin oczekiwania na SIII
Z tym rozsądnym spalaniem to bym raczej uważał, tutaj niska pojemność niestety nie przekłada się na niskie spalanie. Jeździłem przez 1.5 roku Octavią 1.5 TSI i o ile w tym samochodzie ten silnik jeszcze jakoś dawał radę to przy przebiegach autostradowych w pojedynkę ciężko było zejść poniżej 7,5 litra. Można oczywiście przyjąć że samochód służy komuś tylko do przemieszczania się z punktu A do B i jechać prawym pasem na A2 z prędkością 120 km/h, wtedy owszem, 7 litrów na sto i zerowa dynamika nikomu nie przeszkadza. Śmiem jednak twierdzić że w praktyce, S3 1.5 TSI w cyklu mieszanym będzie żądał zatankowania 8-8,5 litra co każde sto kilometrów.Klimekpl pisze: ↑6 paź 2022, o 08:47 Bez przesady jeździłem takim testowym i właśnie sobie zamówiłem 1,5 TSI i do normalnej jazdy w zupełności MI wystarcza, nie jest to oczywiście jakieś ferrari do ścigania i pokazów kto pierwszy na światłach. Ja jeżdżę z dzieciakami do szkoły, sam do pracy (13km w jedną stronę), raz, dwa razy w roku jakaś dłuższa trasa (ok 700 km w jedną stronę) i dla mnie to w zupełności wystarczająca ilość kucy w tym aucie przy rozsądnym spalaniu i kosztach dojazdów. Nie sądzę, że ktoś kto tego nie rozumie i się cieszy wybitnie bo ma np. jakieś 190kM to już powód do jakiejś większej dumy, jechałem autem co miało ponad 300kM i się nie zesrałem jakoś ze szczęścia. Co komu potrzebne to niech sobie kupuje. Amen.
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Termin oczekiwania na SIII
W koncernie VAG jest pewna hierarchiczność jeżeli chodzi o priorytety dostaw podzespołów. Jak czegoś zaczyna brakować, to Skodzie jako pierwszej w kolejności przycinają wyposażenie. Mamy więc takie kwiatki jak ucinanie audio, matrixów, a teraz nawet tylnych świateł w wersji Ambition (teraz w standardzie wygląda tak jak Active, czyli przedlift z nowym logo/napisem). Jeszcze trochę i coś kolejnego wypadnie. Najgorsze, że wielu tutaj czeka ponad rok i w sumie nie wiadomo z czym auto przyjedzie. Mnie ciekawi jak to Skoda załatwi właśnie z wersjami Ambition. Rok temu ktoś zamawiał ze świadomością ładnego tyłu z nowymi światłami/chromami, a teraz może się okazać, że dostanie RM23/24 wg nowej specyfikacji i dostanie de facto 1/2 starego modelu.
Jak kogoś interesuje jak to wygląda w innych markach VAG, to w Audi potwierdzili mi termin produkcji na 49 tydzień. Biorąc pod uwagę okres przedświąteczny będzie do odbioru realnie pewnie w połowie stycznia. Wyjdzie jakieś 9 miesięcy od zamówienia. Teoretycznie nic nie wiadomo o kastracjach, a wyposażenia sporo, w tym to z puli restrykcji (np. asystent martwego pola - niby wydłuża okres produkcji o 2-3 miesiące). Zrezygnowałem za to z indukcyjnej ładowarki, bo to też wstrzymywało produkcję.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Jak kogoś interesuje jak to wygląda w innych markach VAG, to w Audi potwierdzili mi termin produkcji na 49 tydzień. Biorąc pod uwagę okres przedświąteczny będzie do odbioru realnie pewnie w połowie stycznia. Wyjdzie jakieś 9 miesięcy od zamówienia. Teoretycznie nic nie wiadomo o kastracjach, a wyposażenia sporo, w tym to z puli restrykcji (np. asystent martwego pola - niby wydłuża okres produkcji o 2-3 miesiące). Zrezygnowałem za to z indukcyjnej ładowarki, bo to też wstrzymywało produkcję.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 167
- Rejestracja: 17 maja 2021, o 20:50
- Samochód: Superb III
- Silnik: Inny
- Imię: Maciej
Re: Termin oczekiwania na SIII
sluchaj warto czekac … mi sie juz snilo ze ten samochod stal na ceglach i ze go skasowalem niemilosiernie … na szczescie sie obudzilem … skradli mi go we snie tez nie mniej niz raz …
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termin oczekiwania na SIII
Na różne ogólne opinie to nawet nie bardzo mi się chce odpowiadać, ale jak już przytaczasz spalanie to proszę, tempomat 120 km/h:Marcell pisze: ↑6 paź 2022, o 21:06Z tym rozsądnym spalaniem to bym raczej uważał, tutaj niska pojemność niestety nie przekłada się na niskie spalanie. Jeździłem przez 1.5 roku Octavią 1.5 TSI i o ile w tym samochodzie ten silnik jeszcze jakoś dawał radę to przy przebiegach autostradowych w pojedynkę ciężko było zejść poniżej 7,5 litra. Można oczywiście przyjąć że samochód służy komuś tylko do przemieszczania się z punktu A do B i jechać prawym pasem na A2 z prędkością 120 km/h, wtedy owszem, 7 litrów na sto i zerowa dynamika nikomu nie przeszkadza. Śmiem jednak twierdzić że w praktyce, S3 1.5 TSI w cyklu mieszanym będzie żądał zatankowania 8-8,5 litra co każde sto kilometrów.Klimekpl pisze: ↑6 paź 2022, o 08:47 Bez przesady jeździłem takim testowym i właśnie sobie zamówiłem 1,5 TSI i do normalnej jazdy w zupełności MI wystarcza, nie jest to oczywiście jakieś ferrari do ścigania i pokazów kto pierwszy na światłach. Ja jeżdżę z dzieciakami do szkoły, sam do pracy (13km w jedną stronę), raz, dwa razy w roku jakaś dłuższa trasa (ok 700 km w jedną stronę) i dla mnie to w zupełności wystarczająca ilość kucy w tym aucie przy rozsądnym spalaniu i kosztach dojazdów. Nie sądzę, że ktoś kto tego nie rozumie i się cieszy wybitnie bo ma np. jakieś 190kM to już powód do jakiejś większej dumy, jechałem autem co miało ponad 300kM i się nie zesrałem jakoś ze szczęścia. Co komu potrzebne to niech sobie kupuje. Amen.
- Marcell
- Posty: 60
- Rejestracja: 25 kwie 2022, o 09:42
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TDI (150KM)
Re: Termin oczekiwania na SIII
No ale co Ty chcesz właściwie udowodnić? Ja napisałem o spalaniu przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym a nie eco-drivingu na jakimś odcinku autostrady a to co pokazujesz w zasadzie potwierdza to o czym wcześniej wspomniałem. Można oczywiście jechać S3 tak jak Ty ze średnią 115km/h po autostradzie i wtedy jest to w miarę ekonimiczna jazda, tylko czy po to kupujemy Superba aby wlec się za Tirami razem z Yarisami?
Nawet na Twoim przykładzie widać że średnia wychodzi 7,5l, więc bez względu na to na jakiej trasie to było mierzone, trudno to nazwać spalaniem ekonomicznym w sytuacji gdy dwulitrowy diesel z DSG i dużo lepszym momentem obrotowym i elastycznością pokaże 6l.
Ostatnio zmieniony 7 paź 2022, o 20:45 przez Marcell, łącznie zmieniany 5 razy.
- siemi1
- Posty: 2360
- Rejestracja: 25 mar 2013, o 14:13
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 2.0 TDi 200KM
- Lokalizacja: Wawa_Bemowo
Re: Termin oczekiwania na SIII
Przypominam tematy spalani sa w innych działach, jedna dygresja luzna ok nie kontynuujcie tego tutaj bo to temat rzeka
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego OP8PRO przy użyciu Tapatalka
Domówka:
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
OII FL, Elegance 2.0TDI Kombi, oszust RS Jest 171,7 KM i 402,9 Nm
Służbówka:
S3 FL, Scout 2.0TDI Kombi 200KM DSG7 4x4, Steel Grey/pakiet Black
- wjabl
- Posty: 66
- Rejestracja: 1 paź 2018, o 13:01
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2022
- Silnik: 2.0TSI (190KM)
- Imię: Wojtek
- Lokalizacja: Kraków
Re: Termin oczekiwania na SIII
Hej, zamykają temat spalania.....jazda wokół komina, tj.troszkę A4, troszke Krakowa, troszke Wieliczki.
Superb 2.0 190 i VW T-Roc 1.5 Tsi.
W sumie przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu wielkiej nie widać.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
Superb 2.0 190 i VW T-Roc 1.5 Tsi.
W sumie przy normalnej jeździe różnicy w spalaniu wielkiej nie widać.
Wysłane z mojego SM-G973F przy użyciu Tapatalka
-
- Posty: 1072
- Rejestracja: 26 lut 2012, o 23:24
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Termin oczekiwania na SIII
Co udowadniam?Marcell pisze: ↑7 paź 2022, o 08:31No ale co Ty chcesz właściwie udowodnić? Ja napisałem o spalaniu przy normalnej jeździe w cyklu mieszanym a nie eco-drivingu na jakimś odcinku autostrady a to co pokazujesz w zasadzie potwierdza to o czym wcześniej wspomniałem. Można oczywiście jechać S3 tak jak Ty ze średnią 115km/h po autostradzie i wtedy jest to w miarę ekonimiczna jazda, tylko czy po to kupujemy Superba aby wlec się za Tirami razem z Yarisami?
Nawet na Twoim przykładzie widać że średnia wychodzi 7,5l, więc bez względu na to na jakiej trasie to było mierzone, trudno to nazwać spalaniem ekonomicznym w sytuacji gdy dwulitrowy diesel z DSG i dużo lepszym momentem obrotowym i elastycznością pokaże 6l.
To może jeszcze raz Cię zacytuje.
Ciągła jazda tempomat 120 km/h to jak widać zauważalnie poniżej 6l, a nie 7l. I to nie dane z odcinka 2km czy 5km a ponad 350km.
Nie wiem skąd pomysł na jakąś średnią 7.5l na podstawie mojego zdjęcia spalania - mam nadzieję że nie na podstawie wskazania 7.4 czyli spalania chwilowego.
Sam dodatkowo odnosiłeś się do kogoś kto co najwyżej porównywał 1.5 TSI do 2.0 TSI 190KM - ja niskiego spalania diesla nie neguję. Trzeba jednak robić sporo km aby diesel się opłacał.
A jak chcesz robić porównanie 2.0 TDI do 1.5 TSI to sobie wkalkuluj te drobne 16k+ PLN różnicy w cenie - przy paliwie po 7pln i nawet wskazanym spalaniu 8.5l to kwota pozwalająca na pokonanie prawie 30k km.
Dodatkowo jak rozumiem jesteś ktoś bo kupiłeś Superba No i fajnie że jadąc 120km/h na tempomacie można jednocześnie wlec się za tirem.
Z mojej strony EOT.
Od siebie do tego mogę dodać tylko tyle - mimo wszystko taki T-Roc jak i każdy inny crossover spala o co najmniej kilka % więcej, wyższe nadwozie robi swoje.
- hubi_pl
- Posty: 175
- Rejestracja: 13 paź 2016, o 16:10
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 400
- Imię: Hubert
- Lokalizacja: Warszawa
- Kontakt:
Re: Termin oczekiwania na SIII
Hej,
No i auto jedzie do importera, nie wiem czy to kwestia mocnego zapytania od strony dealera, czy przypadek, ale auto nie zostało zostawione na 2023 na styczeń.
Jestem na 99% że miało to związek z co2 - wczoraj był u mnie chłopak od dealera skody po części i tak z nim chwilę pogadałem to przyznał rację, ale też mówił że u nich, cytuję: "wszystko co na K się w miarę produkuje", a reszta to rosyjska ruletka.
no ale ja już tylko czekam, rzekomo w piątek auto ma być u dealera, to może w kolejnym tygodniu odbiorę.
Zamówienie początek lutego 2021, produkcja wg VINu 30.09.2022....aha co ważne, auto ma HD Matrix, więc jest to bez problemu produkowane jak widać.
pozdrawiam,
No i auto jedzie do importera, nie wiem czy to kwestia mocnego zapytania od strony dealera, czy przypadek, ale auto nie zostało zostawione na 2023 na styczeń.
Jestem na 99% że miało to związek z co2 - wczoraj był u mnie chłopak od dealera skody po części i tak z nim chwilę pogadałem to przyznał rację, ale też mówił że u nich, cytuję: "wszystko co na K się w miarę produkuje", a reszta to rosyjska ruletka.
no ale ja już tylko czekam, rzekomo w piątek auto ma być u dealera, to może w kolejnym tygodniu odbiorę.
Zamówienie początek lutego 2021, produkcja wg VINu 30.09.2022....aha co ważne, auto ma HD Matrix, więc jest to bez problemu produkowane jak widać.
pozdrawiam,
hubi_pl pisze: ↑22 wrz 2022, o 14:21 Panie i Panowie,
Wiem że są tu osoby znakomicie obeznane w temacie cykli produkcji, czy też etapu. Na wstępie powiem że czekam na info od dealera, ale znam wątek i dużo było tu informacji "bardziej właściwych" niż od dealera.
Mam auto w którym montaż komponentów - zakończenie było planowane na 26.08.2022, domniemam że zostało zakończone 14.09.2022 roku - patrz zdjęcie. Jeszcze do piątku miało zaplanowane zakończenie produkcji (CP8) z datą 16.09.2022 a w poniedziałek wskoczyła data 22.12.2022, no i wiadomo reszta dat się też przesunęła.
Czy ktoś wie czym takie rzeczy mogą być spowodowane? no bo jak jest zakończony montaż, to znaczy że nic nie brakuje?
dziękuję
Mr Haldex
-
- Posty: 10
- Rejestracja: 9 paź 2022, o 20:41
- Samochód: Superb III Facelift
- Rocznik: 2020
- Silnik: 1.5TSI DADA (150KM)
- Imię: Przemysław
Re: Termin oczekiwania na SIII
W kwestii silników 1.5TSI mam taki w swoim S3FL i nie narzekam, 150KM jest wystarczająca. Wcześniej miałem 1.6MPI 105KM więc jest różnica. Auto do 170km/h można rozkręcić bez problemu, rację mają Ci, którzy mówią, że spalanie na autostradzie jest koło 8 litrów. Nawet na takim silniku można stracić prawko an 3 miesiące za prędkość ( ja w drugim miesiącu posiadania nowego S3 :P). Nieprawdą jest, że to auto nadaje się do jazdy 115km/h i nic więcej.
-
- Posty: 1206
- Rejestracja: 26 wrz 2021, o 17:55
- Samochód: Superb III Kombi 4x4 Facelift
- Rocznik: 2021
- Silnik: 2.0TSI (280KM)
Re: Termin oczekiwania na SIII
Z 1.5 TSI 150KM w aucie tak dużym i ciężkim jak Superb głównym problemem jest elastyczność. w Fabii oraz Octavii 1.5 TSI 150KM jeszcze jakośtam daje radę, ale Superb zwłaszcza po doposażeniu jednak swoje waży. Oczywiście wszystko zależy od zastosowania, jeden mieszka w górach a drugi w płasko-polsce, jeden jeździ z przyczepką załadowany setkami gwoździ a drugi sam... itd. itp...przemoKTW pisze: ↑9 paź 2022, o 20:46 W kwestii silników 1.5TSI mam taki w swoim S3FL i nie narzekam, 150KM jest wystarczająca. Wcześniej miałem 1.6MPI 105KM więc jest różnica. Auto do 170km/h można rozkręcić bez problemu, rację mają Ci, którzy mówią, że spalanie na autostradzie jest koło 8 litrów. Nawet na takim silniku można stracić prawko an 3 miesiące za prędkość ( ja w drugim miesiącu posiadania nowego S3 :P).
- rowerek
- Posty: 758
- Rejestracja: 13 cze 2010, o 09:41
- Samochód: Superb III
- Silnik: 1.8TSI CJSA (180KM)
- Lokalizacja: Poznań
Re: Termin oczekiwania na SIII
Co do dynamiki, to żona jeździ Scalą 1.5 i tam jest ok. Na Superba troszkę przymało wg moich oczekiwań. Na pusto może to i się jakoś kula, ale wyjazd na wakacje z bagażami, to już mordęga.
Głównym problemem 1.5 jest natomiast to gówniane ACT (w superbie chyba też występuje?). W trybie 2-cyl., zwłaszcza przy niższych prędkościach, telepie się ten badziew jakbyś go przyduszał. Przy pewnej prędkości nie mogę tym jechać (bo mnie cholera bierze) i muszę gazu dodawać, żeby przekroczyć pewną graniczną prędkość pow. której sytuacja jest bardziej do zniesienia.
Dodając do tego fakt, że w 1.5 montują najbardziej gówniane DSG, to w ogóle się Superba w tym zestawieniu odechciewa.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
Głównym problemem 1.5 jest natomiast to gówniane ACT (w superbie chyba też występuje?). W trybie 2-cyl., zwłaszcza przy niższych prędkościach, telepie się ten badziew jakbyś go przyduszał. Przy pewnej prędkości nie mogę tym jechać (bo mnie cholera bierze) i muszę gazu dodawać, żeby przekroczyć pewną graniczną prędkość pow. której sytuacja jest bardziej do zniesienia.
Dodając do tego fakt, że w 1.5 montują najbardziej gówniane DSG, to w ogóle się Superba w tym zestawieniu odechciewa.
Wysłane z mojego SM-S906B przy użyciu Tapatalka
-
- Moderator
- Posty: 573
- Rejestracja: 12 lis 2020, o 00:34
- Samochód: Inny
- Silnik: Inny
- Aktualnie: 220/470
- Imię: Mario
- Lokalizacja: Łódź
Re: Termin oczekiwania na SIII
Co do tego lipnego dsg to bym nie demonizował. W dq200 jako ze to sucha szybciej się zużyją sprzęgła ale sa w naszym pięknym kraju specjaliści w tej materii